go for it, douche eendje, succes met lopen op je nieuwe schoenen!!! enne hardlopen is ook een sport!quote:Op maandag 28 februari 2011 18:34 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi. Postte in het LIF-hardlooptopic, maar het is toch een sport
.
Ruim 2 weken geleden begonnen met Evy, morgen mijn hardloopschoenen ophalen zodat ik dan lekker aan de slag kan gaan. Bleek een goede enkel&voetafwijking te hebben waardoor lopen op mijn gewone sportschoenen nogal gevaarlijk was.
heb je goede schoenen???quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:33 schreef Chevalric het volgende:
Wees niet bang, de hypochonder in mij draait al overuren.
Na een nacht rust zit de pijn nu met name net onder m'n rechterknie, waardoor ik eerder vermoed dat mijn kniegewrichten de plotselinge belasting niet fijn vinden. Voordat ik begon met rennen heb ik echt jaren niks aan sport gedaan. Ik kijk even aan hoe het zich ontwikkelt vandaag en morgen en eventueel na het hardlopen morgen na het werk.
Ik zou het wel jammer vinden als ik nu weer moet stoppen. Ik heb eindelijk een sport gevonden die ik kan beoefenen wanneer ik wil en waar ik geen extra kosten voor hoef te maken.
Ja, ik heb bij Running World schoenen laten aanmeten. Ik heb schoenen met een wat verharde zool gekregen om te voorkomen dat mijn voet te veel inzakt (een probleem dat ik al wist dat ik had), dus dat zou goed moeten zijn.quote:
Je lichaam moet gewoon nog erg wennen aan al die belasting. Gun jezelf en je lichaam de rust en dan heb je grote kans dat het goed gaat komenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik zo lees over shin splints zit de pijn daarbij juist in de onderste helft van het scheenbeen. Bij mij zit het juist echt rond het kniegewricht (met name er net onder). Daarom neig ik zelf meer naar een beginnende overbelasting van het kniegewricht dan naar shin splints.
Maar goed, zoals gezegd, ik kijk het vandaag en morgen nog even aan, en als het tijdens of na het rennen morgen erger wordt, dan ga ik wat langer rust nemen.
Het gekke is dat ik vorige week alleen maandag had gerend. Door het weer en drukte kon ik uiteindelijk zaterdag pas weer rennen. Toen kreeg ik op het einde een beetje last van m'n knie, maar dat was tijdens het uitlopen alweer weg. Gisteren kreeg ik aan het eind ineens weer last en nu voel ik het nog steeds.
ja het zit beetje halverwege vaak. Misschien is het dan bij jou inderdaad gewoon overbelasting van het kniegewricht ofzoquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef Chevalric het volgende:
Wat ik zo lees over shin splints zit de pijn daarbij juist in de onderste helft van het scheenbeen. Bij mij zit het juist echt rond het kniegewricht (met name er net onder). Daarom neig ik zelf meer naar een beginnende overbelasting van het kniegewricht dan naar shin splints.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:01 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn schoentjes zijn er en ze zitten heerlijk!
Nog even gevraagd over hoe&wat met inlopen, mag gewoon rustig aan weer bij evy1 beginnen (aangezien ik toch pas bij 3 was) en ik zal de komende tijd wel wat spierpijn hebben.
Whehequote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef douche-eendje het volgende:
Nou mijn nieuwe schoenen zijn ingelopen hoor. en hoe. Eerste ervaring met hondenpoep hebben ze ook gehad.
Zijn ze meteen echt ingewijdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:40 schreef douche-eendje het volgende:
Nou mijn nieuwe schoenen zijn ingelopen hoor. en hoe. Eerste ervaring met hondenpoep hebben ze ook gehad.
de eerste 3 weken had ik overal last van (enkel, knie, kuit, spieren); genoeg rust nemen is het advies (hoewel ik ook met pijn ben gaan rennen); zit nu in week 6-7 en ren zonder problemen (en hopelijk blijft dat ook zo)!quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:58 schreef lunko1979 het volgende:
Ik ben bij les 6 van Renate Verbaans loopcursus 0-5km.
Maar krijg nu langzaamaan steeds meer pijn aan de linkerzijde van mijn voet.
Beetje matig wel.
Tijdens het rennen dus niet gaan poepen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:22 schreef Viking84 het volgende:
Alleen: ik heb dus last van m'n bovenbeen. Eigenlijk alleen als ik op het toilet zit. Ik ben benieuwd of ik er morgen bij het lopen iets van ga merken.
Dat laatste! Het heeft mij ook drie pogingen gekostquote:Op donderdag 3 maart 2011 09:18 schreef Chevalric het volgende:
Na gisteren weer last van m'n knieën. Ik twijfel nog een beetje tussen helemaal stoppen of even wat rust nemen en dan weer met les 1 gaan beginnen over een paar weken.
Ja ik ben tevredenquote:
zal zomaar kunnen idd, ik heb dat wel eens (zie ik terug in mijn nike + app) op driekwart... en dan de laatste minuten heb ik ineens weer de geest (einde in zicht gevoel ofzoquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja ik ben tevreden. Maar in de laatste minuten kak ik wat in. Al denk ik dat dat ook psychologisch is
.
Ja. Eerst loop je lekker, dan ben je bijna klaar en kak je wat in en dan toch de laatste minuten nog even alles geven, omdat je weet dat het kanquote:Op donderdag 3 maart 2011 11:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
zal zomaar kunnen idd, ik heb dat wel eens (zie ik terug in mijn nike + app) op driekwart... en dan de laatste minuten heb ik ineens weer de geest (einde in zicht gevoel ofzo)
Misschien een handige tip die bij mij werkte:quote:Op donderdag 3 maart 2011 11:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja. Eerst loop je lekker, dan ben je bijna klaar en kak je wat in en dan toch de laatste minuten nog even alles geven, omdat je weet dat het kan.
een goed begin is het halve werk!! Succes!!!quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:38 schreef Catgirl het volgende:
Vandaag na lang uitstellen eindelijk begonnen!
Een schema opgedoken van internet en rustig aan beginnen, want mijn conditie is echt erg slecht nu. Hopelijk kan ik over een paar weken anders zeggen!
Nu zou ik eigenlijk wel de lessen van Evy op mijn mp3 speler willen hebben, maar kan ze nergens meer vinden op internet, alle linkjes lopen dood. Is er misschien iemand die me een werkende link wil sturen?
Ik vind stoplichten juist enorm irritantquote:Op donderdag 3 maart 2011 17:22 schreef travelman het volgende:
Ik zag er een beetje tegenop, maar net de eerste keer 25 min. aan een stuk gelopen, lekker gevoel wel! Ik was ook erg blij met die 2 stoplichten, die even op rood stonden; maar op zich wel lekker gelopen. Tempo mag wat hoger, maar dat is van latere zorg.
Ja inderdaad, beetje op 1 plaats blijven hupsen is irritant. En als je stopt heb je niet aan 1 stuk gelopen, dus dat is zondequote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vind stoplichten juist enorm irritant. Wil zoveel mogelijk doorlopen.
Precies, dan is het geen duurloop meer.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:53 schreef Cudles het volgende:
[..]
Ja inderdaad, beetje op 1 plaats blijven hupsen is irritant. En als je stopt heb je niet aan 1 stuk gelopen, dus dat is zonde
25 min is überhaupt geen duurloop. Langzame duurlopen zijn minimaal 10/15 km, meestal.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Precies, dan is het geen duurloop meer.
Hoe kom je daarbij? Ook een half uur is al een duurloop, hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:48 schreef GotC het volgende:
[..]
25 min is überhaupt geen duurloop. Langzame duurlopen zijn minimaal 10/15 km, meestal.
In principe is zelfs 5 min achter elkaar een duurloop. Maar het gaat eigenlijk om je hartslag, niet afstand of tijd bedenk ik me nu. Mijn hartslag gaat niet ineens naar een normaal tempo zodra ik 1 min wacht op een stoplicht.. dus dan kan je het wel zien als duurloopquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Ook een half uur is al een duurloop, hoor.
Ha, en ik heb je betrapt op een post zonder![]()
.
Maar je hartslag gaat wel omlaag. Je kan dan ook 5 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen, en dan weer 5 minuten hardlopen etc. Dan is je hartslag ook nooit normaalquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:56 schreef GotC het volgende:
[..]
In principe is zelfs 5 min achter elkaar een duurloop. Maar het gaat eigenlijk om je hartslag, niet afstand of tijd bedenk ik me nu. Mijn hartslag gaat niet ineens naar een normaal tempo zodra ik 1 min wacht op een stoplicht.. dus dan kan je het wel zien als duurloop
En zit op mn werk, met mobiel![]()
Goed voornemenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:07 schreef zquing het volgende:
Ik ben ook maar eens begonnen met hardlopen, na een jaar lang gezegt te hebben dat ik zou gaan beginnen. Doelstelling is de 10kilometer AMC loop op 22mei in iets meer dan een uurtje.
Heb geen idee of ik het ga halen, conditie is momenteel behoorlijk waardeloosMaar ik ga er zeker voor trainen
Les 2 bedoel je?quote:Op zondag 6 maart 2011 19:17 schreef douche-eendje het volgende:
Net evy2 gelopen maar merk dat mijn enkels het vooral zwaar hebben met mijn nieuwe schoenen... pfff.
Zeker verstandigquote:Op maandag 7 maart 2011 10:23 schreef DarkElf het volgende:
Loop afgebroken vanmorgen wegens gevoelige voet. Lijkt in zeer lichte mate op mijn eerdere blessure (alleen dan de andere voet) dus ben verstandig geweest en ben niet doorgelopen. (jaja ik leer blijkbaar)
Komende week rust, 3x per dag koelen even en smeren met srl gelei.
*baalt enorm
quote:Op maandag 7 maart 2011 17:22 schreef Cudles het volgende:
Yeah net lekker gelopen in het zonnetje met Tokyo Ska Paradise Orchestra op mijn mp3. Loopt lekker zo'n ska ritme. 5,35 km in 30 minuten
heb ik toevallig net geplaatst op het topic lifestyle, ik zou wel een leuk rokje willen, alleen dan gewoon een zwarte of grijze, dan staan mijn shirts er leuk bij.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:35 schreef Brighteyes het volgende:
Voor de echte fashionista's: http://www.hardlooprokjes.nl/
Ze zijn op zich wel leuk. Ik moet alleen nog een kilo of 30 ofzo voor ik me daarin durf te begeven.![]()
Ik heb al een schema gevolgd en ben nu in between schema's (wacht op een armband, zodat ik met Runningkeeper Evy 2 interval kan doen).quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:49 schreef goofy_goober het volgende:
Volg een schema en ga 's avonds hardlopen.
http://www.netfysio.nl/artikelen/training/hardlopen.php
gaat niet alleen om de kiloos afvallen, van hardlopen wordt je eerst strakker maar val je minder af. Je krijgt weer een taille en een beter figuur....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 09:55 schreef douche-eendje het volgende:
Dat rokje sla ik ook nog wel even over, eerst maar 20 kilo afvallen. Vanavond les 3, hoop dat ik hem vol ga houden.
Ik heb 2 Nike rokjes zonder broekje (mijn voorkeur trouwens) en 1 Nike met broekje.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:31 schreef Lush-lady het volgende:
@kieskeurig: welke rokjes zijn aan te bevelen?? ik wil wel graag een rokje met een kort broekje
Als ik alleen van hardlopen een taille en een beter figuur zou krijgen zonder af te vallen zal het een magisch wonder zijn vrees ikquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:47 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
gaat niet alleen om de kiloos afvallen, van hardlopen wordt je eerst strakker maar val je minder af. Je krijgt weer een taille en een beter figuur....
*levend bewijs!*quote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:26 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Als ik alleen van hardlopen een taille en een beter figuur zou krijgen zonder af te vallen zal het een magisch wonder zijn vrees ik. Naast het hardlopen ben ik ook al een aantal weken goed op weg met een ander eet/leefpatroon.
De rest van mijn hardloopkleding is bijna ook allemaal van nike, en idd die dri-fit van hun zit echt heerlijk. Ik ga toch wel voor een rokje met broekje, ben bang dat ik me anders zo bloot voel,quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:12 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Ik heb 2 Nike rokjes zonder broekje (mijn voorkeur trouwens) en 1 Nike met broekje.
Ik vind hun dri-fit persoonlijk erg prettig![]()
Ze waaien trouwens absoluut niet op, daar was ik in het begin wel bang voor
Geen idee hoeveel cm ik kwijt ben, maar m'n huid is strakker / stevigerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:31 schreef GotC het volgende:
[..]
*levend bewijs!*
Ik ben geen kilo afgevallen sinds juli 2010..maar wel 15 cm van m'n taille kwijtgeraakt
En ik val ook in het overgewicht deel (zou 10 kg moeten afvallen)
Ik moest 23 kilo afvallen, inmiddels zijn er "nog maar" 20. Dus ik steek mijn kop voorlopig in het zand en ren gewoon verderquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:31 schreef GotC het volgende:
[..]
*levend bewijs!*
Ik ben geen kilo afgevallen sinds juli 2010..maar wel 15 cm van m'n taille kwijtgeraakt
En ik val ook in het overgewicht deel (zou 10 kg moeten afvallen)
Kan je niet iets vastklemmen, balletje of sleutels. Heb je minder last van je zweethanden misschienquote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:12 schreef Viking84 het volgende:
Nou het ging weer ruk. Ik ga te snel van start en daardoor heb ik er ook sneller genoeg van. Ik heb bovendien de hele tijd last van zweethanden (irritant, want ik loop graag met gebalde vuisten) en ik vind lopen in het zonnetje helemaal niet fijn, sorry!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |