abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92919728
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:18 schreef meth77 het volgende:
bij een bevolkingskrimp??
[ afbeelding ]
Tot 2019 schatten ze i.i.g. circa 75.000 nieuwe woningen per jaar nodig te hebben:

http://vois.datawonen.nl/(...)=nederland&geoitem=1
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_92921000
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Tot 2019 schatten ze i.i.g. circa 75.000 nieuwe woningen per jaar nodig te hebben:

http://vois.datawonen.nl/(...)=nederland&geoitem=1
Haha.... grappig... ze hebben maar even gecorrigeerd voor de afname in productie van de afgelopen jaren. Dus volgens deze prognose was de behoefte tijdens de crisis lager en zal er tot 2025 geen sprake meer zijn van een crisis :D
Is het nu een prognose of een statistiek aangevuld met een prognose? Denk men nu werkelijk dat je de 'verloren' productie van de afgelopen jaren weer lekker in de prognose er bij kan plakken _O-
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92921034
Om op schema te blijven natuurlijk ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_92921099
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Haha.... grappig... ze hebben maar even gecorrigeerd voor de afname in productie van de afgelopen jaren. Dus volgens deze prognose was de behoefte tijdens de crisis lager en zal er tot 2025 geen sprake meer zijn van een crisis :D
Is het nu een prognose of een statistiek aangevuld met een prognose? Denk men nu werkelijk dat je de 'verloren' productie van de afgelopen jaren weer lekker in de prognose er bij kan plakken _O-
Voor de meeste zaken geld dat ook. Tijdens een crisis worden veel zaken uitgesteld, die daarna weer ingehaald worden, zodra de onzekerheid over is. Of dat ook voor deze zaken geld durf ik niet te zeggen, maar jij wuift het allemaal weer een beetje te gemakkelijk weg zonder argumentatie.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_92921105
Het lijkt zo wel verdacht veel op een planeconomie
I'll sing you a lullaby.
pi_92921146
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Voor de meeste zaken geld dat ook. Tijdens een crisis worden veel zaken uitgesteld, die daarna weer ingehaald worden, zodra de onzekerheid over is. Of dat ook voor deze zaken geld durf ik niet te zeggen, maar jij wuift het allemaal weer een beetje te gemakkelijk weg zonder argumentatie.
Nou... ja... ik kon het ook niet allemaal uit die grafiek halen natuurlijk. Enige argumentatie is er namelijk niet bij te vinden :)

Mij lijkt het in ieder geval geen realistische prognose Whuzz.
I'll sing you a lullaby.
pi_92922227
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou... ja... ik kon het ook niet allemaal uit die grafiek halen natuurlijk. Enige argumentatie is er namelijk niet bij te vinden :)
Dan zoek je óf bronnen voor de conclusies die je uit een slecht onderbouwde grafiek trekt, óf je poneert je stelling wat milder en als een mening i.p.v. een onomstotelijk feit ;)

quote:
Mij lijkt het in ieder geval geen realistische prognose Whuzz.
Kijk, zo kan het ook :D ;)
Ik ben het met je eens dat het een wat optimistische kijk is ja. Meestal is er na een crisis wat "inhaal herstel", maar die poests meestal niet de hele crisis weg alsof die er nooit geweest is.
Maar hey, this time it's different! :P ;)
pi_92922588
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:58 schreef Whuzz het volgende:

Dan zoek je óf bronnen voor de conclusies die je uit een slecht onderbouwde grafiek trekt, óf je poneert je stelling wat milder en als een mening i.p.v. een onomstotelijk feit ;)

Ik kijk in de morgen eerst even uit het raam om te zien of de wereld nog wel bestaat. Je zal maar net aan je ontbijt zitten en dan constateren dat de wereld om je heen verandert is in een rokende puinhoop, dat verziekt pas echt je dag.

quote:
Maar hey, this time it's different! :P ;)
Echt waar..... echt... w/
I'll sing you a lullaby.
pi_92922770
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik kijk in de morgen eerst even uit het raam om te zien of de wereld nog wel bestaat. Je zal maar net aan je ontbijt zitten en dan constateren dat de wereld om je heen verandert is in een rokende puinhoop, dat verziekt pas echt je dag.
De grote vraag is dan wat doet dat met de huizenprijzen? sky high omdat er nog maar weinig huizen zijn of minimaal 50% eraf omdat niemand meer een baan heeft....
eten!!!
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:33:21 #260
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_92923707
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zeepbel heeft wel degelijk een goed argument, sparen heeft een remmende werking op inflatie. Ik begrijp dat leenkneuzen inflatie de mooiste uitvinding aller tijden vinden maar dit is niet terecht. Juist doordat er inflatie is moet de geldstroom steeds groeien en steeds harder. De versnellende behoefte aan geldgroei als gevolg van exponentiele groei maakt het hele systeem instabiel. Sparen vermindert de leveraging van de banken omdat het de waarde van geld stabiliseert (omdat het in mindere hoeveelheid beschikbaar is voor de economie). Zodra geld te goedkoop word en ruim beschikbaar wordt daalt de waarde en neemt het gevaar op moral hazards enorm toe.
Helemaal mee eens.

Zo ging het de vorige keer:

quote:
De economische situatie in Nederland was niet rooskleurig. De
werkloosheid was hoog, vooral ook onder schoolverlaters en
arbeiders afkomstig uit Turkije en Marokko. Deze laatste
groep kende tevens nog veel aanpassingsproblemen. Veel
bedrijven moesten sluiten en zelfs gemeenteambtenaren werden
ontslagen. Dit leidde tot veel stakingen en acties van het
personeel, zoals bij het openbaar vervoer in Den Haag, waar
drie weken geen trams of bussen reden. Ook de huizenmarkt
stortte in. De rente was hoog en voor velen was een nieuw
huis daardoor onbetaalbaar, ondanks kelderende huizenprijzen.
Nu is het totaal anders, maar een lichte rentestijging kan vele leenkneusjes al fataal worden. Spaarders kunnen daar over een paar jaar mooi van profiteren. Een huis voor een normale prijs op de executieveiling w/ ^O^ w/
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  donderdag 17 februari 2011 @ 17:47:12 #261
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_92924229
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:33 schreef Censuur-152 het volgende:

Spaarders kunnen daar over een paar jaar mooi van profiteren. Een huis voor een normale prijs op de executieveiling w/ ^O^ w/
Zelfs de grootste pessimist zegt nu dat Xeno nog een paar jaar moet wachten terwijl eerder hem januari 2011 was beloofd. :{
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_92924280
quote:
11s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:12 schreef janatwork het volgende:

[..]

De grote vraag is dan wat doet dat met de huizenprijzen? sky high omdat er nog maar weinig huizen zijn of minimaal 50% eraf omdat niemand meer een baan heeft....
Dat is inderdaad een goede vraag... in zo'n noodgeval laat ik mij in ieder geval inkwartieren bij Whuzz. Hij schijnt daar leuk te wonen in het ooh zo gezellige Brabant >:O
Of dat goed is voor de waarde van zijn woning zal mij worst wezen :D
I'll sing you a lullaby.
pi_92924379
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:29 schreef xenobinol het volgende:
Haha.... grappig... ze hebben maar even gecorrigeerd voor de afname in productie van de afgelopen jaren.
Dus volgens deze prognose was de behoefte tijdens de crisis lager en zal er tot 2025 geen sprake meer zijn van een crisis :D
Geen idee waar je die stelling vandaan tovert... de grafiek begint pas in 2008, en zelfs dan nog op een heel grote behoefte.

quote:
Doe eerst eens uitleggen waar jij de stelling vandaan haalt dat er gecorrigeerd is voor een afname tijdens de crisis?
pi_92924399
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:33 schreef Censuur-152 het volgende:

Nu is het totaal anders, maar een lichte rentestijging kan vele leenkneusjes al fataal worden. Spaarders kunnen daar over een paar jaar mooi van profiteren. Een huis voor een normale prijs op de executieveiling w/ ^O^ w/
Volgens mij zijn de ambtenaren vandaag begonnen met staken.... nou dat belooft nog wat. En als de onrust in NA overslaat naar het MO zitten we zo weer in een oliecrisis :D
I'll sing you a lullaby.
pi_92924471
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Doe eerst eens uitleggen waar jij de stelling vandaan haalt dat er gecorrigeerd is voor een afname tijdens de crisis?
Ben ik niet duidelijk genoeg geweest? Vreemd. Ik beweer dat dit een combinatie van prognose en statistiek is. Of vermoed jij dat men ook een prognose van de crisis gemaakt had?
I'll sing you a lullaby.
pi_92924476
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:32 schreef xenobinol het volgende:
Vraag daar dan om. Argumenten uit je duim zuigen schiet ook niet op.

Hier wat meer cijfers voor je: http://cowwi.datawonen.nl/ (De grafiek die ik liet zien vind je onder punt 2, bovenste link)
pi_92924573
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:47 schreef Bayswater het volgende:
Zelfs de grootste pessimist zegt nu dat Xeno nog een paar jaar moet wachten terwijl eerder hem januari 2011 was beloofd. :{
Nog even en hij/zij moet zijn/haar aandacht gaan verleggen naar seniorenwoningen. :Y
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:04:03 #268
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_92924775
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:47 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Jij hebt toch 15 jaar gewacht in je huurhut? Om vervolgens op de top in te stappen....
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:05:18 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92924819
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 15:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In mijn moeders kennissenkring zijn er ruim voldoende die dat ook riepen, totdat ze tegen iets aanliepen. Ik hoop niet dat het jouw moeder overkomt. Maar ik ken er genoeg die toch echt kleiner moesten wonen, en anderen deden het op eigen initiatief omdat de werkzaamheden die de woning met zich meebracht toch teveel werd. Na je 65 ste wordt je gewoon geconfronteerd met het feit dat je lichaam meestal minder goed meewerkt als de geest.
mijn moeder kwam alleen te staan en dan was ze in notime naar een aanleunhuisje, met gezelschap van andere mensen en alarmbel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92924889
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:04 schreef Censuur-152 het volgende:
Jij hebt toch 15 jaar gewacht in je huurhut? Om vervolgens op de top in te stappen....
:')

Dat was hij niet. Het valt niet mee voor je he, om met meer dan 1 persoon tegelijk te praten... :W
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:10:19 #271
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_92924981
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:')

Dat was hij niet. Het valt niet mee voor je he, om met meer dan 1 persoon tegelijk te praten... :W
Schapen lijken zo veel op elkaar...
pi_92925199
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:10 schreef Censuur-152 het volgende:
Schapen lijken zo veel op elkaar...
Vertel mij wat. Ik weet een blog vol met die beestjes. Blaten allemaal elkaar na.
pi_92929137
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vertel mij wat. Ik weet een blog vol met die beestjes. Blaten allemaal elkaar na.
Dat is er maar één hoor, die op zijn eigen blog reacties post _O-
(Een vorm van klonen... schijnt ie op meer sites te doen ;) )
pi_92954229
Goedemorgen huurbazen en bankschapen :W
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 09:33:13 #275
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92954382
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:27 schreef xenobinol het volgende:
Goedemorgen huurbazen en bankschapen :W
Mogguh toekomstig dakloze/veelbetaler/vrijesectorhuurder/leenslaaf! Klokje tikt! :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')