abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92907003
quote:
4s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:45 schreef Istrilyin het volgende:
POLL

Wie zou er graag een aparte topic reeks met alleen referenties naar laatste artikelen en serieuze redenaties zien? Ik bedoel: dus zonder one-liners, flames, herhalingen etc. Dan kan deze lijn gewoon doorgaan voor wat het nu is voor zeg maar de core-group.
Of de modjes gaan gewoon eens modereren in deze reeks... als je de af en toe serieuze noot uit dit topic weghaalt kan je het beter naar ONZ verplaatsen
eten!!!
pi_92907006
quote:
4s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:45 schreef Istrilyin het volgende:
POLL

Wie zou er graag een aparte topic reeks met alleen referenties naar laatste artikelen en serieuze redenaties zien? Ik bedoel: dus zonder one-liners, flames, herhalingen etc. Dan kan deze lijn gewoon doorgaan voor wat het nu is voor zeg maar de core-group.
Ik stem voor. Die op de man opmerkingen waren even leuk. Maar 80 topics later beginnen ze toch echt te vervelen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_92907046
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:18 schreef HansvD het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als je aan je verplichtingen kunt voldoen is er helemaal niets aan de hand.

Maar eeh succes met sparen dan maar, en de inflatie natuurlijk. En de BBQ met de tokkies uit de straat.
Zeepbel heeft wel degelijk een goed argument, sparen heeft een remmende werking op inflatie. Ik begrijp dat leenkneuzen inflatie de mooiste uitvinding aller tijden vinden maar dit is niet terecht. Juist doordat er inflatie is moet de geldstroom steeds groeien en steeds harder. De versnellende behoefte aan geldgroei als gevolg van exponentiele groei maakt het hele systeem instabiel. Sparen vermindert de leveraging van de banken omdat het de waarde van geld stabiliseert (omdat het in mindere hoeveelheid beschikbaar is voor de economie). Zodra geld te goedkoop word en ruim beschikbaar wordt daalt de waarde en neemt het gevaar op moral hazards enorm toe.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92907108
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:52 schreef janatwork het volgende:

[..]

Of de modjes gaan gewoon eens modereren in deze reeks... als je de af en toe serieuze noot uit dit topic weghaalt kan je het beter naar ONZ verplaatsen
Pfff.... huizenmarkt-zeepbel is gebanned omdat er hier enkele zure topkopers lurken die het niet met hem eens waren. Zeg dus niet dat er niet gemodereerd/gecensureerd wordt ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_92907134
Overigens is een serieuze discussie aangaan met leenkneuzen totaal niet mogelijk.... wat verwacht je ook van mensen die een tophypotheek op een overgewaardeerd onderpand nemen, dat die nog over een gezond rationeel verstand beschikken :?
I'll sing you a lullaby.
pi_92907174
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zeepbel heeft wel...
Het gaat dan ook om de tweede zin:

Als je aan je verplichtingen kunt voldoen is er helemaal niets aan de hand.
pi_92907710
quote:
10s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:57 schreef xenobinol het volgende:
Overigens is een serieuze discussie aangaan met leenkneuzen totaal niet mogelijk.... wat verwacht je ook van mensen die een tophypotheek op een overgewaardeerd onderpand nemen, dat die nog over een gezond rationeel verstand beschikken :?
Met alle respect maar er valt met jou ook niet een serieuze discussie aan te gaan zolang je niet wat meer met feiten en bronnen komt.

Zijn er in deze reeks dan kopers met een tophypotheek? zijn er in deze reeks kopers met een overgewaardeerd onderpand? Zo ja, zou het wel eens interessant zijn om te horen waarom deze kopers gedaan hebben wat ze hebben gedaan zonder uitgemaakt te worden voor rotte vis.
eten!!!
pi_92907836
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Pfff.... huizenmarkt-zeepbel is gebanned omdat er hier enkele zure topkopers lurken die het niet met hem eens waren. Zeg dus niet dat er niet gemodereerd/gecensureerd wordt ;)
Je bedoeld die persoon die al 3 topics onder een kloon vrolijk doorpost?
eten!!!
pi_92907903
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:59 schreef HansvD het volgende:

Het gaat dan ook om de tweede zin:

Als je aan je verplichtingen kunt voldoen is er helemaal niets aan de hand.
Natuurlijk is er wel wat aan de hand nl. grote geldontwaarding doordat mensen enorme bedragen betalen voor woningen met goedkoop geleend geld. Dit heeft allerlei effecten in de economie die veel verder reiken dan "als je maar aan je verplichtingen kan voldoen". Het gaat er ook om of bepaalde ontwikkelingen wel in het maatschappelijk belang zijn :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92908150
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:18 schreef janatwork het volgende:

Met alle respect maar er valt met jou ook niet een serieuze discussie aan te gaan zolang je niet wat meer met feiten en bronnen komt.
Onder welke steen leef jij eigenlijk? Business as usual, niets aan de hand.... doorlopen mensen.

quote:
Zijn er in deze reeks dan kopers met een tophypotheek? zijn er in deze reeks kopers met een overgewaardeerd onderpand? Zo ja, zou het wel eens interessant zijn om te horen waarom deze kopers gedaan hebben wat ze hebben gedaan zonder uitgemaakt te worden voor rotte vis.
De markt ligt op zijn gat en sommige mensen wijten dat aan 'gebrek aan verstrouwen'. Ik noem het eerder de wederopstanding van het gezonde verstand. Wederom.... geen zeepbel hier... doorlopen mensen en alleen maar positief denken ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_92908478
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Natuurlijk is er wel wat aan de hand nl. grote geldontwaarding doordat mensen enorme bedragen betalen voor woningen met goedkoop geleend geld. Dit heeft allerlei effecten in de economie die veel verder reiken dan "als je maar aan je verplichtingen kan voldoen". Het gaat er ook om of bepaalde ontwikkelingen wel in het maatschappelijk belang zijn :)
Ik wilde een huis om in te wonen.

De maandelijkse lasten wilde ik alleen kunnen betalen, dat was of huur of rente+aflossing

Ik heb een huis .

Ik kan de lasten betalen.

Maatschappelijk belang kan me niks schelen, ik zorg voor mezelf.

Geldontwaarding? Kom maar op!
pi_92908486
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:21 schreef janatwork het volgende:
Je bedoeld die persoon die al 3 topics onder een kloon vrolijk doorpost?
Your point?

Het is toch wel vrij selectief hoe 1 persoon een ban krijgt en de rest gewoon lekker door kan kloten :)

Ik begrijp het wel, de moderatoren hebben deze reeks al lang opgegeven, een nieuw reeks openen is ook zinloos omdat de markt in een impasse zit en men overal over wil praten behalve over de markt zijn werk laten doen. Met name de overheid lijkt bereid om kopers de hand boven het hoofd te houden. Ik kan geen enkele rationele beweegreden bedenken anders dan dat er sprake is van corruptie tot op het hoogste niveau van onze overheid :)
Als de overheid al respectloos met zijn burgers omgaat dan zullen burgers dit voorbeeld gewoon gaan volgen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92908595
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:39 schreef HansvD het volgende:

Ik wilde een huis om in te wonen.

De maandelijkse lasten wilde ik alleen kunnen betalen, dat was of huur of rente+aflossing

Ik heb een huis .

Ik kan de lasten betalen.

Maatschappelijk belang kan me niks schelen, ik zorg voor mezelf.

Geldontwaarding? Kom maar op!
Precies....leentokkiementaliteit :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_92908681
quote:
10s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Tokkies wonen toch echt niet in mijn straat, wel in die van jou.
pi_92908820
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Onder welke steen leef jij eigenlijk? Business as usual, niets aan de hand.... doorlopen mensen.
Dat business als usual is nou net het probleem... je doet al 60 topics niet anders dan onbeargumenteerde stellingen neergooien en mensen voor rotte vis uitmaken
eten!!!
pi_92908943
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Your point?

Het is toch wel vrij selectief hoe 1 persoon een ban krijgt en de rest gewoon lekker door kan kloten :)
Eens, daarom zou er ook strengen moeten worden gemod.

quote:
Ik begrijp het wel, de moderatoren hebben deze reeks al lang opgegeven,
dan zouden ze hem of moeten sluiten of naar onz moeten schoppen

quote:
een nieuw reeks openen is ook zinloos omdat de markt in een impasse zit en men overal over wil praten behalve over de markt zijn werk laten doen. Met name de overheid lijkt bereid om kopers de hand boven het hoofd te houden. Ik kan geen enkele rationele beweegreden bedenken anders dan dat er sprake is van corruptie tot op het hoogste niveau van onze overheid :)
Als de overheid al respectloos met zijn burgers omgaat dan zullen burgers dit voorbeeld gewoon gaan volgen :)
Als je nou open zou staan voor argumenten van andere, zou je misschien van gedachten kunnen veranderen of op zijn minst de beweegredenen van anderen kunnen begrijpen.
eten!!!
pi_92908975
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:49 schreef janatwork het volgende:
Dat business als usual is nou net het probleem... je doet al 60 topics niet anders dan onbeargumenteerde stellingen neergooien en mensen voor rotte vis uitmaken
Onzin, ik maak niemand voor rotte vis uit. Als ik bepaalde termen gebruik om fictieve mensen of gedrag te kwalificeren dan doe ik toch niets anders als wat onze gerespecteerde politici doen?
Of dacht je dat de term "scheefhuurder" hier op het forum bedacht is?
I'll sing you a lullaby.
pi_92908987
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:45 schreef HansvD het volgende:

[..]

Tokkies wonen toch echt niet in mijn straat, wel in die van jou.
Ik herken mij niet in dat beeld :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92909117
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik herken mij niet in dat beeld :)
Beter in je buurt rondkijken dan maar :-)
pi_92909121
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:52 schreef janatwork het volgende:

dan zouden ze hem of moeten sluiten of naar onz moeten schoppen

Welnee... zo af en toe zit er best een zinvolle post bij, gewoon het serieuze met het luchtige afwisselen. Lachen is gezond toch?

quote:
Als je nou open zou staan voor argumenten van andere, zou je misschien van gedachten kunnen veranderen of op zijn minst de beweegredenen van anderen kunnen begrijpen.
Ik neem elke mening van andere mensen serieus, maar dat weerhoud mij er niet van de advocaat van de duivel te spelen of om ronduit te trollen. De meeste deelnemers in dit forum voelen elkaar prima aan hoor, ik heb niet het idee dat er hier serieus haat en nijd over en weer is ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_92909122
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Onzin, ik maak niemand voor rotte vis uit. Als ik bepaalde termen gebruik om fictieve mensen of gedrag te kwalificeren dan doe ik toch niets anders als wat onze gerespecteerde politici doen?
Of dacht je dat de term "scheefhuurder" hier op het forum bedacht is?
quote:
10s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

eten!!!
pi_92909153
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:57 schreef HansvD het volgende:

[..]

Beter in je buurt rondkijken dan maar :-)
Doe niet zo mal.... voordat je het weet word je berooft op straat of stelen ze je huis leeg. Dan kan je beter gewoon binnen blijven :D
I'll sing you a lullaby.
pi_92909162
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Welnee... zo af en toe zit er best een zinvolle post bij, gewoon het serieuze met het luchtige afwisselen. Lachen is gezond toch?

[..]

Ik neem elke mening van andere mensen serieus, maar dat weerhoud mij er niet van de advocaat van de duivel te spelen of om ronduit te trollen. De meeste deelnemers in dit forum voelen elkaar prima aan hoor, ik heb niet het idee dat er hier serieus haat en nijd over en weer is ;)
Ik ook niet, maar het is zo vermoeiend om dagelijks een topic vol met getrol door te lezen voor die 2 wel interessante post
eten!!!
pi_92909187
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:57 schreef janatwork het volgende:

[..]

[..]

Serieus :?

Dude :D
I'll sing you a lullaby.
pi_92909194
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:57 schreef janatwork het volgende:

[..]

Precies....leentokkiementaliteit

[..]
Ik maak me niet zo druk om Xeno hoor, ik weet wie het is en in het echt valt hij best mee...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')