Staat er geen piercetang tussen het bestek toevallig?quote:Op zondag 20 februari 2011 21:44 schreef Papiergeld het volgende:
Kwam nog een foto tegen in dit topic: Het huis van Secret Story: de eerste foto's!
De clue rechtsvoor lijkt me ook duidelijk toch?
(Spaarvarken met Millionaire er op)
[ afbeelding ]
Oranje zwemmer > Femke Heemskerk. Dit is dus een clue voor Philip.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:35 schreef kvd het volgende:
Nog even over het schilderij met de dolfijn....er zit een oranje randje om het schilderij, Monique moest iedereen daarop wijzen....lijkt me dus niks met intelligentie het hebben maken.
Ik zet er alleen clues neer die (vrijwel) zeker zijn. Als ik 1000 mensen op straat het schilderij met de kameleon laat zien zeggen 0 mensen bingokoning. Bij het schilderij met de slak zouden bijvoorbeeld wel honderden mensen dakloos kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 08:24 schreef Hunter het volgende:
[..]
Oranje zwemmer > Femke Heemskerk. Dit is dus een clue voor Philip.
De vissen die opgedoken moesten worden uit het zwembad sloegen daar denk ik ook op
Misschien is het handig om een lijstje met nog niet toebedeelde clues toe te voegen?
Een kameleon verandert van gedaante > bingokoningin
Kroontje van de missen-verkiezing > bingokoningin
Servio moest de missen-verkiezing presenteren en deed dat heel professioneel > ook een soort van clue
Gerard had een gouden shirt dat hij wilde aantrekken als hij genomineerd werd (maar deed dat uiteindelijk toch maar niet)
Ook kan je nog de clues voor Cynthia (dakloos) toevoegen: schilderij van slak, tent slapen
Voor de anabolen kan ik me geen clues herinneren
Ja wel hoor, een vorkquote:Op zaterdag 26 februari 2011 02:04 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Staat er geen piercetang tussen het bestek toevallig?
Sweet, cheers !quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
De 2 topics over clou's zijn samengevoegd. Ik heb 't overzicht van meneertje72 in de OP geplaatst.
Het is een hindu-mandala. Best herkenbaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 01:47 schreef Bianca555 het volgende:
Ik reageerde ergens in caps op Karim's tattoo, ik heb zon 1000 tattoo's bekeken en kreeg het idee dat hij dat op 1 van zijn vele reizen heeft laten zetten. Vond dat het een circle tattoo is.
In ieder geval Aziatisch. Heb gezocht onder mantra's en tantra's etc. Ik weet niet meer waar maar las ergens dat het een Mandala zou kunnen zijn en dat zou kunnen.
Denk nog steeds dat Mike in bollywood heeft gespeelt, want met een beetje fantasie, met een puntmutsje op kan hij doorgaan voor een Aziaat ?
Had je meteen die spelfout kunnen herstellen ....quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
De 2 topics over clou's zijn samengevoegd. Ik heb 't overzicht van meneertje72 in de OP geplaatst.
Dan stel ik voor dat we het topic "Aanwijzingen" noemen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:53 schreef Hunter het volgende:
[..]
Had je meteen die spelfout kunnen herstellen ....
Ja, goed gevonden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:37 schreef Urb het volgende:
Nog een paar clou's van de stem na foute gokken.
-"Je zit op het juiste spoor" = ridderspoor?
-iets in de trant van" intelligente gokken" = hoogbegaafd?
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:37 schreef Urb het volgende:
Nog een paar clou's van de stem na foute gokken.
-"Je zit op het juiste spoor" = ridderspoor?
-iets in de trant van" intelligente gokken" = hoogbegaafd?
Karim = Egbert Jan Weeber ?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:53 schreef Mikaro het volgende:
[..]
Het is een hindu-mandala. Best herkenbaar.
Een aantal posts geleden heb ik een plaatje gepost, waar zijn tattoo op gebaseerd lijkt.
Dus als hij als geheim de bollywoodfilm heeft, zou het een clue kunnen zijn.
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:40 schreef Bianca555 het volgende:
[..]
Karim = Egbert Jan Weeber ?
Gespeeld in Bollywood Hero
http://www.imdb.com/media/rm3091304192/nm0917224
check Wikipedia, leeftijd lijkt ook te kloppen.
of jonger ? dislexy klopt ook en kameleon (acteur).quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:09 schreef pullup het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is Egbert Jan dus nee
Dat horloge hebben Monique en Karim gekregen als aanwijzing voor Laura (een nephorloge : mijn relatie is nep) Die 1-2-3 heeft dus niets met Phillip en dus het olympisch goud te makenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:33 schreef Fok_Cobus het volgende:
Toevoegen aan:
RELATIE MET GOUDEN MEDAILLE
Hoeveel man telt een zwem estafette team (Date met Olympisch goud)
Wilhelmus zingen
Gouden horloge 1/2/3 in gegraveerd
Goudvis
Dat snap ik ook niet helemaal, terwijl er over 'slaapwandelen' al 5 clue's bekend zijn.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik snap niet dat er niet meer over India of film te vinden is.
Geen kleuren van de vlag, geen heilige koe, geen bioscoopstoel of filmposter. Niks
Ja over die woorden werd in een ander topic al gesproken en er staat idd "Whatch" of iets dergelijks tussen, maar geen idee waarom er nog een clou over Laura's oude geheim er nog in zit. Ze grapte toen zelfs zelf over dyslexie.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:28 schreef Anneloortje het volgende:
Nog even over de woorden op de muur, die kunnen ook wijzen naar dyslexie van Laura.
Verder lijkt de rode telefoon wel een vagina met een piercing erdoor, misschien vergezocht maar ja.
Verwijst naar Tsunami uiteraard.quote:Op zondag 27 februari 2011 20:41 schreef markvanrinsum het volgende:
[..]
27 februari om 20.05
Sharon krijgt een missie.
De Stem roept Sharon weg van de barbecue voor een geheime missie. Ze moet van alle bewoners achterhalen wat de heftigste en meest angstaanjagende ervaringen uit hun leven zijn. Ze krijgt tijdens het eten twee uur de tijd om Philip, Guido, Aafke en Karim te ondervragen. Daarna moet ze terugkeren naar de Kamer van de Waarheid. Als ze slaagt in deze missie ontvangt ze 1500 euro voor in haar kluis. Lukt haar missie niet, dan verliest ze 1500 euro.
Nee, want dan zou er een geheim missenquote:Op zondag 27 februari 2011 23:59 schreef Bianca555 het volgende:
Waarom zei Laura dat dat geen hoogbegaafde gesprekken waren toen Aafke haar vroeg
of zij goed engels kon praten met die kinderen waar ze voor oppaste ?
Waarom nam zij het woord hoogbegaafd in de mond ?
Is Laura dan hoogbegaafd ? ...
Ik heb dat overzicht gemaakt maar kan er niet meer in omdat mijn topic hierin is samengevoegd, zou het graag bijwerken!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:34 schreef dasaliz het volgende:
werkt iemand het overzicht ook bij met de missie van Sharon?
en een lijstje met clues die nog niet aan mensen zijn toebedeeld zou ook handig zijn...
Als je de OP quote heb je de tekst (en kan je die uitbreiden). Je kan vervolgens mij PM'en en dan zet ik 't erin of gewoon hier neer zetten en dan doe ik 't ook.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:19 schreef meneertje1972 het volgende:
Ik heb dat overzicht gemaakt maar kan er niet meer in omdat mijn topic hierin is samengevoegd, zou het graag bijwerken!
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:19 schreef vuurvliegje69 het volgende:
Er zijn diverse clou's te vinden in het huis.
OVERZICHT CLUES t/m 25-02-2011
SLAAPWANDELEN
Nachtkijker
Vleermuis schilderij
Schaapjes knuffelbeesten
Hoge hak met nachtrustpillen
Muziekje ‘A night like this’
BORSTVERKLEINING
Marijke Helwegen fotolijstje
RIDDER
Blauwe bloempot
Ivanhoe geluidstune
Zwaard met blauwe strik
Paard schilderij
MILJONAIR
Quote blad/magazine
Kluis
Spaarvarken met ‘millionaire’ erop
Hoe heet de jaarlijkse lijst met Miljonairs (kwisvraag)
TSUNAMI
Zwembad overgelopen
Bankstel met vissen/zee print + kussentje reddingsboei
Visjes op de bodem van het zwembad
Hoeveel jaar geleden was de tsunami (kwisvraag)
RELATIE MET GOUDEN MEDAILLE
Hoeveel man telt een zwem estafette team (Date met Olympisch goud)
Wilhelmus zingen
Gouden horloge 1/2/3 in gegraveerd
HOOG IQ
Beelden met (te) grote hoofden
Schilderij dolfijn (slim dier)
INTERNAAT
Geluidsfragment liedje ‘All by Myself’
BINGO KONING
Hoeveel ballen telt een bingospel. (kwisvraag)
Cameleon schilderij
NEP RELATIE
Gouden nep horloge
Hart van Ketchup
PIERCING
Geen
BOLLYWOOD FILM
Kralengordijn (India)
OVERIGE CLUES
Kompas
Woorden op de muren
Labyrint op de muren
Kleurranden om de schilderijtjes
bron, gemaakt door meneertje1972
Kun je ze niet aanpassen met edit in het eerste veld?quote:
Ja, inderdaad. Net alsof mensen überhaupt de link met India zullen leggen, laat staan met Bollywood. Wellicht dat er nog clous komen in de vorm van een missie of wat ook, maar enkel een kralengordijn lijkt me een wat magere aanwijzing.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik snap niet dat er niet meer over India of film te vinden is.
Geen kleuren van de vlag, geen heilige koe, geen bioscoopstoel of filmposter. Niks
Zijn doorgaans kleurrijke films.quote:Kleurranden om de schilderijtjes
ik vraag het me af, denk dat ze nu misschien eerder aan Maik en Monique denken dan aan Guido en Lauraquote:Op maandag 28 februari 2011 19:26 schreef Stranger het volgende:
Beetje jammer dat ze clous geven over die neprelatie, die wordt sowieso wel geraden, terwijl iets als 'ik ben piercer van beroep' zonder moeite verborgen blijft.
Philip had zelf toch geen goud gehaaldquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:43 schreef Anneloortje het volgende:
En hoe zit het nou met Flips geheim? Servio had het toch geraden? Dat hij Gou had met zwemsestafette? Kinderachtig dat ze dat niet goed rekenen want wie zegt er nou dat je een raltie met goud hebt. Ik snap dat niet.
Jullie wel?
Nee, dat schijnt niet mogelijk te zijnquote:Op maandag 28 februari 2011 14:16 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Kun je ze niet aanpassen met edit in het eerste veld?
dat zeg ikquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:04 schreef Papiergeld het volgende:
De krukjes in het huis (die vooral dienst doen als trommels) zijn startblokken zoals je die in een zwembad tegenkomt. Het schilderijtje met daarop een dolfijn en een oranje randje en wellicht het zwembad zelf wijzen naar Philips geheim.
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:32 schreef charmed_angel het volgende:
Deze kwam ik net tegen op twitter
[ afbeelding ]
Hoe alert! Dat had nog niemand gezien! RT @mdevreeze: Check it net startblokken #clue #sstnl http://yfrog.com/h48zoctj @sst_philip
in dat geval is haar eerste missie dan ook een aanwijzing. Geen lichamelijk contact kan dan zijn geen tot weinig (lichamelijk) contact met oudersquote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:44 schreef Urb het volgende:
Aantal nieuwe clue's laatste dagen.
Missies:
Alex: Iedereen aanspreken met adelijke titel ( ridder )
Sharon: Iedereen vragen naar ergste ervaring ( tsunami overleeft )
Sofia: Iedereen een knuffel geven ( internaat )
En de mega-clue op de tv, afbeeldingen van fake-relaties.
Monique had toch ook een heel goede clue gevonden waarvanuit ze dacht dat Sofia wees is?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:34 schreef Gert het volgende:
Lijst met clues in de OP is geupdate (meneertje1972)
Iets met 2 ouders en apart daarvan een kind op de muur in de vrouwen-slaapkamer ofzo? Vatte em ook niet helemaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Monique had toch ook een heel goede clue gevonden waarvanuit ze dacht dat Sofia wees is?
Maar wat dan waarschijnlijk op Internaat slaat. Ze heeft hiervoor gedrukt maar de keutel ingetrokken.
Ook lekker in verhouding. Iedereen moeten aanspreken met een titel, of iedereen een knuffel geven.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:44 schreef Urb het volgende:
Aantal nieuwe clue's laatste dagen.
Missies:
Alex: Iedereen aanspreken met adelijke titel ( ridder )
Sharon: Iedereen vragen naar ergste ervaring ( tsunami overleeft )
Sofia: Iedereen een knuffel geven ( internaat )
En de mega-clue op de tv, afbeeldingen van fake-relaties.
Zeker waar maar Sofia speelde het ook wel ontzettend slim. En het helpt ook dat ze beter in de groep ligt als Alex.hij durfte S&S amper aan te spreken, laat staan met een titel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:46 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Ook lekker in verhouding. Iedereen moeten aanspreken met een titel, of iedereen een knuffel geven.
Of een voormalige romance met Olympisch Goudquote:Op woensdag 2 maart 2011 00:40 schreef Urb het volgende:
[..]
.
"Quit playing games with my heart" optreden = fake-relatie?
Owww zo. Wat erg ik dacht dat hij een romance met een gouden medaille hadquote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:03 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Philip had zelf toch geen goud gehaald
Hij heeft een romance met olympisch goud gehad(Femke Heemskerk)
Hij moest het wilhelmus zingen en hij wist heel snel het antwoord op de quizvraag erover.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:39 schreef itsme het volgende:
Hoe wisten ze dan dat Philip iets met een estafette te maken had? Wie belde ook al weer voor hem? drukte op de knop? Het viel me op dat die persoon er wel heel dichtbij zat. Zwemploeg en estafette.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Secret_Story_%28Nederland%29quote:Dag 15:
* Servio denkt dat Philip een gouden medaille heeft gewonnen voor estafette, zijn vermoeden is onjuist. Philip ontvangt ¤2.500,- van Servio.
Wel geweldig dat wellicht alleen misschien Aaf en Sharon doorhebben waarom net zij team-captains zijn ook ....quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:14 schreef meneertje1972 het volgende:
kwisvraag: Hoeveel natuurrampen waren er in 2010? (Tsunami)
kwisvraag: Hoeveel piercings heeft de persoon met de meeste piercings? (Ik ben een piercer)
De andere kostuums waren:quote:Op zondag 6 maart 2011 13:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
De carnavalskostuums:
Annie >> Internaat
Oosterse prins >> Bollywood
Gouden jas >> Milionair
Reddingsvest >> Tsunami
Duikpak >> Gouden zwemmedaille
omdat er tijdens de shows regelmatig is gezegd dat de schaapjes bij Joanne horen. Zowel Renate, Bart als de voice over van het programma. Neem aan dat zij niet zullen zeggen dat het clues bij Joanne zijn als het de clues voor Gerard zouden zijnquote:Op zondag 6 maart 2011 13:34 schreef resi_70 het volgende:
wie zegt er dat de clue van de schaapjes niet op Gerard slaan???
Schaapjes op het droge hebben
\quote:Op zondag 6 maart 2011 13:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
De carnavalskostuums:
Annie >> Internaat
Oosterse prins >> Bollywood
Gouden jas >> Milionair
Reddingsvest >> Tsunami
Duikpak >> Gouden zwemmedaille
heb ik iets gemist? Q-Music? SST?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:38 schreef Niki.P het volgende:
Weet iemand uit welke liedjes je bij q-music kan kiezen??
Het viel me gister idd wel op dat er veel reclame over SST op Q-Music was, to late too little vrees ik maar hopelijk helpt het. Kon niet psies volgen hoe het zit met die liedjes.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:28 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
heb ik iets gemist? Q-Music? SST?
en wie vermoeden jullie wie de hoogbegaafde is?quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef twister20 het volgende:
Zijn er al clues gegeven voor de hoogbegaafde?
quote:Traan: Tsunami/Piercer/Internaat?
Bal: Bingo
Staal: Piercer
Naanbrood: Bollywood
Portemonnee: Miljonair
Hoofdprijs: Miljonair/ Olympisch goud
Zwempak: Olympisch Goud
Formule: Hoogbegaafd
Pantoffel: Slaapwandel
Golf: Miljonair
Koningin: Bingokoningin
Scalpel: Borstverkleining
Universiteit: Hoogbegaafd
Stapelbed: Slaapwandel/Internaat
Ontsmettingsmiddel: Piercer/Borstverkleining
Graag gedaan hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2011 01:55 schreef Urb het volgende:
Sharon neemt de rode telefoon op en moet deze woorden onthouden, de meesten of allemaal? slaan op geheimen.
[..]
quote:Traan: neprelatie
Ik verstond boot: schippersinternaat
Staal: ridder (harnas)
Naanbrood: Bollywood
Portemonnee: dakloos (geen geld)
Hoofdprijs: miljonair
Zwempak: Olympisch Goud
Formule: Anabolen
Pantoffel: Slaapwandel
Golf: Tsunami
Koningin: Bingo
Scalpel: Borstverkleining
Universiteit: Hoogbegaafd
Stapelbed: neprelatie
Ontsmettingsmiddel: Piercer
Ja, de beelden met de grote hersenen, het schilderij met de dolfijn: staat voor hoge intelligentie.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:10 schreef twister20 het volgende:
Zijn er al clues gegeven voor de hoogbegaafde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |