abonnement Unibet Coolblue
pi_95505464
Als je pasta met ei maakt kun je je nog wel watveroorloven met het eiwitgehalte. Zelf wel eens bij gebrek aan tipo 0 of semolina gewoon patentbloem genomen.. En perfecte pasta!
Whatever...
  donderdag 14 april 2011 @ 19:59:32 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95506068
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:49 schreef Spanky78 het volgende:
Als je pasta met ei maakt kun je je nog wel watveroorloven met het eiwitgehalte. Zelf wel eens bij gebrek aan tipo 0 of semolina gewoon patentbloem genomen.. En perfecte pasta!
Maak al meer dan 20 jaar pasta en was er best trots op, ga ik een keer eten bij Mario Gamba, tja, heb me nog net niet in slaap gehuild, maar dat was alleen maar omdat het zo lekker was.
http://www.acquarello.com/en/index_en.html
Mijn vriend beschreef het als anfixen (iemand heroïne geven met de bedoeling hem verslaafd te maken) wat Gamba doet met eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95507854
Heb daar nooit gegeten, maar wel het genoegen gehad eea van beoremde chefs te proeven. Daar gaat mijn koken het niet mbij redden. Kan me voorstellen dat deze man weet wat hij doet (het is ook nog eens betaalbaar!). Sowieso is italie voor mij qua lekker eten de top. Maar fatsoenlijk eten koken kan vaak ook wel zonder het perfecte recept vind ik :) Kan nog steeds intens genieten van goed klaargemaakte peen & ui, of een goede bal gehakt, maar foie gras of een ander meer speciaal gerecht kan mij ook bekoren...

Maar inderdaad, écht goed eten, daar kan je echt de tranen van in je ogen krijgen! Is mij twee keer gebeurd in totaal....dat ik echt niet snapte hoe iets zo lekker kon zijn...

[ Bericht 2% gewijzigd door Spanky78 op 14-04-2011 20:41:38 ]
Whatever...
pi_95510742
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:41 schreef RobinOok het volgende:
Ja, behalve dat dat niet echt opschiet als je van tevoren al op 5 vingers na kan tellen dat iets niet gaat werken. Dan ben je gewoon dom bezig. :+
Wat een negativiteit! :D

Uiteraard heb ik de brinta van te voren gezeefd, het meeste kwam er wel doorheen. Met het ei bleef het deeg nog wel te plakkerig, de rest heb ik aangevuld met gewoon meel.

Het resultaat was prima pasta met vezelstipjes, en een stevige bite, heb er wel voor de zekerheid tagliatelle van gemaakt op de een na laatste stand van de pastamachine. Het plakte ook niet. :)
  donderdag 14 april 2011 @ 21:18:31 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95511726
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:28 schreef Spanky78 het volgende:

Maar inderdaad, écht goed eten, daar kan je echt de tranen van in je ogen krijgen! Is mij twee keer gebeurd in totaal....dat ik echt niet snapte hoe iets zo lekker kon zijn...
soms lukt het ook gewoon spontaan, per ongeluk. 25 jaar geleden at ik samen met een vriend een haas met bospaddestoelen, met een perfecte wijn, het was zo goed, we hebben het er nog wel eens over.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95513289
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

soms lukt het ook gewoon spontaan, per ongeluk. 25 jaar geleden at ik samen met een vriend een haas met bospaddestoelen, met een perfecte wijn, het was zo goed, we hebben het er nog wel eens over.
Haha, wat goed, ik heb ook zoiets, was echt in extase... Als ik terugdenk proef ik nog bijna de combi van superlekkere wijn en het goddelijke gerecht dat we kregen! De andere keer was na een heftige week wildkamperen en droogvoer in Italie, we kwamen langs de bakker met vers brood. Ik heb daar in een soort van half orgasme vers wit brood zonder beleg zitten scheuren en eten, kon wel janken van geluk!

maarja, ga zo wel off-topic... Die lard d'arnad is trouwens iets wat redelijk in de buurt van briljant komt!
Whatever...
pi_95734261
Hoe lang duurt het totdat een kipfilet en papillote gaar is? (oven 200graden)
  dinsdag 19 april 2011 @ 21:36:31 #258
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_95735590
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:17 schreef McGilles het volgende:
Hoe lang duurt het totdat een kipfilet en papillote gaar is? (oven 200graden)
Gewoon in een ovenschaal heb je 'm in 25 minuten op 180 graden gaar, 200 lijkt me net iets te hoog (droge kip)
pi_95738047
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:36 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Gewoon in een ovenschaal heb je 'm in 25 minuten op 180 graden gaar, 200 lijkt me net iets te hoog (droge kip)
In een open ovenschaal dus in 25 minuten gaar, maar hoe lang in een pakketje? :) Ook 25 minuten of zelfs sneller?
  dinsdag 19 april 2011 @ 22:15:56 #260
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_95738300
Ik gok sneller, maar dat weet ik niet zeker, ik heb zelf nooit een gerecht en papillote gemaakt.
het lijkt mij dat je een mini-stoomoventje creëert dus misschien is het na 15 of 20 minuten al gaar.
  dinsdag 19 april 2011 @ 23:16:31 #261
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_95742244
Nee, langzamer. De luchtlaag isoleert.
pi_95812134
Hoi Piet,

Ik heb een vraag over het kopen van vlees, niet het bereiden ervan. Ik hoop dat dat ook goed is.

Ik heb hier in de buurt voor vlees alleen een keurslager zitten, en die bewerkt mijn kogelbiefstukjes altijd met een vleeshamer als ik ze bestel om ze malser te maken zegt hij. Ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat slagers dat alleen doen als ze slecht of goedkoop vlees verkopen?

Klopt dat ook of is het een urban legend? Goed rood vlees heeft toch geen hamer nodig neem ik aan?
  donderdag 21 april 2011 @ 17:54:24 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95814022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:04 schreef Selestha het volgende:
Hoi Piet,

Ik heb een vraag over het kopen van vlees, niet het bereiden ervan. Ik hoop dat dat ook goed is.

Ik heb hier in de buurt voor vlees alleen een keurslager zitten, en die bewerkt mijn kogelbiefstukjes altijd met een vleeshamer als ik ze bestel om ze malser te maken zegt hij. Ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat slagers dat alleen doen als ze slecht of goedkoop vlees verkopen?

Klopt dat ook of is het een urban legend? Goed rood vlees heeft toch geen hamer nodig neem ik aan?
Goed vlees heeft geen hamer nodig.
De kwaliteit van het meeste vlees is echter bedroevend slecht. Ik haal mijn vlees altijd bij de Hanos of bij een bevriende horecaslager, de poelier (kip en wild) maar eigenlijk nooit meer bij de supermarkt of gewone slager. Ze zijn er in geslaagd mij weg te pesten.
Ik probeer af en toe een klein dorpsslagertje waar veel boeren komen, of een boer die zelf zijn eigen vlees verkoopt, maar dat blijft behelpen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 april 2011 @ 17:55:37 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95814063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 22:12 schreef McGilles het volgende:

[..]

In een open ovenschaal dus in 25 minuten gaar, maar hoe lang in een pakketje? :) Ook 25 minuten of zelfs sneller?
Je bent er inmiddels achter hoop ik? Had je vraag even gemist. Vlees in een pakje duur wat langer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95814691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed vlees heeft geen hamer nodig.
De kwaliteit van het meeste vlees is echter bedroevend slecht. Ik haal mijn vlees altijd bij de Hanos of bij een bevriende horecaslager, de poelier (kip en wild) maar eigenlijk nooit meer bij de supermarkt of gewone slager. Ze zijn er in geslaagd mij weg te pesten.
Ik probeer af en toe een klein dorpsslagertje waar veel boeren komen, of een boer die zelf zijn eigen vlees verkoopt, maar dat blijft behelpen.
Oké dus daar koop ik mijn vlees ook niet meer. Enig idee waar je dan nog als leek terecht kan? Is de BD (Biologisch Dynamische) slager misschien wat?
  donderdag 21 april 2011 @ 18:18:03 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95814755
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:15 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oké dus daar koop ik mijn vlees ook niet meer. Enig idee waar je dan nog als leek terecht kan? Is de BD (Biologisch Dynamische) slager misschien wat?
BD zegt alleen maar of het vlees BD is, het wil niet zeggen dat het rundvlees goed gerijpt is of mooi gemarmerd.
Het is een kwestie van proberen. Ken je niemand met een eigen bedrijf waar je een keer een pasje van kan lenen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95814789
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

BD zegt alleen maar of het vlees BD is, het wil niet zeggen dat het rundvlees goed gerijpt is of mooi gemarmerd.
Het is een kwestie van proberen. Ken je niemand met een eigen bedrijf waar je een keer een pasje van kan lenen?
Nee helaas niet, mijn vader is zojuist ontslagen bij het bedrijf waar hij een pasje van had, en iemand anders die ik ken met een pasje woont hier 200 km vandaan :') En ik heb geen auto, dus da's helaas geen oplossing.

Ik denk dat ik maar vega word dan :')
  donderdag 21 april 2011 @ 18:20:47 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95814826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:19 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nee helaas niet, mijn vader is zojuist ontslagen bij het bedrijf waar hij een pasje van had, en iemand anders die ik ken met een pasje woont hier 200 km vandaan :') En ik heb geen auto, dus da's helaas geen oplossing.

Ik denk dat ik maar vega word dan :')
Turkse slagers hebben trouwens vaak prima lamsvlees.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95814864
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Turkse slagers hebben trouwens vaak prima lamsvlees.
Oh da's in ieder geval nog iets dan. Ik begrijp niet dat de NL'se consument zulk baggervlees accepteert, ik zoek al tijden naar een goede slager maar inderdaad, het is zoeken naar een naald in de hooiberg :{
  donderdag 21 april 2011 @ 18:53:19 #270
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95816149
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:19 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nee helaas niet, mijn vader is zojuist ontslagen bij het bedrijf waar hij een pasje van had, en iemand anders die ik ken met een pasje woont hier 200 km vandaan :') En ik heb geen auto, dus da's helaas geen oplossing.

Ik denk dat ik maar vega word dan :')
Waar woon je?
  donderdag 21 april 2011 @ 18:58:30 #271
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_95816385
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:19 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nee helaas niet, mijn vader is zojuist ontslagen bij het bedrijf waar hij een pasje van had, en iemand anders die ik ken met een pasje woont hier 200 km vandaan :') En ik heb geen auto, dus da's helaas geen oplossing.

Ik denk dat ik maar vega word dan :')
Bij de Sligro doen ze nooit moeilijk als je zegt dat je je pas vergeten bent.
Bij de Makro zijn ze lastiger, die willen dat je dan een handtekening van de pashouder meeneemt. (terwijl je dan net zo goed meteen de pas had kunnen vragen)
  donderdag 21 april 2011 @ 19:05:06 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95816706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:58 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Bij de Sligro doen ze nooit moeilijk als je zegt dat je je pas vergeten bent.
Bij de Makro zijn ze lastiger, die willen dat je dan een handtekening van de pashouder meeneemt. (terwijl je dan net zo goed meteen de pas had kunnen vragen)
De Sligro heeft geen goed vlees.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95817402
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 18:58 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Bij de Sligro doen ze nooit moeilijk als je zegt dat je je pas vergeten bent.
Doe jij dat regelmatig dan? En kunnen ze dan niet nazoeken in een systeem of je wel of geen pas hebt?
  donderdag 21 april 2011 @ 19:21:14 #274
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_95817519
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:18 schreef Selestha het volgende:

[..]

Doe jij dat regelmatig dan? En kunnen ze dan niet nazoeken in een systeem of je wel of geen pas hebt?
Denk dat de sligro heeeel goed weet dat je geen pas hebt, maar dat ze gewoon graag wat verkopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_95818087
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat de sligro heeeel goed weet dat je geen pas hebt, maar dat ze gewoon graag wat verkopen.
In dat geval ga ik dat eens proberen, want er zijn ook andere dingen die ik graag wil kopen zoals goede olijfolie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')