abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:11:30 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92820705
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:07 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Die hele gangster en straat cultuur die vooral uit allochtonen bestaat.
Rotzooi uithalen verhoogt hun rep/street credibility. Misdaden plegen is de volgende stap.
Antillianen zijn mogelijk het meest gewelddadig maar niet het meest numeriek dus daar hoor je weinig meer van. Verder Turken, veel Marokkanen, Somaliërs, etc.
En hoeveel procent van het totale aantal allochtonen denk je dat dat zijn?

Overigens heeft rap en straatcultuur weinig met islam te maken
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:12:22 #77
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_92820740
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan maak je maar zin

Een multiculturele saenleving was er namelijk altijd al :')
Nauwelijks. Er waren wel wat groepen maar dat is totaal onvergelijkbaar met tegenwoordig.
Je had de Hugenoten, veel Duitsers die kwamen werken, Italianen die in diverse beroepen kwamen werken etc.
Deze groepen waren Christelijk (op hele kleine groepjes Moslims en Joden in de handel na, deze brachten door de handel welvaart en kwamen dus niet in grote aantallen of om te profiteren) en kwamen meestal om te werken. En ook toen had je al in een aantal gevallen gezeik met groepen. Echte multicultuur heeft in Nederland nog nooit gewerkt.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_92820744
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach bij dingen in het leven die toch niet meer te veranderen zijn probeer ik er maar het beste van te maken.
Cultuur is niet statisch, maar de suggestie dat door invloed van migranten, van verschillende lande en van verschillend allooi we hier een set normen en waarden hebben overgenomen is gebaseerd op niets.
Het enige dat het heeft opgeleverd zijn elementen uit de keuken. De invloed van cultuur van het ontvangende land op nieuwkomers is velen malen groter dan andersom.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:14:19 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92820835
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:12 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Nauwelijks. Er waren wel wat groepen maar dat is totaal onvergelijkbaar met tegenwoordig.
Je had de Hugenoten, veel Duitsers die kwamen werken, Italianen die in diverse beroepen kwamen werken etc.
Deze groepen waren Christelijk (op hele kleine groepjes Moslims en Joden in de handel na, deze brachten door de handel welvaart en kwamen dus niet in grote aantallen of om te profiteren) en kwamen meestal om te werken. En ook toen had je al in een aantal gevallen gezeik met groepen. Echte multicultuur heeft in Nederland nog nooit gewerkt.
Wat dacht je van de Nederlanders zelf en hun zuilen
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:14:24 #80
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_92820838
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En hoeveel procent van het totale aantal allochtonen denk je dat dat zijn?

Overigens heeft rap en straatcultuur weinig met islam te maken
Is multicultuur dan exclusief Islam?
Waar slaat je opmerking dan op?
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_92820839
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:07 schreef Holograph het volgende:

[..]

Klopt, dan kan het toch nog wel gefaald zijn?
Ja, er zijn problemen, dat zal ik niet ontkennen. Maar of dat te wijten is aan de multiculturele samenleving? Laten we het zo stellen; het speelt ongetwijfeld een rol, maar voor een groot deel heeft het naar mijn idee te maken met de sociaal-economische positie van veel allochtonen en de matige prestaties op school van veel jonge Marokkaantjes.

Punt is dat veel mensen zich richten op de dingen die fout gaan. Een Marokkaan die een shoarma-tent runt, netjes belasting betaalt en 's avonds op de bank televisie kijkt, kun je toch moeilijk een voorbeeld noemen van een mislukte samenlevingsvorm?

Voor mensen als jij is het glas echter halfleeg, in plaats van halfvol.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92820868
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:12 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Het Sociaal Cultureel Planbureau heeft bijna 15 jaar geleden betoogd dat Nederland geen multiculturele samenleving is en ook niet kan en moet worden, dus zo vreemd vind ik jou stelling niet.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:16:24 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92820920
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:12 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Cultuur is niet statisch, maar de suggestie dat door invloed van migranten, van verschillende lande en van verschillend allooi we hier een set normen en waarden hebben overgenomen is gebaseerd op niets.
Het enige dat het heeft opgeleverd zijn elementen uit de keuken. De invloed van cultuur van het ontvangende land op nieuwkomers is velen malen groter dan andersom.
Ik denk MTV hier idd meer buitenlandse invloeden brengt dan de islam.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:17:04 #84
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_92820948
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat dacht je van de Nederlanders zelf en hun zuilen
Die zuilen waren een hele nare schizofrene indeling van Nederland. We moeten heel heel erg dankbaar zijn dat we daar vanaf zijn. Het allerdomste wat je dan kan doen is een nieuwe zuil Nederland binnenlaten of deze faciliteren op wat voor manier dan ook.
Assimileren of oprotten dus!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:17:26 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92820963
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:14 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Is multicultuur dan exclusief Islam?
Waar slaat je opmerking dan op?
Jij koppelt misdragingen aan een cultuur. Zelfs al zijn die misdragingen daar geen onderdelen van.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:19:00 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92821030
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:17 schreef ZureMelk het volgende:

Assimileren of oprotten dus!
Ja allemaal fan worden van Marco Borsato en op vakantie in Benidorm :')
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:20:55 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_92821107
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja allemaal fan worden van Marco Borsato en op vakantie in Benidorm :')
Oja, want de Nederlandse cultuur is die van de paupers :'). Dat maakt jou dus ook een pauper.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_92821155
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Oja, want de Nederlandse cultuur is die van de paupers :'). Dat maakt jou dus ook een pauper.
Kom op, je snapt toch zelf ook wel dat assimilatie een overdreven eis is?
pi_92821189
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk MTV hier idd meer buitenlandse invloeden brengt dan de islam.
Het is ook gek dat wanneer het onderwerp de multiculturele samenleving is dit alleen als zodanig moet blijken uit de islam. verder komt men niet Dit is geen multicultuur, lijkt me.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:31:46 #90
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_92821607
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, er zijn problemen, dat zal ik niet ontkennen. Maar of dat te wijten is aan de multiculturele samenleving? Laten we het zo stellen; het speelt ongetwijfeld een rol, maar voor een groot deel heeft het naar mijn idee te maken met de sociaal-economische positie van veel allochtonen en de matige prestaties op school van veel jonge Marokkaantjes.

Punt is dat veel mensen zich richten op de dingen die fout gaan. Een Marokkaan die een shoarma-tent runt, netjes belasting betaalt en 's avonds op de bank televisie kijkt, kun je toch moeilijk een voorbeeld noemen van een mislukte samenlevingsvorm?

Voor mensen als jij is het glas echter halfleeg, in plaats van halfvol.
Als die mensen zich in de internationale politiek lijnrecht tegenover de meeste Nederlanders bevinden kan je wel stellen dat ze misschien niet stelen maar dat wil niet zeggen dat het een geslaagde samenleving is.
Misschien zou je het woord samenleving wat nader moeten bekijken voordat je het probleem met multicultuur begint te begrijpen. Multicultuur staat namelijk per definitie in de weg van het samenleven. Zie het voorbeeld van de verzuiling. Totaal gestoord en totaal onwenselijk was dat. Dat was een multiculturele "samen"leving. Dat werkt dus per definitie niet en is onwenselijk.
Mensen die hier willen wonen moeten dus kiezen. Of volledig assimileren of weg.

Een verdeelde samenleving is een verzwakte samenleving. Als er grote aantallen mensen met een significant andere cultuur het land binnen komen zal het land onherroepelijk verdeeld raken en onherroepelijk verzwakt raken.
Dit is bijvoorbeeld waarschijnlijk de motivatie van de VS om Turkije in de EU te proberen te krijgen. De VS is bang dat de EU machtiger dan hun wordt en weet dat als Turkije lid wordt de EU verdeelt raakt en dus haar eenheid en besluitvaardigheid verliest. het aloude verdeel en heers.

Of er bepaalde groepen bewust de massa-immigratie naar Nederland en andere landen gestuurd hebben valt moeilijk te bewijzen. Eurabië is de term die voor een dergelijk complot nog wel eens genoemd wordt. Of Eurabië nu een machtsspel/complot is of niet doet er eigenlijk niet zo veel toe. Het effect is hetzelfde.
Nederland en Europa raken verdeeld en verzwakt. Verdere immigratie uit niet-Westerse landen moet dus per direct volledig gestopt worden in al haar vormen behalve de allerhoogst geschoolden die van onschatbare waarde voor de economie zijn. Dit is een hele kleine groep die heel veel oplevert. Eigenlijk keren we daarmee terug naar vroeger toen vooral mensen die een grote nood ledigden hier een bestaan konden opbouwen en het in de regel om kleine zich snel aanpassende groepen ging.

Bijkomend probleem: hoe groter de groep immigranten hoe meer ze zich met hun eigen soort kunnen omgeven hoe kanslozer integratie wordt. Immigranten uit landen waarvan er al veel zijn vormen dus een extra onwenselijke groep.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:31:52 #91
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_92821611
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Frankrijk is het een eis om genaturaliseerd te worden tot Frans staatsburger. Daar hebben ze een keer naturalisatie geweigerd omdat een man weigerde een hand te schudden.

Alleen in Nederland is het een overdreven eis.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:36:03 #92
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_92821822
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is het absoluut niet.
Maar voor mensen zoals jij wel. De minachting voor het eigen land, volk en cultuur zit er bij jullie soort linkse Gutmenschen diep in.

Zie dit bijvoorbeeld:
quote:
Ja allemaal fan worden van Marco Borsato en op vakantie in Benidorm
Wat een schofterige slinkse zelfhaat. :r
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:42:42 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92822117
Nu ben ik rechts en is de (oude) PvdA mijn aartsvijand maar hoe jij nu op Koos reageert is echt van den zotte.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92822127
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:59 schreef eriksd het volgende:

Heeft iemand jou wel eens aangeraden een schrijfcursus te volgen?
Of het ligt niet aan anderen, maar je (begrijpend-)lezen schiet te kort?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:44:55 #95
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92822236
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:42 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Of het ligt niet aan anderen, maar je (begrijpend-)lezen schiet te kort?
Zou kunnen. Ik heb het ook zeer vaak bij jou. Ben niet de enige meen ik mij te kunnen herinneren. Maar hey, dat is het grote voordeel van een forum. Ook mensen die moeite hebben hun gedachten op papier te zetten kunnen wat aanmodderen! :)
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92822290
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:31 schreef Holograph het volgende:

In Frankrijk is het een eis om genaturaliseerd te worden tot Frans staatsburger. Daar hebben ze een keer naturalisatie geweigerd omdat een man weigerde een hand te schudden.
Dat is niet opportuun Holo.
Den haag kijkt niet naar andere landen, zwijgt er liever over, op dit punt van naturalisatie eisen en greencards e.d.
NL moet gewoon gekke henkie blijven voor wat plucheplakkers.
Naar andere landen kijken? dat doen 'we' NL-style = selectief ! :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_92822354
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Dat is het absoluut niet.
Maar voor mensen zoals jij wel. De minachting voor het eigen land, volk en cultuur zit er bij jullie soort linkse Gutmenschen diep in.

Zie dit bijvoorbeeld:

[..]

Wat een schofterige slinkse zelfhaat. :r
In je uitgebreide post hierboven rep je over de nadelen die een verdeelde samenleving met zich meebrengt. Maar denk je werkelijk dat de samenleving geen verdeeldheid kent wanneer allochtonen het veld moeten ruimen? Denk je dat wij, qua opvattingen, ooit door een deur kunnen? Denk je werkelijk dat jij mijn denkbeelden accepteert? Aan jouw gescheld en getier te merken, durf ik met enige zekerheid te stellen dat dit niet het geval is.

Maar wat te denken van christenen. Ja, een die hard-SGP'er heeft dezelfde root als ik, maar ik voel net zo weinig verwantschap met hem als jij met allochtonen voelt. Is dat dan geen verdeeldheid?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:51:53 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_92822586
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In je uitgebreide post hierboven rep je over de nadelen die een verdeelde samenleving met zich meebrengt. Maar denk je werkelijk dat de samenleving geen verdeeldheid kent wanneer allochtonen het veld moeten ruimen? Denk je dat wij, qua opvattingen, ooit door een deur kunnen? Denk je werkelijk dat jij mijn denkbeelden accepteert? Aan jouw gescheld en getier te merken, durf ik met enige zekerheid te stellen dat dit niet het geval is.

Maar wat te denken van christenen. Ja, een die hard-SGP'er heeft dezelfde root als ik, maar ik voel net zo weinig verwantschap met hem als jij met allochtonen voelt. Is dat dan geen verdeeldheid?
Denk je werkelijk dat onze cultuur er eentje is van een monogene mening?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:53:56 #99
8369 speknek
Another day another slay
pi_92822660
En daarnaast: als je debiele broertje op de grond poept, mag je dan ook van buitenstaanders niet eisen dat ze niet op je grond defaceren?
pi_92822687
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat onze cultuur er eentje is van een monogene mening?
Natuurlijk niet, maar wat is dan precies het probleem met een multiculturele samenleving? Ik kan een Marokkaans straatschoffie net zo min waarderen als een boerenpummel die mensen lastigvalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')