Dat vind ik ook een probleem, en dat moet ook zeker worden aangepakt. Maar woningstekorten komen ook voor een groot deel doordat de regering te weing bouwvergunningen afgeeft, en te weinig sociale woningen bouwt. Ook de HRA is een probleem hierbij.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:28 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja dat kan wel maar als ik hier dus ziet dat een ..... man hier al 5 keer diverse dames zwanger heeft gemaakt.
Maar hij draait hier niet voor de kosten op en die dames dan wel van een uitkering genieten.
vind ik toch wel een heel groot probleem.
Zo kom je dan ook weer bij de woningnood en hoge prijzen
Toch wel, want dat speelt een belangrijke rol in de normen en waarden van een gemeenschap.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik denk dat dit niets met het geloof te maken
Je laatste zin begrijp ik helaas niet, zou je het anders kunnen uitleggen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar je kunt ook een shoarmatent runnen, een autochtoon trouwen, salsadansen en een schoonmaker zijn en jezelf trots een nederlander voelen. Alleen de buurman kan je niet zijn land laten zien, want dat is niet zijn land.
hard werkers zijn het inderdaad daar val ik ze ook niet op aan ..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:31 schreef 2dope het volgende:
[..]!
Weer zo'n typisch voorbeeld, alle buutnlaanders zijn lui!
Ik heb in de tijd dat ik nog bijbaantjes had bij productiebedrijven, installatiebedrijven en in de bouw de allochtonen (kleurlingen maar ook Oost-Europeanen) als meest harde werkers ervaren.
Maargoed, blijf maar in je eigen wereldje met je "als ze al werken".
Klinkt meer als Antiliaans gedrag inderdaad.quote:
ja dat kloptquote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch wel, want dat speelt een belangrijke rol in de normen en waarden van een gemeenschap.
Als ik zoiets hoor denk ik: Antilliaan of Surinamer. Misschien een andere Afrikaan.
Bijna altijd klopt dat dan.
Natuurlijk, ik heb ook een grafhekel aan parasiterende nietsnutten die de hele thuis uitkering zitten te trekken terwijl ze prima aan het werk kunnen. Zelfde geldt inderdaad voor stelselmatig ziekteverzuim, alhoewel ik in mijn omgeving merk dat dat een stuk beter aangepakt wordt dan voorheen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:34 schreef RAVW het volgende:
[..]
hard werkers zijn het inderdaad daar val ik ze ook niet op aan ..
maar als ze van de 10 werkdagen er 6 aanwezig zijn vind ik wel een reden tot klagen.
De buurman is allereerst een Nederlander, dus zijn land is Nederland. Als hij Tunesie wil laten zien omdat hij daar vandaan komt, dan is het hooguit zijn land van herkomst.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:34 schreef Viajero het volgende:
Je laatste zin begrijp ik helaas niet, zou je het anders kunnen uitleggen?
Ik denk dat het bijdraagt aan de criminaliteit. Iets bezitten maakt je er rentmeester van. Iemand die het gevoel heeft rentmeester te zijn over Nederland, doordat ze er trots op zijn of het gevoel hebben met de rest eraan mee te bouwen, zal minder snel geneigd zijn om zijn of haar vuilnis door het raam naar buiten te kieperen, zo geldt dat ook voor zwaardere criminaliteit.quote:Voor de rest ben ik het wel met je eens. Niet dat ik het echt belangrijk vind of iedereen in Nederland trots is op Nederland trouwens, dan vind ik criminaliteit een veel groter probleem.
#^$^&@%&@quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:41 schreef Disana het volgende:
Dus als we flink trots op ons land worden, komt alles weer goed?
Laat je niet plagenquote:
Ah, op die manier. Dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:39 schreef speknek het volgende:
[..]
De buurman is allereerst een Nederlander, dus zijn land is Nederland. Als hij Tunesie wil laten zien omdat hij daar vandaan komt, dan is het hooguit zijn land van herkomst.
[..]
Ik zie juist dat tokkies en voetbalvandalen meestal het luidst schreeuwen hoe trots ze zijn op Nederland, en tegelijkertijd veel overlast en criminaliteit veroorzaken. Ik denk dat trots op Nederland geen belangrijke factor is.quote:Ik denk dat het bijdraagt aan de criminaliteit. Iets bezitten maakt je er rentmeester van. Iemand die het gevoel heeft rentmeester te zijn over Nederland, doordat ze er trots op zijn of het gevoel hebben met de rest eraan mee te bouwen, zal minder snel geneigd zijn om zijn of haar vuilnis door het raam naar buiten te kieperen, zo geldt dat ook voor zwaardere criminaliteit.
Tuurlijk, het lost niet de criminaliteit op, maar het draagt er wel aan bij. En het helpt het voorkomen wat veel beter is dan repressie achteraf.
Faal! Multiculturele samenleving en integratie mislukt! Snel weer het land uitschoppen!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:38 schreef DrDentz het volgende:
Wel grappig, zo'n allochtoon tijdens die College Tour: "Hoe kunt u zeggen dat de multiculturele samenleving mislukt als ik uit Uganda hier sta en zelfs geleerd heb wanneer we in Nederland oliebollen eten?"
"Wanneer dan?"
"Met kerst!"
Maar doe nu eens bewijzen dat ze structureel vaker verzuimen dan autochtonen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:34 schreef RAVW het volgende:
[..]
hard werkers zijn het inderdaad daar val ik ze ook niet op aan ..
maar als ze van de 10 werkdagen er 6 aanwezig zijn vind ik wel een reden tot klagen.
Dat eerste kun je nu wel zeggen, maar Sarkozy heeft namens zijn volk uitgesproken dat de multicultuur is mislukt. Of hij daarin gelijk heeft is een tweede.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:52 schreef speknek het volgende:
Ook Fransen zijn multiculturalist, en niet monoculturalist. Daarnaast hebben ze ook problemen omdat ze de kolonisator waren, kun je niet heel goed vergelijken.
En ik vind zelf weinig verschil tussen tolerantie en onverschilligheid. Beter nog, juist het benadrukken van het anderszijn creeert segregatie.
Ik heb dit vroeger ook wel geloofd (al hoop ik dat ik het wat minder absoluut stelde), maar ik geloof inmiddels dat het onzin is.quote:"Als je mensen daar vraagt wie of wat ze zijn, geven ze als eerste antwoord dat ze Amerikaan zijn en dan pas waar ze oorspronkelijk vandaan komen", zegt de vicepremier.
Ja, je zal in veel gebieden eerst een tolk moeten gebruiken om ze die vraag in het Engels te kunnen stellen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:17 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik heb dit vroeger ook wel geloofd (al hoop ik dat ik het wat minder absoluut stelde), maar ik geloof inmiddels dat het onzin is.
Dus Sarkozy beaamt wat ik zeg, waarom gebruik je dan het woord 'maar'?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:10 schreef Disana het volgende:
Dat eerste kun je nu wel zeggen, maar Sarkozy heeft namens zijn volk uitgesproken dat de multicultuur is mislukt.
Hier moet je echt verder over uitwijden, wat heeft trots zijn met tolerantie te maken, anders dan dat je trots kunt zijn op tolerant zijn?quote:Of hij daarin gelijk heeft is een tweede.
Wat mij betreft is er een wereld van verschil tussen tolerantie en onverschilligheid. Jij had het over trots, ik denk dat je in echte tolerantie juist de trots vindt die je mist.
Jij noemt de Fransen multiculturalist maar in de praktijk is dat dus volgens hun president een gefaald concept.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Dus Sarkozy beaamt wat ik zeg, waarom gebruik je dan het woord 'maar'?
[..]
Hier moet je echt verder over uitwijden, wat heeft trots zijn met tolerantie te maken, anders dan dat je trots kunt zijn op tolerant zijn?
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:38 schreef DrDentz het volgende:
Wel grappig, zo'n allochtoon tijdens die College Tour: "Hoe kunt u zeggen dat de multiculturele samenleving mislukt als ik uit Uganda hier sta en zelfs geleerd heb wanneer we in Nederland oliebollen eten?"
"Wanneer dan?"
"Met kerst!"
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:38 schreef DrDentz het volgende:
"Wanneer dan?"
"Met kerst!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |