Alleen zo jammer dat jij deze voortgang dan weer moet torpederen met zo'n opmerking. Je miste mij zekerquote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:
Opmerkelijk hoe dit topic in niveau stijgt als een paar blaters even een pagina lang hun kop houden trouwens. Dit soort discussies zijn waarom ik dit topic ben gaan lezen. Nice!
Sure. Want nu staan alle neuzen ineens dezelfde kant op en lult iedereen met je mee. Da's altijd fijn, zeker als je aan de verliezende kant staat.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:55 schreef Whuzz het volgende:
Opmerkelijk hoe dit topic in niveau stijgt als een paar blaters even een pagina lang hun kop houden trouwens. Dit soort discussies zijn waarom ik dit topic ben gaan lezen. Nice!
Zolang egoistische huurders denken te weten wat goed voor de markt is is elke discussie zinloos.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zolang de afschaffing van de HRA een 'breekpunt' is, is elke discussie over de huizenmarkt zinloos
Denken dat er winnaars/verliezers zijnquote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:25 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Sure. Want nu staan alle neuzen ineens dezelfde kant op en lult iedereen met je mee. Da's altijd fijn, zeker als je aan de verliezende kant staat.
Zou je ons op zijn minst uit kunnen leggen wat jouw trauma is mbt. de huizenmarkt? Die van xeno en zeepbel weten we, maar jij bent redelijk koud wat komen roepen zonder introductie. Ben dus wel benieuwd naar jouw beweegredenen en frustraties. Vooral omdat jij de woorden leenkneus en oogballen bijzonder weet te waarderen en dus ook graag gebruikt. Ik had gehoopt, met anderen, dat we die fase ondertussen voorbij waren en weer een beetje richting inhoud konden gaan. Maar helaas denk jij daar anders over?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:25 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Sure. Want nu staan alle neuzen ineens dezelfde kant op en lult iedereen met je mee. Da's altijd fijn, zeker als je aan de verliezende kant staat.
Mijn gok is dat dit kloon nummer 2 is van Zeepbel. Qua schrijfstijl komt hij er akelig dicht in de buurt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:06 schreef inXs het volgende:
[..]
Zou je ons op zijn minst uit kunnen leggen wat jouw trauma is mbt. de huizenmarkt? Die van xeno en zeepbel weten we, maar jij bent redelijk koud wat komen roepen zonder introductie. Ben dus wel benieuwd naar jouw beweegredenen en frustraties. Vooral omdat jij de woorden leenkneus en oogballen bijzonder weet te waarderen en dus ook graag gebruikt. Ik had gehoopt, met anderen, dat we die fase ondertussen voorbij waren en weer een beetje richting inhoud konden gaan. Maar helaas denk jij daar anders over?
Kuddegedragquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:06 schreef inXs het volgende:
[..]
Zou je ons op zijn minst uit kunnen leggen wat jouw trauma is mbt. de huizenmarkt? Die van xeno en zeepbel weten we, maar jij bent redelijk koud wat komen roepen zonder introductie. Ben dus wel benieuwd naar jouw beweegredenen en frustraties. Vooral omdat jij de woorden leenkneus en oogballen bijzonder weet te waarderen en dus ook graag gebruikt. Ik had gehoopt, met anderen, dat we die fase ondertussen voorbij waren en weer een beetje richting inhoud konden gaan. Maar helaas denk jij daar anders over?
dat had meer te maken met het feit dat het topic onder impuls van LXIV even inhoudelijk leek te gaan ipv een persoonlijke bashpartijquote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:49 schreef xenobinol het volgende:
De neuzen stonden zelfs zo goed dezelfde kant op dat zelfs Dino even langs kwam om een bijdrage te leveren
Inderdaad, erg jammer dit. Volgens mij stelde ik een normale vraag waarbij ik graag wat inhoud zou willen hebben. Jammer dat er inderdaad allerlei kloons gaan reageren met wederom een dump van een begrip.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:27 schreef eleusis het volgende:
Daar zijn de trolls weer, tot vanavond dan maar weer
Een inhoudelijke discussie voeren over de woningmarkt is onmogelijk met de huidige personele bezetting.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat had meer te maken met het feit dat het topic onder impuls van LXIV even inhoudelijk leek te gaan ipv een persoonlijke bashpartij
Als jij dat de neuzen dezelfde kant op vindt (namelijk inhoudelijk discussieren over de woningmarkt, ongeacht je stellingname, maar wel zonder persoonlijk getrol en gedram en fatwas), dan heb je gelijk
Ik hoor wel of dat de bedoeling is
Inhoud? Heb jij wel eens met een makelaar en een bankster gesproken? De onzin die die lui uitkramen om jouw een kruisje te laten zettenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:06 schreef inXs het volgende:
[..]
Tuurlijk.... iedereen is een kloon van zeepbelquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn gok is dat dit kloon nummer 2 is van Zeepbel. Qua schrijfstijl komt hij er akelig dicht in de buurt.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een inhoudelijke discussie voeren over de woningmarkt is onmogelijk met de huidige personele bezetting.
I rest my case.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inhoud? Heb jij wel eens met een makelaar en een bankster gesproken? De onzin die die lui uitkramen om jouw een kruisje te laten zetten
Samen sta je sterk, vooral niet voor jezelf denken, dat is zo engquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:25 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Kuddegedrag
Kuddegedrag heeft ook andere effecten naast het veroorzaken van een hype of een crash, en dat is dat kuddegedrag leid tot een toename in vertrouwen. Juist omdat wij als mensen sociale wezens zijn, zijn we erg gevoelig voor wat andere mensen doen. Als veel andere mensen positief zijn over iets, bijvoorbeeld de aandelenmarkt, dan is het voor ons moeilijk om hier een tegenstrijdige mening over te hebben. Dit komt door twee factoren. Ten eerste is het inderdaad zo dat de meerderheid gelijk heeft in de meeste gevallen. Pas als de meerderheid te ver doorschiet in hun mening krijgen ze ongelijk en is een trendomkeer aanstaande. Dit heeft wel tot gevolg dat het moeilijker is om tegen de heersende mening in te gaan. Daarnaast is het ook zo dat wij mensen niet zonder andere mensen kunnen, en het tegen de groep in gaan verhoogt de kans dat we uit de groep worden geworpen. Deze angst hebben we ontwikkeld door de miljoenen jaren evolutie, waarin het altijd voordelig was om je in een groep te bevinden.
Ook heeft deelname aan een groep als voordeel dat je je geborgen en veilig voelt, waardoor je ook eerder risicovollere acties kunt (en wilt) ondernemen. Dit komt door het vertrouwen wat je medestanders in de groep je geven; als zoveel mensen hetzelfde vinden dan moet het toch wel kloppen? Ook heb je met (actieve) deelname aan een groep ook vangnetten, voor als je risicovolle actie verkeerd loopt.
Alleen leenbinkies lenen zich rijk!!
Ook jouw posts kennen geen enkele inhoud scorpquote:
Uiteindelijk handelt iedereen uit eigen belang, zo ook met het kopen of huren van een woning. Elke situatie is anders en kent dus ook een andere oplossing. Dit is voor iedereen zelf te bepalen, helaas kan het achteraf dus zo zijn dat je keuze verkeerd is geweest, maar om iemand dit toe te wensen vind ik geen stijl. Je kan nu inderdaad goedkoop sociaal huren, maar als je dus weg wilt heb je een probleem, alles is gewoon duurder... Je kan nu op de top van de markt gekocht hebben, dus als je weg wilt kan dit een probleem opleveren. Ofwel, je blijft gewoon lekker zitten. Als je de kosten enigszins wilt voorspellen dan moet je kopen, huurbedragen worden gewoon elk jaar hoger. Het enige dat niet te voorspellen is, dat is je salaris en/of gezinssituatie.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inhoud? Heb jij wel eens met een makelaar en een bankster gesproken? De onzin die die lui uitkramen om jouw een kruisje te laten zetten
Wie stront verspreid kan het terug verwachten zeg ik altijd maar. Als ik tegen jou zeg dat ik best bereid ben tot het opgeven van mijn HRA zolang dat maar gebeurt op een normale geleidelijke manier waarbij er een grondige hervorming komt van niet alleen de koopmarkt maar ook de huurmarkt schreeuw je weer onzin over leentokkies, leenkneuzen, HRA-kneusjes en meer van dat soort ongein. Ik ben daar wel een beetje klaar mee, en zolang er trolls aan de ene kant zitten zullen er trolls aan de andere kant zitten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ook jouw posts kennen geen enkele inhoud scorp
Gedaan en vorige huis met een "verlies" verkocht.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist niet. Als je iets groters wil dan moet je ook op de bodem van de markt wisselen.
Wat jij dus bedoelt is dat je wel wilt inleveren zolang jij er maar geen last van hebtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:44 schreef Scorpie het volgende:
Wie stront verspreid kan het terug verwachten zeg ik altijd maar. Als ik tegen jou zeg dat ik best bereid ben tot het opgeven van mijn HRA zolang dat maar gebeurt op een normale geleidelijke manier waarbij er een grondige hervorming komt van niet alleen de koopmarkt maar ook de huurmarkt schreeuw je weer onzin over leentokkies, leenkneuzen, HRA-kneusjes en meer van dat soort ongein. Ik ben daar wel een beetje klaar mee, en zolang er trolls aan de ene kant zitten zullen er trolls aan de andere kant zitten.
verlies of minder overwaarde?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:51 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Gedaan en vorige huis met een "verlies" verkocht.
Voor minder dan ik ik ervoor betaald heb.quote:
Waar niemand last van heeft inderdaad.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat jij dus bedoelt is dat je wel wilt inleveren zolang jij er maar geen last van hebt![]()
Als je nu de HRA afschaft in 5 jaar tijd is het land economisch failliet. We zijn net bezig weer een beetje uit de crisis te komen, nu een maatregel erdoor jassen die gezinnen met een koophuis zo hard in de portomonnee treft is funest. Mensen zullen honderden euro`s per maand minder uit kunnen geven, de economie gaat op de handrem, bedrijven gaan failliet, mensen verliezen hun baan, moeten hun huis verkopen, komen massaal op de huurderslijst en daar heb je crisis nummer 2.quote:Ik bedoel met afschaffen dat het snel gebeurt, dus zeg in 5 jaar tijd. Als je het over 30 jaar uitsmeert zitten we nog heel lang met marktverstorende effecten, wat gewoon onacceptabel is imo.
Wat is jouw definitie van een scheeflener, iemand die een tophypotheek nam 10 jaar geleden maar het nu prima kan ophoesten?quote:Het probleem met de woningmarkt is dat mensen geen enkele verandering willen accepteren, overheden doen er alles aan om de markt te frustreren. Politieke partijen praten over niets anders, pakken alleen 'scheefhuurders' aan en blijven poeslief tegen 'scheefleners'.
Dat valt wel mee. Het doemdenken wat hier gedaan wordt is in de praktijk een stuk genuanceerder. Ja het is slecht gegaan met de huizenmarkt, nee we gaan niet allemaal deaud!! daardoor. Een beetje common sense kan een hoop goeds doen, maar dat weet je zelf ook welquote:Hoe moeten wij als forumgebruikers er dan anders over denken als wij een afspiegeling zijn van de samenleving? De nuance op de woningmarkt is al decennia lang niet meer te vinden, het is ieder voor zich en god voor ons allen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |