Ow maar dan vergeet ik er natuurlijk bij te vertellen dat over 10 jaar mijn hypotheek afgelost is en ik "gratis" woon.quote:
Lekker die vooroordelen weer. Mijn appartement is geheel voordat het in de verkoop ging door de WBV opgeknapt waarbij ik als zittende huurder kon aangeven wat er precies moest gebeuren. Dus zo'n krot is het hier in ieder geval niet.quote:Ohja, die regelingen ken ik, die heeft m'n nichtje ook. Klinkt allemaal leuk, maar de praktijk valt vies tegen. Ten eerste is het gewoon een veredeld woningbouwkrot waarin ze woont (kan ook niet anders natuurlijk, want gekocht van de wbv). Ten tweede betaalt ze zich aan "VvE-bijdrage" helemaal scheel, geld dat allemaal alsnog in de zakken van de wbv verdwijnt. Ten derde is de eventuele winst bij verkoop (over 20 jaar) ook grotendeels voor de wbv. Nou fantastisch allemaal hoor!
Hier dus de reden dat Europa nooit en te nimmer een Amerika kan zijn met zijn ontzettend flexibele arbeidsmarkt. Hoe graag ze dat in Brussel ook zouden willen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:56 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ik bezit een huis in een gemeente.
Al mijn familie woont in deze gemeente.
Mijn 2 dochters gaan naar school in deze gemeente.
Alle vrienden wonen hier of in omgeving.
Werk zit in de omgeving.
Welk loodzwaar blok?
Hier in Dronten heb je geen last van die 10%, tenslotte wil niemand hier wonenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:25 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat jij met de nieuwe regels niet veel verder komt dat een flatje in Almere?
Dus je zit echt compleet vast in je huidige woning. Als je gaat verhuizen krijg je geen nieuwe sociale woning meer (max 10%, dus enorme wachtrijen voor scheefhuurders), dus je moet óf kopen (= flatje), óf vrije sector en een échte prijs betalen.
Dat bedoel ik met afgunst
Zouden de WBV dan aan leegstand gaan doen, omdat ze wettelijk gewongen worden om niet teveel scheef te verhuren.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hier in Dronten heb je geen last van die 10%, tenslotte wil niemand hier wonen
True, true. Maar dan is je vrijheid dus beperkt tot Flevoland. Dat is net zo'n vrijheid als tegen een gevangene zeggen: "Ja, maar bínnen je cel mag je wel overal gaan zitten hoor!"quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hier in Dronten heb je geen last van die 10%, tenslotte wil niemand hier wonen
Als je het niet eens bent met het huidige systeem heb je vaak geen keuze.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:34 schreef Scorpie het volgende:
Huurders die met een sloot geld op de bank zitten te kijken hoe de overheid elk jaar 1.2% van de 2.8% rente lachend komt ophalen, en dan het wagen laatdunkend te doen over kopers![]()
Ja dan heb je het echt begrepen![]()
Stockholm sydroom met de bank als gijzelnemer.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:51 schreef Asfyxia het volgende:
Face it, huizen"bezitters", dat huis is momenteel gewoon een loodzwaar blok aan jullie benen. Wees eens een vent en durf dat gewoon toe te geven.
Fixedquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:28 schreef BertV het volgende:
Stockholm syndroom met de bank huisbaas als gijzelnemer.
Ik kan nu direct van huisbaas wisselen.quote:
Alleen is de kans klein dat je er dan op enig punt op vooruitgaat. Maar goed, het is maar hoe je vrijheid definieert hequote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik kan nu direct van huisbaas wisselen.
Nee.... ze zetten woningen te koop in de hoop en grote sukkel te vindenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zouden de WBV dan aan leegstand gaan doen, omdat ze wettelijk gewongen worden om niet teveel scheef te verhuren.
En dus alsnog geen andere plek voor jou om scheef te huren. Dus ook voor Xeno: Verhuizen = verlies nemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee.... ze zetten woningen te koop in de hoop en grote sukkel te vinden
Op het moment dat jij van woning wil veranderen gaan de nieuwe hypotheek-eisen gelden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Alleen is de kans klein dat je er dan op enig punt op vooruitgaat. Maar goed, het is maar hoe je vrijheid definieert he
Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen als ze de woningen niet verkocht krijgen. Een paar jaar geleden hebben ze een aantal woningen leeg laten staan voor de sloop. Wegens gebrek aan vraag voor het nieuwbouwproject vallen die woningen nu onder anti-kraak verhuur. Dat is echt een uitkomst voor de zielige bijstandsmoeders die Whuzz zo aan het hart gaan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:32 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En dus alsnog geen andere plek voor jou om scheef te huren. Dus ook voor Xeno: Verhuizen = verlies nemen.
Whuzz: ik wil verhuizen en mijn hypo meenemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Op het moment dat jij van woning wil veranderen gaan de nieuwe hypotheek-eisen gelden.
Je kunt niet weg zonder riante afkoopboete bij "een ING"
Over vrijheid gesproken.
Het is zoveel simpeler Xenoquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:38 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz: ik woon heerlijk hier en blijf lekker wonen tot kindjes het huis uit gaan!
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Xeno: ik wil mijn slaapkamertje verbouwen.
WBV: ik wil... ik wil... ik wil mijn centjes gegarandeerd terug zien en jouw blijven plukken
Xeno: Ja.... dus.... wat houd dat in meester?
WBV: buk eens....
Maar ik doe niet heel hard alsof ik vrijheid heb. Ik wil hier gewoon zo'n 20 jaar blijven wonen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Op het moment dat jij van woning wil veranderen gaan de nieuwe hypotheek-eisen gelden.
Je kunt niet weg zonder riante afkoopboete bij "een ING"
Over vrijheid gesproken.
Dat mag. Sterker nog, dat heb ik 5 maanden geleden nog gedaan aangezien dat op de lange termijn veel voordeliger was.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:30 schreef BertV het volgende:
Ik zou maar even in je hypotheek contract kijken of jij van bank mag veranderen.
tsja, tegen huurders (zoals ik) is al jarenlang gezeurd "Koop, je gooit je geld weg".quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Maar ik doe niet heel hard alsof ik vrijheid heb. Ik wil hier gewoon zo'n 20 jaar blijven wonen.
Ik ageer alleen tegen huurders die zichzelf compleet vrij cognitief dissonneren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |