Daarom heb je beide nodig.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je moet al uitermate goed zijn in je werk wil je helemaal zonder kruiwagens/hulp bovenaan een ladder komen. Met louter en alleen 'goed presteren' kom je niet erg ver.
Een cum laude diploma is met name leuk voor als je de wetenschap in wil. Een omgeving waar een bepaald slag mensen zich toch vaak erg thuis voelt.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Een 5,5 halen is niet "er geen reet van bakken", het betekent dat je de stof voldoende beheerst. Daarbij zijn (vooral bij mijn studie) de mensen die hele hoge cijfers halen ook de mensen die verder totaal "geen leven" hebben, en dus ook totaal geen sociale vaardigheden.
Je komt met een beetje goede praat en een diploma verder dan als sociale zwakkere met een cum laude-diploma.
Bij sommige vakken kan dat inderdaad. Heb vorige periode een voldoende gehaald voor iets waar je drie boeken voor nodig zou hebben.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het systeem werkt inderdaad ook niet.. Al was het maar omdat veel vakken te halen zijn door even een avondje een samenvatting in je hoofd te proppen. Daar leer je helemaal niks van.
Als je een bepaalde studie hebt afgerond heb je sowieso wel wat kennis in huis over dat onderwerp, dus gewoon 'goed presteren' zal het probleem niet zo snel zijn. Althans voor de meesten niet.quote:
Ja dat is waarquote:Op zondag 13 februari 2011 23:56 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Bij sommige vakken kan dat inderdaad. Heb vorige periode een voldoende gehaald voor iets waar je drie boeken voor nodig zou hebben.Allemaal waardeloze boeken, heb er geen aandacht aan besteed en de toets ging goed.
Maar voor andere vakken is het echt wel zo dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer. Soms door de vraagstelling, soms omdat opeens 80% van de vragen over H4 gaan en heel specifiek zijn. En aan de rest wordt amper aandacht besteedt...
Zulke dingen helpen echt niet voor een betrouwbaar resultaat. Door meerdere toetsmomenten te introduceren haal je de "(on)geluksfactor" een heel stuk omlaag.
Daar zei ik ook dat beide noodzakelijk zijn en je niet afhankelijk kunt zijn van 1 onderdeel.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je een bepaalde studie hebt afgerond heb je sowieso wel wat kennis in huis over dat onderwerp, dus gewoon 'goed presteren' zal het probleem niet zo snel zijn. Althans voor de meesten niet.
Tuurlijk niet.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:40 schreef CaptainCookie het volgende:
Geniaal systeem juist, nou hoef je maar een 5,5 gemiddeld voor een vak te halen.
Waarom? Omdat als je het op zn Engels uitspreekt het volumevol klaarkomen betekent?quote:
Je hebt vaak 2 herkansingen dat moet toch echt wel voldoende zijn lijkt me zoquote:Op zondag 13 februari 2011 23:50 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Twee of drie toetsen in een periode i.p.v één zou al een hele verbetering zijn. Het geeft een veel beter beeld over de kennis van de stof van de student en die kan het zich een keer veroorloven om een black-out of een kuttoets met idiote vragen te krijgen. Of als je erachter komt het toch niet zo goed te kennen, heb je nog een kans om naar een voldoende te werken.
Met het systeem zoals die nu is, ben je meteen een herkansing kwijt en heb je nul studiepunten als het een keer niet goed gaat. Lekker betrouwbaar.
Dit is nogal eenquote:Op maandag 14 februari 2011 01:23 schreef VeniVidiViciV het volgende:
In Delft is een 5.75 pas voldoende.
Ik denk dat een goed netwerk vele malen sterker is dan goede cijfers.quote:Op maandag 14 februari 2011 03:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Terechte klacht. De motivatie voor het halen van hogere cijfers ontbreekt inderdaad vaak hierdoor. Aan de andere kant, het is wel belangrijk om hoge cijfers te halen als een werkgever het belangrijk kan vinden. Conclusie: TS denkt niet vooruit en/of is een alfa.
Ligt er maar aan wat je voor studie je doet en wat je ermee wilt. Buiten dat zegt een stageplek ook niet alles.quote:Op maandag 14 februari 2011 03:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik denk dat een goed netwerk vele malen sterker is dan goede cijfers.
Heb nu meerdere plekken om aan te slag te kunnen na mijn opleiding waar ik een keer langs mag komen voor een gesprek. Allemaal personen die ik direct of indirect ken.
Een management studiequote:Op maandag 14 februari 2011 03:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ligt er maar aan wat je voor studie je doet en wat je ermee wilt. Buiten dat zegt een stageplek ook niet alles.
quote:Op zondag 13 februari 2011 23:41 schreef EAH5450 het volgende:
Dat komt omdat negens en tienen halen voor autisten zijn die op de basisschool te horen kregen dat ze een Ferrari konden kopen als ze hoge cijfers voor topografie haalden en het nog steeds geloven
En daar gaat het gelijk al fout... Dit klopt bij lange na niet bij veel vakken.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:34 schreef koningkerel het volgende:
Ik snap het probleem niet: hoezo impliceert het studiepuntensysteem dat je geen goede cijfers hoeft te halen?
ECTS systeem = systeem om ervoor te zorgen dat je per vak kunt zien hoeveel tijd je er aan kwijt bent / hoort te zijn.
Kan kloppen; is natuurlijk ook moeilijk in te schatten. Maar dit alles is irrelevant voor de mogelijkheden die het systeem biedt in het combineren van verschillende vakken om je jaar (=60 ECTS) mee te vullen. Bij de ene opleiding zal dit beter geregeld zijn dan de andere.quote:Op maandag 14 februari 2011 10:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En daar gaat het gelijk al fout... Dit klopt bij lange na niet bij veel vakken.
Dat dusquote:
Ja, klopt. Voor managementfuncties zal het netwerk veel meer van belang zijn. Voor technische studies kan er meer op de cijferlijst gelet worden, maar dat hangt er denk ik ook weer vanaf hoe groot de vraag naar afgestudeerden in dat vakgebied is.quote:Op maandag 14 februari 2011 03:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een management studie, maar ik kan me voorstellen dat netwerken daar van veel groter belang zijn dan bij een technische studie.
Hangt van het vak af en het onderscheid minor en major.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:11 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Je leert dus alleen maar omdat je een voldoende wilt halen? Ik heb mijn studie(s) juist gekozen omdat ik er zoveel mogelijk over wil weten. Wellicht een andere richting opgaan dus.
Ik niet. Ik haal een vak als ik voor beide tentamens (twee tentamens per vak) boven de 4,5 haal en gemiddeld na beide tentamens een 5,5 sta.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:25 schreef ikveranderhemniet het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Je moet nu alle vakken voldoende halen (5.5 of hoger) om studiepunten te krijgen.
Nu heb je dus niks aan je 9 zodat je voor de volgende cijfer een 2 kan halen. Je MOET 5.5 halen.
HBO/WO?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:48 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik niet. Ik haal een vak als ik voor beide tentamens (twee tentamens per vak) boven de 4,5 haal en gemiddeld na beide tentamens een 5,5 sta.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |