Je krijgt punten voor het behalen van een voldoende, hoge gemiddeldes moeten vanuit intrinsieke motivatie komen en daar hoef je niet beloond voor te worden.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:35 schreef denkhenk het volgende:
Waarom is dit systeem ooit ingevoerd? Of je nou een 5.5 hebt of een 9.7 je krijgt precies hetzelfde aantal punten. Geen wonder dat een student niet gemotiveerd is om hoger dan een 6 te halen, waarom zou je?
Klacht: Maatschappij maakt lui.
Zoveel mogelijk volk moet hun diploma krijgenquote:Op zondag 13 februari 2011 23:35 schreef denkhenk het volgende:
Waarom is dit systeem ooit ingevoerd? Of je nou een 5.5 hebt of een 9.7 je krijgt precies hetzelfde aantal punten. Geen wonder dat een student niet gemotiveerd is om hoger dan een 6 te halen, waarom zou je?
Dit! Wat was blij toen ik voor een moeilijk vak een 8 haalde!quote:Op zondag 13 februari 2011 23:37 schreef Ryon het volgende:
Maar je penis groeit wel een paar centimeter als je boven de acht haalt. Dat is ook wat waard.
En dit dus.. Waarom meer moeite doen dan nodig? Bij sommige vakken haal je vanzelf wel een 8 omdat ze je liggen, nou ja prima. Voor de rest vind ik het wel goed als ik de gedachte overal achter begrijp, ik ga echt geen rijtjes uit m'n hoofd te lerenquote:Op zondag 13 februari 2011 23:40 schreef CaptainCookie het volgende:
Geniaal systeem juist, nou hoef je maar een 5,5 gemiddeld voor een vak te halen.
Ja na je prestaties inderdaad.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Je netwerk, dat is het enige dat écht telt.
quote:Op zondag 13 februari 2011 23:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Je netwerk, dat is het enige dat écht telt.
Nou kun je lachen, of janken, ik ben er nog niet uit wat je aan het doen bentquote:
Dan moet ik zeker ook elke dag op school verschijnen omdat er weer zo'n kutproefwerk isquote:Op zondag 13 februari 2011 23:44 schreef Desunoto het volgende:
Het is inderdaad een ronduit belachelijk systeem.
Ze moeten gewoon met cijfers gaan werken en met tussentijdse toetsen. Want één tentamen voor een heel vak dat bepaalt of je alle studiepunten haalt of geen enkele, werkt niet.
Tuurlijk kan een netwerk je helpen, maar dat is niet het enige wat écht telt m.i. Belangrijkste blijft toch gewoon hoe je presteert. Als je door je netwerk uiteindelijk een baan vindt maar je bakt er geen reet van lijkt 't me ook behoorlijk hopeloosquote:Op zondag 13 februari 2011 23:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou kun je lachen, of janken, ik ben er nog niet uit wat je aan het doen bentMaar dat is (helaas) wel zoals het werkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |