Kon hem in NL niet vinden dus heb hem via ebay besteld.quote:
Nee, niet kopen. Wijzerplaat is uit balans omdat het uurwerk veel te klein is voor de kast. Daarom staan datumvenster en subdials onnatuurlijk naar het midden toe...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:13 schreef xminator het volgende:
Iemand bekend met het merk officina del temps? Zag vanmiddag een mooi horloge hiervan alleen ben nog aan het twijfelen...
[ afbeelding ]
Too buy or not to buy hmm
Eh...wat? Dr zit gewoon een grotere kast om een klein uurwerk heen? Ik wist niet dat dat een ramp is? Wat betreft het datumvenster...waar anders wil je in dat horloge dan dat ding plaatsen? Verder weg dan nu kan niet, daar is geen plek voor..quote:Op maandag 21 maart 2011 18:58 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Nee, niet kopen. Wijzerplaat is uit balans omdat het uurwerk veel te klein is voor de kast. Daarom staan datumvenster en subdials onnatuurlijk naar het midden toe...
Dat kan wel, met een ander uurwerk.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
weg dan nu kan niet, daar is geen plek voor..
Hij is groot genoeg om te omhelzen! Veel plezier ermee. Ga je er ook echt mee duiken?quote:Op maandag 21 maart 2011 20:22 schreef useraccount het volgende:
Oh, en:
[ afbeelding ]
(met zwarte rubber)
Nog een paar dagen, en dan kan ik hem omhelzen en liefhebben.![]()
Absoluut. Niettemin ben ik bang dat ik de 1200 meter nét niet haal.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:27 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Hij is groot genoeg om te omhelzen! Veel plezier ermee. Ga je er ook echt mee duiken?
Ik heb niks tegen grote horloges (ik heb nu een Stowa Seatime en een Panerai 118 in de 'groot' categorie), ook niets tegen kleine (die heb ik nog véél meer). Als e.e.a. maar in verhouding is. Welke Rolexen heb je?quote:Op maandag 21 maart 2011 20:31 schreef useraccount het volgende:
[..]
Absoluut. Niettemin ben ik bang dat ik de 1200 meter nét niet haal.En inderdaad, het is een chubby-diver. Echer is het vooral de bezel-lock en crownguard die 'echt groot' zijn - case/dial diameter valt reuze mee, in ieder geval vanuit een visueel perspectief.
Anyhow. Ik ben normaliter absoluut geen fan van 'grote' horloges, maar dit is een uitzondering. Sowieso is dit natuurlijk een remake van een classic, voorts is mijn perceptie aardig biased. Mijn collectie bestaat uit twéé 'vintage' Rolex divers, en ander klein grut. Dit is mijn eerste 42mm+ horloge.
Nice, thanks voor de comment. Hier kennen we wat meequote:Op maandag 21 maart 2011 20:19 schreef TheSilencer het volgende:
...een aanwijzing van een goedkoop quartz uurwerkje in een te grote kast inderdaad. Modehorloge dat het geld niet waard is (maar nu zul je me wel pretentieus vinden)... Dat datumvenster zou toch veel meer aan de rand kunnen zitten? Nu ráákt het nota bene een van de subdials... Meer commentaar: De wijzers zijn te kort. De secondenwijzer zou toch zeker de indexen aan de buitenrand 'moeten' raken...
Bovenstaande allemaal mijn mening uiteraard, maar er zijn aanmerkelijk beter ontworpen horloges te vinden voor hetzelde bedrag (en ik weet niet eens wat die Officina del Tempo kost).
*edit* Zie dat het horloge tussen 280 en 320 EURO moet kosten online. Diameter is 42 mm. Het uurwerk is een Miyota quartz van 30 mm doorsnede, prijs bij aankoop één stuks ca. $30: http://www.citizen.co.jp/miyota_mvt/download/pdf/spec_0S21.pdf , niet eens Zwitsers dus. Zwaar overpriced!
Roep eens iets over mijn klokje in dit topic dan?quote:Op maandag 21 maart 2011 20:19 schreef useraccount het volgende:
[..]
Dat kan wel, met een ander uurwerk.
Geen geweldige combinatie, moet ik zeggen. De stems van de crown en pushers moeten echt ontzettend lang zijn. Waarschijnlijk zit er ook nog eens een plastic movement holder in. Oh my... mode-horloges.
Helemaal niks mis mee. Ik, en TheSilencer, proberen alleen aan te geven dat het een typisch 'mode-horloge' is. Het is teveel geld voor de techniek die je krijgt. Niettemin is dat ook het geval bij al de 'high-end' merken. To each his own.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:54 schreef TheSilencer het volgende:
Zonde van de Tudor... Serieus verliefd op!Was het een no-date (te lui om ref. te checken)?
quote:Op maandag 21 maart 2011 20:54 schreef TheSilencer het volgende:
Zonde van de Tudor... Serieus verliefd op!Was het een no-date (te lui om ref. te checken)?
Jij...jij... barbaar!quote:Op maandag 21 maart 2011 21:00 schreef useraccount het volgende:
Nailed it - het was een no-date. Ik heb hem verkocht omdat ik na de aanschaf van mijn 1665 de 7928 alleen nog maar in de winder had zitten - praktisch niet meer de eerste keuze, als ik in een vintage-mood was.
De broeken vielen me flink tegen (maar ander topic)... De overhemden en truitjes (Boss Orange), oh en mijn winterjack, zijn prima. Voor horloges prefereer ik andere merken....quote:Op maandag 21 maart 2011 21:04 schreef Catch_me het volgende:
Mensen die altijd op Bose hatenis gewoon goed spul hoor/.
Ik brand van afgunst!quote:Op maandag 21 maart 2011 21:07 schreef useraccount het volgende:
[ afbeelding ]
I rest my case. Tropic 39.
[..]
Je quote 2x TheSilencer en ik vermoed dat de 1e quote eigenlijk mijn post moest zijn? Ja, maar nu weet ik nog niks over het klokje zelf. Ik had gehoopt dat jij als kenner daar wat over kon roepen, vind ik interessant.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:00 schreef useraccount het volgende:
Nailed it - het was een no-date. Ik heb hem verkocht omdat ik na de aanschaf van mijn 1665 de 7928 alleen nog maar in de winder had zitten - praktisch niet meer de eerste keuze, als ik in een vintage-mood was.
[..]
Helemaal niks mis mee. Ik, en TheSilencer, proberen alleen aan te geven dat het een typisch 'mode-horloge' is. Het is teveel geld voor de techniek die je krijgt. Niettemin is dat ook het geval bij al de 'high-end' merken. To each his own.
[..]
quote:Op maandag 21 maart 2011 21:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je quote 2x TheSilencer en ik vermoed dat de 1e quote eigenlijk mijn post moest zijn? Ja, maar nu weet ik nog niks over het klokje zelf. Ik had gehoopt dat jij als kenner daar wat over kon roepen, vind ik interessant.
Ik heb overigens geeneens een datumaanduiding, en de secondewijzer tikt niet, hij loopt. Hoe zeg ik dat nou? Hij verspringt dus niet steeds 1 seconde, maar 'hij loopt'.
Oh maar het is ook een automaat. Hij is doorzichtig, aan de achterkant zit een 'half rondje' dat zeg maar rond kan draaien. Ik kan em opwinden door ermee te bewegen. Als ik 'm neerleg gaat ie tussen de 24 en 48 uur mee, en dan staat ie stil. Ik hoor geen 'spin' nee.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:15 schreef useraccount het volgende:
Dat is wel apart voor een quartz - niet onmogelijk, maar apart. Doet mij vermoeden dat het een automaat is, en geen quartz. Hoor je een 'spin' als je het horloge schudt of beweegt?
'Smooth sweep' - high beat movement - running second. Meerdere beats per seconde, dus. Waarschijnlijk 6. (28.800 per uur).
[..]
Ik hou van druk. Ik vind een Breitling echt geweldig. Niet vanwege het merk, maar gewoon hoe die dingen er uit zien, en dan bedoel ik zo'n Breitling for Bentley.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:20 schreef TheSilencer het volgende:
Horloge van CoolGuy (vorige pagina) is een geskeletteerde automaat inderdaad. Verder clean van design, maar toch wat druk door het zichtbare (vrijwel zeker van Miyota afkomstige) uurwerk. Ik vind hem aanmerkelijk mooier dan de 'Officine', maar met 46 (!) mm doorsnede wel erg groot. Kost echter maar zo'n 175 euro, qua prijs dus een stuk 'eerlijker' dan een slecht ontworpen quartzhorloge...
Met datum?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 16:06 schreef useraccount het volgende:
De perfecte dag om TheSilencer eens even lekker te pesten.![]()
[ afbeelding ]
Ah, Breitling style dan toch... Fanatiek, ja, maar niet speciaal híer, vooral op iets meer 'dedicated' forums...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:46 schreef Stratotanker het volgende:
Neehoor, is gewoon aftermarket.
Ben even eea op de kiek aan het zetten. Misschien meer, aardig fanatiekeling hier.
Speedy Pro is listprijs 2800 EURO toch? Volgens mij in het grijze circuit (mét garantie) ook wel voor -/-25% te vinden. Laat je niet gek maken dus....quote:Op woensdag 23 maart 2011 08:36 schreef Reintji het volgende:
Verleidelijk, juwelier in de buurt verliest zijn Omega dealership door het veranderen van eigenaar. 25% korting op alle modellen. Straks maar even kijken naar een Speedmaster Prof.
Een duur horloge zegt niet altijd alles over een polsklok. Ik vind hem er ook vet uitzien, net als jij hou ik van skeleton watches en glimmend staal.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:41 schreef CoolGuy het volgende:
Het is de KC3925, hier wat plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
achterkant:
[ afbeelding ]
Ik heb geen idee van de kwaliteit. Het horloge kostte $171,- na btw en 10% korting. Het zal qua kwaliteit niet vergelijkbaar zijn met de horloges die hier gepost worden, maar het ging me ook puur om de looks van het klokje wat ik wel mooi vind. Hij is aan de voor en achterkant doorzichtig, dus je kunt het uurwerk zien, en daar hou ik wel van.
Is zeker mooi, ook een van de mooiere series imo. De minimaal kleuren die erin zitten geven weer een leuk accent ipv veel staal en zwart. Mooi ding, denk alleen niet dat ik een paar honderd euro ergens heb slingeren. :pquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:44 schreef gerardvanbezij het volgende:
Heb nog een mooi tag Heuer horloge te koop,
TAG HEUER INDY 500
[ afbeelding ]
Winkelprijs rond de 1100,00 euro.
Doe hem voor een goede prijs weg, is nieuw met 2 jaar garantie.
Leuke casual klok, dus niet voor onder een pak!quote:Op maandag 28 maart 2011 14:30 schreef tjawatdan het volgende:
Mening over dit horloge graag!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wil hem graag kopen alleen denk ik dat je dit alleen onder een pak kan dragen?
Of gaat deze prima door met gewoon vrijetijdskleding? En is dit horloge niet voor oude mannen rond de leeftijd 30/40 aangezien het een klassiek horloge is..
Ben zelf rond de 20, moet kunnen toch?
Dat is nou wel iets speciaals, whether you like it or notquote:Op maandag 28 maart 2011 17:18 schreef pindaplukker het volgende:
Dit horloge van PyroLume staat toch wel op nr1 van mijn verlanglijstje!!
[ afbeelding ]
Ik zelf vind hem fugly, maar smaken verschillen eenmaalquote:Op maandag 28 maart 2011 14:30 schreef tjawatdan het volgende:
Mening over dit horloge graag!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wil hem graag kopen alleen denk ik dat je dit alleen onder een pak kan dragen?
Of gaat deze prima door met gewoon vrijetijdskleding? En is dit horloge niet voor oude mannen rond de leeftijd 30/40 aangezien het een klassiek horloge is..
Ben zelf rond de 20, moet kunnen toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |