Eerst gaf ie nog wel wat kikjes maar na een paar keer proberen gaf ie helemaal geen geluid meer maar heb deze afgelopen week dus erg veel gestart en zogoed als niet gereden dus dat klinkt wel logisch dat ie op is.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je na die 30 minuten rijden de accu zelf leeggestart of lukten startpogingen al niet meer omdat de accu direct al leeg was?
[..]
Helaas, koelsysteem en je electra heeft in deze niks met elkaar te maken.
Nah ligt gewoon aan het feit dat ie tientallen keren is gestart afgelopen week en er bijna niet mee gereden is.quote:
Maar wel een half uur toch?quote:Op zondag 13 februari 2011 12:50 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Nah ligt gewoon aan het feit dat ie tientallen keren is gestart afgelopen week en er bijna niet mee gereden is.
Op dat moment heb ik schijt aan de dubbel doorgetrokken streep, mits er niks aankomt.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:54 schreef monsterd. het volgende:
Er was toenstraks een auto met aanhanger op de weg die het een kilometertje of 8-10 volgehouden heeft om 20 km/h te rijden. fijn daarna zo'n rits auto's erachter aan
het was binnnen de bebouwde kom..Daar viel niet zoveel in te halen en zeker niet met nog een auto of 5 voor jequote:Op zondag 13 februari 2011 12:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Op dat moment heb ik schijt aan de dubbel doorgetrokken streep, mits er niks aankomt.
Dan zei ik nietsquote:Op zondag 13 februari 2011 13:02 schreef monsterd. het volgende:
[..]
het was binnnen de bebouwde kom..Daar viel niet zoveel in te halen en zeker niet met nog een auto of 5 voor je
Eens, en het leuke is dat je dan een vrij stuk hebt om nog eens even asociaal hard door te hoeken.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Op dat moment heb ik schijt aan de dubbel doorgetrokken streep, mits er niks aankomt.
Heerlijk is dat hè. Een heel stuk weg voor jezelfquote:Op zondag 13 februari 2011 14:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eens, en het leuke is dat je dan een vrij stuk hebt om nog eens even asociaal hard door te hoeken.
Wat is Zeeland wat dat betreft toch heerlijk, daar heb je dat elke dagquote:Op zondag 13 februari 2011 14:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Heerlijk is dat hè. Een heel stuk weg voor jezelf
Behalve in de zomer op weg naar Renesse.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:52 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat is Zeeland wat dat betreft toch heerlijk, daar heb je dat elke dag
Hangt er vanaf welke weg je neemtquote:Op zondag 13 februari 2011 15:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Behalve in de zomer op weg naar Renesse.
Vind dat juist wel mooiquote:Op zondag 13 februari 2011 15:37 schreef Marco001 het volgende:
Pfff, wat is der nieuwe passat variant toch lelijk net al dat chroom...
Zie de laatste paar dagen geregeld 1 rijden, mqar blijf hem lelijk vinden..
Veren breken inderdaad vaak onder of bovenin af. Weinig in het midden ( gelukkig!).quote:Op zondag 13 februari 2011 14:50 schreef FalleNk810i het volgende:
Bleh, dit zat gisteren nog tussen mn nieuwe veer...
[ afbeelding ]
Vond de auto scheef staan, toch maar even de ophanging gecontroleerd en vond dit stuk van de oude veer nog bovenin mn carrosserie![]()
Best bizar dat dat op zo'n plek afbreekt waar het helemaal ingesloten zit en zo goed als niet meer inveert
Lolquote:Op zondag 13 februari 2011 16:03 schreef JDude het volgende:
Spotte ik gisteren opeens een topic-gerelateerde winkel in Breda.
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,124.63,,0,5.17
Ziet er nogal gesloten uit.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:03 schreef JDude het volgende:
Zelfs Chrome op de bumperlip en sideskirts? Nee, bedankt. Dan vind ik de oude 10x mooier...quote:
Lol zit dat daar tegenwoordig ook al op ja? Om de zijramen heen vond ik wel mooi, maar dat is nogal overdreven jaquote:Op zondag 13 februari 2011 16:28 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zelfs Chrome op de bumperlip en sideskirts? Nee, bedankt. Dan vind ik de oude 10x mooier...
Google zal wel op maandagochtend langsgereden zijn, gisteren was'ie open.quote:
Vind de nieuwe Passat (of VW's in het algemeen, uitgezonderd de Golf 6) niet zo geslaagd. Normaalgesproken hebben auto's van een bepaald merk wel gemeenschappelijke designkenmerken, maar de nieuwe VW's (of Audi's) lijken allemaal echt op elkaar alsof het 1 ontwerp is.quote:Op zondag 13 februari 2011 15:37 schreef Marco001 het volgende:
Pfff, wat is der nieuwe passat variant toch lelijk net al dat chroom...
Zie de laatste paar dagen geregeld 1 rijden, mqar blijf hem lelijk vinden..
En heb je met draaiende motor ook het voltage bij je accupolen gemeten?quote:Op zondag 13 februari 2011 17:51 schreef Kadooosh het volgende:
Auto gestart met startkabels maar nog steeds deed ie raar.
Heb geen meter die dat kan doen.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
En heb je met draaiende motor ook het voltage bij je accupolen gemeten?
Dat je'm met kabels gestart krijgt geloof ik wel, de oorzaak van de problemen proberen we achter te komen en dan is ff meten 1 van de 1e dingen die je zou moeten doen.
Nee was de eerste keer dat de accu leeg was gelukkig.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:12 schreef vannelle het volgende:
Ah wacht!
Ik was in de veronderstelling dat je keer op keer met een lege accu stond, vandaar dat ik vroeg om te meten.
Dus: gaar & 100 euro lichter?quote:Op zondag 13 februari 2011 23:22 schreef Sjoegerd het volgende:
Gisterochtend van Putten naar Leiden, vannacht om 1 uur naar Amsterdam 2 uur lag ik in bed. Vanochtend 8 uur er uit, half 9 de auto in naar Leiden. Om 9 uur 's avonds richting Amsterdam en toen weer naar Putten... Damn
100 valt wel meequote:
Oja, je was met de astra toch? Internetten vanuit bed ftw!quote:Op maandag 14 februari 2011 00:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
100 valt wel mee.. Maar wel gaar ja.. En kan niet in slaap komen
..
Gelukkig wel met de Astra ja! Als ik zoiets vaker doe moet ik echt een wat luxueuzere bak hebben.quote:Op maandag 14 februari 2011 00:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Oja, je was met de astra toch? Internetten vanuit bed ftw!
Hoezo moest je 2x naar Leiden?quote:Op zondag 13 februari 2011 23:22 schreef Sjoegerd het volgende:
Gisterochtend van Putten naar Leiden, vannacht om 1 uur naar Amsterdam 2 uur lag ik in bed. Vanochtend 8 uur er uit, half 9 de auto in naar Leiden. Om 9 uur 's avonds richting Amsterdam en toen weer naar Putten... Damn
"Aan mn kilometers komen"... Tsja, dat lukt me vaak welquote:Op maandag 14 februari 2011 08:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar goed, op deze manier kom je wel lekker aan je kilometers!
jup:quote:Op zondag 13 februari 2011 16:31 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Lol zit dat daar tegenwoordig ook al op ja? Om de zijramen heen vond ik wel mooi, maar dat is nogal overdreven ja
Haha, grappig hé, die naam zo groot op de gevelquote:Op zondag 13 februari 2011 16:03 schreef JDude het volgende:
Je moet gewoon eens wat vaker gaan rijden!quote:Op maandag 14 februari 2011 12:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, grappig hé, die naam zo groot op de gevel
Ik werd zaterdag uitgenodigd om naar de finale te gaan van 'Op zoek naar Zorro' in Hilversum. We zouden dan wel met de trein gaan. Nu vond ik dat niet zo'n goed idee, om 's avonds laat/'s nachts met nog een meisje in een trein te gaan zitten van Hilversum naar Rotterdam. Maar met de auto gaan zie ik helemaal niet zittenÉn in de donker, wat ik nog nooit heb gedaan, en de snelweg op, wat ik zelden doe, en naar iets vreemds rijden, wat ik ook liever vermijdt. Het hele autorijverhaal wordt steeds krampachtiger. Volgens mij heb ik serieus rijangst. Het idee dat ik auto moet gaan rijden, bezorgd me echt angstzweet
Nee, je moet gewoon lekker in je uppie gaan rijden, of in ieder geval met iemand die zich NIET bemoeit met je rijstijl, of op zijn minst op een normale manierquote:Op maandag 14 februari 2011 13:14 schreef Purdey het volgende:
Ik denk niet dat meer rijden een oplossing van het probleem is
Op een of andere manier vind ik dat ik simpelweg niet goed rij. Om het even ronduit te zeggen, ik ben gewoon bang, zeker met snelweg rijden dat ik mezelf hartstikke dood rij.
En waar die angst vandaan komt, weet ik niet. Misschien al die rijlessen, of altijd het commentaar van m'n instructeur. Of misschien m'n vader, die enorm op me scheldt als hij naast me zit. Elke keer aan m'n stuur trekt, of ineens de handrem erop trekt.
Nee, ik zit er vaak genoeg aan te denken om iets te gaan doen met rijangst lessen, of bij een andere rijschool alsnog wat rijlessen om iets meer zekerheid te krijgen.
En anders wil ik 6 maart wel eens een stukje met jou rijden, kijken hoe dat gaat, want ik kan me niet voorstellen dat je rijstijl dramatisch slecht is.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, je moet gewoon lekker in je uppie gaan rijden, of in ieder geval met iemand die zich NIET bemoeit met je rijstijl, of op zijn minst op een normale manier![]()
De eerste de beste die in mijn auto meerijdend met zijn poten aan mijn stuur zit, heeft een flink eind lopen voor de boeg![]()
Je hebt duidelijk niet zoveel vertrouwen in jezelf, en de enige manier om dat op te lossen is denk om het gewoon te doen, en wel op jóuw manier, in jóuw tempo, en dus liefst zónder bemoeierige passagiers.. je gaat toch serieus niet al die rijlessen en moeite in de hoek kieperen omdat andere mensen je zelfvertrouwen nog verder de grond in boren ??![]()
Niet je oortjes laten hangen naar anderen; gewoon doen; poep aan de rest, en wie het niks vindt of gaat zitten mauwen rijdt gewoon lekker niet mee![]()
Heb je niet iemand in je omgeving die je een beetje op een normale manier kan coachen ??
What the fuck? Je vader trekt je handrem erop en hij zit aan je stuur? Die laat je toch niet meer mee rijden hoop ik hè?quote:Op maandag 14 februari 2011 13:14 schreef Purdey het volgende:
Ik denk niet dat meer rijden een oplossing van het probleem is
Op een of andere manier vind ik dat ik simpelweg niet goed rij. Om het even ronduit te zeggen, ik ben gewoon bang, zeker met snelweg rijden dat ik mezelf hartstikke dood rij.
En waar die angst vandaan komt, weet ik niet. Misschien al die rijlessen, of altijd het commentaar van m'n instructeur. Of misschien m'n vader, die enorm op me scheldt als hij naast me zit. Elke keer aan m'n stuur trekt, of ineens de handrem erop trekt.
Nee, ik zit er vaak genoeg aan te denken om iets te gaan doen met rijangst lessen, of bij een andere rijschool alsnog wat rijlessen om iets meer zekerheid te krijgen.
Das wel handig ja, maar ik zou toch als ik naar een specifieke auto op zoek ben, punten zoeken waar je bij die specifieke auto op moet letten.quote:Op maandag 14 februari 2011 17:48 schreef davidov2009 het volgende:
Vond laatst leuk documentje met behoorlijk uitgebreide checklist bij het kopen van een auto, misschien iets voor de OP? (aangezien de vraag regelmatig terugkomt)
http://homepage.boetes.org/documents/AutoKopenChecklist.txt
+1quote:Op maandag 14 februari 2011 17:54 schreef von_Preussen het volgende:
Kan mij iemand zeggen hoe het er met de meet voorstaat?
Gaat ie door of is het plan op de lange baan geschoven?
Die gaat toch gewoon door, we weten alleen nog niet wat/waar we gaan doenquote:Op maandag 14 februari 2011 17:54 schreef von_Preussen het volgende:
Kan mij iemand zeggen hoe het er met de meet voorstaat?
Gaat ie door of is het plan op de lange baan geschoven?
Dat hoop ik ook, maar het is zo verdacht rustig geworden dat me toch een onprettig gevoel bekruipt. Daarom zoek ik nog wat bevestiging.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Die gaat toch gewoon door, we weten alleen nog niet wat/waar we gaan doen
Ik heb hetzelfde, maar zou/wilde me er niet mee bemoeienquote:Op maandag 14 februari 2011 18:09 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar het is zo verdacht rustig geworden dat me toch een onprettig gevoel bekruipt. Daarom zoek ik nog wat bevestiging.
Ik heb ook zo'n bijrijder die ook wel eens met mijn handrem loopt te klooienquote:Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
What the fuck? Je vader trekt je handrem erop en hij zit aan je stuur? Die laat je toch niet meer mee rijden hoop ik hè?
thnx! Is zo te leren hoor! Een jaartje geleden heb ik een cursusje gevolgd, ben wat gaan lassen, en zie hier het resultaatquote:
Kijken voor fietsers doe je eigenlijk al een heel eind vóórdat je de bocht om gaat; je weet van te voren waar je de bocht om wilt, en in je spiegels kun je dan vaak al heel goed een stuk fietspad overzien, dat is de kracht van spiegelen. Op het moment dat je dan daadwerkelijk af gaat slaan, weet je dan al zo'n beetje wat er eventueel aan zou kunnen komen, en hoef je dan alleen nog maar een nacontrole te doen of er niet iets pal naast je zitquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:47 schreef Purdey het volgende:
Goed, om even terug te komen op alles. Ik merk met autorijden dat ik sommige dingen niet tegelijk kan. Dat alle handelingen tegelijk, inclusief het kijken me af en toe teveel is. Bijvoorbeeld dat ik een weg afsla, waar een fietspad naast zit, en dat ik pas voor fietsers kijk als ik al over het fietspad heen ben. Snelweg rijden vind ik eng, vooral het invoegen, en het maken van snelheid. Ik vind het niet prettig om 120 te rijden.
Ik kan goed samen met m'n moeder rijden, heeft geen commentaar, en doet niet hysterisch. Met m'n pa rij ik niet meer, of probeer ik niet meer te rijden. Terwijl ik merk dat als hij rijdt, hij gevaarlijk is. Geen richting aan geven, keihard door bochten rijden.. The works.
Ik ga proberen om toch te rijden, al zijn het maar kleine lullige stukjes. Mocht ik panisch blijven, dan ga ik een aantal rij-angst rijlessen volgen. Misschien geeft me dat een beter gevoel
Ik heb hiervoor altijd handbakken gereden, er er ook nooit echt problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:47 schreef Purdey het volgende:
Goed, om even terug te komen op alles. Ik merk met autorijden dat ik sommige dingen niet tegelijk kan. Dat alle handelingen tegelijk, inclusief het kijken me af en toe teveel is. Bijvoorbeeld dat ik een weg afsla, waar een fietspad naast zit, en dat ik pas voor fietsers kijk als ik al over het fietspad heen ben. Snelweg rijden vind ik eng, vooral het invoegen, en het maken van snelheid. Ik vind het niet prettig om 120 te rijden.
Tsjah maar dat is klooien om te geinen, ook niet geheel leuk als je aan het rijden bent maar toch anders als dat je bijrijder zich dusdanig bemoeit met je rijden dat hij aan je handrem moet gaan trekkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n bijrijder die ook wel eens met mijn handrem loopt te klooien![]()
.
Maar idd... als mijn vader dat zou doen, zou ik direct stoppen en eisen dat ie uitstapt.
Mijn vader bemoeit zich ook altijd met mijn rijstijl, maar dat blijft gelukkig alleen bij wat geklep. Dat gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit (hij leest vast mee, dus:). Komt doordat hetgeen waar hij over klaagt, hij dat zelf ook doet, dus dat kan ik niet eens serieus nemen.
Dat is wat ervaring met je doetquote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:13 schreef Hyman het volgende:
Nadenken tijdens het rijden doe ik eigenlijk ook nooit meer.
alles gaat automagisch
Rustig blijven, en zorgen dat je een minuutje of 10 te vroeg weggaat, zodat je alle tijd hebtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:39 schreef Purdey het volgende:
Oké, morgenochtend om 08:00 moet ik de weg op![]()
De metro's staken/rijden minder en ik moet bij de dokter zijn. Het wordt een zeer kort ritje, maar wel precies een drukke schoolroute, om 08:00, schooltijd dus. De vorige keer had ik allemaal van die doorgedraaide moeders met kroost op de weg, die te laat van huis waren gegaan. Ik ben benieuwd
Doorgedraaide moeders met kroost op de weg, hahaquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:39 schreef Purdey het volgende:
Oké, morgenochtend om 08:00 moet ik de weg op![]()
De metro's staken/rijden minder en ik moet bij de dokter zijn. Het wordt een zeer kort ritje, maar wel precies een drukke schoolroute, om 08:00, schooltijd dus. De vorige keer had ik allemaal van die doorgedraaide moeders met kroost op de weg, die te laat van huis waren gegaan. Ik ben benieuwd
Een amazon? No offence, maar wat is datquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:52 schreef Hyman het volgende:
Wat voor een auto hoes zal ik nodig hebben voor mn amazon? een M of een L?
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Een amazon? No offence, maar wat is dat?
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:53 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Een amazon? No offence, maar wat is dat?
Sjoegerd gaat ook tochquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Kom je ook naar de meet trouwens? Wil dat ding wel eens zien
Ik heb even via google maps een routeplanning gedaan, aangezien ik 0 kijk heb op aantal km'ersquote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:51 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Doorgedraaide moeders met kroost op de weg, haha. Ik wil je niet banger maken ofzo, maar dat zal nu niet anders zijn. Dat is elke fucking ochtend (en middag als de school uit is!) en ik moet zeggen dat zelfs ik daar ontzettend veel last van heb.
Wat versta je trouwens onder een zeer kort ritje?
Sjoerd is een vriend van mequote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij staat in het lijstje jaHeeft die er ook één, of kom je alleen als hij komt?
Leuk oefen ritje voor je dusquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik heb even via google maps een routeplanning gedaan, aangezien ik 0 kijk heb op aantal km'ersMaar het is 1,6 kilometer en 4 minuten volgens de planning. Ach, als ik om 09:15 maar weer thuis ben, want ik moet de metro van 09:30 weer hebben naar m'n werk.. *Blijft ademen, komt goed*
Sowieso, je kan beter een iets te grote hoes hebben dan een te kleinequote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:01 schreef Hyman het volgende:
hmm, ik denk dat ik voor L ga, aangezien onze astra wel makkelijk in de garage past, en deze niet
Voorkomen is beter dan genezen! Zo'n hoes is goed, maar pas op dat zich daaronder niet allemaal condens verzamelt. Beter is nog de hele bodem tectyleren, en de kokerbalken en holle ruimtes vol te laten lopen met rauwe lijnzaadoliequote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:58 schreef Hyman het volgende:
Ik word er namelijk knettergek van dat ik telkens dat ding in de regen moet zienstraks moet ik een fortuin betalen voor het behandelen van roest.
That's what she saidquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:04 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Sowieso, je kan beter een iets te grote hoes hebben dan een te kleine!
Ik laat sowieso nog een keer de roestige plekjes behandelen binnenkortquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Voorkomen is beter dan genezen! Zo'n hoes is goed, maar pas op dat zich daaronder niet allemaal condens verzamelt. Beter is nog de hele bodem tectyleren, en de kokerbalken en holle ruimtes vol te laten lopen met rauwe lijnzaadolie
Euhm, nee, eigenlijk niet. Ik woon echt midden in de stad hoor, heb geen knusse landweggetjes/polderweggetjes in de buurtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:06 schreef Piles het volgende:
Hey Purdey, rijd je ook wel een buiten de stad/snelweg? Gewoon rustige polderweggetjes e.d.? Kun je tenminste relaxed rond rijden en ver vooruit kijken. In de stad moet je op veel te veel dingen letten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |