abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 november 2013 @ 22:33:39 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133500048
Lekker smakelijk onderwerp was het weer. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 28 november 2013 @ 14:42:59 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133710363
Vanavond weer:

Wat kost een spijkerbroek?
We bezitten gemiddeld ruim vijf spijkerbroeken per persoon. De keuzes in model zijn oneindig, maar daarnaast moet je ook nog bepalen wat je ervoor wilt betalen. De prijzen beginnen bij slechts acht euro en eindigen bij honderden euro’s voor een speciale merkbroek. De Rekenkamer duikt in de wereld van denim en zoekt uit wat het nou écht kost om een spijkerbroek te maken in China.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_133722298
Was weer een interessante uitzending vanavond.

Maar die jeanskenner kon niet echt motiveren waarom een duurdere broek nou persé slijtvaster, een betere pasvorm of een betere slijtvastheid zou hebben.

Als je het prijsverschil in productiekosten ziet tussen iets minder goede broeken en broeken van wat betere kwaliteit (daar zit hooguit zo'n 5 euro tussen qua productiekosten) lijkt de meerwaarde van een duurdere broek nauwelijks in daadwerkelijk kwaliteitsverschil te schuilen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_133722847
Nee inderdaad, die jeanskenner sloeg een flinke flater dat hij die dure broek ook niet herkende.

Heb zelf de wat duurdere lingerie verkocht en bij zo'n product weet je waar de prijs vandaan komt: research en materiaal. Bij een BH van 5 euro is het dan zo dat het elastiek niet meer terug springt na bijv 50 draagbeurten en bij een BH van 80 euro pas na 150 draagbeurten.

Ik zelf dacht altijd dat je betaalde voor pasvorm bij jeans. Zo'n primark broek is leuk maar die zit denk ik lang niet bij iedereen lekker/mooi.
pi_133723665
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:11 schreef Markeerstift het volgende:

Ik zelf dacht altijd dat je betaalde voor pasvorm bij jeans. Zo'n primark broek is leuk maar die zit denk ik lang niet bij iedereen lekker/mooi.
Dat is bij een duurdere broek toch net zo?
pi_133726770
Jaaaaaren geleden - volgens mij zat ik nog op de middelbare school - was er een test van spijkerbroeken bij Kassa (of zoiets). Die van Levi's waren het slechtste, die van de HIJ (nu dus WE) waren de beste. Qua slijtvastheid tenminste.

Levi's werd gevraagd om een reactie en waren verbazingwekkend eerlijk - daarom herinner ik het me waarschijnlijk nog. Ze gaven aan de slijtvastheid helemaal niet zo belangrijk te vinden. Mensen kopen een Levi's niet vanwege dat punt. Ze kopen 'm vanwege een imago.
pi_133728207
Ik vind al jaren gek en idioot dat in tijden van crisis broeken als snoep over toonbank vliegen want kwaliteit is bij dure broeken soms dramatisch, bij schoenen is dat ander verhaal Adidas :7 daar zit er wel vaak verschil in kwaliteit volgens mij?
pi_133732522
Bij schoenen merk ik inderdaad ook wel kwaliteitsverschil tussen een paar schoenen van 50 euro of van 100 euro of meer. Vooral Adidas en Merrel heb ik goede ervaringen mee.

Maar qua broeken merk ik inderdaad weinig kwaliteitsverschil. Sterker nog, enkele van mijn duurste broeken sleten ook het hardste. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik broeken nooit duurder koop dan pakweg 120 euro per stuk.

Maar desondanks zijn er nog massa's mensen die blindelings vertrouwen op het principe dat een kledingstuk dat 2x zo duur is ook wel 2x zo goed zal zijn. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 29 november 2013 @ 01:51:09 #184
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_133733263
Die jeans'kenner' _O- _O- :'( :'( :'(
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_133733863
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 01:51 schreef hmmmz het volgende:
Die jeans'kenner' _O- _O- :'( :'( :'(
Echt he _O- die man heeft uitstraling van een kleding verkoper bij een Jack and Jones :-)
pi_133776565
lol!
pi_133776621
Hahahahahha die kenner , ziet het verschil niet als de merkjes zijn afgeplakt whahahahahha oeehhhh kwaliteit oewhhh image / statement
pi_146878877
IKEA Klipan bankje of een jan de bouvrie bank :D Dat kleine verschil in materiaalkosten had ik nou ook weer niet verwacht. Blijft een goed programma :7
pi_146912403
Beetje vreemd dat ze niet beide banken gewoon op zelfde manier uitgerekend hebben.
pi_146913131
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:51 schreef ddx het volgende:
Beetje vreemd dat ze niet beide banken gewoon op zelfde manier uitgerekend hebben.
En dat ze alleen focussen op materiaalkosten. Comfort en bouwkwaliteit lijken me ook wel wat waard, al valt dat wellicht buiten het format (immers 'rekenkamer').
  Eindredactie Games zondag 23 november 2014 @ 01:06:38 #191
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_146916526
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:12 schreef k_man het volgende:

[..]

En dat ze alleen focussen op materiaalkosten. Comfort en bouwkwaliteit lijken me ook wel wat waard, al valt dat wellicht buiten het format (immers 'rekenkamer').
en hoe wil je comfort berekenen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_156181661
Dus voortaan duracell links laten liggen? Bijzonder. Mijn klok gaat met duracel 3x zo langer mee als de aldi batterijen.
pi_156185161
Hier komen alleen nog aldi batterijen in huis :7
8 stuks voor 1,99 _O_
pi_156185192
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hier komen alleen nog aldi batterijen in huis :7
8 stuks voor 1,99 _O_
Ook in je klok? Hoevaak moet je die vernieuwen per jaar?
pi_156185654
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:34 schreef Snoepje5 het volgende:
Ook in je klok? Hoevaak moet je die vernieuwen per jaar?
:Y max 1x per jaar soms wel minder ;)
  vrijdag 18 september 2015 @ 10:47:06 #196
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_156193600
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Dus voortaan duracell links laten liggen? Bijzonder. Mijn klok gaat met duracel 3x zo langer mee als de aldi batterijen.
Of dat denk je.

Hebben ze ook rekening gehouden met de leeftijd van de batterijen? Er staat namelijk ook een best before datum op. Ik kan me voorstellen dat er wel wat kracht verloren gaat in die dingen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_156197504
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:11 schreef Markeerstift het volgende:
Ja, reactie uit 2013 dat weet ik, maar het topic is weer tot leven :6

Dat je perse een duurdere broek moet kopen omdat dan de pasvorm beter is, dat vertel je jezelf natuurlijk om de aankoop van een duurdere broek "te rechtvaardigen"
Een betere/andere pasvorm van een broek is natuurlijk simpel een kwestie van het naaipatroon iets aan te passen, dat hoeft niets te kosten voor de fabrikant.
pi_156198728
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:20 schreef bluemoon23 het volgende:

Dat je perse een duurdere broek moet kopen omdat dan de pasvorm beter is, dat vertel je jezelf natuurlijk om de aankoop van een duurdere broek "te rechtvaardigen"
Een betere/andere pasvorm van een broek is natuurlijk simpel een kwestie van het naaipatroon iets aan te passen, dat hoeft niets te kosten voor de fabrikant.
En pasvorm is nogal persoonlijk. Niet iedereen heeft dezelfde contouren.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_156201610
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Broeken van primark en h&m pull and bear.. Moet ik altijd drie maten meenemen. Bij net wat duurder, al is het bij de we heb ik altijd direct de goede maat omdat de pasvorm en maat gewoon meer constant is. Als je dan een merk koopt betaal je natuurlijk grotendeels voor het merk.. Dat snap ik ook wel.
  donderdag 17 maart 2016 @ 12:13:15 #200
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_160734961
De Chinese vrouw zegt dat de broek met een 'andere stof' wordt gemaakt. Daarna zeggen ze de conclusie
quote:
Ok het is een dus een mindere kwaliteit....
Ik snap dat je op een gegeven moment naar een conclusie wilt. Maar er is geen relatie aangetoond tussen mindere kwaliteit broek en 'een andere stof'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')