abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92656774
Omdat de vorige op slot ging vanwege bekende redenen, wil dat nog niet zeggen dat de hele reeks vermoord moet worden. Wat we nu zien is een wildgroei aan losse OV-chipkaart topics, dat schiet ook niet op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer het gewoon nogeens. Niet dat ik me hier vaak zal vertonen aangezien ik een verklaard tegenstander ben van dat ding. Maar toch.

Nieuwe ontwikkelingen over de OV Chipkaart? Post ze hier. Ik begin.

Fout in OVC legt NS Kaartverkoop plat

quote:
Een goed gehackte OV-chipkaart kan met één druk op de knop een kaartjesautomaat van de NS platleggen. Daardoor beïnvloeden de beveiligingsproblemen van de chip ook de verkoop van papieren kaartjes.
Als het failliet van dat kloteding nu NOG niet duidelijk is weet ik het ook niet meer.

Oh en geen stoute linkjes posten, dat weten jullie best :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92658669
Is goed Fles...
Dit is veel beter als al die losse meuk :Y
Juin uit Eigen Tuin!
pi_92662876
Lekker dan als zo een gehackte OV-chipkaart de automaat plat kan krijgen.
Aan een kant hoop ik dat de NS snel met een software fix komt voor hun automaten, aan de andere kant vind ik het eigen schuld dikke bult. Ze hebben de OV-chipkaart gewoon te snel ingevoerd.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 01:00:51 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_92666665
Laat het even duidelijk zijn, de ov hack mag hier besproken worden, maar vragen over hoe je aan de software/hardware komt etc etc is NIET toegestaan. Deze posts zullen dan ook meteen verwijdert worden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_92706321
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 23:33 schreef JoshuaL het volgende:
Aan een kant hoop ik dat de NS snel met een software fix komt voor hun automaten, aan de andere kant vind ik het eigen schuld dikke bult. Ze hebben de OV-chipkaart gewoon te snel ingevoerd.
wordt een leuke hobby met je gehackte ov chipkaart zoveel mogelijke automaten in het land plat krijgen w/
wanneer komen weer de kruitvat of blokker dagkaarten ?? want je moet natuurlijk niet bekend zijn bij de ns o|O
  zondag 13 februari 2011 @ 09:29:50 #6
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_92708013
quote:
11s.gif Op zondag 13 februari 2011 03:09 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

wordt een leuke hobby met je gehackte ov chipkaart zoveel mogelijke automaten in het land plat krijgen w/
wanneer komen weer de kruitvat of blokker dagkaarten ?? want je moet natuurlijk niet bekend zijn bij de ns o|O
dat zijn papieren kaartjes ;)
Starbucks, waar blijf je
pi_92710375
Vergeten uit te checken bij reizen op saldo in de trein is een handige optie voor lange afstanden die je dan slechts een tientje kosten. Ook hier is erg slecht over nagedacht vind ik. En m'n kaart is nooit geblokkeerd :)
pi_92752545
Edit: Ik, Prince-Naseem ga nog even goed doorlezen wat Kanovinnie gepost heeft *O*

[ Bericht 42% gewijzigd door kanovinnie op 14-02-2011 06:36:53 ]
pi_92763039
Ok, ik snap er nu officieel helemaal geen reet meer van. In oktober heb ik die '40% kortingsaanbieding' bij de NS voor afgestudeerden aangevraagd. Daarmee kun je als net afgestudeerde een jaar lang alsnog gebruik maken van je 40% korting. Ook heel mooi zo'n NS OV-chipkaart gekregen en alles...

Maar hoe werkt dat? Kan ik nog gewoon een papieren kaartje kopen met 40% korting en die i.c.m. de OV-chipkaart gebruiken? En moet ik dan inchecken?
  maandag 14 februari 2011 @ 14:48:31 #10
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_92768735
Ik heb even een vraagje over die OV chip. Ik ben vannochtend vergeten uit te checken. Helpt het nog als ik nu zsm naar het station loop om nog uit te checken of kan ik dit ook prima straks over een uur of 3-4 doen?

Als ik dan niet direct weer kan inchecken dan koop ik wel even een los kaartje maar ik vraag me af of ik me moet haasten? Er zit trouwens al makkelijk 5 uur tussen sinds ik in checkte.
  maandag 14 februari 2011 @ 14:52:38 #11
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_92768931
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 23:33 schreef JoshuaL het volgende:
Het betekent denk ik alleen méér geld naar deze prutsers ontwikkelaars. Want ik krijg niet het idee dat de overheid wilt stoppen met dit systeem.

Of oorzaak en gevolg ook omgedraaid kan worden laat deze aluhoedje even in het midden.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 14 februari 2011 @ 17:23:22 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_92776189
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:48 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik heb even een vraagje over die OV chip. Ik ben vannochtend vergeten uit te checken. Helpt het nog als ik nu zsm naar het station loop om nog uit te checken of kan ik dit ook prima straks over een uur of 3-4 doen?

Als ik dan niet direct weer kan inchecken dan koop ik wel even een los kaartje maar ik vraag me af of ik me moet haasten? Er zit trouwens al makkelijk 5 uur tussen sinds ik in checkte.
Dan kan je denk ik nog wel even wachten :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_92776711
Weet iemand of de strippenkaarthoes nog in productie is genomen?

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_92781661
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:26 schreef Saekerhett het volgende:
Ok, ik snap er nu officieel helemaal geen reet meer van. In oktober heb ik die '40% kortingsaanbieding' bij de NS voor afgestudeerden aangevraagd. Daarmee kun je als net afgestudeerde een jaar lang alsnog gebruik maken van je 40% korting. Ook heel mooi zo'n NS OV-chipkaart gekregen en alles...

Maar hoe werkt dat? Kan ik nog gewoon een papieren kaartje kopen met 40% korting en die i.c.m. de OV-chipkaart gebruiken? En moet ik dan inchecken?
Ja hoor, geen probleem.. Dan uiteraard niet inchecken anders betaal je dubbel. Sowieso eerst reizen op saldo bij NS aanvragen.
pi_92782495
quote:
19s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:14 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ja hoor, geen probleem.. Dan uiteraard niet inchecken anders betaal je dubbel. Sowieso eerst reizen op saldo bij NS aanvragen.
Bedankt. Reizen op saldo was al geactiveerd op mijn kaart, dus ik hoef alleen maar een papieren kaartje te kopen.
pi_92875711
quote:
Studentenkaart gekraakt

Je week-ov zelf thuis omzetten in een weekend-ov? Een student van de Hanzehogeschool in Groningen is dat gelukt, met de hulp van een jongen die bij een internetbeveiligingsbedrijf werkt. Het lukte ze om op een gekraakte ov-chipkaart het zogenaamde 'reisproduct' aan te passen. Ze kregen het zelfs voor elkaar om van een anonieme ov-chipkaart een ov-studentenkaart te maken, al kun je vanaf de buitenkant dan nog steeds zien dat het geen studentenkaart is.

Lees verder op NOS.nl...
pi_92878015
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:56 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

In principe zou je die truck dus kunnen toepassen bij de bus, tram en metro? Dat zijn toch wel de vervoerders waar bijna niet naar je pasje gekeken wordt.
Maargoed ik denk dat het aantal mensen dat de moeite neemt om en een cardreader + programma te zoeken en gebruiken vrij klein is.
pi_92878732
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:51 schreef JoshuaL het volgende:

[..]

In principe zou je die truck dus kunnen toepassen bij de bus, tram en metro? Dat zijn toch wel de vervoerders waar bijna niet naar je pasje gekeken wordt.
Maargoed ik denk dat het aantal mensen dat de moeite neemt om en een cardreader + programma te zoeken en gebruiken vrij klein is.
Waren die dingen niet tot eind maart niet leverbaar? Naar goed Nederlands gebruik dat men iets kan besparen denk ik eerder aan het tegenovergestelde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:14:18 #19
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92879214
zijn er mensen op fok die succesvol een Ov chipkaart gehackt hebben?
pi_92952167
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:14 schreef ukga het volgende:
zijn er mensen op fok die succesvol een Ov chipkaart gehackt hebben?
natuurlijk een domme vraag he :), zeker bekende van translink ??
het succes van gratis reizen is namelijk dat je het wel doet
maar geen sporen na laat zodat ns je adres ofzo achterlaat
je ip adres= je huis en straat nummer c_/

zolang de ns bijvoorbeeld niet weet hoeveel mensen er met een gekraakte kaart
thuis inchecken, zullen ze roepen het valt wel mee met fraude :Y
zolang kunnen er ook mensen de kaart gebruiken
als iedereen niet meer incheckt en dat ronduit loopt te vertellen
is het afgelopen met de lol.

het is net als met het illegaal geld afhalen van iemands pinpas
met magneetstrip. was eerst niet mogelijk.
toen duidelijk was dat het wel kon is de schade eerst betaald door banken
die later (nu) van magneetstrip naar chip gaan.

als ns merkt dat de inkomsten dalen uit ov chip kaart, zal dus eerst het verlies genomen worden
als het echt te gek wordt zal een andere chip gebruikt worden.
zodra je dus merkt dat de controleur andere apperatuur/ software krijgt op hun hand incheck controle ding weet je dat ns verlies gaat lijden en moet je ophouden met je gehackte card te gebruiken })
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:00:42 #21
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92958843
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 04:02 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

natuurlijk een domme vraag he :), zeker bekende van translink ??
het succes van gratis reizen is namelijk dat je het wel doet
maar geen sporen na laat zodat ns je adres ofzo achterlaat
je ip adres= je huis en straat nummer c_/

zolang de ns bijvoorbeeld niet weet hoeveel mensen er met een gekraakte kaart
thuis inchecken, zullen ze roepen het valt wel mee met fraude :Y
zolang kunnen er ook mensen de kaart gebruiken
als iedereen niet meer incheckt en dat ronduit loopt te vertellen
is het afgelopen met de lol.

het is net als met het illegaal geld afhalen van iemands pinpas
met magneetstrip. was eerst niet mogelijk.
toen duidelijk was dat het wel kon is de schade eerst betaald door banken
die later (nu) van magneetstrip naar chip gaan.

als ns merkt dat de inkomsten dalen uit ov chip kaart, zal dus eerst het verlies genomen worden
als het echt te gek wordt zal een andere chip gebruikt worden.
zodra je dus merkt dat de controleur andere apperatuur/ software krijgt op hun hand incheck controle ding weet je dat ns verlies gaat lijden en moet je ophouden met je gehackte card te gebruiken })
ik had een antwoord verwcht als; 'ja' danwel 'nee'
pi_92961356
quote:
NS: poortjes OV-chipkaart sluiten eind 2012
De uitrol van de OV-chipkaart verloopt voorspoedig. De Nederlandse Spoorwegen gaan er vanuit dat de poortjes eind 2012 de OV-chipkaartpoortjes dicht kunnen. Dat meldt het spoorbedrijf in haar jaarverslag.

Op dit moment kunnen reizigers een keuze maken voor een papierenkaartje of een reis per OV-chipkaart. 15% van de vervoersbewijzen werd in 2010 per OV-chipkaart aangeschaft. Volgens het spoorbedrijf loopt het voor op de planning. "Inmiddels hebben 1 miljoen reizigers de OV-chipkaart geactiveerd voor de trein, dat zijn er meer dan wij voor dit moment verwacht hadden", zei president-directeur Bert Meerstadt tijdens de presentatie van de jaarcijfers.

[...]

Landelijke uitrol
De landelijke uitrol van de OV-chipkaart startte bij NS in eind 2009 en is in 2010 voortgezet en uitgebreid. In 2011 gaat de uitrol verder, zo kunnen studenten sinds begin dit jaar ook op saldo reizen en kunnen jaarkaarthouders in de loop van 2011 ook gaan chippen bij NS. Daarnaast zal het aantal stations met poortjes in 2011 worden uitgebreid. Nu kent NS nog slechts 26 stations met poortjes.

Snelheid
In de periode tussen nu en volledige sluiting van de poortjes zal NS meer en meer poortjes op stations sluiten. De omvang en snelheid waarmee dat gebeurt, is mede afhankelijk van het aantal reizigers dat bij NS gebruikmaakt van de OV-chipkaart.
Benieuwd hoe ze dit met internationale treinen gaan oplossen en maandabonnementen die nog alleen als papier te krijgen zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_92973823
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze dit met internationale treinen gaan oplossen en maandabonnementen die nog alleen als papier te krijgen zijn.
ben toch zo benieuwd wat de nieuwe producten zijn die de ns in planning had met die ov chip kaart
je zou er ook eten of koffie meen kunnen krijgen uit automaten. met het gratis opladen van je ov chip kaart heeft tenminste elke zwever in nederland eten uit ns automaten :)
pi_92974273
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 13:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Bij de internationale treinkaartjes zullen ze een supplement krijgen waar mee reizigers een bepaald aantal maal de poortjes kan openen :).
En papieren treinkaartjes zullen niet verdwijnen. Incidentiele reizgers kunnen dan gewoon een wegwerpchipkaart kopen met dezelfde functie als de papieren kaartjes.
Feyenoord Rotterdam
pi_92976445
Die readers zijn echt amper ergens te krijgen:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')