Dan moet je je kut mistlampen uitzetten.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:18 schreef maickeltje het volgende:
ik word gek van al die seinende lampen
die heb ik nooit aan kutquote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:20 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Dan moet je je kut mistlampen uitzetten.
Mijn vader als echte autobahn-nazi doet dat anders. Gewoon met groot licht, rijden dat zal ze leren.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:14 schreef nattermann het volgende:
Ik sein alleen met groot licht als een tegenligger met groot licht aankomt, of ik sein met mijn mistlampen als een tegenligger onnodig mistverlichting voert.
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:50 schreef Palomar het volgende:
Of als ik een andere Alfa-rijder tegenkom
Die hebben altijd wel één lamp stuk.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:50 schreef Palomar het volgende:
Daar zijn echt geen codes voor hoorIk sein alleen als iemand met groot licht aan rijdt, juist geen verlichting/een kapotte lamp.
Ik sein dan terug met constante grootlichtquote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:14 schreef nattermann het volgende:
Ik sein alleen met groot licht als een tegenligger met groot licht aankomt, of ik sein met mijn mistlampen als een tegenligger onnodig mistverlichting voert.
Beetje jammer voor jouzelfquote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:16 schreef mirved het volgende:
Ik sein alleen met groot licht dat iemand nog 3 seconde heeft om het zebrapad over te steken of anders op de motorkap ligt
Is dat als je je dealer ziet rijden?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:30 schreef Sounddragon het volgende:
3 keer kort, 3 keer lang, 3 keer kort = S.O.S.
SD doet niet aan dealersquote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Is dat als je je dealer ziet rijden?
hehequote:Op vrijdag 11 februari 2011 23:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Is dat als je je dealer ziet rijden?
Ja en dat je voetgangers of fietsers voor laat gaanquote:Op zaterdag 12 februari 2011 12:16 schreef fespo het volgende:
ik dacht altijd dat 1x knipperen aangaf dat je de ander voorrang gaf. (bv bij een versmalde weg)
dan hoor je daarna nog te zwaaienquote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:50 schreef Palomar het volgende:
Daar zijn echt geen codes voor hoorIk sein alleen als iemand met groot licht aan rijdt, juist geen verlichting/een kapotte lamp.
moet je eens naar de garage rijden en je licht laten na kijken! en geen aftermaket xenon voeren.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:18 schreef maickeltje het volgende:
ik word gek van al die seinende lampen
Dat kan ook gewoon door erachter te gaan gangen met linker knipperlicht aan (wel zorgen dat je in zn buitenspiegel zit). Is toch iets minder intimiderend dan knipperen met grootlicht, maar ze gaan meestal wel aan de kantquote:Op maandag 14 februari 2011 21:51 schreef FCZwolleZuid het volgende:
1 seintje groot licht en het knipperlicht naar links uit betekend opzouten van die linkerbaan ik wil er langs
of je gaat er rustig rechts langs, knalt je rechter knipperlicht aan en stuurt naar de linker rijbaan. Ook wel duidelijk.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:51 schreef FCZwolleZuid het volgende:
1 seintje groot licht en het knipperlicht naar links uit betekend opzouten van die linkerbaan ik wil er langs
of je monteert zo'n lichtbalk op je hoedenplank met de tekst 'RECHTS HOUDEN LUL'.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:59 schreef 24updv het volgende:
[..]
of je gaat er rustig rechts langs, knalt je rechter knipperlicht aan en stuurt naar de linker rijbaan. Ook wel duidelijk.
Aan zoiets denk ik elke keer als erg weer zo'n trage mongool voor me zit.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:02 schreef Palomar het volgende:
[..]
of je monteert zo'n lichtbalk op je hoedenplank met de tekst 'RECHTS HOUDEN LUL'.
Ik begin nu toch lichtquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:04 schreef Dartanion het volgende:
Ik trachtte laatst iemand iets duidelijk te maken..
Op de A8 vanuit Amsterdam richting Zaandam heb je een hele korte in- en uitvoegstrook. Hier reed een zilvergrijze Mitsu Lancer op de rechterbaan met zijn knipperlicht naar links aan. Dit deed hij vlak voor hij bij de op- afrit kwam. Het busje dat hem langzaam inhaalde liet hem er niet langs dus ik liet een extra groot gat vallen en sein 1x middellang met mijn grote licht.
De Lancer reageerde niet maar bleef maar rechts houden met zijn knipperlicht naar rechts aan. Het moge duidelijk zijn dat hij het vergeten was en zo een klein gevaar vormde.
Ik ben voor hem gaan rijden en deed mijn knipperlicht naar links uit en seinde met mijn mistachterlicht naar hem. Hij bleef doorgaan met zijn rare gedrag. Dus heb ik een paar keer met mijn remlichten geseind door HEEL lichtjes mijn rem aan te tikken zodat de lichten wel brandden maar ik niet vertraagde. De idioot had NOG niks in de gaten.
Ik heb ongeveer 1 KM besteedt aan het seinen maar hij had niks door
Oke.. Ik irriteerde mij aan zijn onoplettendheid en liet mij een beetje gaanquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:07 schreef 24updv het volgende:
[..]
Ik begin nu toch lichtelijk te twijfelen wie het gevaar veroorzaakte. De Lancer of jij.
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:16 schreef Socios het volgende:
Ik sein door één keer te knipperen dat een vrachtwagen op de invoegstrook voor mij kan invoegen.
Ik zet dan ook mijn grootlicht aan en knal expres bovenop jou!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 21:33 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik sein dan terug met constante grootlicht
quote:
Van dat volk moeten ze het rijbewijs afnemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:09 schreef Palomar het volgende:
Dat met mistlampen seinen is ook altijd wel hilarisch. Reed laatst op de snelweg een auto tegemoet met achterste mistlamp nog aan. Auto voor mij seint na het inhalen met zn achterste mistlampen. Geen reactie. Ik haal de auto in en sein met ook mn mistlampen. Kon uiteraard niet zien of het resultaat had. Zie even later in mn spiegel nog een auto inhalen, welke ook seint (zag dat in mn spiegel omdat ie per ongeluk eerst de voorste mistlampen aanzette). Ben benieuwd of er na 3 auto's met knipperende mistlampen een 'lampje' ging branden bij die persoon...
(zal er niet bijzeggen dat het een vrouw van middelbare leeftijd was achter het stuur, waarbij ik zelfs tijdens het inhalen vanuit mijn auto op haar dashboard kon zien dat de mistlamp-indicator brandde
).
lijken net remlichten kan dus een schrikreactie opleveren. Ook verblinden ze als je erachter rijdt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:30 schreef seasushi het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem van mistlichten aan?
Bij sommige auto's kan dat niet anders.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:09 schreef Palomar het volgende:
Dat met mistlampen seinen is ook altijd wel hilarisch. Reed laatst op de snelweg een auto tegemoet met achterste mistlamp nog aan. Auto voor mij seint na het inhalen met zn achterste mistlampen. Geen reactie. Ik haal de auto in en sein met ook mn mistlampen. Kon uiteraard niet zien of het resultaat had. Zie even later in mn spiegel nog een auto inhalen, welke ook seint (zag dat in mn spiegel omdat ie per ongeluk eerst de voorste mistlampen aanzette). Ben benieuwd of er na 3 auto's met knipperende mistlampen een 'lampje' ging branden bij die persoon...
(zal er niet bijzeggen dat het een vrouw van middelbare leeftijd was achter het stuur, waarbij ik zelfs tijdens het inhalen vanuit mijn auto op haar dashboard kon zien dat de mistlamp-indicator brandde
).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |