abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74473923
Je kent het wel. Je rijdt rond, je hebt een snelheidscontrole gespot, of je bent net een ongeluk voorbij, of je ziet een tegenligger met kapotte verlichting (of geen verlichting bij schemer). Je denkt: 'even seinen, dan kan 'ie anticiperen/afremmen/z'n verlichting aanpassen'. Maar nou vroeg ik me laatst af: is er een soort 'code' voor hoe vaak je bij welke gebeurtenis seint?

Ik doe meestal gewoon één keer, alleen bij een snelheidscontrole als ik zie dat iemand er veel te hard aan komt dan knipper ik wat vaker. Maar ik vraag me dus af of er mensen zijn met een complete visie over hoe vaak of hoe lang je moet seinen bij iets? En specificeer je dat nog? Ik heb ooit eens iemand achter me gehad bij het stoplicht. Die seinde en tikte z'n rechter knipperlicht aan, ten teken dat m'n rechter achterlicht kapot was.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74474008
Ik sein alleen 1x als ik langs een controle ben gekomen. Ik snap alleen nooit zo goed hoe truckers seinen. Die gebruiken groot licht en knipperlicht manieren.
0 topics op naam. 14.gif
pi_74474027
truckers die ingehaald worden seinen 1x groot als degene die ervoor zit weer naar rechts kan, en degene ervoor knippert dan een keer als ''bedankt''
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_74474047
en ik sein meestal 2x kort als iemand zn lampen niet aan heeft ofzo, en 1 x lang als iemand zn groot licht aan heeft

kapotte achterlichten meldt ik eigelijk nooit, tenzij ik ernaast sta bij t stoplicht ofzo, ff raampje naar beneden
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_74474083
Waarom zou ik seinen als ik een flitscontrole zie?
pi_74474096
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:50 schreef Rekkie het volgende:
Waarom zou ik seinen als ik een flitscontrole zie?
Omdat mensen jou ook flitsen als ze een controle zien zodat je weet om op je snelheid te letten.
0 topics op naam. 14.gif
pi_74474110
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:51 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Omdat mensen jou ook flitsen als ze een controle zien zodat je weet om op je snelheid te letten.
Nou als ze mij flitsen, ga ik ze natuurlijk helemaal niet meer seinen
pi_74474461
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:52 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nou als ze mij flitsen, ga ik ze natuurlijk helemaal niet meer seinen
Waarom niet? Als jij een boete krijgt voor JOU domme actie, hoef je dat de ander toch niet aan te doen..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 7 november 2009 @ 01:28:19 #9
80089 kres
Komt goed...
pi_74474650
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:52 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nou als ze mij flitsen, ga ik ze natuurlijk helemaal niet meer seinen
You sir are a butthole.....
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_74474847
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waarom niet? Als jij een boete krijgt voor JOU domme actie, hoef je dat de ander toch niet aan te doen..?
Bijna ironisch
pi_74474855
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:50 schreef Rekkie het volgende:
Waarom zou ik seinen als ik een flitscontrole zie?
The people vs the government: POWER TO THE PEOPLE! VIVA LA REVOLUCIÓN!!!
pi_74474882
In Ierland waren van die hele smalle wegen vaak en als je dan eindelijk de ruimte kreeg om in te halen, werd dat gedaan door een paar keer te knipperen met de noodverlichting als bedankje. Zouden ze in NL ook eens moeten invoeren, zou het een stuk socialer worden op de weg .
pi_74474966
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:43 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Bijna ironisch
Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd ), dan zou ik de ander ook waarschuwen hoor
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74474970
Fuck de overheid, enige wat ze willen is geld
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 7 november 2009 @ 01:54:24 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74474994
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd ), dan zou ik de ander ook waarschuwen hoor
Jij rijdt altijd 60 of 70 waar je 30 mag ? Altijd 80 of 90 waar je 50 mag?
Huilen dan.
pi_74475013
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:42 schreef Mikkie het volgende:
Je kent het wel. Je rijdt rond, je hebt een snelheidscontrole gespot, of je bent net een ongeluk voorbij, of je ziet een tegenligger met kapotte verlichting (of geen verlichting bij schemer). Je denkt: 'even seinen, dan kan 'ie anticiperen/afremmen/z'n verlichting aanpassen'. Maar nou vroeg ik me laatst af: is er een soort 'code' voor hoe vaak je bij welke gebeurtenis seint?

Ik doe meestal gewoon één keer, alleen bij een snelheidscontrole als ik zie dat iemand er veel te hard aan komt dan knipper ik wat vaker. Maar ik vraag me dus af of er mensen zijn met een complete visie over hoe vaak of hoe lang je moet seinen bij iets? En specificeer je dat nog? Ik heb ooit eens iemand achter me gehad bij het stoplicht. Die seinde en tikte z'n rechter knipperlicht aan, ten teken dat m'n rechter achterlicht kapot was.
en hoe moet je seinen naar iemand achter je als er flitscontrole staat? meestal trap ik 3x kort op me rem zodat mensen uit schrik gaan afremmen maar is daar een "regel" voor?
pi_74475020
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij rijdt altijd 60 of 70 waar je 30 mag ? Altijd 80 of 90 waar je 50 mag?
ik neem aan dat dat voor de 80/100/120 stukken geldt (of savonds op een 50 gebied, dat doe ik zelf ook)
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_74475021
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd ), dan zou ik de ander ook waarschuwen hoor
spelling...Overigens reed ik op een bepaald stuk ook bijna altijd te hard (elke dag zelfde stuk naar mn werk), totdat ze er ineens een flitspaal neer hebben gezet.. Lagen op een gegeven moment 4 brieven op de deurmat allemaal van dezelfde afzender...........
pi_74475037
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd ), dan zou ik de ander ook waarschuwen hoor
mag ik een tijdje met jouw kentekenplaten rondrijden? kan je een beetje wennen aan het idee krijg meer bekeuringen dan loonstrookjes
pi_74475187
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij rijdt altijd 60 of 70 waar je 30 mag ? Altijd 80 of 90 waar je 50 mag?
Ik rij altijd zo'n 80 tot 100 waar je 50 mag, en 40/50 wellicht 60 waar je 30 mag ja.. en op snelweg regelmatig 150 ongeveer.. En tot nu toe (afkloppen) geen een boete vanwege snelheid of rijgedrag..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74475192
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:57 schreef nicknicknickname het volgende:

[..]

mag ik een tijdje met jouw kentekenplaten rondrijden? kan je een beetje wennen aan het idee krijg meer bekeuringen dan loonstrookjes
Ik krijg geen loonstrookjes, en de boetes dat hier binnen komen zijn er meer dan dat jij in en uit ademt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 7 november 2009 @ 02:13:59 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74475261
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:06 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik rij altijd zo'n 80 tot 100 waar je 50 mag, en 40/50 wellicht 60 waar je 30 mag ja.. en op snelweg regelmatig 150 ongeveer.. En tot nu toe (afkloppen) geen een boete vanwege snelheid of rijgedrag..
.

Ik ben zelf ook niet roomser dan de paus, maar met het innemen van jouw rijbewijs zou ik niet zo'n probleem hebben .
Huilen dan.
pi_74475321
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:07 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik krijg geen loonstrookjes, en de boetes dat hier binnen komen zijn er meer dan dat jij in en uit ademt
ehhh nooit geflitst worden maar wel veel boetes? of wil je zeggen dat ik niet meer adem
je kan niet rijden en krijgt boetes voor terechte andere oorzaken
pi_74475417
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:06 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik rij altijd zo'n 80 tot 100 waar je 50 mag, en 40/50 wellicht 60 waar je 30 mag ja.. en op snelweg regelmatig 150 ongeveer.. En tot nu toe (afkloppen) geen een boete vanwege snelheid of rijgedrag..
What the fuck? Op een 50-weg en in 30-zones rijd je dus de dubbele snelheid, en op de snelweg rijd je maar 30 harder dan toegestaan? Vreemde combi...

Overigens rijd ik ook consequent een beetje harder, maar dat beperkt zich tot hooguit 10 km/h binnen de bebouwde kom en op de snelweg meestal 20 (sowieso niet meer dan 30).

Anyway, het seinen: bij de waarschuwingsseintjes (dus als iemand geen of kapotte verlichting heeft, of juist grootlicht aan o.i.d.) knipper ik twee keer kort achter elkaar. Bij het 'ga maar voor' seintje knipper ik één keer kort. Voor snelheidscontroles sein ik niet.
pi_74475424
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 00:47 schreef swarmahoer het volgende:
truckers die ingehaald worden seinen 1x groot als degene die ervoor zit weer naar rechts kan, en degene ervoor knippert dan een keer als ''bedankt''
Serieus? Die kan zo in het dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt topic
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')