30 sec verklaring ...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 17:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, nee, hoe de neuk is dit zo gekomen, dat meer. Gewoon uit het niets een verklaring?
Jaja, 't was een heel lompe vergissingquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:02 schreef tass het volgende:
[..]
Sharm is bij Egypte gekomen na het vredesoverleg met Israel. Hoort bij de Sinai.
Heb er vorig jaar nog de Mozesberg beklommen! Voor mij is Sharm het mooiste gedeelte van Egypte. Ik ben Amsterdamse, maar vond Cairo ZO debiel druk toen ik er was
Fok is dronken?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:02 schreef Kwaliteit het volgende:
wat krijgen we nu, blauwe achtergrond op fok?
quote:Iran ziet 'islamitisch Midden-Oosten' ontstaan
Uitgegeven: 11 februari 2011 16:50
Laatst gewijzigd: 11 februari 2011 16:50
AMSTERDAM - De opstand in Egypte toont dat er een nieuw islamitisch Midden-Oosten op komst is waar geen plek is voor 'inmenging' van Israël en de Verenigde Staten. Dat zei de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad vrijdag.
© AFP
De Iraanse leider sprak ter gelegenheid van de herdenking van de islamitische revolutie die in 1979 een einde maakte aan het bewind van sjah Mohammed Reza Pahlavi en waardoor conservatieve geestelijken aan de macht kwamen.
De uitspraken van Ahmadinejad volgden uren nadat de Egyptische president Hosni Mubarak aankondigde dat hij de macht zou overdragen aan vicepresicent Omar Suleiman maar niet zou opstappen.
Herhaling
Iran, dat in de clinch ligt met de internationale gemeenschap vanwege zijn controversiële nucleaire programma, grijpt de protesten in Tunesië en Egypte aan als bewijs van een herhaling van zijn eigen islamitische revolutie.
"Ondanks alle ingewikkelde en duivelse plannen van het Westen, komt er een nieuw Midden-Oosten op zonder het zionistische regime en Amerikaanse inmenging, zonder plek voor arrogante machten", zei Ahmadinejad tegen de menigte.
Zeer kritisch
Iran is zeer kritisch geweest richting het Egyptische regime vanwege het pro-Amerikaanse beleid en de vredesovereenkomst met Israël.
Tegelijkertijd wordt de Iraanse regering in eigen land in het nauw gedreven vanwege haar steun voor de Egyptische opstand. De Iraanse oppositie heeft tot protestmarsen opgeroepen om solidariteit te betuigen aan de demonstranten in Egypte en de Iraanse overheid beschouwt dat als een poging om ook in Iran de antiregeringssentimenten aan te wakkeren.
Hardhandig ingrijpen
Er is voor hardhandig ingrijpen gewaarschuwd als de oppositie de straat op gaat. Veiligheidsdiensten pakten al meerdere leden van de oppositie op.
In Washington veroordeelde de woordvoerder nationale veiligheid van het Witte Huis, Tommy Vietor, de 'hypocrisie' van Iran om het Egyptische volk te steunen, maar in eigen land dissidenten de mond te snoeren.
De Britse televisiezender BBC meldde vrijdag dat het signaal voor de Perzische dienst vanaf donderdag vanuit Iran wordt gestoord. Volgens de BBC is het een poging om de uitgebreide berichtgeving over de Egyptische protesten te blokkeren.
© Novum
Ja ik ben er eigenlijk ook stil van.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:03 schreef raistlin6 het volgende:
Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik moet zeggen, dus ik ga maar even gewoon kijken naar Al Jazeera dan.
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:00 schreef Thomas B. het volgende:
Zit trouwens te denken aan die kerel die de speech van Suleiman live zat te vertalen: 'President Mubarak has decided to step down.... wait wutt????'
Niet echt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is weer een heel ander verhaal
Ja.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:03 schreef tass het volgende:
[..]
Ja ik ben er eigenlijk ook stil van.
Mooi he!
Op Radio 1 was het nieuws bezig, opeens op de achtergrond "Wat zegtie nou?!?", 30 seconden later werd het nieuws afgebroken om over te schakelen naar Egypte.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:00 schreef Thomas B. het volgende:
Zit trouwens te denken aan die kerel die de speech van Suleiman live zat te vertalen: 'President Mubarak has decided to step down.... wait wutt????'
Sunni's en Shia's kunnen al meer dan 1400 niet overweg maar omdat Ahmedenjiad het zegt nu ineens wel.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:03 schreef VeX- het volgende:
Iran ziet al mogelijkheden.
Iran ziet 'islamitisch Midden-Oosten' ontstaan
[..]
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:05 schreef Misstique het volgende:
[..]
Op Radio 1 was het nieuws bezig, opeens op de achtergrond "Wat zegtie nou?!?", 30 seconden later werd het nieuws afgebroken om over te schakelen naar Egypte.
25 januari plein.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:05 schreef marcodej het volgende:
Ik vond het trouwens erg plotseling. Ik zag ineens "MUBARAK STEPS DOWN" in beeld staan en dacht "lolwut?... WOOAHH!"
Ja klopt... ik zet de stofzuiger uit, loop naar de laptop en knipper een paar keer om het bericht op de FPquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:05 schreef marcodej het volgende:
Ik vond het trouwens erg plotseling. Ik zag ineens "MUBARAK STEPS DOWN" in beeld staan en dacht "lolwut?... WOOAHH!"
Ik hoorde Suleiman (en zag trouwens) ineens Mubarak decided to wave his en ik zo van Huh wat : O omg kdhfldsa en typen op de fp en daarna weer van huh wat/????!!!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:05 schreef marcodej het volgende:
quote:Oh mensen, ik lees net dat de buitenlandbaas van de EU Catherine Ashton het besluit van Mubarak om af te treden 'respecteert'.
Wij hadden net vrienden op de koffie, ineens denk ik wat een kabaal uit mijn koptelefoonquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:06 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Ja klopt... ik zet de stofzuiger uit, loop naar de laptop en knipper een paar keer om het bericht op de FPEn had zoiets van "Ja, vast
"
Zie ik nou goed dat ze net aan het bidden waren?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:03 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
30 sec verklaring ...zo snel ging het nu eenmaal , samenvatting is ; hij 's weg !
Yup ze waren aan het bidden.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:07 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Zie ik nou goed dat ze net aan het bidden waren?
(Ik was de streams noch dit topic aan het volgen toen het nieuws bekend werd, zie dit beeld dus nu pas)
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:06 schreef Pino112 het volgende:
Fragment van het nieuws van 17u op 3FM, waar op het laatst nog net bekend wordt dat ie opstapt.
Ja het gebed werd afgebroken voor de festiviteiten, of was net 10 seconden voorbij, meer tijd zat er sowieso niet tussen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:07 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
(Ik was de streams noch dit topic aan het volgen toen het nieuws bekend werd, zie dit beeld dus nu pas)
Ik mag het hopen van wel voor de Egyptenaren...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:03 schreef tass het volgende:
[..]
Ja ik ben er eigenlijk ook stil van.
Mooi he!
http://nos.nl/audio/218265-feest-barst-los-in-cairo-1702u.html Hier te horen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:05 schreef Misstique het volgende:
[..]
Op Radio 1 was het nieuws bezig, opeens op de achtergrond "Wat zegtie nou?!?", 30 seconden later werd het nieuws afgebroken om over te schakelen naar Egypte.
e]quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:03 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
30 sec verklaring ...
[/quot[quote]Op vrijdag 11 februari 2011 18:07 schreef Corkscrew het volgende:
![]()
[..]
Het aonvdgebed was onderweg.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:07 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Nee, het gebed ging gewoon door toen het nieuws bekend werdquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:08 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja het gebed werd afgebroken voor de festiviteiten, of was net 10 seconden voorbij, meer tijd zat er sowieso niet tussen.
In z''n natte droom. Hij is de volgende.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:03 schreef VeX- het volgende:
Iran ziet al mogelijkheden.
Iran ziet 'islamitisch Midden-Oosten' ontstaan
[..]
quote:CascadiaPirates REVOLUTION! #opiran is in full swing, "all your Ahmadinejads R belongs to us" http://anonops.ru/ #anonops join #opiran http://bit.ly/fN3WwW 4 minutes ago via TweetDeck
Hee ja ze bidden daar en die anderen staan erom heenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:07 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:06 schreef Pino112 het volgende:
Fragment van het nieuws van 17u op 3FM, waar op het laatst nog net bekend wordt dat ie opstapt.
Ja, echt vet grappigquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:11 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]Je ziet hem op het eind echt denken
Schiet op verkeersdoos, ik heb nieuws over Mubarak!
ik was hier nog aan het bijlezen , was net terug van honden doen .. hoor ik van achteren in 1 x souliman praten dacht i herhaling ofzo .. kijk 2 sec later om staat er mubarak step down , terwijl ik net op fok aan het vragen was over update vanwege schoten etc want las ik net terug in het topic ,quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:06 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik hoorde Suleiman (en zag trouwens) ineens Mubarak decided to wave his en ik zo van Huh wat : O omg kdhfldsa en typen op de fp en daarna weer van huh wat/????!!!
Klopt maar morgen is er weer een dag. Vandaag heeft de politiek in 30 jaar voor het eerst naar het volk geluisterd daar. Morgen kunnen ze naar de toekomst gaan kijken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:11 schreef Breekfast het volgende:
Snap best dat iedereen blij is op het moment.
Maar de vraag blijft nu natuurlijk wel of er werkelijk een beter en democratischer regime komt , en of Egypte niet verandert in een fundamentalistische moslimsstaat...
Ja, alleen de tijd kan ons dat vertellen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:11 schreef Breekfast het volgende:
Snap best dat iedereen blij is op het moment.
Maar de vraag blijft nu natuurlijk wel of er werkelijk een beter en democratischer regime komt , en of Egypte niet verandert in een fundamentalistische moslimsstaat...
Ik blijf er maar naar kijken. Dat lawaai, die vlaggen... al die frustratie en emotie komt er nu uitquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:12 schreef Ryan3 het volgende:
Ondertussen op Tahrir square.
Geweldig feest op Tahrir btw..
Hier ookquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:12 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik was hier nog aan het bijlezen , was net terug van honden doen .. hoor ik van achteren in 1 x souliman praten dacht i herhaling ofzo .. kijk 2 sec later om staat er mubarak step down , terwijl ik net op fok aan het vragen was over update vanwege schoten etc want las ik net terug in het topic ,
i.p..s slecht nieuws ; in 1 x hoppa; issie weg ...
( nog steeds spraakloos verbijsterd overrompeld en helemaal happy ...![]()
![]()
![]()
)
Echt hequote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:11 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]Je ziet hem op het eind echt denken: 'Schiet op verkeersdoos, ik heb nieuws over Mubarak!'
Op 2:38 ergensquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:13 schreef maxburger het volgende:
http://nos.nl/radiouitzending/4958-radio-1-journaal-1700-uur.html
Dit is de hele uitzending waarin dus werd ingebroken met het mooie bericht.
2:38 "wat zegtie nou?"quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:13 schreef maxburger het volgende:
Nee, het idee van onderdrukking en het idee van arbitraire oneerlijke 'afspraken' die gemaakt worden door de politiek, die zoals gewoonlijk niet in een partijprogramma stonden en waar niemand dus op gestemd heeft. Het lijkt allemaal wel zoveel beter hier, maar het is een dun vernislaagje.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:01 schreef Misstique het volgende:
[..]
Het idee: studenten extra geld geven.
Het idee: bevrijding van een martelende dictator die z'n land wurgt.
Zie je het verschil in motivatie? Zie je het verschil in hoe het figuur waartegen gedemonstreerd zich moet voelen? Minachting vs intense haat en een gerede kans op een lynching?
Dit was al een wonder, Feyenoord die niet degradeert zou haast een nog groter wonder zijnquote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:15 schreef marcodej het volgende:
Het ziet er nu uit alsof Feyenoord niet gedegradeerd is.
Ashton staat hier op mute, dan zegt ze eindelijk wat zinnigs.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:16 schreef raistlin6 het volgende:
lol ashton nu ook op Al Jazeera met een depressieve kutstem dat ze het besluit van Mubarak respecteert . brabbel brabbel brabbel
En als klap op de vuurpijl. Europe has a huge amount of experience and we can help, the military is ready to help. ....
Dat is een vrij debiele opmerking als je het mij zou vragen.
Oja, moet nog even dat filmje kijken die jij gister poste.quote:
onder andere met militaire inzet dus? daar mag ze toch uberhaupt niet eens over beslissen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:17 schreef Muridae het volgende:
De EU komt nu echt hypocriet over, nu Mubarak weg is....willen we wel helpen.
niet gezien.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:19 schreef raistlin6 het volgende:
Oh btw de eerste tweet van Ghonim (volgens cnn tv) The criminal has left the palace
lijkt me vrij apartquote:Ghonim Wael Ghonim
Wait for my book soon: Revolution 2.0 #jan25
44 seconds ago Favorite Retweet Reply
Helemaal gelijk. Bah.quote:Dear Western Governments, You've been silent for 30 years supporting the regime that was oppressing us. Please don't get involved now
wghahha indd. moet je die kop zijn gaaf (* ik had haar echt wel weggeklikt !!!)quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:13 schreef maxburger het volgende:
welk?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 18:24 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik vind dat fragment van de tolk zo vet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |