Bij PMT, een detacheringsbureau voor verzekering+pensioenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:23 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wie wat waar? Vertel?
Hoe lang ben je nu uiteindelijk werkzoekend geweest?quote:Op maandag 21 februari 2011 10:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Bij PMT, een detacheringsbureau voor verzekering+pensioen
quote:Op maandag 21 februari 2011 10:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe lang ben je nu uiteindelijk werkzoekend geweest?
ik probeer je steeds te betrappen op een post zonder de, maar het is tot op heden nog niet gelukt
Oh, nou dat heb je dan nog best snel gedaanquote:Op maandag 21 februari 2011 10:36 schreef GotC het volgende:
[..]Ik heb m maar gewoon als standaard ingesteld
Je zal alleen een post zonder
zien, als ik boos of geïrriteerd ben, of het een zeer serieuze post is
.
Ben sinds 1 januari officieel werkzoekende, maar 10 december was al m'n laatste werkdag. Ik had schijnbaar nog ongeveer 3 weken aan vakantiedagen staan
quote:
Mja, valt me idd niet tegen. Mooiste is nog dat dat bedrijf mij heeft gevonden op de nationalevacaturebank.nlquote:Op maandag 21 februari 2011 10:37 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, nou dat heb je dan nog best snel gedaan. Ik ben officieel ook sinds 1 januari werkzoekende, maar werk sinds eind november al niet meer (contract werd opgezegd per 31 dec).
Hehe, daar kan ik alleen maar van dromen, van gevonden wordenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Mja, valt me idd niet tegen. Mooiste is nog dat dat bedrijf mij heeft gevonden op de nationalevacaturebank.nl
Ik ook nietquote:Op maandag 21 februari 2011 10:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hehe, daar kan ik alleen maar van dromen, van gevonden worden. Zo interessant ben ik helaas nog niet voor werkgevers
(behalve in het onderwijs dan, maar daar ben ik wel klaar mee als 'echte baan', maar mogelijk ga ik me dus nog bij huiswerkinstituten aanmelden).
Daar heb je mazzel mee. Bedrijven die mensen willen opleidenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:52 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik ook nietHet is tenslotte een functie waar ik nog nooit iets mee te maken heb gehad. Maar ze zoeken juist mensen die niet perse ervaring hebben in de branche.
Yep, daar ben ik ook érg blij mee. Ze stimuleren iedereen zelfs om dat te doenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar heb je mazzel mee. Bedrijven die mensen willen opleiden.
Ik heb twee gesprekken gehad waarbij zelfs m'n CV niet goed gelezen was. Beide keren was de eerste vraag waarom ik op zoek was naar nieuw werk, terwijl in m'n CV toch echt staat dat mijn vorige werkgever failliet is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb vaak het idee dat mijn brieven niet gelezen worden. Dat het bij die enorme stapel cv's al bekeken is.
Hier was het andersom bij mijn vorige baan: brief wel gelezen ("Goeie brief!", zeiden ze nog), cv niet (goed)quote:Op maandag 21 februari 2011 14:05 schreef Semoi het volgende:
[..]
Ik heb twee gesprekken gehad waarbij zelfs m'n CV niet goed gelezen was. Beide keren was de eerste vraag waarom ik op zoek was naar nieuw werk, terwijl in m'n CV toch echt staat dat mijn vorige werkgever failliet is.
Maar ja, de werkloosheid was in mijn geval maar kort, vanmorgen ja gezegd tegen een voorstel. Officieel ben ik zelfs nog niet werkloos (zit nog in de uitwerk periode van het faillissement),
Ja, best apart ja. Dan vraag je je toch af wat die mensen de hele dag doenquote:Op maandag 21 februari 2011 14:14 schreef Semoi het volgende:
Ik blijf dat vreemd vinden. Ik heb de laatste jaren vaak genoeg aan de andere kant van de tafel gezeten (om kandidaten op technisch vlak aan de tand te voelen) en ik kende de brieven en CV's van de kandidaten bijna uit m'n hoofd tijdens het gesprek. En het ging bij deze twee gesprekken ook nog om werving en selectie bureaus, gesprekken voeren is dan gewoon hun werk.
Inderdaad lekkere reden om afgewezen te worden, zeker met die reisafstand.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, best apart ja. Dan vraag je je toch af wat die mensen de hele dag doen.
Ik ben wel eens op gesprek geweest bij een bedrijf waar ik uiteindelijk wegens gebrek aan ervaring werd afgewezen. Tijdens het gesprek vroegen ze of ik nog meer ervaring, terwijl alles - uiteraard - op mijn cv stond. Lees dat cv dan even goed, denk ik dan, dan had ik me de reis van Groningen naar R'dam kunnen besparen.
Wát zoek je dan?quote:Op maandag 21 februari 2011 17:11 schreef Blobje het volgende:
Wat is dat toch met die woningbouwcorporaties. Zie weer leuke vacatures voorbij komen. Een koffiedame krijgt 2500 euro, MBO ICT'er (starter) krijgt 3000 euro en een P&O manager krijgt 6900 euro bruto. Geen wonder dat de huur overal zo hoog is.
Had ik maar Personeelsmanagement gestudeerd.![]()
Overigens zaterdagavond weer een afwijzing via de mail.We gaan weer rustig verder.
Ik had zaterdagavond ook een afwijzing binnen. Maar een beetje een rarequote:Op maandag 21 februari 2011 17:11 schreef Blobje het volgende:
Wat is dat toch met die woningbouwcorporaties. Zie weer leuke vacatures voorbij komen. Een koffiedame krijgt 2500 euro, MBO ICT'er (starter) krijgt 3000 euro en een P&O manager krijgt 6900 euro bruto. Geen wonder dat de huur overal zo hoog is.
Had ik maar Personeelsmanagement gestudeerd.![]()
Overigens zaterdagavond weer een afwijzing via de mail.We gaan weer rustig verder.
Heb ik hier al een paar keer in dit topic neergezet, maar ofwel iets met online PR/ICT of iets in de sport, gezondheid en management sfeer.quote:
Klinkt als een nieuwe variant inderdaad. En in plaats van dat ze je C.V. bewaren in hun portefeuille moet je ze zelf in de gaten houden.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik had zaterdagavond ook een afwijzing binnen. Maar een beetje een rare. In de onderwerpregel stond 'in de gaten' en in de mail stond dat ze me niet gingen uitnodigen, maar dat ik hen wel in de gaten moest houden / af en toe een mailtje moest sturen, omdat ze een bedrijf in ontwikkeling waren en er zomaar weer vacatures konden zijn
. Is dat een nieuwe variant op "je bent wel interessant, maar op dit moment niet interessant genoeg / we hebben geen plek, dus je gaat in de portefeuille?"
Hoe is het met de TNT afgelopen trouwens?
Ja dat krijg ik ook nog regelmatig.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb een halfjaar terug gesolliciteerd bij een GGZ-instelling, en daarmee kwam ik in een soort database. Krijg ik nu een mailtje met als onderwerp 'Bent u nog beschikbaar?' Ik helemaal blij, is het een automatisch gegenereerd ding waarin ze me vragen of ik nog in die database wil blijven staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |