Zoals gezegd, persoonlijke omstandighedenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
Nieuwe stufi rechten? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Dat wist ik niet, alleen dat je door persoonlijke omstandigheden een jaar extra kon krijgen. Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Zoals gezegd, persoonlijke omstandigheden
1 jaar extra krijgen is wel een stuk makkelijker dan helemaal nieuwe rechten krijgen hoor. Dan moeten die persoonlijke omstandigheden wel ernstig zijn, moet je heel dossier opsturen met allerlei verklaringen van professionals etc. Is iig niet zo makkelijk om dat voor elkaar te krijgen en ben echt ontzettend blij dat het bij mij wel gelukt is, anders was ik nou gestopt met studeren omdat ik alles zelf moest gaan betalen en dat kan ik niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, alleen dat je door persoonlijke omstandigheden een jaar extra kon krijgen. Bedankt voor de tip!
Waarschijnlijk wel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
1 jaar extra krijgen is wel een stuk makkelijker dan helemaal nieuwe rechten krijgen hoor. Dan moeten die persoonlijke omstandigheden wel ernstig zijn, moet je heel dossier opsturen met allerlei verklaringen van professionals etc. Is iig niet zo makkelijk om dat voor elkaar te krijgen en ben echt ontzettend blij dat het bij mij wel gelukt is, anders was ik nou gestopt met studeren omdat ik alles zelf moest gaan betalen en dat kan ik niet.
Maar vraag me dus wel af of ik ondanks dat ik nieuwe rechten heb gekregen nog wel word gezien als langstudeerder, of niet?
Daar ben ik me helemaal nog niet zo zeker van.quote:
Ik zit al de hele tijd met dezelfde vraag, al ben ik er bang voor dat we gewoon als langstudeerders gezien gaan worden. Omdat collegegeld volgens mij ook redelijk los van stufi staat. Misschien dan wel met een jaar extra uitloop ivm handicap. Ben van plan om binnenkort een gesprek aan te vragen op school, kijken of ze daar een antwoord hebben. Want ik wil dus ook wel graag weten waar ik aan toe ben, of ik idd vanaf september zoveel mag gaan betalenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
1 jaar extra krijgen is wel een stuk makkelijker dan helemaal nieuwe rechten krijgen hoor. Dan moeten die persoonlijke omstandigheden wel ernstig zijn, moet je heel dossier opsturen met allerlei verklaringen van professionals etc. Is iig niet zo makkelijk om dat voor elkaar te krijgen en ben echt ontzettend blij dat het bij mij wel gelukt is, anders was ik nou gestopt met studeren omdat ik alles zelf moest gaan betalen en dat kan ik niet.
Maar vraag me dus wel af of ik ondanks dat ik nieuwe rechten heb gekregen nog wel word gezien als langstudeerder, of niet?
Als hij wordt ingevoerd dan toch. Met een beetje gunstige uitslag van de provinciale statenverkiezingen zal een dergelijk voorstel, afgezien nog van toetsing aan de grondwet, er vermoedelijk niet doorheen komen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:04 schreef ethiraseth het volgende:
Scholen en universiteiten hebben ook nog geen antwoorden, omdat die wet pas over maanden zal worden ingevoerd. Hij komt volgens de agenda van de Tweede kamer pas na maart aan bod, dan nog de Eerste Kamer die erover moet stemmen. Zal me niks verbazen als het pas in juni of juli wordt ingevoerd, in welke vorm dan ook.
beste is om er maar vanuit te gaan dat je de lul bent. Misschien valt het uiteindelijk dan nog mee.
Lijkt mij dan toch? 18-jarigen staan ook geregistreerd bij DUO terwijl ze nog op het VWO zitten. Tegemoetkoming scholieren.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:37 schreef ethiraseth het volgende:
De studieperiode wordt gemeten aan het aantal jaren dat je bij DUO geregistreerd staat als zijnde student.
Hmm dat kan goed nieuws zijn.quote:
http://www.nu.nl/binnenland/2455004/universiteiten-willen-van-studiebeurs-af.htmlquote:'Universiteiten willen van studiebeurs af'
Uitgegeven: 25 februari 2011 07:03
Laatst gewijzigd: 25 februari 2011 07:55
AMSTERDAM - Universiteiten willen de studiebeurs afschaffen. Ze vinden dat studenten hun studiegeld moeten lenen. Ook willen ze bijna de helft van de studenten meer collegegeld laten betalen.
© ANP
Dat blijkt uit documenten van de Vereniging van Universiteiten VSNU die in bezit zijn van Trouw.
De universiteiten hebben twee weken geleden in Parijs gepraat over maatregelen die de bezuinigingen van het kabinet op het hoger onderwijs moeten opvangen.
Uit het verslag van de vergadering blijkt dat niet elke universiteit achter alle onderdelen van het plan staat, maar op hoofdlijnen is er volgens de krant steun voor de gekozen benadering. Zaterdag vindt opnieuw overleg plaats.
Master
De VSNU wil allereerst dat alle studenten hun studiegeld gaan lenen. Het kabinet wil dit alleen voor studenten in de masterfase. In het leenstelsel zou wat de universiteiten dan wel een beloning ingebouwd moeten worden voor studenten die hun studie snel afronden.
Verder willen de universiteiten dat studenten voor wie ze geen overheidsgeld krijgen meer collegegeld gaan betalen. Het gaat volgens de VSNU om 44 procent van de universitaire studenten, bijvoorbeeld langstudeerders. De universiteiten willen zelf bepalen hoe hoog het collegegeld voor deze groep wordt.
De vereniging stelt ook een algehele studentenstop voor. Vanaf volgend jaar mag het aantal universitaire studenten van de VSNU betreft niet meer groeien. Als alle maatregelen worden doorgevoerd hoeven er volgens de vereniging geen gedwongen ontslagen te vallen.
Precies mijn idee, wat ik eruit lees is "laat de studenten maar betalen dan hoeven wij niets in te leveren".quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:35 schreef ethiraseth het volgende:
Hahahahaha, stelletje viesnekken ook, die universiteitsbestuurders. Eerst doen alsof ze achter studenten staan om ze vervolgens een dolk in de rug te steken om hun eigen hachie te redden. Deze plannen zijn verdorie nóg erger dan die van het kabinet.
Weet je, eigenlijk zou ik het stiekem wel leuk vinden als alle studiekiezers voor 1 jaar gewoonweg bepaalde universiteiten gaan mijden, gewoon om te laten zien dat studenten wél belangrijk zijn voor de onderwijsinstelling en niet alleen maar een last zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 08:39 schreef ethiraseth het volgende:
Tot zover mijn respect voor Nederlandse universiteiten in elk geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |