abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2011 @ 08:44:09 #226
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93295899
Ja, zij zijn de aanbieders.
pi_93295964
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 08:43 schreef Gaspedaal het volgende:
Was ook wel te verwachten: nu Zijlstra de boete voor universiteiten uit het wetsvoorstel heeft gehaald, hebben universiteiten geen enkele reden meer om tegen de maatregel te zijn.
Dat kan je natuurlijk ook niet zeggen, want Zijlstra verdeeld nu de bezuiniging gewoon over alle onderwijsinstellingen, dus ze moeten allemaal inleveren. Daarom komen ze dus ook met het plan waarin ze worden ontzien en de studenten ervoor opdraaien.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 08:50:39 #228
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_93296023
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 08:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Weet je, eigenlijk zou ik het stiekem wel leuk vinden als alle studiekiezers voor 1 jaar gewoonweg bepaalde universiteiten gaan mijden, gewoon om te laten zien dat studenten wél belangrijk zijn voor de onderwijsinstelling en niet alleen maar een last zijn.

Mogen universiteiten eigenlijk zomaar het collegegeld voor een studie omhoog gooien (voor de 1e studie)?
Nog niet, maarja, als Zijlstra zijn zin krijgt gaat dat wel gebeuren, dus zo'n wetsvoorstel is zo geregeld. En omdat het uit de koker van de universiteiten komt kan Zijlstra vol trots verkondigen dat zijn plannen brede steun genieten in het onderwijsveld. :')
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 08:53:29 #229
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93296062
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 08:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nog niet, maarja, als Zijlstra zijn zin krijgt gaat dat wel gebeuren, dus zo'n wetsvoorstel is zo geregeld. En omdat het uit de koker van de universiteiten komt kan Zijlstra vol trots verkondigen dat zijn plannen brede steun genieten in het onderwijsveld. :')
Oftewel, we zijn genaaid. En we zitten in een positie waarbij we niet net zoals de universitaire docenten het zo kunnen draaien en manouvreren dat er nog iets uit te halen valt. We hebben immers niks te bieden.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 08:54:56 #230
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_93296087
Tja, het is hopen dat de Eerste Kamer nog iets weet te doen. En anders zou ik me lekker gaan uitschrijven in Nederland en naar het buitenland gaan. Aangezien er toch zo op ons gekotst wordt door overheid en universiteit is er natuurlijk weinig reden om de boel hier te blijven sponsoren.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_93296131
Ben ik trouwens de enige die het vreemd vind dat de VSNU in Parijs zit te vergaderen?
pi_93296135
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 08:54 schreef ethiraseth het volgende:
Tja, het is hopen dat de Eerste Kamer nog iets weet te doen. En anders zou ik me lekker gaan uitschrijven in Nederland en naar het buitenland gaan. Aangezien er toch zo op ons gekotst wordt door overheid en universiteit is er natuurlijk weinig reden om de boel hier te blijven sponsoren.
Dan mag je je ontvangen studiefinanciering terugbetalen. Ook niet echt een mooi vooruitzicht ;)

O, en:

quote:
De universiteiten hebben er twee weken geleden over gesproken in een vijfsterrenhotel in Parijs.
Wat een gigantische smeerlappen zijn het toch.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:01:45 #233
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_93296194
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 08:58 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Dan mag je je ontvangen studiefinanciering terugbetalen. Ook niet echt een mooi vooruitzicht ;)
Beter dan een studieschuld van tienduizenden euro's die de universiteiten willen dat je krijgt. :')
pi_93296372
Het fijne aan een democratie is dat dit soort dingen er door kunnen komen en vervolgens over een jaar of wat komen er partijen aan de macht die de inkomensbelastingen flink verhogen, want ja die mensen die van een universiteit komen verdienen zoveel, dat kan écht niet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 08:57 schreef von_Preussen het volgende:
Ben ik trouwens de enige die het vreemd vind dat de VSNU in Parijs zit te vergaderen?
Viel mij ook al op. Ik ben normaal niet zo van het bashen van mensen die veel geld verdienen en een mooie auto en huis kopen, maar dit vind ik echt te gek voor woorden. Dan ga je het hebben over kosten verhalen op een groep mensen die volgens Nederlandse normen eigenlijk al onder de armoede grens leven, in een duur hotel in Parijs. Ik kan genoeg plekken op de TU Delft aanwijzen waar zoiets ook zou kunnen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 09:21:26 #235
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93296531
Het sneue is dat wij niks te willen hebben, we zitten in een zwakke afhankelijke positie.
pi_93296731
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:12 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Viel mij ook al op. Ik ben normaal niet zo van het bashen van mensen die veel geld verdienen en een mooie auto en huis kopen, maar dit vind ik echt te gek voor woorden. Dan ga je het hebben over kosten verhalen op een groep mensen die volgens Nederlandse normen eigenlijk al onder de armoede grens leven, in een duur hotel in Parijs. Ik kan genoeg plekken op de TU Delft aanwijzen waar zoiets ook zou kunnen.
Ik heb het artikel even helemaal gelezen en daaruit bleek dat ze op "studiereis" waren naar Franse universiteiten. Op zich heb ik daar geen problemen mee, want studenten die doen ook precies hetzelfde. Alleen heb ik eventjes het nieuwsbericht naar waarheid aangepast.

quote:
De vereniging stelt ook een algehele studentenstop voor. Vanaf volgend jaar mag het aantal universitaire studenten van de VSNU betreft niet meer groeien. Als alle maatregelen worden doorgevoerd hoeven er volgens de vereniging geen gedwongen ontslagen te vallen kortingen op hun reisbudget te worden gedaan.
pi_93302499
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 08:12 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/binnenland/2455004/universiteiten-willen-van-studiebeurs-af.html

Langstudeerboete en afschaffing stufi. :o
Ik zie het kabinet er eigenlijk ook nog wel mee instemmen. Ik zou het niet eens zo erg vinden, als je het later makkelijk terug zou kunnen verdienen. Je kan alleen niet studenten nu alles laten betalen en straks wel de volle inkomensbelastingen willen vangen.
Echt bizar :?
Ik was bij het hoogleraren protest in Den Haag, waar ook onder andere de rector magnificus van de RU sprak en iedereen was tegen het voorstel van de regering. Dat ze nu op de proppen komen met een nóg extremer voorstel had ik niet zien aankomen.
pi_93302704
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:12 schreef Schuifpui het volgende:
Het fijne aan een democratie is dat dit soort dingen er door kunnen komen en vervolgens over een jaar of wat komen er partijen aan de macht die de inkomensbelastingen flink verhogen, want ja die mensen die van een universiteit komen verdienen zoveel, dat kan écht niet.

In een ander topic noemde iemand dat de dubbele dildo... vond ik wel een mooie omschrijving.

Het idee is natuurlijk dat een volgend kabinet kan zeggen zich niet gehouden te voelen aan de plannen van hun voorganger en a) de onderwijsinvesteringen alsnog uitstelt en b) idd de inkomstenbelasting ook nog eens omhoog trekt, waardoor je een grote groep mensen krijgt die in een aantal jaar tijd dubbel genaaid wordt. Wij dus.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:49:41 #239
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93302759
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:47 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

In een ander topic noemde iemand dat de dubbele dildo... vond ik wel een mooie omschrijving.

Het idee is natuurlijk dat een volgend kabinet kan zeggen zich niet gehouden te voelen aan de plannen van hun voorganger en a) de onderwijsinvesteringen alsnog uitstelt en b) idd de inkomstenbelasting ook nog eens omhoog trekt, waardoor je een grote groep mensen krijgt die in een aantal jaar tijd dubbel genaaid wordt. Wij dus.
Onze hele generatie zal genaaid worden, degene die nu studeren zullen het meest genaaid worden de aankomende 50 jaar. HRA gaat weg, de studie van onze kinderen wordt duurder dan ooit etc etc etc
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_93302862
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:41 schreef Operc het volgende:

[..]

Echt bizar :?
Ik was bij het hoogleraren protest in Den Haag, waar ook onder andere de rector magnificus van de RU sprak en iedereen was tegen het voorstel van de regering. Dat ze nu op de proppen komen met een nóg extremer voorstel had ik niet zien aankomen.
Nee, ze waren tegen het voorstel dat de universiteiten een boete krijgen, dat de studenten genaaid worden kan ze geen flikker schelen.
pi_93304491
Blijkbaar inderdaad..
pi_93305344
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, ze waren tegen het voorstel dat de universiteiten een boete krijgen, dat de studenten genaaid worden kan ze geen flikker schelen.
Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn dat studenten en hoogleraren samen protesteren tegen het kabinetsbeleid. Waarom zouden universiteitsbesturen zich druk maken om de toegankelijkheid van het onderwijs, of om het rechtszekerheidsbeginsel?

Het is wel een perfect uitgevoerde Jusdaskusactie van De Wijkerslooth et al., dat moet je ze nageven.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 13:59:36 #243
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_93305629
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:53 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Waarom zouden universiteitsbesturen zich druk maken om de toegankelijkheid van het onderwijs, of om het rechtszekerheidsbeginsel?

Geef ze eens ongelijk.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  vrijdag 25 februari 2011 @ 15:47:39 #244
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_93310448
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 09:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Beter dan een studieschuld van tienduizenden euro's die de universiteiten willen dat je krijgt. :')
die langstudeerders al hebben en die nu dus zonder pardon van zelfs maar de kans om nog een diploma te halen worden "verlost".

Ik kan het helaas weten en begrijp niet hoe het ooit redelijk is gevonden om een dergelijke verandering direct in te voeren terwijl het toevoegen van 2 jaar extra werktijd 20 jaar mag kosten.

Nu weet ik dat dat Piet Hein Donner zijn zaak was en daarmee ook zijn versie van wat redelijk is, maar dat dergelijke redelijkheid bij zijn collega's volstrekt ontbreekt is toch wel zorgwekkend.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 16:41:47 #245
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_93312883
Haha, wat is dit nu weer wat ik op de SP site lees:

quote:
De studieboete van 3000 euro voor langstudeerders is slechts een speeltje van de coalitiepartijen. Volgens minister van Financiën De Jager was de studieboete niet nodig, omdat het netto niets oplevert voor de schatkist. Emile Roemer heeft een spoeddebat aangevraagd: 'Talloze studenten zijn bang gemaakt met een maatregel die niet nodig was volgens de minister van Financiën. Dat is te zot voor woorden. De regering moet het plan linea recta in de prullenbak werpen.'
pi_93313179
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:41 schreef ethiraseth het volgende:
Haha, wat is dit nu weer wat ik op de SP site lees:

[..]

Nou, dan weten we wat ons te doen staat. Allemaal SP stemmen!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 17:51:41 #247
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93315337
SP heeft dus een spoeddebat hierover aangevraagd. Weet iemand of dit op TV wordt uitgezonden?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 17:59:10 #248
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93315635
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 17:51 schreef Mishu het volgende:
SP heeft dus een spoeddebat hierover aangevraagd. Weet iemand of dit op TV wordt uitgezonden?
Wat denk je zelf?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 18:29:12 #249
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_93316664
Politiek 24 ook niet?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 25 februari 2011 @ 18:30:18 #250
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_93316704
Dat PARIJS stootte mij wel ERG tegen de borst. Beláchelijk!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')