abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:45:23 #211
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_94152976
Precies, hobby. En oefening baart kunst :D.

Kan ook een stuk glad graniet als pizzasteen dienen? Niet dat de gladde kant dan vocht opneemt... Maar zou dat werken?

Geen verstand van stenen hier :D. Hoewel graniet is misschien geen handige oplossing, omdat 't nog wel duur is. Ik wil iets voor ongeveer 10 pleuro hihihi. Vraag ik iets onmogelijks? :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:57:06 #212
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_94153487
De pizzasteen is binnen :P

Waarschijnlijk zaterdag uitproberen. :9
heitieh
pi_94155487
Net weer pizza gemaakt. Wederom superlekker. Ik heb alleen elke keer ruzie met deeg dat ingevroren is geweest. Het wordt heel stevig (stevig als in niet-soepel) en het blijft aan m'n handen plakken. Een beetje kauwgomachtig. Het lukt wel om er een pizza mee te maken, maar echt lekker gaat dat niet, smaak is overigens prima. Met het deel wat niet ingevroren is geweest, gaat het prima, niks op aan te merken.

Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Bloem toevoegen helpt niet tegen de plakkerigheid en daar wordt het alleen maar nog steviger van.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:55:55 #214
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94156843
Vandaag pizzadag :P ik was ook al bezig, had het receptje uit de op gemaakt en vanaf 16.45 lag het te rijzen tot net voor 7, toen verdeeld en meteen gebruikt en moet zeggen, heerlijk!
Had mijn oven op 300, bak het met een bakpapiertje eronder op de gloeiende ijzeren plaat (we; dikke plaat) en moet zeggen voor een 2e keer waren ze heerlijk!, mooie korst, niet te mega crispy precies goed, en super leuk om te doen en och tis zo gemaakt eigenlijk.
Dit blijft dus met regelmaat terugkomen vrees ik hehe.
Ik zou ook graag een steen willen, had laatst al wat zaakjes bezocht van tuincentrum tot tegelhandel naar kookwinkels... maar valt me vies tegen, ik denk dat ik voor die steen uit (wat is het> duitsland die site? ) ga dat lijkt me nog de beste optie.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:00:22 #215
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_94157142
Hoeft niet in Duitsland, zie deze post.

Die heb ik ook besteld. Ik heb em nog niet geprobeerd :)
heitieh
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 20:03:40 #216
91830 MaximusTG
pi_94157345
Ja pfff, dat stelt dus niks voor dat steentje (nofi). Persoonlijk vind ik dat zonde van het geld. Voor relatief weinig meer heb je een veel dikkere steen die echt van chamotteklei is!
Hier is ook een NLse site: http://www.3-2-1-pizza.eu/index.html?target=front.html&lang=nl
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:10:45 #217
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_94157809
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:03 schreef MaximusTG het volgende:
Ja pfff, dat stelt dus niks voor dat steentje (nofi). Persoonlijk vind ik dat zonde van het geld. Voor relatief weinig meer heb je een veel dikkere steen die echt van chamotteklei is!
Hier is ook een NLse site: http://www.3-2-1-pizza.eu/index.html?target=front.html&lang=nl
't is maar ¤15,00 ;)
heitieh
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:27:05 #218
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94158982
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:03 schreef MaximusTG het volgende:
Ja zoiets lijkt me wel wat, maar dat heb ik ergens anders gezien voor nog veel minder.. exact zelfde steen, maar kom niet meer op die sit ff zo snel.
nu komt het toch op 60 euro.. en ik dacht dat ik dan 35 a 40 max kwijt was inclusief verzenden op die andere site.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 20:29:39 #219
91830 MaximusTG
pi_94159198
Ja, je hebt gelijk, die NLse is veel duurder! Dat was dan www.pizzastein.com.
Daar is een pizzasteen met twee schieters en een snijder 31,90 + 11,50 verzendkosten.
Maar voor meer stenen kost het nog maar 3 euro extra verzendkosten (tot 4 stenen). Dus misschien iets om samen met wat mensen te bestellen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:32:24 #220
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_94159432
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 20:29 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, je hebt gelijk, die NLse is veel duurder! Dat was dan www.pizzastein.com.
Daar is een pizzasteen met twee schieters en een snijder 31,90 + 11,50 verzendkosten.
Maar voor meer stenen kost het nog maar 3 euro extra verzendkosten (tot 4 stenen). Dus misschien iets om samen met wat mensen te bestellen.
Thanks
Ja dat is hem *O* en bizar eigenlijk dat verschil he?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 20:47:48 #221
91830 MaximusTG
pi_94160667
Ja, stond er van te kijken :P. Had die 1-2-3 al vaker gezien, dacht dat het hetzelfde bedrijf was :p.
Heb er zelf ook een van pizzastein, bevalt goed :). Had laatst dus die plaatpizza gemaakt; nou, dat verschil proefde je goed (ergens goed, anderszins jammer :p). Veel slapper, omdat de bodem niet genoeg warmte krijgt. Nu twijfel ik heel erg of ik voor de groep waar ik pizza voor ga bakken losse of toch een plaatpizza ga bakken.. Denk iig voorbakken met alleen een beetje tomatensaus.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:42:05 #222
117107 MarcoD
.........
pi_94165116
Ik had vorig jaar mei bij 3-2-1 een pizzasteen + scheppen besteld en toen was ik 50 euro kwijt met 2 scheppen en verzending. Het is trouwens echt aan te raden zo'n steen, zeker als je ook veel broden maakt het is gewoon zoveel beter en dus zeker het geld waard en daarnaast gaat de steen (als je deze niet laat vallen) heel wat jaartjes mee!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_94165268
Hier waren de pizza's zaterdag weer :9
Het deeg was superzacht en goed te vormen!
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2011 @ 23:08:47 #224
91830 MaximusTG
pi_94172321
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 19:34 schreef Naamah het volgende:
Net weer pizza gemaakt. Wederom superlekker. Ik heb alleen elke keer ruzie met deeg dat ingevroren is geweest. Het wordt heel stevig (stevig als in niet-soepel) en het blijft aan m'n handen plakken. Een beetje kauwgomachtig. Het lukt wel om er een pizza mee te maken, maar echt lekker gaat dat niet, smaak is overigens prima. Met het deel wat niet ingevroren is geweest, gaat het prima, niks op aan te merken.

Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Bloem toevoegen helpt niet tegen de plakkerigheid en daar wordt het alleen maar nog steviger van.
Kun je anders eens precies omschrijven wat je doet vanaf het moment dat je het deeg voor de eerste keer maakt (dus kneden, rijzen, hoe vaak rijzen, wanneer ingevroren, waarin ingevroren, hoe ontdooien, en hoe lang daarna rijzen etc.). Overigens lijkt bloem me toch prima tegen plakkerigheid? Je moet het er niet doorheen kneden nee, alleen erover heen, in kleine hoeveelheden tegelijk.
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:40:47 #225
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_94185465
Hmm ja is natuurlijk wel beter een echte pizzasteen te kopen. Je kunt er vanalles op bakken en gaat jaren mee. Dan nog de verzendkosten delen :D. Ofwel meerdere bestellen met een paar menschen. Maar dat is alleen maar handig met mensen uit de buurt anders betaal je alsnog verzendkosten :P.

Dus, iemand uit Twente die een pizzasteen wil?
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:55:32 #226
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_94185936
Oh wat ook schijnt te kunnen is een terracotta onderschaal van 't tuincentrum. Nadeel is de opstaande rand maar als je 'm op de kop kan gebruiken is er weer niks aan de hand...
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:00:19 #227
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_94186079
Ik speel vanavond vals, er zaten twee pizza bodems en een potje saus in t kerst pakket, die gaan we vanavond op maken. Het zal mij benieuwen of t een beetje te eten is!
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 12:24:42 #228
91830 MaximusTG
pi_94186830
"woensdag 16 maart 2011" <-> "kerstpakket" :+ .
Gek idee altijd, dingen die zo lang houdbaar zijn..
Zo was ik altijd in de veronderstelling dat kerststollen heel lang meegingen. Krijg er altijd een met kerst op het werk, maar weet nooit wanneer ik em op moet eten. Hij lag een beetje op een plek waar ik niet vaak kom. Was ie toch niet onbeperkt houdbaar :+ .

Bij ons staan de mini-pizzaballen alweer in de koelkast!
pi_94189224
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:08 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Kun je anders eens precies omschrijven wat je doet vanaf het moment dat je het deeg voor de eerste keer maakt (dus kneden, rijzen, hoe vaak rijzen, wanneer ingevroren, waarin ingevroren, hoe ontdooien, en hoe lang daarna rijzen etc.). Overigens lijkt bloem me toch prima tegen plakkerigheid? Je moet het er niet doorheen kneden nee, alleen erover heen, in kleine hoeveelheden tegelijk.
Oke, komt ie. Ik gebruik het eerste recept uit de OP. Kneed een minuut of twintig, laat het dan rijzen, kneed het nog een keer door en maak twee bolletjes. Beide gaan in diepvrieszakjes de koelkast in. Ene bolletje gebruik ik een dag of paar dagen later en is perfect, ook om mee te werken. Bolletje 2 gaat na een paar dagen koelkast naar de vriezer. Als ik 'm wil gebruiken laat ik het ontdooien in de koelkast, en een uurtje voor gebruik haal ik het eruit om op kamertemperatuur te komen. Dan plakt het dus heel erg aan m'n handen, wat vervelend is met doorkneden, en het is heel hard/stevig. Echt een beetje kauwgomachtig.
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 14:11:31 #230
91830 MaximusTG
pi_94190646
Hmm, je zou eens kunnen proberen om het deeg in te vriezen meteen na de eerste rijs. Dus je maakt het deeg, laat het rijzen, vormt er ballen van, en dan laat je ze of in de koelkast rijzen of je vriest ze in. Als je ze dan wil gebruiken haal je ze de dag ervoor uit de koelkast en laat ze ontdooien/rijzen in de koelkast en gebruik je ze de dag erop of nog een dag later. In beide gevallen nog steeds eerst een uurtje of langer buiten de koelkast op temperatuur laten komen.

Ik denk dat het dus mis gaat bij het invriezen als het deeg eigenlijk al klaar is met rijzen. Als je het juist invriest omdat je het deeg dan 'meteen' kan gebruiken kan je denk ik beter de pizza's zelf invriezen.
pi_94192764
Goeie! Ga ik proberen!
pi_94198869
Zou zo'n pizzasteen ook kunnen in een combi-oven? Of heeft dat geen zin?
Dan bedoel ik niet dat ik de steen leg op het draairooster, maar op een rooster dat je er in schuift. Zoals deze universeel rooster. Op de inschuifbakplaat lijkt me niet zo handig.
pi_94199155
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:13 schreef tikaa het volgende:
Zou zo'n pizzasteen ook kunnen in een combi-oven? Of heeft dat geen zin?
Dan bedoel ik niet dat ik de steen leg op het draairooster, maar op een rooster dat je er in schuift. Zoals deze universeel rooster. Op de inschuifbakplaat lijkt me niet zo handig.

Bij de gebruiksaanwijzing op internet staat dat het niet kan.
pi_94199276
Jammer. Ik had gehoopt dat het wel mogelijk zou zijn als ik alleen de ovenfunctie aanzet.
pi_94201040
Ik heb na de mislukking met Jumbo pizzamix van vorig topic, dit keer voor het eerst zelf mijn deegmengsel gemaakt. Nu had ik enorme moeite in de supermarkt gist te vinden. Niet te vinden bij het bakmeel en dergelijke. Uiteindelijk bedacht dat dat spul misschien wel koud moest staan, en toen een blokje van 42 gram gist (42? :?) gevonden bij het bladerdeeg in blik in het koelvak. Heb ik dus dat maar meegenomen.

Ik begin dus te mengen volgens het recept in de OP. Doe ik het gist in het water, staat er "laat een kwartiertje borrelen" ... :? Dat borrelde bij mij heul niet :p Op het pakketje staat bakkersgist, en in de beschrijving zie ik nu "instant gist" staan. Heb ik dus nog de verkeerde gehaald ook. Nu heb ik dus twee vragen. Ten eerste: waar vind ik in hemelsnaam instant gist als de lokale Jumbo (grootste supermarkt van de stad) het niet heeft (en in welk vak moet ik het zoeken)? En de tweede: is het deegmengsel met verkeerde gist dat nu in de koelkast staat wel geschikt voor de pizza van morgenavond?
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:08:50 #236
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_94201439
Instant gist ligt bij de zoete bakspullen. Het zijn zulke zakjes:

Iets groter dan theezakjes.

---

Ik heb een pizza met jonge Edammer kaas en een klein beetje mozzarella. Lekker :D.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:19:26 #237
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_94204987
Ik heb gist bij de molenaar (we hebben een molen in de buurt :D ) gehaald.

11g per zakje. Ik gebruik daarvan de helft per recept (2 pizza's)
heitieh
pi_94215736
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:59 schreef Pulsy het volgende:
Ik heb na de mislukking met Jumbo pizzamix van vorig topic, dit keer voor het eerst zelf mijn deegmengsel gemaakt. Nu had ik enorme moeite in de supermarkt gist te vinden. Niet te vinden bij het bakmeel en dergelijke. Uiteindelijk bedacht dat dat spul misschien wel koud moest staan, en toen een blokje van 42 gram gist (42? :?) gevonden bij het bladerdeeg in blik in het koelvak. Heb ik dus dat maar meegenomen.

Ik begin dus te mengen volgens het recept in de OP. Doe ik het gist in het water, staat er "laat een kwartiertje borrelen" ... :? Dat borrelde bij mij heul niet :p Op het pakketje staat bakkersgist, en in de beschrijving zie ik nu "instant gist" staan. Heb ik dus nog de verkeerde gehaald ook. Nu heb ik dus twee vragen. Ten eerste: waar vind ik in hemelsnaam instant gist als de lokale Jumbo (grootste supermarkt van de stad) het niet heeft (en in welk vak moet ik het zoeken)? En de tweede: is het deegmengsel met verkeerde gist dat nu in de koelkast staat wel geschikt voor de pizza van morgenavond?
Verse gist is prima, lekker! Wel ongeveer het dubbele qua gewicht nemen. Als het niet gaat schuimen, probeer eens een beetje suiker in het water op te lossen, dan heeft de gist wat voeding.

Edit: ik zie nu dat je het deeg al hebt gemaakt. Rees het wel voldoende? Dan gewoon gebruiken. Anders zou je kunnen proberen het deeg wat langer de tijd te geven om volume te krijgen. Maar je deegje zou opzich goed bruikbaar moeten zijn hoor!

[ Bericht 6% gewijzigd door mjan op 16-03-2011 22:29:21 ]
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  † In Memoriam † donderdag 17 maart 2011 @ 00:10:02 #239
91830 MaximusTG
pi_94222164
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 19:19 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb gist bij de molenaar (we hebben een molen in de buurt :D ) gehaald.

11g per zakje. Ik gebruik daarvan de helft per recept (2 pizza's)
Laat me raden, zakjes van Bruggeman zeker?

Die 42g is een overblijfsel van vroeger. Gist werd in die hoeveelheid verdeeld. Dat noemen ze in Duitsland een würfel hefe.
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:25:30 #240
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_94227100
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:10 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Laat me raden, zakjes van Bruggeman zeker?

....
Zou kunnen. Ik weet het niet uit m'n hoofd.

Ik weet wel dat er 2 soorten waren, waar ik het verschil niet tussen zag :P
heitieh
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')