't is maar ¤15,00quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:03 schreef MaximusTG het volgende:
Ja pfff, dat stelt dus niks voor dat steentje (nofi). Persoonlijk vind ik dat zonde van het geld. Voor relatief weinig meer heb je een veel dikkere steen die echt van chamotteklei is!
Hier is ook een NLse site: http://www.3-2-1-pizza.eu/index.html?target=front.html&lang=nl
Ja zoiets lijkt me wel wat, maar dat heb ik ergens anders gezien voor nog veel minder.. exact zelfde steen, maar kom niet meer op die sit ff zo snel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:03 schreef MaximusTG het volgende:
Ja pfff, dat stelt dus niks voor dat steentje (nofi). Persoonlijk vind ik dat zonde van het geld. Voor relatief weinig meer heb je een veel dikkere steen die echt van chamotteklei is!
Hier is ook een NLse site: http://www.3-2-1-pizza.eu/index.html?target=front.html&lang=nl
Thanksquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:29 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, je hebt gelijk, die NLse is veel duurder! Dat was dan www.pizzastein.com.
Daar is een pizzasteen met twee schieters en een snijder 31,90 + 11,50 verzendkosten.
Maar voor meer stenen kost het nog maar 3 euro extra verzendkosten (tot 4 stenen). Dus misschien iets om samen met wat mensen te bestellen.
Kun je anders eens precies omschrijven wat je doet vanaf het moment dat je het deeg voor de eerste keer maakt (dus kneden, rijzen, hoe vaak rijzen, wanneer ingevroren, waarin ingevroren, hoe ontdooien, en hoe lang daarna rijzen etc.). Overigens lijkt bloem me toch prima tegen plakkerigheid? Je moet het er niet doorheen kneden nee, alleen erover heen, in kleine hoeveelheden tegelijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:34 schreef Naamah het volgende:
Net weer pizza gemaakt. Wederom superlekker. Ik heb alleen elke keer ruzie met deeg dat ingevroren is geweest. Het wordt heel stevig (stevig als in niet-soepel) en het blijft aan m'n handen plakken. Een beetje kauwgomachtig. Het lukt wel om er een pizza mee te maken, maar echt lekker gaat dat niet, smaak is overigens prima. Met het deel wat niet ingevroren is geweest, gaat het prima, niks op aan te merken.
Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Bloem toevoegen helpt niet tegen de plakkerigheid en daar wordt het alleen maar nog steviger van.
Oke, komt ie. Ik gebruik het eerste recept uit de OP. Kneed een minuut of twintig, laat het dan rijzen, kneed het nog een keer door en maak twee bolletjes. Beide gaan in diepvrieszakjes de koelkast in. Ene bolletje gebruik ik een dag of paar dagen later en is perfect, ook om mee te werken. Bolletje 2 gaat na een paar dagen koelkast naar de vriezer. Als ik 'm wil gebruiken laat ik het ontdooien in de koelkast, en een uurtje voor gebruik haal ik het eruit om op kamertemperatuur te komen. Dan plakt het dus heel erg aan m'n handen, wat vervelend is met doorkneden, en het is heel hard/stevig. Echt een beetje kauwgomachtig.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:08 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Kun je anders eens precies omschrijven wat je doet vanaf het moment dat je het deeg voor de eerste keer maakt (dus kneden, rijzen, hoe vaak rijzen, wanneer ingevroren, waarin ingevroren, hoe ontdooien, en hoe lang daarna rijzen etc.). Overigens lijkt bloem me toch prima tegen plakkerigheid? Je moet het er niet doorheen kneden nee, alleen erover heen, in kleine hoeveelheden tegelijk.
Bij de gebruiksaanwijzing op internet staat dat het niet kan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:13 schreef tikaa het volgende:
Zou zo'n pizzasteen ook kunnen in een combi-oven? Of heeft dat geen zin?
Dan bedoel ik niet dat ik de steen leg op het draairooster, maar op een rooster dat je er in schuift. Zoals deze universeel rooster. Op de inschuifbakplaat lijkt me niet zo handig.
Verse gist is prima, lekker! Wel ongeveer het dubbele qua gewicht nemen. Als het niet gaat schuimen, probeer eens een beetje suiker in het water op te lossen, dan heeft de gist wat voeding.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:59 schreef Pulsy het volgende:
Ik heb na de mislukking met Jumbo pizzamix van vorig topic, dit keer voor het eerst zelf mijn deegmengsel gemaakt. Nu had ik enorme moeite in de supermarkt gist te vinden. Niet te vinden bij het bakmeel en dergelijke. Uiteindelijk bedacht dat dat spul misschien wel koud moest staan, en toen een blokje van 42 gram gist (42?) gevonden bij het bladerdeeg in blik in het koelvak. Heb ik dus dat maar meegenomen.
Ik begin dus te mengen volgens het recept in de OP. Doe ik het gist in het water, staat er "laat een kwartiertje borrelen" ...Dat borrelde bij mij heul niet :p Op het pakketje staat bakkersgist, en in de beschrijving zie ik nu "instant gist" staan. Heb ik dus nog de verkeerde gehaald ook. Nu heb ik dus twee vragen. Ten eerste: waar vind ik in hemelsnaam instant gist als de lokale Jumbo (grootste supermarkt van de stad) het niet heeft (en in welk vak moet ik het zoeken)? En de tweede: is het deegmengsel met verkeerde gist dat nu in de koelkast staat wel geschikt voor de pizza van morgenavond?
Laat me raden, zakjes van Bruggeman zeker?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:19 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb gist bij de molenaar (we hebben een molen in de buurt) gehaald.
11g per zakje. Ik gebruik daarvan de helft per recept (2 pizza's)
Zou kunnen. Ik weet het niet uit m'n hoofd.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:10 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Laat me raden, zakjes van Bruggeman zeker?
....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |