Nou de pizza is niet echt gelukt, het deeg plakte echt als de ziekte. Het is dus een soort van calzone geworden. Het was nog wel redelijk te eten maar de vorige keer dat ik het deeg had gebruikt werkte het beduidend beter.quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:45 schreef MarcoD het volgende:
Ik denk het wel morgen ga ik dus de proef op de som nemen. Het lijkt er in ieder geval wel op dat het deeg een beetje gerezen is.
Nog een vraag trouwens, ik had hier volgens mij gelezen dat je het beste semolinameel kan gebruik als meel voor op je pizzaschep omdat het minder fijn is dan tarwebloem waar kan je dat het beste halen?
Net te laat..quote:Op zaterdag 5 maart 2011 20:31 schreef MaximusTG het volgende:
@Joooo-pi; Nou ja, je zal ze ondertussen al wel op hebben, maar mijn tip was een simpele manier om met jouw werkwijze luchtigere pizza's te maken. Idee is dus dat je zo veel mogelijk lucht in je deeg laat. Als je mijn tip goed leest zeg ik je je deeg na het uit de koelkast hebt gehaald in 2en verdeeld, en afgedekt laat rijzen (beetje bloem eronder/erop). Als je deeg al zo hard rijst al in de koelkast, zou ik het daarvoor al in stukken doen. Als je het wel pas vlak voor het vormen verdeelt, dan iig wel met een mes snijden. Niet in stukken scheuren.
Heb je geen een molen of kaaswinkel in de buurt?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 22:31 schreef Rhytmbox het volgende:
Misschien een rare vraag, zijn er webshops waar je (pizza) ingredienten kunt bestellen. Kan hier in de buurt nergens goede meel, buffel mozarella etc. vinden.
Ha! heb ik ook gedaan en daarstraks een deegje gezet, ben reuze benieuwd, kijk er rond 21uur weer naar, staat heerlijk te rijzen..quote:Op zondag 6 maart 2011 16:09 schreef -Peach het volgende:
Deze reeks ga ik eens goed doorlezen! Krijg er honger van
iemand?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:16 schreef loecje het volgende:
ik heb geen bakplaat in mn combimagnetron.
in de folder van de xenos staat nu een pizza bakvorm. is dat wat voor een simpele zelfmaak pizza?
op een rooster met bakpapier was geen succes. met steen is natuurlijk helemaal mooi maar dat wil ikk nu nog ff niet.
Er zijn ook nieuwe stoeptegels te koopquote:Op zondag 6 maart 2011 22:26 schreef loecje het volgende:
dat klinkt toch nog niet zo fris... en gaat ook niet passen want mijn combimagnetron blijft draaien in oven stand.
Mijn oplossing is om kleinere pizza's te bakkenquote:Op maandag 7 maart 2011 09:44 schreef Zoheetik het volgende:
Stoeptegel is toch eigenlijk te klein?
Ik heb zo'n vorm als hierboven maar dan met gaatjes in de bodem.
Alsnog wordt de bodem niet zo mooi als op een steen... Bodem is heel licht en niet zo knapperig.
De bodem waar je je pizza op gooit/legt moet heet zijn, dan schroeit de pizza eraan vast. Ik vind dat teveel geknoei (gewoon op de ovenplaat deed ik eerst), dus vandaar zo'n vorm. Maar beter is het dus niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |