Wedden van niet.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Ga misschien eens vragen bij de pizzeria naar het recept. Misschien geven ze dat wel
Deze keer nietquote:Op zondag 20 februari 2011 14:54 schreef MaximusTG het volgende:
Leuk he, als er vooruitgang in zit? Foto gemaakt toevallig? Je pizza had vast genoeg 'puff'.
Geven ze vast nietquote:Op zondag 20 februari 2011 14:06 schreef Joooo-pi het volgende:
Ga misschien eens vragen bij de pizzeria naar het recept. Misschien geven ze dat wel
Zo lang het een calzone was, moet dat geen probleem zijnquote:
Het is echt wel mogelijk om zelf een pizza te maken in je gewone oven thuis die zeker mee kan met de middenklasse pizzeria. Is allemaal een kwestie van de juiste bloem voor het gewenste resultaat, de verhoudingen tussen de ingredienten, en het fermentatieschema (weinig gist, lange koude rijs), voor de smaak.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:05 schreef Joooo-pi het volgende:
De pizza was gisteren zeer geslaagd![]()
Eindelijk tevreden met 2 heerlijke pizza's.
De bodem was zoiets als de pizza's van dr. oetker (bijv. de tonno) qua dikte, structuur en knapperigheid.
Eigenlijk zou ik graag zo'n bodem willen maken als bij de pizzeria. Ik weet niet hoe ik dat moet omschrijven, maar dat is toch nog heel anders. Waar zit het verschil?
Neehee, was gewoon een gewone. Alleen even een halve slag draaien, zodat de voorkant achterin ligt en andersom, Bestron doet het niet zo heel gelijkmatig.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:11 schreef Zoheetik het volgende:
Maar een calzone kan weer niet in de Bestron.
Ik heb ook alweer zin in pizza...
Maar ik heb alleen maar extra belegen kaas (en deeg en tomatensaus) in huis.
ff nadenkenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:28 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Het is echt wel mogelijk om zelf een pizza te maken in je gewone oven thuis die zeker mee kan met de middenklasse pizzeria. Is allemaal een kwestie van de juiste bloem voor het gewenste resultaat, de verhoudingen tussen de ingredienten, en het fermentatieschema (weinig gist, lange koude rijs), voor de smaak.
Welke werkwijze gebruik je nu?
ik dacht dat dat moest, die lucht eruit drukkenquote:Op maandag 21 februari 2011 13:19 schreef MaximusTG het volgende:
Waarom haal je de lucht er uit na het rijzen in de koelkast? Ik neem trouwens aan dat je het deeg in de koelkast zet ivm planning? Want 3 uur is erg kort om iets van invloed op de smaak te hebben. Als je het deeg nu vanuit de koelkast in tweeën verdeelt, opbolt, en dan nog laat rijzen tot ze iets in volume zijn toegenomen, en dan uitrekt/zachtjes uitdrukt in je pizzavorm (waarbij je dus oplet niet teveel lucht eruit te drukken) zal je pizza al een stuk meer op pizzeria-pizza lijken.
Edit: Eet morgen ook weer pizza! Nu mn zuurdesemcultuur eindelijk gelukt lijkt heb ik twee bollen deeg gemaakt met zowel zuurdesemcultuur en een klein beetje instant gist. Bloem is combinatie van Soezie bloem en Caputo 00.
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |