abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92594739
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:56 schreef Basp1 het volgende:
Dus jij denkt dat wij een atoombom op het juiste moment naast een voorbijrazende planetoide kunnen laten onploffen en dat er dan genoeg warmte overdracht tussen de onploffing en het andere object zal plaatsvinden.
Je hebt maar een hele kleine verplaatsing nodig hoor als je er vroeg bij bent. :)
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:10:54 #62
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92595255
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je hebt maar een hele kleine verplaatsing nodig hoor als je er vroeg bij bent. :)
Het lijkt me iets nuttiger om te proberen de bom aan de asteroïde te bevestigen :)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 10 februari 2011 @ 17:13:42 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92595373
quote:

[..]

En anders heb je de kans dat de aarde geraakt wordt vergroot door hem in brokstukken op te delen, en bovendien zijn die dan radioactief...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92596065
Ongeveer 1,2 kilometer dus, dat valt best mee. Als ie maar niet te dichtbij valt en ook niet in de atlantische oceaan is er relatief weinig aan de hand. De wereldwijde stofproductie is vermoedelijk niet zo extreem, zeg zo een 4-5 grote vulkanen tegelijk. Vervelender is aan de kust wonen en een golf van 100 meter hoog op bezoek krijgen. Maar einde van de wereld is het zeker niet.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_92596340
quote:
19s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:10 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het lijkt me iets nuttiger om te proberen de bom aan de asteroïde te bevestigen :)
Dat vind ik dan weer wat Hollywoodachtig klinken. :P
pi_92597534
quote:

[..]

Maar de locatie is ook een stuk verder weg wil je er vroeg bij zijn.

Wat voor snelheid heeft zo'n object eigenlijk, en wat voor snelheid kunnen wij een bom oid laten halen?

Dan zie ik in ieder geval meer in een heel goede laser met positionering hebben en dan deze op de astroide richten om plaastelijk wat te verdampen en daarmee dat ding proberen bij te sturen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:35:20 #67
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_92598877
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1/3 was die, dus, knal 3 keer zo groot?
En dan?
Overigens zeg ik ook niet dat we er allemaal aangaan of zo, maar dat het zonder consequenties blijft en we het maar moeten negeren (zoals jij aangaf) vind ik een gevaarlijke gedachte.

Ik ben zeker geen wetenschapper maar er vroeg bij zijn lijkt mij behoorlijk wat van ons geld waard ja.
AFC AJAX
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:36:14 #68
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_92598933
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer wat Hollywoodachtig klinken. :P
Een grote prop gemaakt van onze huisvuil dan :9?

inkoppertje
AFC AJAX
  Donald Duck held donderdag 10 februari 2011 @ 18:50:38 #69
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_92599598
Met een beetje geluk raakt dat ding precies een deel van de wereld dat we wel kunnen missen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 10 februari 2011 @ 19:34:38 #70
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_92602076
Apophis:

_O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:42:16 #71
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_92640134
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 12:21 schreef Heatseeker het volgende:
Ik kan niet wachten, laat de gehele wereld maar naar de kloten gaan. Ik mis het niet.
Lekker nihilistisch hoor.

Aan dit soort mensen heb ik dus een hekel. Ik geloof niet in een God of hoger doel, maar wel in genieten van het leven en samen leven met anderen.
pi_92640280
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Met een beetje geluk raakt dat ding precies een deel van de wereld dat we wel kunnen missen
Friesland.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:49:21 #73
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_92640469
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 15:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Journalisten bevestigen hun naam maar weer eens als hersenloze figuren.

Maar ben in ieder geval blij dat we niet naar de linksen geluisterd hebben en niet alle kernwapens vernietigd hebben en geïnvesteerd hebben in miniaturisatie van kernwapens, het zou een mogelijke oplossing kunnen zijn. De asteroide kan uit haar huidige baan gebracht worden door er een kernwapen naast te laten ontploffen. Wel goed mikken zodat we de asteroide niet per ongeluk juist op Aarde richten. ;)
Gast, zeg dan niets. Zo'n enorm blok kun je echt niet met een paar miserabele kernwapens van koers doen veranderen. Je weet nooit hoe de technologie er over 20 jaar voor staat, maar ik hecht nog meer waarde aan de uber-laser suggestie dan dit. :')

Je overschat echt de kracht van kernwapens, het is vooral mooi om levend materiaal te vernietigen, maar tegen steen en metaal is het nauwelijks effectief. Wat dat betreft hebben ''die linksen'' gewoon groot gelijk. Kernwapens hebben als enig doel het vernietigen van leven, voor het opblazen van dode materie zijn er betere alternatieven.
pi_92643394
quote:
Naast de Russen houden ook de Amerikanen de astroïde nauwlettend in de gaten. Ze maken zich echter minder druk dan hun Russische collegas. Technisch gesproken hebben de Russen gelijk. Er is inderdaad een kans dat Apophis in 2036 zal inslaan op de Aarde, maar die kans is amper één op 250.000 groot, zegt Donald Yeomans, hoofd van NASA's 'Near-Earth Object Program Office.
Tsja, NASA heeft nou niet bepaald een goede naam op het gebied van juiste inschattingen. Zie het besluit om geen schietstoelen in te bouwen in Space Shuttles, omdat de shuttles zo veilig zouden zijn dat de kans dat schietstoelen nodig zouden zijn nihil was. De bemanningen van de Challenger en de Columbia hadden evenwel gered kunnen worden als er schietstoelen aan boord waren geweest. En zie het besluit om de astronauten van de Columbia gewoon terug te laten vliegen naar de aarde, ondanks dat men wist van het defecte hitteschild, immers: hoe groot is de kans dat er iets fout gaat?

Tot zover de kansberekening van NASA. Hoewel ik niet zoveel heb met "einde van de wereld"-complottheorieën geloof ik in dezen liever de Russen dan de NASA.
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Friesland.
... en met de "woestijn zo groot als Frankrijk" (zie OP) gaat dan alsnog heel Nederland, België, Luxemburg en een deel van Frankrijk en Duitsland eraan.
pi_92668920
In armageddon landde ie in de pacifische oceaan. Zou nu ook het 'beste' scenario zijn ;)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_92683703
Hebben ze het nou over een komeet of een asteroïde?
  † In Memoriam † zaterdag 12 februari 2011 @ 17:26:38 #77
230491 Zith
pls tip
pi_92684443
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:23 schreef Flierp het volgende:

[..]

Goh.. op Discovery hoorde ik laatste een kasn van 1 op 45.
Discovery hoef je sowieso niet te vertrouwen, die snappen nergens iets van en willen alleen cool klinken. kankerfags zijn het.,
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:03:03 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92685838
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Gast, zeg dan niets. Zo'n enorm blok kun je echt niet met een paar miserabele kernwapens van koers doen veranderen. Je weet nooit hoe de technologie er over 20 jaar voor staat, maar ik hecht nog meer waarde aan de uber-laser suggestie dan dit. :')

Je overschat echt de kracht van kernwapens, het is vooral mooi om levend materiaal te vernietigen, maar tegen steen en metaal is het nauwelijks effectief. Wat dat betreft hebben ''die linksen'' gewoon groot gelijk. Kernwapens hebben als enig doel het vernietigen van leven, voor het opblazen van dode materie zijn er betere alternatieven.
'linksen' gewoon gelijk? natuurlijk wordt de daadwerkelijke inzet van kernwapens alleen door links veracht?

wat een domme gedachte. je lijkt zo wel een linkse, onnozele user. want alleen links heeft het beste voor met de mensen :r .
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_92691883
ach even een diepe schuilkelder maken , en er kan bijna niks gebeuren :) (tenzij die meteoor natuurlijk bovenop of in de buurt neerkomt :P
pi_92716526
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:
We kunnen er niets aan doen, en de kans is veel groter dat er
1. Niets gebeurd
2. Het ding tijdens de afdaling al ontploft
3. Het in het water valt
4. Het niet in NL inslaat.

Dus waarom zouden we ons druk maken? We kunnen het sowieso niet voorkomen en er zijn grotere problemen
Een inslag is nou juist de enige natuurramp die we wel kunnen voorkomen , we hebben de technologie en kennis daarvoor.
Onze kop in het zand steken en gokken dat zoiets vast niet gebeurt is het domste dat we kunnen doen want er komt een dag dat er wel eentje recht op de aarde afkomt en dan kunnen we maar beter klaar ervoor zijn want anders eindigen we gewoon net zoals de dino's.
Elke dreiging van dit caliber zouden we bloedserieus moeten nemen en niet af moeten doen met 'er is maar een kleine kans dus we doen geen flikker'.
  Donald Duck held zondag 13 februari 2011 @ 14:35:09 #81
46149 __Saviour__
pi_92716895
Als er ooit zoiets echt dreigt in te slaan, dan komen benodigde technologische ontwikkelingen echt wel in een stroomversnelling. Dan speelt geld geen rol meer en komen de knapste koppen van de wereld samen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_92718329
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:21 schreef Heatseeker het volgende:
Ik kan niet wachten, laat de gehele wereld maar naar de kloten gaan. Ik mis het niet.
Valt Apophis in Nederland piep je wel anders?

Oh nee, want dan ben je dood.
pi_92718834
Tegen die flapoor die zegt dat nukes niks zullen uithalen, dat wil ik nog wel zien. Zo solide zijn asteroiden niet; een beetje broos zoals die Bros repen.

Mocht het toch gebeuren en dat ding slaat in, dan komt Balkenende ons wel redden.
Ron Paul 2012
  Donald Duck held zondag 13 februari 2011 @ 15:30:01 #84
46149 __Saviour__
pi_92719107
Het ding hoeft niet helemaal uiteen te spatten. Een klein tikje om het uit koers te brengen kan al genoeg zijn, als het maar op tijd gebeurt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_92720585
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:26 schreef Foxgod het volgende:

[..]

eerder zielig....
Zo'n opmerking neigt inderdaad al gauw naar puberale proporties, maar toch zit er wel een kern van waarheid in. De mens vindt zichzelf erg belangrijk, maar als zo'n ding inslaat en al het leven verdwijnt, so what? Wat maakt het uit? Wat is de waarde van het leven op universeel niveau?
  zondag 13 februari 2011 @ 16:10:30 #86
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_92721027
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:01 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Zo'n opmerking neigt inderdaad al gauw naar puberale proporties, maar toch zit er wel een kern van waarheid in. De mens vindt zichzelf erg belangrijk, maar als zo'n ding inslaat en al het leven verdwijnt, so what? Wat maakt het uit? Wat is de waarde van het leven op universeel niveau?
Ah. Het vraagstuk van de zin van het leven.. Laten we die hier ter plekke even oplossen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_92723580
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:36 schreef Beardy het volgende:
Geef je Raemon Sluiter een fles shampoo en een GIGA racket, slaat 'ie die komeet zó terug de ruimte in. En dan likt íe aan dat racket en zegt tegen de verzamelde in adoratie zwijmelende wereldpers; 'It tastes like gravel'.

Alternatief ..... zet Bruce Willis op een booreiland en bewaar een space shuttle, komt het ook dan weer helemaal goed (zag daar pas nog een documantaire over).

2036 ..... nou dan ben ik genaaid :{ krijg ik toch geen AOW als ik 65 word. Zelfs niet als ik 67 word.

[..]

Ach :) kunnen we die komeet een beetje bijsturen misschien? Dan weet ik wel waar we 'm kunnen deponeren.... (hoe groot IS Afghanistan eigenlijk t.o.v. Frankrijk? En Iran? Noord Korea?)
Kankerlijer ik heb familie wonen in afghanistan ja.
Sisco Certified
  zondag 13 februari 2011 @ 19:36:23 #88
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_92730296
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 16:57 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Kankerlijer ik heb familie wonen in afghanistan ja.
Ga naar ze toe dan sneuerd :') Win-win.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_92739863
Op Marokko alsjeblieft
  maandag 14 februari 2011 @ 11:39:20 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_92761205
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 21:39 schreef stef040 het volgende:
Op Marokko alsjeblieft
Mijn god wat een trieste reacties weer. Kom op welk land zouden we hem het liefst zien in slaan? Waarom marokko dan? Kan je die marokkanen dus ook niet meer terugsturen als het je daar om gaat :') Sowieso als een meteoriet een heel land kan wegvagen is het niet te hopen dat hij in zee valt. Aangezien dan heel Nederland samen met de halve wereld onder water staat. Een aangezien water het grootste deel van de aarde beslaat is die kans wel het grootst.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')