Je hebt maar een hele kleine verplaatsing nodig hoor als je er vroeg bij bent.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:56 schreef Basp1 het volgende:
Dus jij denkt dat wij een atoombom op het juiste moment naast een voorbijrazende planetoide kunnen laten onploffen en dat er dan genoeg warmte overdracht tussen de onploffing en het andere object zal plaatsvinden.
Het lijkt me iets nuttiger om te proberen de bom aan de asteroïde te bevestigenquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je hebt maar een hele kleine verplaatsing nodig hoor als je er vroeg bij bent.
En anders heb je de kans dat de aarde geraakt wordt vergroot door hem in brokstukken op te delen, en bovendien zijn die dan radioactief...quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer wat Hollywoodachtig klinken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:10 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het lijkt me iets nuttiger om te proberen de bom aan de asteroïde te bevestigen
Maar de locatie is ook een stuk verder weg wil je er vroeg bij zijn.quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Overigens zeg ik ook niet dat we er allemaal aangaan of zo, maar dat het zonder consequenties blijft en we het maar moeten negeren (zoals jij aangaf) vind ik een gevaarlijke gedachte.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1/3 was die, dus, knal 3 keer zo groot?
En dan?
Een grote prop gemaakt van onze huisvuil danquote:Op donderdag 10 februari 2011 17:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer wat Hollywoodachtig klinken.
Lekker nihilistisch hoor.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:21 schreef Heatseeker het volgende:
Ik kan niet wachten, laat de gehele wereld maar naar de kloten gaan. Ik mis het niet.
Friesland.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Met een beetje geluk raakt dat ding precies een deel van de wereld dat we wel kunnen missen
Gast, zeg dan niets. Zo'n enorm blok kun je echt niet met een paar miserabele kernwapens van koers doen veranderen. Je weet nooit hoe de technologie er over 20 jaar voor staat, maar ik hecht nog meer waarde aan de uber-laser suggestie dan dit.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Journalisten bevestigen hun naam maar weer eens als hersenloze figuren.
Maar ben in ieder geval blij dat we niet naar de linksen geluisterd hebben en niet alle kernwapens vernietigd hebben en geïnvesteerd hebben in miniaturisatie van kernwapens, het zou een mogelijke oplossing kunnen zijn. De asteroide kan uit haar huidige baan gebracht worden door er een kernwapen naast te laten ontploffen. Wel goed mikken zodat we de asteroide niet per ongeluk juist op Aarde richten.![]()
Tsja, NASA heeft nou niet bepaald een goede naam op het gebied van juiste inschattingen. Zie het besluit om geen schietstoelen in te bouwen in Space Shuttles, omdat de shuttles zo veilig zouden zijn dat de kans dat schietstoelen nodig zouden zijn nihil was. De bemanningen van de Challenger en de Columbia hadden evenwel gered kunnen worden als er schietstoelen aan boord waren geweest. En zie het besluit om de astronauten van de Columbia gewoon terug te laten vliegen naar de aarde, ondanks dat men wist van het defecte hitteschild, immers: hoe groot is de kans dat er iets fout gaat?quote:Naast de Russen houden ook de Amerikanen de astroïde nauwlettend in de gaten. Ze maken zich echter minder druk dan hun Russische collegas. Technisch gesproken hebben de Russen gelijk. Er is inderdaad een kans dat Apophis in 2036 zal inslaan op de Aarde, maar die kans is amper één op 250.000 groot, zegt Donald Yeomans, hoofd van NASA's 'Near-Earth Object Program Office.
... en met de "woestijn zo groot als Frankrijk" (zie OP) gaat dan alsnog heel Nederland, België, Luxemburg en een deel van Frankrijk en Duitsland eraan.quote:
Discovery hoef je sowieso niet te vertrouwen, die snappen nergens iets van en willen alleen cool klinken. kankerfags zijn het.,quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:23 schreef Flierp het volgende:
[..]
Goh.. op Discovery hoorde ik laatste een kasn van 1 op 45.
'linksen' gewoon gelijk? natuurlijk wordt de daadwerkelijke inzet van kernwapens alleen door links veracht?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Gast, zeg dan niets. Zo'n enorm blok kun je echt niet met een paar miserabele kernwapens van koers doen veranderen. Je weet nooit hoe de technologie er over 20 jaar voor staat, maar ik hecht nog meer waarde aan de uber-laser suggestie dan dit.
Je overschat echt de kracht van kernwapens, het is vooral mooi om levend materiaal te vernietigen, maar tegen steen en metaal is het nauwelijks effectief. Wat dat betreft hebben ''die linksen'' gewoon groot gelijk. Kernwapens hebben als enig doel het vernietigen van leven, voor het opblazen van dode materie zijn er betere alternatieven.
Een inslag is nou juist de enige natuurramp die we wel kunnen voorkomen , we hebben de technologie en kennis daarvoor.quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:
We kunnen er niets aan doen, en de kans is veel groter dat er
1. Niets gebeurd
2. Het ding tijdens de afdaling al ontploft
3. Het in het water valt
4. Het niet in NL inslaat.
Dus waarom zouden we ons druk maken? We kunnen het sowieso niet voorkomen en er zijn grotere problemen
Valt Apophis in Nederland piep je wel anders?quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:21 schreef Heatseeker het volgende:
Ik kan niet wachten, laat de gehele wereld maar naar de kloten gaan. Ik mis het niet.
Zo'n opmerking neigt inderdaad al gauw naar puberale proporties, maar toch zit er wel een kern van waarheid in. De mens vindt zichzelf erg belangrijk, maar als zo'n ding inslaat en al het leven verdwijnt, so what? Wat maakt het uit? Wat is de waarde van het leven op universeel niveau?quote:
Ah. Het vraagstuk van de zin van het leven.. Laten we die hier ter plekke even oplossen.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:01 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Zo'n opmerking neigt inderdaad al gauw naar puberale proporties, maar toch zit er wel een kern van waarheid in. De mens vindt zichzelf erg belangrijk, maar als zo'n ding inslaat en al het leven verdwijnt, so what? Wat maakt het uit? Wat is de waarde van het leven op universeel niveau?
Kankerlijer ik heb familie wonen in afghanistan ja.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:36 schreef Beardy het volgende:
Geef je Raemon Sluiter een fles shampoo en een GIGA racket, slaat 'ie die komeet zó terug de ruimte in. En dan likt íe aan dat racket en zegt tegen de verzamelde in adoratie zwijmelende wereldpers; 'It tastes like gravel'.
Alternatief ..... zet Bruce Willis op een booreiland en bewaar een space shuttle, komt het ook dan weer helemaal goed (zag daar pas nog een documantaire over).
2036 ..... nou dan ben ik genaaidkrijg ik toch geen AOW als ik 65 word. Zelfs niet als ik 67 word.
[..]
Achkunnen we die komeet een beetje bijsturen misschien? Dan weet ik wel waar we 'm kunnen deponeren.... (hoe groot IS Afghanistan eigenlijk t.o.v. Frankrijk? En Iran? Noord Korea?)
Ga naar ze toe dan sneuerdquote:Op zondag 13 februari 2011 16:57 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Kankerlijer ik heb familie wonen in afghanistan ja.
Mijn god wat een trieste reacties weer. Kom op welk land zouden we hem het liefst zien in slaan? Waarom marokko dan? Kan je die marokkanen dus ook niet meer terugsturen als het je daar om gaatquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |