Och, voor de sollicitant is het een goede oefening. Veel mensen moeten solliciteren ook leren, dus waarom ze niet een beetje helpen met irritante vragen stellen zodat ze er de volgende keer over nagedacht hebben?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Lachen man! Beetje gebruik maken van je machtspositie
Ik zeg het altijd op die vraag en reacties zijn in het verleden zowel positief als negatief geweest.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:46 schreef Zoheetik het volgende:
Ja precies, nou goed antwoord dat. Lekker lang ook, tijdrekken.
Wat kreeg je als antwoord terug?
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:43 schreef vosss het volgende:
Geen grap, maar een standaard antwoord wat ik altijd geef op de vraag: Waarom denkt u dat u de beste kandidaat bent voor deze job?
Dat denk ik niet. Ik ken de andere sollicitanten niet, dus ik weet niet of ik de beste ben.
Jullie denken dat ik mogelijk de beste ben, want jullie hebben mij uitgenodigd voor dit gesprek.
Waarom denken jullie dat ik de beste ben?![]()
Schijtziek wordt ik van die standaard debiele vragen altijd en hoe debieler de vraag hoe debieler mijn antwoord
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:43 schreef vosss het volgende:
Geen grap, maar een standaard antwoord wat ik altijd geef op de vraag: Waarom denkt u dat u de beste kandidaat bent voor deze job?
Dat denk ik niet. Ik ken de andere sollicitanten niet, dus ik weet niet of ik de beste ben.
Jullie denken dat ik mogelijk de beste ben, want jullie hebben mij uitgenodigd voor dit gesprek.
Waarom denken jullie dat ik de beste ben?![]()
Schijtziek wordt ik van die standaard debiele vragen altijd en hoe debieler de vraag hoe debieler mijn antwoord
tja. Het alternatief is een sollicitant na 2 minuten in het gesprek zeggen "joh, leuk dat je gekomen bent, maar jij gaat het gewoon écht niet worden. Je liegt op je cv en denkt dat het niet opvalt, je bent te lam om schone kleren aan te trekken en je straalt uit dat je niet hier wilt zijn, maar moet solliciteren om je uitkering te behouden".quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Lachen man! Beetje gebruik maken van je machtspositie
Ik vind het raar dat jij de kwaliteiten van je werknemers baseert op hun capaciteiten voor antwoord te geven op debiele vragen. Inderdaad erg nuttig dat je adrem in je antwoorden bent als boekhouder.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:44 schreef teamlead het volgende:
[..]
iemand die dat antwoord geeft, neem ik accuut aan.
Zoek je nog mensen?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:44 schreef teamlead het volgende:
[..]
iemand die dat antwoord geeft, neem ik accuut aan.
Wat is daar precies zo raar aan dan? Ja, de vakkennis moet op niveau zijn, de ervaring moet relevant zijn. Maar dan houd je nog 80% van de kandidaten over. Sollicitanten zijn lang niet zo uniek als ze zelf vaak lijken te denken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat jij de kwaliteiten van je werknemers baseert op hun capaciteiten voor antwoord te geven op debiele vragen. Inderdaad erg nuttig dat je adrem in je antwoorden bent als boekhouder.
wat kun je?quote:
Als je zegt: Ik post op FOK! dan is dat natuurlijk bij jou een sureshot!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
Wat is daar precies zo raar aan dan? Ja, de vakkennis moet op niveau zijn, de ervaring moet relevant zijn. Maar dan houd je nog 80% van de kandidaten over. Sollicitanten zijn lang niet zo uniek als ze zelf vaak lijken te denken.
Dan ga je dus selecteren op persoonlijkheid: is het iemand die in het team past? Waar ik mee kan samenwerken zonder wurgneigingen te krijgen en denk ik dagt de kandidaat mij niet gaat vervloeken na een paar dagen. en ja: dan is ad rem reageren, goed gevoel voor humor en niet te lamlendig om zelf initiatief te nemen hele grote pluspunten
dan wil ik eerst je username weten... Stel je voor ik neem per ongeluk een of andere verzuurde ex-crew aanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je zegt: Ik post op FOK! dan is dat natuurlijk bij jou een sureshot!
Persoonlijk vind ik dat jij geen recht van spreken hebt; je bent zelf een verzuurd ex-crewlidquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
dan wil ik eerst je username weten... Stel je voor ik neem per ongeluk een of andere verzuurde ex-crew aan
Iemand die dat in een sollicitatiegesprek zegt mag dat altijd direct van me.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:26 schreef jeroen25 het volgende:
Waar zie je jezelf over 5 jaar zitten?
Op uw stoel.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:13 schreef tong80 het volgende:
Ooit gesolliciteerd als rondleider bij slot Loevenstein.
Ik zei erbij dat ik hoopte op een slotje.
Rot op naar Fok! zei ie.
Dat zal allemaal wel, maar met drie debiele vragen test je echt geen sollicitanten op hun persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
Wat is daar precies zo raar aan dan? Ja, de vakkennis moet op niveau zijn, de ervaring moet relevant zijn. Maar dan houd je nog 80% van de kandidaten over. Sollicitanten zijn lang niet zo uniek als ze zelf vaak lijken te denken.
Dan ga je dus selecteren op persoonlijkheid: is het iemand die in het team past? Waar ik mee kan samenwerken zonder wurgneigingen te krijgen en denk ik dagt de kandidaat mij niet gaat vervloeken na een paar dagen. en ja: dan is ad rem reageren, goed gevoel voor humor en niet te lamlendig om zelf initiatief te nemen hele grote pluspunten
ik zou op zon achterlijke vraag ook antwoorden dat ik professioneel niveau kan kopieren en nietenquote:Op donderdag 10 februari 2011 21:53 schreef AnnaTralala het volgende:
Voor een baan als een soort van managementsecretaresse: "Heb je ervaring met kantoorartikelen, en weet je een beetje hoe het er op een kantoor aan toe gaat?"
"Nou, ik weet hoe je koffie moet zetten." Achteraf stom natuurlijk, maar dat was het eerste wat in me opkwam. Heb de baan niet gekregen.
Heb je veel vijanden op FOK!?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
dan wil ik eerst je username weten... Stel je voor ik neem per ongeluk een of andere verzuurde ex-crew aan
niet dat ik weet..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |