Het artikel gaat verder.quote:The Egyptian military has secretly detained hundreds and possibly thousands of suspected government opponents since mass protests against President Hosni Mubarak began, and at least some of these detainees have been tortured, according to testimony gathered by the Guardian.
The military has claimed to be neutral, merely keeping anti-Mubarak protesters and loyalists apart. But human rights campaigners say this is clearly no longer the case, accusing the army of involvement in both disappearances and torture – abuses Egyptians have for years associated with the notorious state security intelligence (SSI) but not the army.
The Guardian has spoken to detainees who say they have suffered extensive beatings and other abuses at the hands of the military in what appears to be an organised campaign of intimidation. Human rights groups have documented the use of electric shocks on some of those held by the army.
Dankje!quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De boel leek een tikje in te kakken. Eergisteren kwam die Google kerel vrij. Emotioneel interview op Dream TV (what's in a name), hij is niet gemarteld, hij heeft 11 dagen geblindoekt gezeten, hij moest huilen vanwege de doden. De volgende dag stond heel Cairo op Tahrir, de massa mensen creeerde een extra doorgang naar Tahrir, kwamen langs het Parliament en nu kamperen ze daar ook. Waren vandaag ook al demonstraties bij Heliopolis. Regime lijkt langzaam te willen hervormen, maar dreigt ook. Vandaag zijn veel mensen gaan staken, weer erg druk, veel nieuwe mensen vanwege die Google man.
Donder op voordat onze lucht op isquote:Op woensdag 9 februari 2011 23:15 schreef yavanna het volgende:
Iemand die weet wat er staat?
[ afbeelding ]
Goedemorgen,quote:
Die eerste vraag ookquote:Op donderdag 10 februari 2011 08:15 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Goedemorgen,
Hey meer beeld van het CNN interview
Super...ik had maar een gedeelte gezien...quote:
En dat :quote:Op donderdag 10 februari 2011 08:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die eerste vraag ook
Interviewer: "Did you plan a revolution?"
Ghonim: "Yes!"
Volgens mij is er nog meer gezien hoe het afgekapt wordt op YouTube.quote:Op donderdag 10 februari 2011 08:29 schreef pippicaro het volgende:
[..]
Super...ik had maar een gedeelte gezien...
Ghonim for president!!
En een goede morgen iedereen!
quote:Sandmonkey Sandmonkey
Just spoke to @Ghonim , I agree that tomorrow should be "martyrs friday" , a day for remembering & honoring those who died for us. #jan25
Volgens mij stond er op CNN dat het interview een uur duurde. Kan alleen niet de complete versie vinden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 08:31 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog meer gezien hoe het afgekapt wordt op YouTube.
Zo dat is een hoog doel stellen 20 Miljoenquote:Sandmonkey Sandmonkey
Tomorrow should be a nation-wide wake, a 20 million egyptian march in the memory of our fallen brothers & sisters. #jan25
Tja, je moet wel ambities houden he! Uiteindelijk maken die 3 a 4 miljoen waar ze het over hebben geen indruk meer.quote:Op donderdag 10 februari 2011 08:36 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Zo dat is een hoog doel stellen 20 Miljoen
Ja die moeten ook eens die betonnen plaat voor hun hoofd weghalenquote:Op donderdag 10 februari 2011 08:37 schreef pippicaro het volgende:
estr4ng3d Hospital wants them to sign it was a normal death!! #Egypt #Jan25
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |