abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 februari 2011 @ 16:02:32 #226
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_92591998
Ik ben trouwens benieuwd of het qua techniek allemaal goed gaat als die streams helemaal uit portugal moeten komen :P
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_92592072
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:00 schreef spuitje het volgende:

[..]

Was een beetje een spiritus achtig iets volgens mij.
Jep, staat mij ook bij. Ik heb ze maar even gebruikt, alleen tijdens de opleiding. Tijdens de parate diensttijd hadden we een grote legerkist onderin de tank staan met daarin blikken nasi, bami, soep, eieren en meer van die normale meuk plus natuurlijk een fatsoenlijke campingbrander.
pi_92592377
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:03 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Jep, staat mij ook bij. Ik heb ze maar even gebruikt, alleen tijdens de opleiding. Tijdens de parate diensttijd hadden we een grote legerkist onderin de tank staan met daarin blikken nasi, bami, soep, eieren en meer van die normale meuk plus natuurlijk een fatsoenlijke campingbrander.
Nasi, bami etc. heb ik die man van mij nooit over gehoord, maar jij was misschien van wat lichtingen later :) Over een tank hoorde ik hem wel regelmatig, een Leopard. Hij was tank commandant, de ziel.
pi_92592445
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:10 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nasi, bami etc. heb ik die man van mij nooit over gehoord, maar jij was misschien van wat lichtingen later :) Over een tank hoorde ik hem wel regelmatig, een Leopard. Hij was tank commandant, de ziel.
80-3, zelfde functie, ook tankcommandant. ^O^
De eerste lichting onder Bea

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2011 16:12:13 ]
pi_92592698
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:11 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

80-3, zelfde functie, ook tankcommandant. ^O^
De eerste lichting onder Bea
Hij diende nog onder Juultje, in Seedorf, 8 jaar eerder ongeveer. Zit zijn militair paspoort te zoeken, moet hier ergens in een la liggen. Maar als ik me goed herinner was hij van lichting 72-2. Opleiding in Amersfoort bij de Huzaren van Bordeel en daarna hop, richting oosterburen. Toen was het nog "koude oorlog".
pi_92592858
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Hij diende nog onder Juultje, in Seedorf, 8 jaar eerder ongeveer. Zit zijn militair paspoort te zoeken, moet hier ergens in een la liggen. Maar als ik me goed herinner was hij van lichting 72-2. Opleiding in Amersfoort bij de Huzaren van Bordeel en daarna hop, richting oosterburen. Toen was het nog "koude oorlog".
Opleiding Bernardkazerne te A'foort, idd Huzaren. Rossen en raggen met het materiaal op de Vlasakkers. Koude oorlog, klopt, daar werd je dan ook erg mee gehersenspoeld.

Met dat ik het schrijf besef ik dat jij en ik het er eerder over gehad hebben. Het is en blijft een mooie en dierbare herinnering, vooral die oefeningen in Duitsland.
pi_92592948
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:20 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Opleiding Bernardkazerne te A'foort, idd Huzaren. Rossen en raggen met het materiaal op de Vlasakkers. Koude oorlog, klopt, daar werd je dan ook erg mee gehersenspoeld.

Met dat ik het schrijf besef ik dat jij en ik het er eerder over gehad hebben. Het is en blijft een mooie en dierbare herinnering, vooral die oefeningen in Duitsland.
Inderdaad, de Bernhardkazerne!!! Bestaat die nog trouwens?
En "ouder weekenden " in Seedorf. Mochten geliefden ook mee, sliep je samen met al die "geliefden" op een zaal in stapelbedden.
Toen nog vriendje was onder-officier en had samen met anderen een kamer buiten de kazerne. Had toch zo zijn voordelen :)
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 16:23:06 #233
184769 crew  Deisyy
pi_92592993
Vlemmix topics zijn sowieso niet relevant :D

Zo, FB bijgelezen B-)
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_92593103
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:22 schreef spuitje het volgende:

[..]

Inderdaad, de Bernhardkazerne!!! Bestaat die nog trouwens?
Ja, zo ook de Vlassakkers als oefenterrein. Vroeger kon je daar in de weekenden op, afgelopen jaar ben ik er nog een keer langs gereden maar bleek het afgesloten voor particulieren. Prachtig stukje natuur.

Voordelen als onderofficier had je zeker. Goede keuken, bediening aan tafel, luxe kamer, etc.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2011 16:26:41 ]
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 16:28:06 #235
184769 crew  Deisyy
pi_92593225
Mijn katten hebben een speklap uit de pan gepikt }:|
pi_92593279
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:28 schreef Deisyy het volgende:
_O- _O- _O-
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92593309
Gerucht gaat dat Moebarak is over en uit.
pi_92593312
Deisyy daarom heb ik spatdeksels enzo, anders verdwijnt er wel meer uit me pannetje door Jaap, die lust ook graagt worteltjes enzo, opgebakkenaardappeltjes en ga zo maar door
pi_92593341
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:30 schreef hondjes het volgende:
was net verklaring maar nog niks gezegd, gebakken lucht dus.
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2011 @ 16:31:40 #240
137949 Disana
pi_92593389
quote:
Oh jee. Wat Toverheks zegt, ik gebruik ook altijd deksels. Het is me één keer overkomen dat een bezoekkat vier gehaktballetjes uit een hete pan heeft verdonkeremaand. Nooit meer dus.
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 16:31:57 #241
184769 crew  Deisyy
pi_92593402
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:29 schreef Toverheks het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
De aardappels en zuurkool stonden nog te koken en de speklapjes waren al klaar en lagen nog in de juspan, dus ik was even naar boven gelopen voor een wasje. Dus ik kom weer beneden en ik zag ze al schuldbewust naar me kijken, de partners in crime, bleek er dus een speklapje minder in de pan te zitten :o
pi_92593415
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:30 schreef hondjes het volgende:
Zou tijd worden, de RLS begint bijna :Y
  Moderator donderdag 10 februari 2011 @ 16:33:05 #243
184769 crew  Deisyy
pi_92593461
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:30 schreef Toverheks het volgende:
Deisyy daarom heb ik spatdeksels enzo, anders verdwijnt er wel meer uit me pannetje door Jaap, die lust ook graagt worteltjes enzo, opgebakkenaardappeltjes en ga zo maar door
Dom van me ook, de deksel lag ernaast.

Voor die 2 van mij is niets veilig, maar ze eten ook gezond, want van de week hebben ze kiwi, rucola en sperzieboontjes gegeten :D
pi_92593501
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:25 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Ja, zo ook de Vlassakkers als oefenterrein. Vroeger kon je daar in de weekenden op, afgelopen jaar ben ik er nog een keer langs gereden maar bleek het afgesloten voor particulieren. Prachtig stukje natuur.

Voordelen als onderofficier had je zeker. Goede keuken, bediening aan tafel, luxe kamer, etc.
Jammer he? Maar dat zie je toch veel daar vind ik. Prachtige natuur maar heel veel in gebruik door defensie. Nunspeet, Elspeet, Hardenberg, 't Harde en zo nog wat meer. Het is/was allemaal van defensie.

En inderdaad, die onder officieren hadden het goed voor elkaar daar. Waarom dat was weet ik ook niet, maar het was zo en ze genoten ervan. Kamers buiten het terrein dus ze konden gaan en staan waar en wanneer ze wilden. Belastingvrij kopen en dan je best doen het ook belastingvrij Nederland binnen te krijgen wat eigenlijk altijd wel lukte. Maar hebben wel 1 keer een auto bij de douane zien staan die volledig gestript was :) Of de bus uit Seedorf kwam weer eens uren later aan omdat niemand wilde zeggen van wie die twee sloffen shag nu waren die in de bus lagen.
pi_92593514
The High command of the Army have decided to take over the country...
pi_92593525
het gerucht dat Mubarak de macht overdraagd aan Suleiman
pi_92593529
Onze Bram doet niet zo moeilijk over z'n clientèle :N

pi_92593556
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:33 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dom van me ook, de deksel lag ernaast.

Voor die 2 van mij is niets veilig, maar ze eten ook gezond, want van de week hebben ze kiwi, rucola en sperzieboontjes gegeten :D
hhahaha ja ik ken het, leg ook geen manderijnen neer denken dat het balletjes zijn
pi_92593574
quote:
Hebbie niet een deksel op die pan dan?
pi_92593584
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 16:34 schreef hondjes het volgende:
The High command of the Army have decided to take over the country...
Dat heet dan een staatsgreep? :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')