Ah, ben je ook zo'n sneuerdquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waar heb je hem gekregen?
Even wobben en de blauwe pettenbrigade laten werken voor hun geld.
Snelheidsduivel die je bent
Danku.quote:
Eens, ben je meteen van die idioten af die bij elke bon de foto op gaan vragen om het systeem te frusterenquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:51 schreef JDude het volgende:
In een aantal regio's loopt nu een proef waardoor je alle gegevens over je bekeuring gewoon met je DigiD kunt inzien. Mogen ze overal invoeren!
Welkomquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:52 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ik ga hier ook maar eens mee koekeloeren / posten denk ik?
Ik kan je er zo in zetten hoor, wat voor auto heb je?quote:Kan ik dan ook in de OP of moet ik dan eerst een tijdje mee draaien hiero?
ach, daar zijn andere, makkelijkere methodes voor: 10 cent ofzo teveel overmaken... Ze zijn dan namelijk verplicht om dat teveel terug te storten, maar hun automatiseringssysteem raakt daardoor helemaal in de war..quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Eens, ben je meteen van die idioten af die bij elke bon de foto op gaan vragen om het systeem te frusteren
[..]
[..]
Ik kan je er zo in zetten hoor, wat voor auto heb je?
Dat dus. Je kan meteen de foto zien en daarmee klaar. Lekker makkelijk.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Eens, ben je meteen van die idioten af die bij elke bon de foto op gaan vragen om het systeem te frusteren
[..]
Welkom
[..]
Ik kan je er zo in zetten hoor, wat voor auto heb je?
Goede keusquote:Op woensdag 9 februari 2011 19:04 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Dat dus. Je kan meteen de foto zien en daarmee klaar. Lekker makkelijk.
Dank!
Volvo S40 2.0 uit 2000 foto: http://i.fok.nl/userpics/259608/volvos402.jpg
Haha dankje. Is ook een prima wagen.quote:
Kan best zuinig zijn jaquote:Op woensdag 9 februari 2011 19:32 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Haha dankje. Is ook een prima wagen.
Denk alleen niet dat het een blijvertje word. Dat ligt overigens niet aan de auto, maar ik ga binnenkort ook voor mijn motorrijbewijs beginnen en dan wil ik met goed weer (!) ook met de motor woon-werk verkeer rijden. En tsjah, die Volvo kost helaas behoorlijk wat geld en aangezien ik tegen die tijd toch een stuk minder met de auto rijd kan ik beter een klein auto'tje naast de motor hebben. Gewoon een <2000 Polo / Punto of iets dergelijks!
Jouw AX lijkt me ook best zuinig niet? 1.1 motor zie ik. Leuk auto'tje verder!
Niet slecht neequote:Op woensdag 9 februari 2011 19:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan best zuinig zijn ja. Laatste tank alleen 1 op 12 gereden.. Maar heb 1 op 17 ook al wel gehaald.
Wegenbelasting maar zo'n 15 euro per maand jaquote:Op woensdag 9 februari 2011 19:40 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Niet slecht nee! Ik zit net te kijken naar je wegenbelasting... Die is gewoon 4x zo goedkoop als die van mij
! Tering hey, misschien is zo'n AX ook wel iets leuks voor naast de motor te hebben in de toekomst
.
Is dat je eerste auto trouwens?
Mwah, zag vandaag een Celica uit 2000 staan, heeft ook maar 25,- wegenbelasting per maand.. (en kost ook niet zo gek veel: 8700, uit 2000, 2.0 versie met Airco enzo en 120.000 km gereden..quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:40 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Niet slecht nee! Ik zit net te kijken naar je wegenbelasting... Die is gewoon 4x zo goedkoop als die van mij
! Tering hey, misschien is zo'n AX ook wel iets leuks voor naast de motor te hebben in de toekomst
.
Is dat je eerste auto trouwens?
Die zijn inderdaad wel nice jaquote:Op woensdag 9 februari 2011 19:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, zag vandaag een Celica uit 2000 staan, heeft ook maar 25,- wegenbelasting per maand.. (en kost ook niet zo gek veel: 8700, uit 2000, 2.0 versie met Airco enzo en 120.000 km gereden..
Welkom en mooi dingquote:Op woensdag 9 februari 2011 19:04 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Dat dus. Je kan meteen de foto zien en daarmee klaar. Lekker makkelijk.
Dank!
Volvo S40 2.0 uit 2000 foto: http://i.fok.nl/userpics/259608/volvos402.jpg
Dat is ook niet verkeerd opzich nee. Maar dat kost dan weer te veel. Heb ten eerste geen flauw idee wat ik bij inruil van de Volvo voor korting zou krijgen, en ten tweede geen flauw idee hoeveel geld ik heb tegen de tijd dat heel mijn 'motorspul' compleet is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, zag vandaag een Celica uit 2000 staan, heeft ook maar 25,- wegenbelasting per maand.. (en kost ook niet zo gek veel: 8700, uit 2000, 2.0 versie met Airco enzo en 120.000 km gereden..
Nice. Ook nog naar gekeken, maar uiteindelijk van afgezien oa vanwege de belasting (diesel).quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:04 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Dat dus. Je kan meteen de foto zien en daarmee klaar. Lekker makkelijk.
Dank!
Volvo S40 2.0 uit 2000 foto: http://i.fok.nl/userpics/259608/volvos402.jpg
Ja dat snap ik. Wat doet zo'n S40 diesel rond dat bouwjaar aan wegenbelastig? Meer dan 300 euro per kwartaal gok ik.. Smak geldquote:Op woensdag 9 februari 2011 19:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Nice. Ook nog naar gekeken, maar uiteindelijk van afgezien oa vanwege de belasting (diesel).
Mwah, licht? toch wel 1050 kilo ofzo..quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:46 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad wel nice ja
Weinig wegenebelasting
betaal voor mn polo ook 20 p/m en die is volgens mij wel een stuk lichter..
Leuke auto's hequote:Op woensdag 9 februari 2011 19:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Kwam van de week wel mooie V40 op diesel tegen op marktplaats.. de 115 pk versie, pikzwart, mooie originele velgen..
Ik doe nu als student al zo'n 12.000 per jaar. Dus denk dat ik na mijn opleiding wel zo'n 20.000 doe.. Dan is een tweedehands diesel vaak al voordeliger geloof ikquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:00 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Leuke auto's he!
Alleen diesels kosten zoveel wegenbelasting en ik rijd misschien net 15 duizend kilometer per jaar. Zou zelf niet zo vlug voor een diesel gaan dus!
Zag vorige week dinsdag in het centrum van Tilburg een rode Ferrari (model? geen flauw idee!) rijden. Ook wel bruut om te zien zo. Zie je niet vaak hier
Ieder zijn smaak, maar dan vind ik de C70 (eerste model!) toch mooier:quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:01 schreef Marco001 het volgende:
[ afbeelding ]
hebbe hebbe (imho, 1 van de weinig ECHT mooie volvo's; de C30
Alleen jammer dat ie niet gemaakt gaat worden..
Ben het (weer?) helemaal met je eens hahaquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:01 schreef Marco001 het volgende:
[ afbeelding ]
hebbe hebbe (imho, 1 van de weinig ECHT mooie volvo's; de C30
Alleen jammer dat ie niet gemaakt gaat worden..
Zo-een postte ik gister, in het vorige topic.. Staat een absurd mooie te koop, een T5 GT Sapphire..quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:06 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Ieder zijn smaak, maar dan vind ik de C70 (eerste model!) toch mooier:
[ afbeelding ]
Sinds ik in de praktijk meedraai vertrouw ik LPG bakken niet zo.. Storingsgevoelig door extra elektronica en duurdere onderhoudsbeurten vanwege klepspeling controleren terwijl dat bij moderne diesel en benzineblokken niet hoeft. Daar denken veel mensen niet bij na als ze een Sorento V6 op lpg kopenquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:04 schreef Marco001 het volgende:
mwah, met 20k per jaar zou ik als ik jou was een auto op lpg kopen... Kan dan beter uit als een diesel..
En actieradius? Ik kom 600 km ver, op 1 tank lpg, +(indien nodig) 400km op benzine..
Enig verschil is: tank diesel kost je 60+ euro, volle tank gas heeft mij gister 25 euro gekost(50 liter)
Om nog maar te zwijgen over de wegenbelasting, die ook in het voordeel is van G3...
Dus tenzij je een absurd zuinige diesel koopt(denk 1:24 ofzo) ben je met G3 goedkoper uit..
Wel het sloomste blok.. Doe dan op zijn minst een 2.5Tquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zo-een postte ik gister, in het vorige topic.. Staat een absurd mooie te koop, een T5 GT Sapphire..
Sjoegerd; zoiets?
http://link.marktplaats.nl/419245672
Ja, de politie doet sneu tegen mij, ik doe sneu tegen de politie.quote:
Die flitsers ken ik ook, en ben er al enige keren iets te hard langsgekomen (paar km/h). Alleen weet ik niet of er nog iets komt, bij mij duurt het meestal 5 a 6 maanden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:07 schreef monsterd. het volgende:
[..]
in voorst. terwijl ik weet dat daar flitspalen staan. ik moest die dag midden in dat dorp draaien. misschien ben ik geflitst net op het moment dat ik snelheid maakte.. nouja het zal maar, mijn moeder heeft aangeboden hem te betalen
Autorijtopic #55 - Waar auto's wegwaaien!quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zo-een postte ik gister, in het vorige topic.. Staat een absurd mooie te koop, een T5 GT Sapphire..
Sjoegerd; zoiets?
http://link.marktplaats.nl/419245672
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blaze with the fire that is never extinguished
Tsjah, je moet er van houden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Lijkt me zo'n heerlijke auto, snel en mooi![]()
http://link.marktplaats.nl/411468454
Mwah, wij hebben hier 2 auto's op LPG staan, draaien beiden al meer dan 130.000 km mee(okay, 1 bijna..) en (nog) nooit onderhoud aan gehad wat te maken had met de LPG installatie..quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Sinds ik in de praktijk meedraai vertrouw ik LPG bakken niet zo.. Storingsgevoelig door extra elektronica en duurdere onderhoudsbeurten vanwege klepspeling controleren terwijl dat bij moderne diesel en benzineblokken niet hoeft. Daar denken veel mensen niet bij na als ze een Sorento V6 op lpg kopen
Dan zul je een nieuwe soort bestuurder introduceren, tot nu toe heb ik R32's met alleen maar leipe mocro's of leipe VROS-agenten achter het stuur gezien.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Lijkt me zo'n heerlijke auto, snel en mooi![]()
http://link.marktplaats.nl/411468454
Idd heel veel moneyquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:18 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Tsjah, je moet er van houden.
Voor die auto zou ik dus echt geen 24 duizend overhebben.
Tja, weet je wat het is..quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan zul je een nieuwe soort bestuurder introduceren, tot nu toe heb ik R32's met alleen maar leipe mocro's of leipe VROS-agenten achter het stuur gezien.
Maar ik geef toe, dat zou me weinig schelen, en het lijkt me ook een erg leuke wagen. Veel PK's op een relatief licht gewicht staat garant voor plezier.
heb ik liever zo-een:quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan zul je een nieuwe soort bestuurder introduceren, tot nu toe heb ik R32's met alleen maar leipe mocro's of leipe VROS-agenten achter het stuur gezien.
Maar ik geef toe, dat zou me weinig schelen, en het lijkt me ook een erg leuke wagen. Veel PK's op een relatief licht gewicht staat garant voor plezier.
De koppen zijn er niet heel lekker tegen bestand nee.. Maar dit jaar of volgend jaar komt de nieuwe Picanto en die schijnt af fabriek een gasinstallatie te krijgen. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, wij hebben hier 2 auto's op LPG staan, draaien beiden al meer dan 130.000 km mee(okay, 1 bijna..) en (nog) nooit onderhoud aan gehad wat te maken had met de LPG installatie..
Op pasgeleden 1 keer een rubbertje van het tankvulgebeuren na dan...
1 van die auto's s een 206, de andere een Seat Ibiza..
Ligt echt aan de motor.. B.v. Ford levert geen eens lpg, terwijl Volvo en Chevrolet het zelfs standaard aanbieden..
Oh, en Volvo's en Saab's ebben de reputatie dat ze met gemak 500.000 km op lpg kunnen draaien zonder problemen..
Ligt dus echt aan de motor..
Blijkbaar kunnen Hyundai c.q. Kia motoren niet zo goed tegen lpg (te dunne/ goedkope materialen? )
Dat dus.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
heb ik liever zo-een:
http://link.marktplaats.nl/408499852
Hou je nog wat geld over voor leuke tune-ups
En voor dat geld heb je een perfecte 850 T-5R.. En dan ook nog eens flink opgefoktquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
heb ik liever zo-een:
http://link.marktplaats.nl/408499852
Hou je nog wat geld over voor leuke tune-ups
tja..volvoquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
En voor dat geld heb je een perfecte 850 T-5R.. En dan ook nog eens flink opgefokt
Tune-ups is voor mij een dikke no-go area, ik zou een auto zo orgineel mogelijk willen houden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
heb ik liever zo-een:
http://link.marktplaats.nl/408499852
Hou je nog wat geld over voor leuke tune-ups
Dat heb ik dus met Volkswagen en Audi. Alhoewel ik laatst een stukje in een Jetta 1.6 heb gereden en het een fijne auto vind.. Alleen zo traag en alles gaat zo soepel.. Zowat geen weerstand in de koppelingquote:
Eens, maar die Leon van marktplaats gaat zijn uiterlijk echt wel waarmaken hoorquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tune-ups is voor mij een dikke no-go area, ik zou een auto zo orgineel mogelijk willen houden.
Liever een onopvallende zakelijke sedan met een hele dikke motor onder de kap (BMW 550i, 367pk, V8 / van 2005 - 2009) dan een auto die niet kan waarmaken wat hij pretendeert te zijn.
Toen ik 's avonds eens door Apeldoorn reed (met een S-klasse) zat er achter mij een lawaai-Subaru constant te drukken. Totdat ik bij het stoplicht bij groen volgas wegvloog. Ik hoorde nog wel "vroaaaaap, vroaaaaap" maar zag de 2 koplampen erg snel kleiner worden.
Zit er bij Volvo dan wel weerstand in de koppeling?quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met Volkswagen en Audi. Alhoewel ik laatst een stukje in een Jetta 1.6 heb gereden en het een fijne auto vind.. Alleen zo traag en alles gaat zo soepel.. Zowat geen weerstand in de koppeling
Pak de 440 van Hyman eens.. Dat ding werkt zo allebarstend zwaarquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zit er bij Volvo dan wel weerstand in de koppeling?
Ik heb eens een V50 handgeschakeld gereden en daarbij kon ik bijna niet eens voelen als ik naar de volgende versnelling ging....
Das dan toch weer een ander uiterste?quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:33 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Pak de 440 van Hyman eens.. Dat ding werkt zo allebarstend zwaar
Ja daar is naar mijn idee ook iets niet helemaal goed. Je moest m echt hard uit en in de versnelling drukken. Geloof dat mijn auto trouwens niet meer inhoud en nukkig loopt te doenquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:34 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Das dan toch weer een ander uiterste?
Mijn VW werkt ook super zwaar xD maar die is al 20 jaar oud en die moet ik eens smeren
quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tune-ups is voor mij een dikke no-go area, ik zou een auto zo orgineel mogelijk willen houden.
Liever een onopvallende zakelijke sedan met een hele dikke motor onder de kap (BMW 550i, 367pk, V8 / van 2005 - 2009) dan een auto die niet kan waarmaken wat hij pretendeert te zijn.
Toen ik 's avonds eens door Apeldoorn reed (met een S-klasse) zat er achter mij een lawaai-Subaru constant te drukken. Totdat ik bij het stoplicht bij groen volgas wegvloog. Ik hoorde nog wel "vroaaaaap, vroaaaaap" maar zag de 2 koplampen erg snel kleiner worden.
Hmmmm, ik ben één keer in een snelle Volvo (850?) getrapt, die stond naast mij (Audi A6 3.0 TDI) bij het stoplicht en ik wilde voor hem invoegen, had niet eens de bedoeling om tegen hem een sprintje te trekken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:31 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Eens, maar die Leon van marktplaats gaat zijn uiterlijk echt wel waarmaken hoor
Jaja, de T-5's zijn vlotte bakken voor weinig geldquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hmmmm, ik ben één keer in een snelle Volvo (850?) getrapt, die stond naast mij (Audi A6 3.0 TDI) bij het stoplicht en ik wilde voor hem invoegen, had niet eens de bedoeling om tegen hem een sprintje te trekken.
Totdat ik merkte dat toen ik volgas had gegeven hij zelfs een neuslengte voor me reed. Moest ik alsnog achter hem invoegen (mijn strook hield op).
Trouwens, bij een Seat Leon moet ik altijd hieraan denken (bij minuut 1:15):
Ik vind het koningen, lekker de mongool uithangen is prachtig. Een maat van mij is wat dat betreft net zo gestoord als ik, samen in de auto is dan ook altijd dolle pret. Dan maakt het niet uit of we samen zitten te hakken op old-skool Paul Elstak (bij voorkeur in de file, de combinatie dure auto en 2 compleet gestoorde gasten doet wel wat bekijks opwekken), of dat ik in de file een grote krant zit te lezen en niets naar voren kan zien (terwijl de adaptive cruise control het rijden heeft overgenomen), of gewoon keihard naar elkaar zitten roepen "leipe dit ouwe, leipe dat ouwe". Of heel langzaam naast Twingo's gaan rijden (daar zitten meestal de lekkerste chicks in) en dan samen naar de bestuurster in kwestie overduidelijk onze interesse tonen door onze zonnebril zo half af te doen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
Nou...quote:
Ach, zo reed ik eens achter een Signum V6 TDI(stond achterop de auto, dubbele pijp waar flinke roetwolken uitwamen, hij trok volle polle op, maar nog kon ik heb met mijn 1.4tje met gemak bijhouden...quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tune-ups is voor mij een dikke no-go area, ik zou een auto zo orgineel mogelijk willen houden.
Liever een onopvallende zakelijke sedan met een hele dikke motor onder de kap (BMW 550i, 367pk, V8 / van 2005 - 2009) dan een auto die niet kan waarmaken wat hij pretendeert te zijn.
Toen ik 's avonds eens door Apeldoorn reed (met een S-klasse) zat er achter mij een lawaai-Subaru constant te drukken. Totdat ik bij het stoplicht bij groen volgas wegvloog. Ik hoorde nog wel "vroaaaaap, vroaaaaap" maar zag de 2 koplampen erg snel kleiner worden.
Wat was precies het bewonderingswaardige?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:11 schreef von_Preussen het volgende:
Mijn god, deze Duitser is voor mij de held van de dag, in Parijs bij een flitscontrole met 246km/h waar je 130km/h mag gepakt.![]()
http://www.merkur-online.(...)arfalle-1104368.html
Het godvergeten lef om met die snelheid door het buitenland heen te scheuren, ik vind het zo prachtig, en dan ook nog eens gepakt worden. Dat doe ik hem niet na.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:24 schreef D. het volgende:
[..]
Wat was precies het bewonderingswaardige?
Mischien was het ook een debiel die niet kon schakelen, was de turbo niet optimaal, jij 1 sec eerder op het gas, er zijn veel redenen te bedenken waarom je een sterkere auto eruit kan trekken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:26 schreef Marco001 het volgende:
hmm, zit net bij die Signum te kijken: 184 pk, v.s. 100 pk in mijn seat.
0-100 in 9,2 Seat: 11.2
vmax 225 Seat: 191
Dus ik zou hem niet zo gemakkelijk bij hebben moeten kunnen houden, terwijl hij volgens mij echt wel volgas ging.. (te zien aan de gigantische dieselpluimen...)
Misschien dacht ie dat ie de boete toch niet zou krijgen als Duitser zijndequote:Op woensdag 9 februari 2011 21:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het godvergeten lef om met die snelheid door het buitenland heen te scheuren, ik vind het zo prachtig, en dan ook nog eens gepakt worden. Dat doe ik hem niet na.
Ik heb het al eerder gezegd, en er (terecht?) kritiek voor geoogst, mij maakt het niet uit aan welke kant van de Nederlandse / Duitse grens ik zit, ik bepaal mijn snelheid aan de hand van het voertuig, het verkeer, het overzicht op snelheidscontrole's en het weer.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:30 schreef D. het volgende:
[..]
Misschien dacht ie dat ie de boete toch niet zou krijgen als Duitser zijnde
Ik doe het hem idd ook niet na, maar dan moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo hard gereden heb. Ook niet op 'mijn eigen' snelweg.
Ik ookquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd, en er (terecht?) kritiek voor geoogst, mij maakt het niet uit aan welke kant van de Nederlandse / Duitse grens ik zit, ik bepaal mijn snelheid aan de hand van het voertuig, het verkeer, het overzicht op snelheidscontrole's en het weer.
neeh, ik ree achter hem, hield steeds een afstand aan van c.a. 10 meter, hij was zelfs eerder opt gas(of diesel, in zijn geval) (was namelijk een lange stoplicht sprint..)quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mischien was het ook een debiel die niet kon schakelen, was de turbo niet optimaal, jij 1 sec eerder op het gas, er zijn veel redenen te bedenken waarom je een sterkere auto eruit kan trekken.
Zo heb je ook voor op de Autobahn enkele truukjes om snellere auto's bij te houden, bijv. in hun slipstream blijven hangen en pas op het laatste moment naar links gaan om in te halen. Of als de persoon in kwestie voor je zit (en er zit iemand voor hem), kort voordat zijn voorganger naar rechts gaat je terug laten vallen zodat jij al 2 a 3 seconden op het gas staat en snelheid opbouwt en hij zo minder makkelijk wegkomt.
We hebben hier een weggetje, 1e stuk zitten een paar drempeltjes, maar daarna kan je zo 5 km lang aan 100km/h rijden, m.u.v. van 2 zijweggetjes (zeer overzichtelijk) en 1 bruggetje, waar ik met een verlengde sprinter! (2500+ kg) al eens airtime heb gehad.. )quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ook
En da's dan ook gelijk de reden dat ik niet eerder zo hard gereden heb
Ik heb ooit met mijn eerste auto airtime gehad, en daarna een nieuwe ophanging nodigquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
We hebben hier een weggetje, 1e stuk zitten een paar drempeltjes, maar daarna kan je zo 5 km lang aan 100km/h rijden, m.u.v. van 2 zijweggetjes (zeer overzichtelijk) en 1 bruggetje, waar ik met een verlengde sprinter! (2500+ kg) al eens airtime heb gehad.. )
Laten we het zo stellen, als je regelmatig zeer hoge snelheden haalt (vooral in Duitsland) dan is je perceptie en inschattingsvermogen geheel anders ingesteld. Dat is zinloos om over te discussiëren, jij bent tevreden met je jonko, alleen ik heb toch echt heroïne nodig om aan mijn adrenaline-rush te komenquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ook
En da's dan ook gelijk de reden dat ik niet eerder zo hard gereden heb
Een geschikte auto is wel een vereiste jaquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laten we het zo stellen, als je regelmatig zeer hoge snelheden haalt (vooral in Duitsland) dan is je perceptie en inschattingsvermogen geheel anders ingesteld. Dat is zinloos om over te discussiëren, jij bent tevreden met je jonko, alleen ik heb toch echt heroïne nodig om aan mijn adrenaline-rush te komen
Alhoewel, het begint zijn uitwerking te verliezen, heb mij voorgenomen om nog eens de 300km/h barriere te doorbreken (alleen moet ik daarvoor eerst een geschikte auto hebben). 300km/h rijden, wat een droom lijkt me dat.![]()
Momenteel staat ie op 10km/h, althans hoe hard ik kan rennen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:52 schreef D. het volgende:
[..]
Een geschikte auto is wel een vereiste ja
Waar staat de teller nu?
Ik ren snellerquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Momenteel staat ie op 10km/h, althans hoe hard ik kan rennen.
Tot nu toe ben ik echter altijd de begrenzer bij 250km/h tegengekomen (plus wat afwijking), en aangezien bijna elke 3.0 liter dat tegenwoordig bereikt wen je daar vrij gauw aan.
Niet voor niets dat in de laatste paar jaren het "herenakkoord" tussen de Duitse merken is opgebroken, werd eerder nog afgesproken alle auto's op 250km/h te begrenzen (behalve Porsche), biedt men tegenwoordig van de fabriek af al zgn. "drivers packages" aan met o.a. een verhoogd limiet (vaak 305km/h, dus nog steeds een begrenzer).
wel eens 350 gereden (wel passagier toen..) in een lichtelijk gemodificeerde 911 turbo(500+pk)quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laten we het zo stellen, als je regelmatig zeer hoge snelheden haalt (vooral in Duitsland) dan is je perceptie en inschattingsvermogen geheel anders ingesteld. Dat is zinloos om over te discussiëren, jij bent tevreden met je jonko, alleen ik heb toch echt heroïne nodig om aan mijn adrenaline-rush te komen
Alhoewel, het begint zijn uitwerking te verliezen, heb mij voorgenomen om nog eens de 300km/h barriere te doorbreken (alleen moet ik daarvoor eerst een geschikte auto hebben). 300km/h rijden, wat een droom lijkt me dat.![]()
Airtime daarentegen heb ik alleen nog maar als passagier mogen beleven, in een BMW 730d op een spoorwegovergang.
Gebrek aan auto's die het halen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:06 schreef D. het volgende:
[..]
En de reden dat je dat nog niet gedaan hebt is...?
Dan wordt het lastig jaquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Gebrek aan auto's die het halen?
Nopequote:Op woensdag 9 februari 2011 22:10 schreef D. het volgende:
[..]
Dan wordt het lastig ja
Je kent niemand met een 'leuke' auto?
Ah, dan komen ze 'm bij jou lenenquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nope.. Eerste die een 'leuke' auto onder de kont heeft ben ik waarschijnlijk.
Nou rij ik ook wel eens grote Sprinters (8-zits, hoog dak, maar weet niet of jij zulke bedoelt) alleen daarmee te gaan vliegen is iets wat ik niet aan zou durven....die Sprinter heeft de wegligging van een natte krant.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
wel eens 350 gereden (wel passagier toen..) in een lichtelijk gemodificeerde 911 turbo(500+pk)
Ph, en hier 3 keer airtime, 1 keer met 206, 1 keer met mijn seat(al was dat amper airtime) en 1 keer dus met de sprinter..
Auto's lenen om ze uit te proberen doe ik nooit, meestal biedt men mij het wel aan om eventjes samen een rondje te draaien.quote:
Mochten ze willenquote:
Bedoel ik inderdaad, 8 zits, hoogbouw, verlengd voor rolstoelgebruik..quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nou rij ik ook wel eens grote Sprinters (8-zits, hoog dak, maar weet niet of jij zulke bedoelt) alleen daarmee te gaan vliegen is iets wat ik niet aan zou durven....die Sprinter heeft de wegligging van een natte krant.
[..]
Auto's lenen om ze uit te proberen doe ik nooit, meestal biedt men mij het wel aan om eventjes samen een rondje te draaien.
Ja, volgens mij was dat 'm, maar dan juist richting Putten. Op de heenweg zag ik 'm volgens mij ook al ergens in m'n ooghoek.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die paal bij de Mitsubishi garage voor de deur?.. Zeg maar als je vanaf Putten komt dan op de eerste rotonde rechtdoor?
Welke autobouwer had nou ook alweer in z'n foldertje gezet "The car is aerodynamically limited to [niet zo spectaculaire topsnelheid]"quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:59 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ren sneller
Ik had een begrenzer bij 240, en da's daarmee mijn record
Mijn auto zou 285 kunnen, maar heb het nog nooit geprobeerd.
Bij de juiste omstandigheden (dus over de grens) wil ik dat nog wel een keer doen.
Tenminste, proberen, en kijken of ik het aandurf
Is dat zoiets toevallig? http://cgi.ebay.com/NEW-T(...)0cbee0#ht_3807wt_905quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:57 schreef Marco001 het volgende:
Doh! heb ik net 2 mountainbike apps gekocht voor mijn ipod touch(4g), om in het buitenland te gebruiken. Blijkt dat de ipod geen GPS heeft(terwijl ze dat bij de winkel wel zeiden..)
hhmmmz, wacht eens; voor c.a. 140 dollar incl. shipping heb je een dock ervoor, kan je hem alsnog met gps gebruiken.![]()
Pa maar eens lief aankijken(heeft ook een zo'n touch, en wilt graag een nieuwe autonavigatie..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |