klopt was niet super veel nieuws, maar als je alle bronnen erop na gaat nu is er wel degelijk het een en ander aan de hand !quote:Op maandag 14 februari 2011 14:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ook AJE zojuist live vermeld niets interessants.
Wil je best geloven hoor maar ik vind alleen twitterberichten en andere onbetrouwbare bronnen.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:16 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
klopt was niet super veel nieuws, maar als je alle bronnen erop na gaat nu is er wel degelijk het een en ander aan de hand !
Hoe wil jij aan betrouwbare bronnen komen in een land dat geen betrouwbare bronnen toestaat?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wil je best geloven hoor maar ik vind alleen twitterberichten en andere onbetrouwbare bronnen.
Maar het zal wel.
KhDoc Shirzan Iraniquote:Op maandag 14 februari 2011 14:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Wil je best geloven hoor maar ik vind alleen twitterberichten en andere onbetrouwbare bronnen.
Maar het zal wel.
Ik zou wachten tot een van de grote media-organisaties het nieuws bevestigen, zoals ze dat eerder in 2009 deden.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:18 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Hoe wil jij aan betrouwbare bronnen komen in een land dat geen betrouwbare bronnen toestaat?
je kan niet elke twitteraar blindelings betrouwbaar noemen , maar er zitten wel degelijk redelijk betrouwbare tussen ...quote:Op maandag 14 februari 2011 14:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Maar het zal wel.
juist!quote:Op maandag 14 februari 2011 14:20 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
KhDoc Shirzan Irani
v @JShahryar: #Iran: Clashes reported from Shiraz sec forces beating protesters after ltg them assemble peacefully #IranElection @bbcnews
Als je genoeg van dit soort berichten krijgt, steeds anders geformuleerd en onafhankelijk van elkaar neemt de betrouwbaarheid trouwens toe.
Hier een heel stuk over hoe die bronnen te gebruiken als je t boeiend vindt.
http://onlinejournalismbl(...)ontent-context-code/
Klopt, en ik hanteer nu hetzelfde principe, weet ik hoeveel geruchten filter ik er al tussenuit, omdat ze gewoon niet betrouwbaar genoeg zijn.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ik zou wachten tot een van de grote media-organisaties het nieuws bevestigen, zoals ze dat eerder in 2009 deden.
Tijdens de Egypte-protesten waren jij en RvdLaak juist erg goed in het vergaren en verifiëren van berichten.
In 2009, door de verkiezingen, was er veel media aanwezig. Nu niet.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:20 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ik zou wachten tot een van de grote media-organisaties het nieuws bevestigen, zoals ze dat eerder in 2009 deden.
Gelukkig denkt de rest van de media hier anders over. Berichten worden niet eens bevestigd door foto's, filmpjes zoals dat wel gebeurde tijdens de Egypte-revolutie.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:20 schreef raistlin6 het volgende:
Als je genoeg van dit soort berichten krijgt, steeds anders geformuleerd en onafhankelijk van elkaar neemt de betrouwbaarheid trouwens toe.
Ja, daar kan het ook aan liggen.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:22 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
In 2009, door de verkiezingen, was er veel media aanwezig. Nu niet.
filmpjes over die bike's komen er wel langzaamaan doorheen ( okaj , geen beelden van de traangas geruchten etc . maar goed ..) toevoeging n.a.v. zijn reactie over de bike's nee ook niet die beelden dat ze de mensen omver proberen te rijden , maar ik ben benieuwd , ik ben bang dat deze verhalen wel waar kunnen zijn maar indd. eerst wachten tot xtra bronnen en berichten )quote:Op maandag 14 februari 2011 14:23 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Gelukkig denkt de rest van de media hier anders over. Berichten worden niet eens bevestigd door foto's, filmpjes zoals dat wel gebeurde tijdens de Egypte-revolutie.
Precies nu dacht ik. 17:00 Iraanse tijd, 14:30 in Nederland.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:28 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Hoelaat zijn de meeste klaar met werken vandaag?
Omdat men nu nog aanwezig op de straten zijn.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:29 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ik hoop wel dat er indd. filmpjes op bambuser komen .. over bahrein staat het al wel vol - met filmpjes- , is er een reden dat dat uit iran minder is ??
ik bedoel de live filmpjes ( rechtstreeks vanaf telefoon,)quote:Op maandag 14 februari 2011 14:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat men nu nog aanwezig op de straten zijn.
laterZquote:Op maandag 14 februari 2011 14:34 schreef raistlin6 het volgende:
Ik moet er nu vandoor hoe kut ik t ook vind. Tot later.
Kijk dit is dan wat ik bedoel. Dit en bijvoorbeeld filmpjes maken de beweringen op de FP wel wat geloofwaardiger.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:35 schreef AryaMehr het volgende:
Foto schijnt van vandaag te zijn:
[ afbeelding ]
En nu dus je officiële bron:quote:Op maandag 14 februari 2011 14:23 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Gelukkig denkt de rest van de media hier anders over. Berichten worden niet eens bevestigd door foto's, filmpjes zoals dat wel gebeurde tijdens de Egypte-revolutie.
Nopequote:Op maandag 14 februari 2011 14:35 schreef AryaMehr het volgende:
Foto schijnt van vandaag te zijn:
[ afbeelding ]
Wat wil je dan, dat ik nieuws niet plaats, ook al is het waar, maar nog niet geplaatst door grote nieuwszenders?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:38 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Kijk dit is dan wat ik bedoel. Dit en bijvoorbeeld filmpjes maakt de beweringen op de FP wel wat geloofwaardiger.
Foto schijnt door Al-Arabiya te zijn vrij gegeven, maar volgens mij heb ik de foto al eerder gezien en dateert het van 2009. Hmm.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:38 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Kijk dit is dan wat ik bedoel. Dit en bijvoorbeeld filmpjes maakt de beweringen op de FP wel wat geloofwaardiger.
Al Arabiya is een goed voorbeeld van een niet betrouwbare bron heb ik de afgelopen weken gemerkt.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Foto schijnt door Al-Arabiya te zijn vrij gegeven, maar volgens mij heb ik de foto al eerder gezien en dateert het van 2009. Hmm.
Een stuk neutraler. Word ook niet bericht over "zware gevechten" oid.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:38 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
En nu dus je officiële bron:
http://www.washingtonpost(...)AR2011021400848.html
Wat klopt hier niet aan?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:40 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Een stuk neutraler. Word ook niet bericht over "zware gevechten" oid.
Zelf zie ik graag nieuws dat zo goed mogelijk is geverifieerd. Twitterberichten horen daar naar mijn mening niet bij.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:39 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Wat wil je dan, dat ik nieuws niet plaats, ook al is het waar, maar nog niet geplaatst door grote nieuwszenders?
http://www.washingtonpost(...)AR2011021400848.html
Zoals ik al eerder zei, de zogenaamde "zware gevechten". Waar zijn die, bron?quote:Op maandag 14 februari 2011 14:41 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Wat klopt hier niet aan?
Op steeds meer plekken in de hoofdstad worden zware gevechten tussen protestanten en ordetroepen in burger op oude motoren gemeld.
Nogmaals ik ga heus niet iets plaatsen op basis van een simpel Twitterbericht, maar kom erop terug als ik iets plaats wat niet blijkt te kloppen als je wilt. Ik zorg heus wel dat ik iets goed check volgens journalistieke standaarden voor ik iets plaats.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zelf zie ik graag nieuws dat zo goed mogelijk is geverifieerd. Twitterberichten horen daar naar mijn mening niet bij.
Twitterberichten ondersteund door andere bronnen, filmpjes, foto's, live-streams daarentegen wel.
Al-Arabiya is erg anti-Iran, die zijn niet al te betrouwbaar.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Foto schijnt door Al-Arabiya te zijn vrij gegeven, maar volgens mij heb ik de foto al eerder gezien en dateert het van 2009. Hmm.
Oke.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:43 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nogmaals ik ga heus niet iets plaatsen op basis van een simpel Twitterbericht, maar kom erop terug als ik iets plaats wat niet blijkt te kloppen als je wilt. Ik zorg heus wel dat ik iets goed check volgens journalistieke standaarden voor ik iets plaats.
Juist. En kamelen, paardenquote:Op maandag 14 februari 2011 14:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bij zware gevechten heb ik zelf dan ook echt zware gevechten in gedachte. Dus mensen met zware wapens die om hoekjes staan te schieten, molotov cocktails die over en weer gegooigd worden. Explosies dat soort dingen. Maar dat is misschien persoonlijk
The fuck..quote:Members of Iran's Revolutionary Guard militia drove past on their signature motorcycles and shot some bystanders with paint guns.
tijdens de revolutie in egypte is allang duidelijk geworden dat er ook veel uit twitter berichten gehaald kan worden ... en het word hier ook langs andere liveblogs etc. en bronnen gelegd , in combinatie geeft het een beeld van hoe het er nu uit ziet .quote:Op maandag 14 februari 2011 14:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zelf zie ik graag nieuws dat zo goed mogelijk is geverifieerd. Twitterberichten horen daar naar mijn mening niet bij.
Twitterberichten ondersteund door andere bronnen, filmpjes, foto's, live-streams daarentegen wel.
Vind ik ook fijn dat je het meldt hoor, ik vind het juist belangrijk om objectief te schrijven. Ik zal 'zware' weghalen, omdat dat inderdaad niet objectief meetbaar is. Twitter is best als bron te gebruiken, alleen moet je op veel extra zaken letten.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:44 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Oke.
Probeer je niet aan te vallen ofzo, merk gewoon een verschil tussen de huidige berichtgeving en toen tijdens Egypte.
Je kunt tegenwoordig al bijna zelf een revolutie creëren...quote:Op maandag 14 februari 2011 14:42 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Eerste gedeelte ben ik het helemaal mee eens. Tweede totaal niet, juist dat drukmaken zorgt ervoor dat het niveau hoger wordt. Ik ben geen journalist en ook maar een gewone user die toevallig in de redactie zit, dus ik heb die hulp ook hard nodig.quote:Op maandag 14 februari 2011 14:46 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
tijdens de revolutie in egypte is allang duidelijk geworden dat er ook veel uit twitter berichten gehaald kan worden ... en het word hier ook langs andere liveblogs etc. en bronnen gelegd , in combinatie geeft het een beeld van hoe het er nu uit ziet , zoals de foto net , als er iest niet zou kloppen word dat ook hier weer duidelijk .. dus wat maak je je druk ,.. er zijn hier mensen duidelijk moeite aan het doen , om info op tafel te krijgen ..
xtra bronnen worden toegevoegd zodra die beschikbaar zijn , mochten dingen uiteindelijk niet kloppen ( stel dat ) word ook dat heus wel gemeld ! en gecorrigeerd.
quote:Op maandag 14 februari 2011 14:47 schreef Muridae het volgende:
[..]
Je kunt tegenwoordig al bijna zelf een revolutie creëren...
Gewoon wat berichten plaatsen op Twitter en Facebook dat er een revolutie zal plaatsvinden in NL...#Jan25 #Iran etc. En wat filmpjes op youtube pleuren met wat ME charges en demonstraties van de afgelopen maanden.
Voor je het weet loopt Den Haag vol met mensen die denken dat er een echte demonstratie gaande is.
Tijdens de Egypte-revolutie werden twitterberichten ondersteund met bevestigende berichten van journalisten ter plekke en/of foto, film, live-stream materiaal. Dat is het verschil..quote:Op maandag 14 februari 2011 14:46 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
tijdens de revolutie in egypte is allang duidelijk geworden dat er ook veel uit twitter berichten gehaald kan worden ... en het word hier ook langs andere liveblogs etc. en bronnen gelegd , in combinatie geeft het een beeld van hoe het er nu uit ziet .
zoals de foto net , als er iets niet zou kloppen word dat ook hier weer duidelijk! .. dus wat maak je je druk ,.. er zijn hier mensen duidelijk moeite aan het doen , om info op tafel te krijgen ..
xtra bronnen worden toegevoegd zodra die beschikbaar zijn , mochten dingen uiteindelijk niet kloppen ( stel dat ) word ook dat heus wel gemeld ! en gecorrigeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |