abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92584653
Trolljegeren (2010)

Veel besproken hier, maar moest toch effe mijn 2 centen in het bakje pleuren.
Blair witch style docu over een stel studenten die achter een berenstroper aangaan.

Wist weinig over de film behalve dat mensen hem hier gezien hadden en het een decent cijfer gaven. Maar het hele concept van de film vind ik briljant. Echt ongelooflijk leuke film, toffe karakters, goed geacteerd en prachtige plaatjes van Noorwegen (ik zei al tegen een vriend van me dat er vast wel een dikke subsidie inzat van het Noorse toerismebureau ;) ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Imdb: 7.7
Ik: 8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_92586154
Trolljegeren (2010)

kan weinig meer toevoegen aan de vele reacties hier. natuurlijk goed geacteerd zoals vaker genoemd maar ik vond het moeilijk om mijn aandacht er bij te houden rond het midden van de film waar het allemaal een beetje minder spannend werd.

7.0

The Blair Witch Project

tot mijn schaamte deze horror nog niet gezien. de eerste in zijn genre maar ik vind hem echt heel goed. de spanning wordt echt mooi opgebouwd. En wat is nou spannender dan het onverklaarbare. het eind:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moet ik om er meer vanaf te weten, de vervolgen kijken of zijn dat slechte aftreksels wat wel vaker gebeurd met dit soort films?

7.8
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:25:00 #28
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_92586409
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:15 schreef truedestiny het volgende:
Trolljegeren (2010)

kan weinig meer toevoegen aan de vele reacties hier. natuurlijk goed geacteerd zoals vaker genoemd maar ik vond het moeilijk om mijn aandacht er bij te houden rond het midden van de film waar het allemaal een beetje minder spannend werd.

7.0

The Blair Witch Project

tot mijn schaamte deze horror nog niet gezien. de eerste in zijn genre maar ik vind hem echt heel goed. de spanning wordt echt mooi opgebouwd. En wat is nou spannender dan het onverklaarbare. het eind:
SPOILER
moet ik om er meer vanaf te weten, de vervolgen kijken of zijn dat slechte aftreksels wat wel vaker gebeurd met dit soort films?

7.8
Niet doen, heb alleen nummer 2 gekeken, maar die was zo slecht dat ik niet eens wist dat er nog meer zijn..
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_92586697
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:15 schreef truedestiny het volgende:
Trolljegeren (2010)

7.0

The Blair Witch Project

SPOILER

7.8
SPOILER
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_92586796
The Imaginarium of Dr. Parnassus (2009)
Grappige, sterke, originele, Tim Burton-achtige film met een enorme cast (Heath Ledgers laatste rol, Johnny Depp, Colin Farell, Jude Law en anderen) die veel lachmomentjes en mooie beelden kent. Sommige special effects zijn nogal goedkoop, dat is erg jammer, maar de hele film blijft boeien. Erg laag gewaardeerd op IMDB, onterecht.
8.5/10 (IMDB: 7.1/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_92586841

Batman the Dark Knight,

Hij is al een tijd uit maar ik had nog zoveel toffe films op mijn lijst staan dan deze nu pas aan de beurt kwam. Heath Ledger speelt een heerlijke rol van The Joker. Vooral wanneer die tegen Batman zegt: "You complete me" _O_ . De rol van Rachel vond ik niet zo boeiend, ze konden beter iemand anders kiezen dan Maggie Gyllenhaal. Ik vond het wel jammer dat Morgan Freeman een klein bijrolletje kreeg terwijl hij toch een grote acteur is.

De film duurt weliswaar 2,5 uur maar hij verveeld geen moment. Alleen maar plot-twists zorgen ervoor dat je maar moet blijven kijken. Ik vond het redelijk voorspelbaar, en de humor was ver te zoeken. Ik vind hem wel overgewaardeerd - IMDB 8,9 :') maar Amerikanen geven hun favoriete actieheld natuurlijk een hoog cijfer. Door de weinige ademruimte die is over gelaten zijn doordat ze de spanning hoog willen houden zijn ze enkele dingen vergeten. Ze zorgen dat je geen band krijgt met de spelers en dat maakt het allemaal net wat minder. Daarom krijgt hij een 7,6 van mij.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_92589613
Faster

wauw dit had ik echt niet achter deze film gezien. nadat ik de filmposter had gezien leek het mij een hersenloze actiethriller te worden. het werd een stuk meer dan dat. :)

dikke 8
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:35:26 #33
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_92598884
O Brother, Where Art Thou?

Een film van de Coen Brothers staat garant voor kwaliteit, en zo ook deze film.

Everett McGill (George Clooney) is samen met twee andere gevangenen ontsnapt, hij wil zijn vrouw terug die op het punt staat met een ander te trouwen. Onderweg beleven de 3 allerlei hachelijke momenten. De film is overigens gebaseerd op de Odyssee van Homerus.
O Brother, Where Art Thou? is een leuke film met zwarte humor en kijkt lekker weg. Een 8
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_92600923
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_92604324
Micmacs à tire-larigot (Jean-Pierre Jeunet, 2009)
Jean-Pierre Jeunet is een regisseur die je moet liggen, ik kan persoonlijk zijn stijl altijd wel waarderen. Micmacs is ook weer een leuke film, al moet hij het zeker wel afleggen tegen Un Long Dimanche de Fiançailles en Amélie. Inhoudelijk misschien niet heel sterk, maar wel erg creatief en je zit wel de gehele speelduur met een glimlach op je gezicht. Schattig filmpje. 7.3

Surrogates (Jonathan Mostow, 2009)
Tja... zeker geen hoogstaande film, maar wel een aardig aktiefilmpje die anderhalf uur weet te vermaken. Het verhaal is een beetje naar Avatar concept, maar dan in een andere omgeving. De film speelt zich af in de nabije toekomst waar mensen een geïsoleerd bestaan leiden. Interactie tussen mensen vindt plaats middels surrogaat-robotten, een mooiere versie van hun menselijke tegenhanger. Vermakelijk voor een keertje. 6.8
pi_92606423
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:35 schreef Mr_DG het volgende:
O Brother, Where Art Thou?

Een film van de Coen Brothers staat garant voor kwaliteit, en zo ook deze film.

Everett McGill (George Clooney) is samen met twee andere gevangenen ontsnapt, hij wil zijn vrouw terug die op het punt staat met een ander te trouwen. Onderweg beleven de 3 allerlei hachelijke momenten. De film is overigens gebaseerd op de Odyssee van Homerus.
O Brother, Where Art Thou? is een leuke film met zwarte humor en kijkt lekker weg. Een 8
The Coens leveren zeker goed werk af, maar ik vond deze film toch kant nog wal raken. Bij vlagen was het wel humoristisch, maar ik vond het verhaal erg slapjes.
pi_92607396
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 19:14 schreef vault_tec het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_92608275
Company Men (2010)

Zakenfilm slash drama over een een aantal personen die wel/of niet ontslagen worden op verschillende niveaus in het bedrijf. Dit soort films kan ik elke dag wel zien. Cast was natuurlijk fantastisch met Chris Cooper, Tommy Lee Jones, Ben Affleck en Kevin Costner O+

Met name Chris Cooper en Tommy Lee Jones zetten hier een puike prestatie neer. Al moet je er wel van houden, dit soort films. Had het idee dat Affleck een 1 op 1 kopie van hemzelf speelde :')

IMDB: 6.9
Zelf: 8

[ Bericht 3% gewijzigd door sitting_elfling op 10-02-2011 22:25:34 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 februari 2011 @ 21:33:06 #39
862 Arcee
Look closer
pi_92609453
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Company Men (2010)

Had het idee dat Affleck een 1 op 1 kopie van hemzelf speelde :')
Inderdaad, wat een drol van een acteur is dat.:')

Aardige film wel idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_92609795
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 22:15 schreef casper019 het volgende:
The mechanic

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Actie / Drama
92 minuten

geregisseerd door Simon West
met Jason Statham, Ben Foster en Donald Sutherland

Na jarenlang een meester in zijn vak geweest te zijn wil een gepensioneerde huurmoordenaar (Jason Statham), bijgenaamd 'The Mechanic', niets anders dan rust. Wanneer de vader van Steve McKenna (Ben Foster) vermoord wordt, vraagt Steve echter om zijn hulp en wil hij dat 'The Mechanic' hem de kneepjes van het vak leert, zodat hij uiteindelijk de dood van zijn vader kan wreken.

Wow eindelijk weer eens een toffe vlotte actie film!, film kijkt heel lekker weg en is vanaf het begin tot het einde goed en spannend! Goed acteerwerd, en leuk verhaal.
Echt een aanrader om te zien, DIKKE 8!!!
Is dit niet gewoon een remake van het verhaal met Charles Bronson en Jean Michel Vincent?
(Airwolf _O_ )
Is het helemaal aangepakt of in feite nog hetzelfde verhaal?

Wat betreft Gulliver's Travels heb ik overigens genoten.
Joogstaand is anders, maar lekker wegkijken op de zondagmiddag hoor :-)
Burnt to the core but not broken
  donderdag 10 februari 2011 @ 21:42:12 #41
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_92610135
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:47 schreef Robby87 het volgende:

[..]

The Coens leveren zeker goed werk af, maar ik vond deze film toch kant nog wal raken. Bij vlagen was het wel humoristisch, maar ik vond het verhaal erg slapjes.
deze mening deel ik ook :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_92613028
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:37 schreef PPL het volgende:

[..]

Is dit niet gewoon een remake van het verhaal met Charles Bronson en Jean Michel Vincent?
(Airwolf _O_ )
Is het helemaal aangepakt of in feite nog hetzelfde verhaal?

Wat betreft Gulliver's Travels heb ik overigens genoten.
Joogstaand is anders, maar lekker wegkijken op de zondagmiddag hoor :-)
ik heb het orgineel niet gezien maar the mechanic is inderdaad een remake van de ''oude'' mechanic dus waarschijnlijk is het verhaal deels hetzelfde...
maar ik zou em zeker kijken als ik jou was, vond het een hele gave film!!!
pi_92613123
Man push cart

Iran / Verenigde Staten
Drama
87 minuten

geregisseerd door Ramin Bahrani
met Ahmad Razvi, Leticia Dolera en Charles Daniel Sandoval

Ahmad is een Pakistaanse immigrant in Amerika en tevens ex-rockster. Tegenwoordig rijdt hij met z'n karretje door de straten van New York om donuts en koffie te verkopen. Hij probeert zijn geld te sparen voor een huis om met zijn zoon in te leven. De dagelijkse sleur wordt doorbroken door zijn ontmoeting met een Spaanse dame die verderop werkt en een aanbod van een rijke Pakistaan die hem herinnert uit zijn rock-periode.

film was niet slecht, en verveelt nergens.. maar blinkt ook nergens in uit.
Jammer had er wel meer van verwacht, want normaltiar hou ik ontzettend van juist die simpele films die een heel indrukwekkend verhaal kunnen vertellen.
daarom een 5.5 .. geinig om gezien te hebben maar meer niet
  donderdag 10 februari 2011 @ 22:34:37 #44
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_92614381
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

SPOILER
Ja, dat dacht ik dus ook (wat HostiMeister zegt).
Daarnaast vond ik het ook gewoon een slechte film, één van de meest over-rated ever. Maar da's persoonlijke smaak natuurlijk. :) Het hele media- en marketingcircus eromheen was wél onwijs goed aangepakt.
Smell the flowers while you can....
pi_92617121
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:34 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik dus ook (wat HostiMeister zegt).
Daarnaast vond ik het ook gewoon een slechte film, één van de meest over-rated ever. Maar da's persoonlijke smaak natuurlijk. :) Het hele media- en marketingcircus eromheen was wél onwijs goed aangepakt.
Eens heel geweldig was hij op de keper beschouwd niet, maar ik heb hem gezien in hele oude biocoop met oude ongelijke piepende stoelen en krakende vloeren, dat helpt behoorlijk voor het eng film gevoel :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_92617277
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 11:00 schreef planethugo het volgende:
Gulliver's Travels
[ afbeelding ]
Had er niets van verwacht maar het was nog best een vermakelijke avonturenfilm/komedie. Black kan zich een paar keer goed uitleven met één van zijn rockacts en het meeste van de tijd ziet het er best goed uit als hij tussen de 'lilliputs' loopt. Geen must-see maar meer een lekkere wegkijkfilm van 80 minuten. Soms wordt het een beetje klef maar het blijft een Disneyfilm film voor alle leeftijden.

7.0
:o :o!!!! Hoe heet ook alweer die tekenfilm ervan? Kei vet was die :D

-edit- die film bevind zich in het publieke domein!!! :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Dale. op 10-02-2011 23:42:09 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:33:49 #47
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_92617960
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:18 schreef Karstman het volgende:

[..]

Eens heel geweldig was hij op de keper beschouwd niet, maar ik heb hem gezien in hele oude biocoop met oude ongelijke piepende stoelen en krakende vloeren, dat helpt behoorlijk voor het eng film gevoel :)
Dat kan ik me inderdaad voorstellen, dat dat wel bijdraagt aan de sfeer/beleving! ;)
Smell the flowers while you can....
pi_92619541
Nu #176 van de IMDB top 250: Stand by Me (1986)

quote:
Filmtotaal:
Vier vrienden met uiteenlopende karakters worden langzaam volwassen. Ze slijten hun dagen in een saai stadje. Als ze horen dat 30 kilometer verderop een lijk is ontdekt, zijn ze meteen nieuwsgierig en willen de intrigerende vondst met eigen ogen gaan bekijken. Een lokale tienerbende dreigt roet in het eten te gooien.
Tja, een klassieker. Mooi gefilmd, leuk verhaal (Stephen King). Kun je wel zien hoe oud die acteurs zijn (geworden): John Cusack was toen al 20. De cast is ook gewoon prima en overtuigend.

Hoe het er op de set is toegegaan zal tegenwoordig nooit meer mogen trouwens. 8)7

IMDB geeft het een 8.2. Ik sluit me hier bij aan.
pi_92619928
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:18 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik heb die ooit gezien met mijn vriendin destijds, haar ouders waren op vakantie, op zolder, klein tv'tje, videorecorder stond helemaal beneden dus konden ook niet op pauze zetten ofzo, brr.

Faster

Mooie film, eindelijk weer eens een actiefilm met iets meer inhoud, een film als deze vind ik dus echt een stuk beter dan bijvoorbeeld The Expendables, leuke vrouwtjes erin, vette auto's, vanalles wat. Geen topper ofzo, maar wel boven gemiddeld.

8.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 00:19:58 #50
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_92619941
Oeh die ga ik snel een keer kijken, want van Stephen King ben ik een groot fan.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')