Ik heb voor m'n testrolletje 1 van m'n holga's gebruikt, dus dat is geen probleem daarmee. Het doordraai mechanisme is niet gekoppeld aan het sluitermechanisme, dus beide los te bedienen.quote:Op donderdag 7 april 2011 14:54 schreef Azreal het volgende:
[..]
Oh, dat komt helemaal goed met een draadontspanner. Zolang je camera maar een fatsoenlijke functie voor multi-exposure heeft en je 'm niet van het statief hoeft te halen om de film te ontgrendelen voordat je de sluiter weer spant enzo.
Krijgen we het resultaat ook te zien? Ben wel benieuwd.
Voor 'normale' landschapsfoto's zit ik doorgaans ergens tussen de f/11 en f/16... Wanneer gebruik ik een kleiner diafragma: domweg als ik te veel licht heb voor de sluitertijd die ik wil hebben, en m'n ISO ook niet meer lager kan.quote:Op maandag 11 april 2011 10:58 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik kwam er gisteren achter dat een groot diafragma (F/5.6) helemaal niet lekker werkt voor landschappen e.d. het staat in alle tutorials maar zo onthoud ik het beterToen heb ik de opening maar op F/22 gezet (ik ben van de extremen), maar ook dan zijn de foto's niet optimaal scherp. Even googlen, en het blijkt door diffractie te komen.
De vraag is, waarom zou je nu een diafragma kleiner dan ongeveer F/11 gebruiken als dat je scherpte feitelijk weer negatief beinvloedt? Moet je dit effect echt per lens/body combinatie leren kennen door veel foto's te maken of is er een soort regel dat je in het geval van landschappen niet verder moet gaan dan zo-en-zoveel. Kun je hier door de zoeker kijkend al op letten (ik zag het niet duidelijk). Hoe reageert de autofocus hierop?
Klik in dit topic een op wat linkjes;quote:Op maandag 11 april 2011 20:06 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb een nieuwe Nikon camera.
Wat is een goede informatieve site om wat te leren?
Thx. Maar ik zoek sites die de camera stap voor stap uitleggen. Ik heb al een boekje, maar bewegende beelden of extra tekstuele uitleg lijkt me handig voor mijn Nikon camera.quote:Op maandag 11 april 2011 20:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Klik in dit topic een op wat linkjes;
Handige linkjes naar van alles en nog wat
Nikon d90!quote:Op maandag 11 april 2011 20:43 schreef Timmos het volgende:
Een type camera erbij vermelden lijkt mij ook wel handig..
Je koopt een semi-pro DSLR en je wilt een guide hoe je stap voor stap de camera leert kennen? Waarom geen D5000/5100 of een D3100 gekocht?quote:
Zo gek vind ik dat niet hoor. Als geld niet echt een probleem is kan je nou eenmaal duurdere/betere camera's kopen. En je camera door en door kennen is ook best handig.quote:Op maandag 11 april 2011 21:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je koopt een semi-pro DSLR en je wilt een guide hoe je stap voor stap de camera leert kennen? Waarom geen D5000/5100 of een D3100 gekocht?
Zelf op pad gaan en leren is dus nog altijd het bestequote:Op maandag 11 april 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En je camera door en door kennen is ook best handig.
Maar soms zie je dingen over het hoofd of snap je een functie niet.quote:Op maandag 11 april 2011 22:00 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zelf op pad gaan en leren is dus nog altijd het beste
En dan kom je naar hierquote:Op maandag 11 april 2011 22:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar soms zie je dingen over het hoofd of snap je een functie niet.
True, maar stel, na een half jaar blijkt fotografie toch niet je ding te zijn. Dan heb je toch wel een goeie 700,- weggegooidquote:Op maandag 11 april 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo gek vind ik dat niet hoor. Als geld niet echt een probleem is kan je nou eenmaal duurdere/betere camera's kopen. En je camera door en door kennen is ook best handig.
Liever iemand die een boek door leest en daar al zijn kennis uit haalt dan iemand zoals ik die het meeste komt vragen
Verkoop je 'm weer voor 400-500 euro. Ben je een paar honderd kwijt, maar dat ben je sowieso als je stopt en je meuk verkoopt.quote:Op maandag 11 april 2011 22:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
True, maar stel, na een half jaar blijkt fotografie toch niet je ding te zijn. Dan heb je toch wel een goeie 700,- weggegooid
Je hebt hierover nagedacht he?quote:Op maandag 11 april 2011 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Verkoop je 'm weer voor 400-500 euro. Ben je een paar honderd kwijt, maar dat ben je sowieso als je stopt en je meuk verkoopt.
Nee. Bij van Canon. Daar komt bij dat:quote:
Dus je bent 700 euro kwijt als je hem verkoopt.quote:Op maandag 11 april 2011 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo gek vind ik dat niet hoor. Als <knipperdeknipperdeknip> iemand zoals ik die het meeste komt vragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Et voila!quote:Op maandag 11 april 2011 20:35 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Thx. Maar ik zoek sites die de camera stap voor stap uitleggen. Ik heb al een boekje, maar bewegende beelden of extra tekstuele uitleg lijkt me handig voor mijn Nikon camera.
Ja, van die cameras waar je je als je je 4 je's, yeah! ook maar even in fotografie verdiept al snel aan loopt te ergeren omdat je steeds op tig toetsen moet drukken om iets te willen veranderen.quote:Op maandag 11 april 2011 21:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je koopt een semi-pro DSLR en je wilt een guide hoe je stap voor stap de camera leert kennen? Waarom geen D5000/5100 of een D3100 gekocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |