abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93146003
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:59 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens, ook als autist die mischien niet alles kan zoals anderen ben je nog steeds verantwoordelijk voor je eigen geluk, eventueel met wat hulp. Jezelf opgeven zou ik heel erg jammer vinden.
Eens dat je verantwoordelijk ben voor je eigen geluk. Maar daar heb je ook anderen voor nodig.

Nee, in dit verwerpelijke regime ben ik gewoon afgeschreven. Nou erger nog: ik voel me gruwelijk bedonderd. Keihard gestudeerd. Voor Jan Lul.

Pracht regime. _O_

:')_!
pi_93146336
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Eens dat je verantwoordelijk ben voor je eigen geluk. Maar daar heb je ook anderen voor nodig.

Nee, in dit verwerpelijke regime ben ik gewoon afgeschreven. Nou erger nog: ik voel me gruwelijk bedonderd. Keihard gestudeerd. Voor Jan Lul.

Pracht regime. _O_

Mag ik vragen wat jij gestudeerd hebt?

Ik kan dan wel je frustratie begrijpen, dan heb je van alles in je zak maar dan krijg je geen kans.
pi_93146383
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij gestudeerd hebt?

Ik kan dan wel je frustratie begrijpen, dan heb je van alles in je zak maar dan krijg je geen kans.
De slechtste richting/branche (de hel op aarde) wat je kan verzinnen: elektrotechniek . :r :r

[ Bericht 13% gewijzigd door EchtGaaf op 22-02-2011 13:02:11 ]
pi_93154168
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De slechtste richting/branche (de hel op aarde) wat je kan verzinnen: elektrotechniek . :r :r

_O_
Als ik ooit eens rijk wordt dan heb ik vast wel een baantje voor je :P
-weg-
pi_93155457
Plaatste ik een bod op marktplaats. Was kennelijk niet hoog genoeg, ik kreeg een bericht terug of "ik naar de hel kon lopen". Letterlijk.

Wat is dit voor een land?
pi_93155510
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:49 schreef Auti het volgende:

[..]

_O_
Ik had het al eerder gehoord. Ik wist niet hoe snel ik moest zappen. :')
pi_93155619
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:49 schreef Auti het volgende:

[..]

_O_
De jeugd O+
Baas!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_93156229
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Plaatste ik een bod op marktplaats. Was kennelijk niet hoog genoeg, ik kreeg een bericht terug of "ik naar de hel kon lopen". Letterlijk.

Wat is dit voor een land?
Lol.. daar moet je je dus niet druk over maken. Ik zou zelf een heel verhaal en vragenlijst terug sturen, heel serieus. Dat ik niet zeker weet of ik naar de hel kan lopen omdat ik de locatie en afstand niet weet en of hij dat mij misschien kan vertellen?
En dat die tocht dan ook afhankelijk is van diverse omstandigheden.

En mocht ik eventueel de mogelijkheid hebben om naar de hel te lopen, waarom zou ik dan niet op de fiets of per auto gaan? En als ik daar eenmaal ben wat voor beter nut zou ik daar kunnen dienen dan ik nu ter plaatse doe, m.a.w. wat zou daar de functionaliteit van zijn of de beweegreden?
En of ik dan misschien de groetjes kan doen :D

Daar moet je toch gewoon om lachen?
-weg-
pi_93161623
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:56 schreef Auti het volgende:

[..]

Think different.. het is echt een tip. Ik denk en leef zelf ook graag in vaste vorm en heel strakke lijnen, als een passer. Er is enige flexibiliteit in het aantal graden, lees; aanpassingsvermogen, maar je komt niet verder dan een bepaalde hoek en dus richting.

Haal die passer weg en denk 360 graden.. vermoeiend, maar je mag nooit opgeven. Losgekoppeld ben je toch al, dus dat hoef je ook niet te verliezen. Denk dus "out of the box" en vindt een eigen weg, je zal niet de eerste zijn. ;)
Hee pssst... Als je 360 graden draait, ga je weer precies dezelfde kant op als toen je begon he ;)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_93161909
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Think different.. Terecht, maar in Amerika hebben ze meer respect voor "anders" zijn dan hier.... :{

Hier stoppen ze je nog net niet onder de grond.

Ik ben niet echt USA gezind, maar daar hebben ze veel meer respect voor "anders zijn"
Ow? Ik ken weinig landen die zoveel eilandjescultuur hebben. Mexicanen zijn fout, Cubanen zijn fout, communisten zijn fout, en iedereen die niet uit je eigen stad, laat staan je eigen staat komt, zijn per definitie fout. Bedenk ook dat in Amerika tot in de jaren 60 er geen gemengde scholen waren en bussen voor zwarten en blanken rondreden. Het was daar toen net Zuid-Afrika, brrrr.
En dan heb ik het nog niet eens over homo- en biseksuelen. De hetze die ze daar tegen homo's hebben (je mag het in de meeste staten niet zijn, laat staan praktiseren, en als je het leger in wilt mag je ook niet zeggen dat je het bent) is daar echt enorm.
Om nog maar te zwijgen over de enorme fundamentalistische christelijken daar, die het voor elkaar krijgen om te protesteren bij begrafenissen. Hoe idioot kun je zijn.
Ik denk ook niet dat je daar geestelijk gehandicapt moet zijn, dat kunnen ze vaak helemaal niet aan.
En als je geen verzekering hebt laten ze je daar ook al op de stoep voor het ziekenhuis creperen.
O ja en de oorspronkelijke bevolking stoppen ze in een reservaat, zorgen dat die geen banen krijgen, en vervolgens hard wijzen "Joh, ze gaan allemaal aan de drank! Zie je wel dat ze niet deugen? Beesten zijn het! Hek erom!"

Nee sorry, ik heb het niet zo op Amerika...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_93161938
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:31 schreef Auti het volgende:

[..]

Lol.. daar moet je je dus niet druk over maken. Ik zou zelf een heel verhaal en vragenlijst terug sturen, heel serieus. Dat ik niet zeker weet of ik naar de hel kan lopen omdat ik de locatie en afstand niet weet en of hij dat mij misschien kan vertellen?

En mocht ik eventueel de mogelijkheid hebben om naar de hel te lopen, waarom zou ik dan niet op de fiets of per auto gaan? En als ik daar eenmaal ben wat voor beter nut zou ik daar kunnen dienen dan ik nu ter plaatse doe, m.a.w. wat zou daar de functionaliteit van zijn of de beweegreden?

LOL ja precies!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_93162579
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:20 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Hee pssst... Als je 360 graden draait, ga je weer precies dezelfde kant op als toen je begon he ;)
Ja jeetje, doe ik helemaal mijn best om er een mooi passend verhaaltje van te maken..
Maar je hebt wel gelijk, met een mooi woord heet dat een viscieuze cirkel.
-weg-
pi_93163668
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mis mee?
pi_93163921
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:26 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ow? Ik ken weinig landen die zoveel eilandjescultuur hebben. Mexicanen zijn fout, Cubanen zijn fout, communisten zijn fout, en iedereen die niet uit je eigen stad, laat staan je eigen staat komt, zijn per definitie fout. Bedenk ook dat in Amerika tot in de jaren 60 er geen gemengde scholen waren en bussen voor zwarten en blanken rondreden. Het was daar toen net Zuid-Afrika, brrrr.
En dan heb ik het nog niet eens over homo- en biseksuelen. De hetze die ze daar tegen homo's hebben (je mag het in de meeste staten niet zijn, laat staan praktiseren, en als je het leger in wilt mag je ook niet zeggen dat je het bent) is daar echt enorm.
Om nog maar te zwijgen over de enorme fundamentalistische christelijken daar, die het voor elkaar krijgen om te protesteren bij begrafenissen. Hoe idioot kun je zijn.
Ik denk ook niet dat je daar geestelijk gehandicapt moet zijn, dat kunnen ze vaak helemaal niet aan.
En als je geen verzekering hebt laten ze je daar ook al op de stoep voor het ziekenhuis creperen.
O ja en de oorspronkelijke bevolking stoppen ze in een reservaat, zorgen dat die geen banen krijgen, en vervolgens hard wijzen "Joh, ze gaan allemaal aan de drank! Zie je wel dat ze niet deugen? Beesten zijn het! Hek erom!"

Nee sorry, ik heb het niet zo op Amerika...
Amen _O_

Gelukkig is Nederland anders :') Oh wacht met elke stap die de regering wordt dat kleiner -O-
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_93169098
Op rtl8 is nu een film over kinderen met autisme bezig. Magnificent 7
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_93178266
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 19:05 schreef Deliah het volgende:

[..]

Mis mee?
Zo ongeveer alles. Meest agressieve branch.
pi_93178401
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 16:31 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik heb het bod direct ingetrokken. En geconfronteerd met zijn eigen woorden.

En verder gun ik bedorven ziel niet meer eer dan dat :')
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:29:15 #268
297051 schaal_9
Caissière B
pi_93179607
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:05 schreef Deliah het volgende:

[..]

Mis mee?
Ik heb zelf gewerkt als sollicitant met een andere studieachtergrond. Het lag niet aan de studie; ik heb geen kunstgeschiedenis, archeologie of iets dergelijks gestudeerd. Asperger is een betere verklaring.

Weer aan werk merk ik wel dat deel van mijn wiskundige kennis weggezakt, maar dit wil ik wel weer een keer gaan ophalen. Het kan leuk van pas komen als ik in de toekomst vaker onderzoek ga verrichten.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_93189755
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Pracht regime. _O_

Moeilijk, moeilijk...
Helpt het eigenlijk om te in de denken dat het zichtbaar slechter kan (relativering)? Denk aan:

A) Iemand die bij anderen nergens aansluiting vindt vanwege ASS.
B) Een gebruiker op een Asperger-forum, die woedend is omdat hij geen uitkering kreeg. Nu zijn worden er daardoor wel meer mensen boos, maar in deze case speelt het rechtvaardigheidsgevoel van Asperger een sleutelrol.

Ik heb ook wel mijn reserves hoor. Ik zit in de stress, presentatie maar ik heb geen sheets. En En heb ik die mooie berekeningen afgelopen december weggegooid. En tegenwoordig draai je pas volledig mee als je na het werk ook nog van alles doet.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_93189826
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:30 schreef schaal_9 het volgende:

B) Een gebruiker op een Asperger-forum, die woedend is omdat hij geen uitkering kreeg. Nu zijn worden er daardoor wel meer mensen boos, maar in deze case speelt het rechtvaardigheidsgevoel van Asperger een sleutelrol.
Waarom kreeg hij geen uitkering?

quote:
En tegenwoordig draai je pas volledig mee als je na het werk ook nog van alles doet.
Wat bedoel je daar precies mee?
pi_93190110
quote:

[..]

Moeilijk, moeilijk...
Helpt het eigenlijk om te in de denken dat het zichtbaar slechter kan (relativering)? Denk aan:

Ik heb ook wel mijn reserves hoor. Ik zit in de stress, presentatie maar ik heb geen sheets. En En heb ik die mooie berekeningen afgelopen december weggegooid. En tegenwoordig draai je pas volledig mee als je na het werk ook nog van alles doet.
Gast, stel geen onmogelijke eisen aan jezelf. Wees tevreden.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_93190368
quote:

[..]

Moeilijk, moeilijk...
Helpt het eigenlijk om te in de denken dat het zichtbaar slechter kan (relativering)?

Ja, absoluut. Dat is zeker waar. Bij een dip (zoals nu weer) moet je proberen inderdaad te relativeren. :Y

quote:
Denk aan:

Dat laatste is zeker waar. Wat erg, voor die persoon. De maatschappij wordt ook steeds harder. Wellicht wordt die persoon nergens aangenomen of kan geen werk houden en loopt steeds vast. Hoe onrechtvaardig is het dan om geen uitkering te krijgen?
quote:
Ik heb ook wel mijn reserves hoor. Ik zit in de stress, presentatie maar ik heb geen sheets. En En heb ik die mooie berekeningen afgelopen december weggegooid.
Dat is balen, zeg. Nou ik heb het voordeel dat ik niets kan weggooien. Kost het veel tijd en moeite om ze opnieuw te maken? Heb je ze niet ergens nog in je hoofd zitten?

Vind je dat moeilijk, een presentatie geven? Voor hoeveel personen?

quote:
En tegenwoordig draai je pas volledig mee als je na het werk ook nog van alles doet.
Helemaal maar. De sociale druk, de verwachtingen worden steeds gekker. Maar laat je niet gek maken. Ik vind dat iemand gewoon op werkprestaties moet worden beoordeeld.

Veel erger wordt het als je directe collega's ook buiten werktijd met elkaar omgaan en een soort kliek ontstaat....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 23-02-2011 10:55:45 ]
pi_93191715
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:41 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Gast, stel geen onmogelijke eisen aan jezelf. Wees tevreden.
Ik heb het beeld dat Schaal_9 zeer tevreden is met zichzelf ondanks ASS. Hij is wel ambitieus, maar wel reëel. Dat is het beeld wat ik van hem heb. :)

Al zal hij best ook in zijn werk tegen dingen aan kunnen lopen. Hij is daar denk ik meer dan gemiddeld van bewust van zijn beperking :)

Ik vind dat hij er erg goed mee omgaat.
pi_93191875
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:32 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

[..]

Wat bedoel je daar precies mee?
Hij kan het beste daar zelf antwoord op geven. Maar ik weet wel wat hij bedoelt. :)

Gewoon het sociale leven om je werk heen. Wat je na werktijd allemaal doet. Daar wordt natuurlijk onder collega's tijdens de lunch veel over gesproken. Over sport, fitness, concertbezoeken, vakanties (!!) Het moet allemaal zo actief mogelijk. (kom dan niet aan dat je bij je tante koffie hebt gedronken als je collega zou vragen wat je in het weekend allemaal gedaan hebt :') )

Als je daar niet over kan meepraten, dan tel je voor velen al niet meer mee.

En ja, dat is ook een zekere druk. :{

En daar heeft Schaal_9 absoluut een punt mee.

Het voordeel is dat ik die druk gelukkig niet meer hoef te voelen. Dat mis ik dan weer gelukkig niet.
pi_93192025
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:41 schreef Auti het volgende:

[..]

Ja jeetje, doe ik helemaal mijn best om er een mooi passend verhaaltje van te maken..
Maar je hebt wel gelijk, met een mooi woord heet dat een viscieuze cirkel.
Ik vind het mooi dat je zo rustig en evenwichtig reageert. :) Ik vraag mij af hoe je dit nu doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')