abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 april 2011 @ 16:09:05 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95303727
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 13:42 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn god wat een gezeik zeg. Sorry hoor, maar ik zal in het vervolg alleen nog posten over dingen die er dreumes-technisch écht toe doen en voor de rest ga ik wel tegen mijn katten praten.

Ik kan er niks aan doen, maar voel me ronduit kut over sommige opmerkingen.

Ik weet wel dat deze discussie niet over mij persoonlijk gaat, maar mijn opmerking over mijn draagmoederschap heeft hem wel aangezwengeld. Ik hield het juist een beetje klein in het dreumestopic, omdat ik de andere topics niet wilde 'vervuilen', maar kennelijk is er gewoon uberhaupt geen ruimte voor.
Sorry, maar dit is vlgs mij echt een beetje onzin. Er is vlgs mij meer dan eens in het hoe gaat het met topic gezegd dat mensen het leuk vinden je verhaal te lezen, en dat waren zeker niet alleen dreumesmoeders, er werd gevraagd hoe het er mee stond etc. etc. Nergens is er daar ooit gezegd dat jouw verhaal er niet zou horen. Toch?

En ik zou het superzonde vinden als je het zou begraven in het dreumestopic waar zo heel veel mensen van OUD niet of vrijwel nooit komen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je een apart draagmoeder-topic niet ziet zitten, maar ik zou niet weten waarom het niet in 'hoe voel je je nu' zou kunnen, of gewoon in Z&G.

Het is sws (uiteraard wil ik bijna zeggen) nooit de bedoeling geweest jou een rotgevoel te geven met mijn opmerking. Ik ageerde tegen het 'daar moet in dit geval maar even een uitzondering voor gemaakt worden' in combinatie met het feit dat er continu uitzonderingen gemaakt worden, want het is niet dat ik nog nooit heb aangegeven (op verschillende manieren) dat het wel een tikkie minder mag met de off-topic posts zo hier en daar.

Verder wil ik nog wel even benadrukken dat ik met mijn post gisteren geenszins de discussie relaxt-niet relaxt of kliekje-niet kliekje heb aan willen zwengelen, dat het nu die kant op verzand is vind ik erg jammer en over en weer wordt er met erg lange tenen gepost en er worden allerlei rare conclusies getrokken. Het doet me allemaal erg kinderachtig aan.

Ik vind de suggestie van Taartjesfee, flink wat posts terug, helemaal zo gek nog niet, zoek een plekje op waar je naar hartelust al het off-topic gekeuvel kwijt kan als je dat dan per se niet 'in de openbaarheid in OUD' kwijt wil.
Daarmee zouden jullie echt de enige niet zijn. Ik weet zo al van 3 andere mini-fora van meiden van hier die elders de verdieping in gegaan zijn.
En nee, hiermee wil ik niemand uit OUD of van FOK verjagen, integendeel, ik probeer echt alleen maar de boel wat meer open te breken.
Sterker nog, ik zou het jammer vinden als alle SC van FOK zou verdwijnen, want ik vind sommige verhaallijnen echt wel interessant, alleen niet daar... ;)

Ik wil wel nog even benadrukken dat OUD binnen FOK al een enorme uitzonderingspositie heeft met een eigen 'hoe gaat het met' en een eigen 'V&A' en een eigen vakantie-topic.
In geen van de andere subfora van FOK is er zo'n mini-FOK dan hier in OUD. Als je daar wil posten over hoe kut je je voelt, moet je toch echt naar R&P, daar is geen veilig hoekje waar alleen de eigen bekende users komen. Wil je iets verkopen? Moet je naar V&A. Etc. etc.

Om daar dan nog meer mini-verzamelfora van te maken vind ik dus echt niet nodig. Dan kan je idd in mijn ogen beter een eigen mailclubje of weetikveel forumpje opzetten waar je de dingen kan posten die je klein wil houden en dan kan je in OUD gewoon meeposten met de rest.

Zo, nu even verder lezen...
Zo, bijgelezen en deze post ietwat verfijnd. ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door BE op 10-04-2011 16:16:07 ]
***
pi_95303990
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Er is vlgs mij meer dan eens in het hoe gaat het met topic gezegd dat mensen het leuk vinden je verhaal te lezen, en dat waren zeker niet alleen dreumesmoeders, er werd gevraagd hoe het er mee stond etc. etc. Nergens is er daar ooit gezegd dat jouw verhaal er niet zou horen.

En ik zou het superzonde vinden als je het zou begraven in het dreumestopic waar zo heel veel mensen van OUD niet of vrijwel nooit komen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je een apart draagmoeder-topic niet ziet zitten, maar ik zou niet weten waarom het niet in 'hoe voel je je nu' zou kunnen, of gewoon in Z&G.

Het is sws (uiteraard wil ik bijna zeggen) nooit de bedoeling geweest jou een rotgevoel te geven met mijn opmerking. Ik ageerde tegen het 'daar moet in dit geval maar even een uitzondering voor gemaakt worden' in combinatie met het feit dat er continue uitzonderingen gemaakt worden, want het is niet dat ik nog nooit heb aangegeven (op verschillende manieren) dat het wel een tikkie minder mag met de off-topic posts zo hier en daar.

Verder wil ik nog wel even benadrukken dat ik met mijn post gisteren geenszins de discussie relaxt-niet relaxt of kliekje-niet kliekje heb aan willen zwengelen, dat het nu die kant op verzand is vind ik erg jammer en over en weer wordt er met erg lange tenen gepost en er worden allerlei rare conclusies getrokken. Het doet me allemaal erg kinderachtig aan.

Ik vind de suggestie van Taartjesfee, flink wat posts terug, helemaal zo gek nog niet, zoek een plekje op waar je naar hartelust al het off-topic gekeuvel kwijt kan als je dat dan per se niet 'in de openbaarheid in OUD' kwijt wil.

Ik wil wel nog even benadrukken dat OUD binnen FOK al een enorme uitzonderingspositie heeft met een eigen 'hoe gaat het met' en een eigen 'V&A' en een eigen vakantie-topic.
In geen van de andere subfora van FOK is er zo'n mini-FOK dan hier in OUD. Als je daar wil posten over hoe kut je je voelt, moet je toch echt naar R&P, daar is geen veilig hoekje waar alleen de eigen bekende users komen. Wil je iets verkopen? Moet je naar V&A. Etc. etc.

Om daar dan nog meer mini-verzamelfora van te maken vind ik dus echt niet nodig. Dan kan je idd in mijn ogen beter een eigen mailclubje of weetikveel forumpje opzetten waar je de dingen kan posten die je klein wil houden en dan kan je in OUD gewoon meeposten met de rest.

Zo, nu even verder lezen...
Oh maar dan druk ik me onduidelijk uit, want ik probeer juist dat draagmoedergedoe nu even los te koppelen van de rest wat er gezegd wordt. Da's ook niet waar ik een rotgevoel van kreeg. Ik begrijp jouw punt ook wel, best goed zelfs. Vind ook wel dat je een punt hébt.

Datgene waar ik een rotgevoel van krijg zijn de opmerkingen over juist datgene waarover jij de discussie niet aan wilde zwengelen :)
  zondag 10 april 2011 @ 16:17:15 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95304088
Ah ok, ik ben de hele dag niet online geweest dus ik lees nu pas mee, ik loop mss wat achter de feiten aan. :@ ;)
***
pi_95304192
Om het even nóg duidelijker te maken, ik vind juist de reacties die ik op dat onderwerp krijg heel lief en vaak uit allerlei hoeken. Dat ik het in het dreumestopic ging melden was puur vanwege het feit dat ik er niet té veel de aandacht op wilde vestigen en dat was achteraf gewoon niet zo handig.

Maar als mensen schamper gaan doen over mensen die elkaar toejuichen over nieuwe woordjes of andere 'onzin' ... dát trek ik me aan. Maar dat zegt misschien vooral heel veel over mezelf.
pi_95304210
Haha BE, same here. 't Is ook veel te mooi weer!
  zondag 10 april 2011 @ 16:27:07 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95304546
En even for the record, die PM-spam user is in de prullenbak verdwenen, dat soort dingen zijn gewoon niet de bedoeling op FOK.
***
  zondag 10 april 2011 @ 16:30:12 #257
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_95304688
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:19 schreef Sorbootje het volgende:
Om het even nóg duidelijker te maken, ik vind juist de reacties die ik op dat onderwerp krijg heel lief en vaak uit allerlei hoeken. Dat ik het in het dreumestopic ging melden was puur vanwege het feit dat ik er niet té veel de aandacht op wilde vestigen en dat was achteraf gewoon niet zo handig.

Maar als mensen schamper gaan doen over mensen die elkaar toejuichen over nieuwe woordjes of andere 'onzin' ... dát trek ik me aan. Maar dat zegt misschien vooral heel veel over mezelf.
Ik denk dat de hele discussie niet over het draagmoederschap gaat (wat ik overigens graag zou volgen!) maar meer dat er gemeend werd dat dat best in dát topic kon omdat iedereen zo met je meeleeft.
Alsof het topic helemaal speciaal gereserveerd is voor 'hullie' en dat jullie zelf de regels mogen bepalen.
Even kort door de bocht he, dit!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_95305146
quote:
Op zondag 10 april 2011 16:27 schreef Brighteyes het volgende:
En even for the record, die PM-spam user is in de prullenbak verdwenen, dat soort dingen zijn gewoon niet de bedoeling op FOK.
^O^ dank je, een prettig idee. :*
pi_95310306
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 16:30 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Ik denk dat de hele discussie niet over het draagmoederschap gaat (wat ik overigens graag zou volgen!) maar meer dat er gemeend werd dat dat best in dát topic kon omdat iedereen zo met je meeleeft.
Alsof het topic helemaal speciaal gereserveerd is voor 'hullie' en dat jullie zelf de regels mogen bepalen.
Even kort door de bocht he, dit!
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, zo heb ik het (in tweede instantie) ook opgevat.
pi_95312390
Ok.. lang getwijfeld of ik er iets van ging zeggen:

Deels sluit ik me aan bij Groof, ja ik maak me soms schuldig aan off-topic gepraat. Zal dit stoppen, maar soms gebeurd voordat ik er erg in heb, sorry.
Al vind ik wel dat er erg ontopic wordt gepost, maar dat terzijde. En ja het gaat enorm hard in het dreumestopic, maar so what. Je hoeft toch niet alles terug te lezen, doe ik ook niet. Heb er de tijd echt niet voor. Ik voel ook echt niet dat je op iedereen moet reageren, dat zou soms gans onmogelijk zijn. Soms post ik veel (dan heb ik tijd), maar vaak weinig omdat ik het te druk heb (heerlijk weer buiten bijvoorbeeld).
Ik voel me misschien persoonlijk wel een beetje 'aangevallen' omdat ik waarschijnlijk ook bij het 'kliekje' hoor, al voel ik dat niet zo. Vind het jammer dat anderen dat zo zien.

Ik voel me niet bekritiseert, ja ik gebruik een draagdoek en heb een poging tot rapley gedaan, Ik lees geen opvoedboeken, ik ben geen lezer. Ik geef mijn kind ook potjes en ze heeft vandaag gewoon een bakje kroepoek op. Maar mijn punt is, dat ik me vrij voel dat in het dreumestopic te zeggen en dat ik me niet bekritiseert voel.
Dat zouden al die moeders die dat doen gewoon moeten zeggen, en zich niet gelijk aangevallen voelen als iemand vertelt dat die dat liever niet doet. Ieder z'n eigen ding toch!
Ik vind dat dat dan ook wel gezegd mag worden, dat iedereen die zich er niet thuis vind horen er juist wel zou moeten posten!
Ik vind de diversiteit van Fok juist zo prettig en fijn!! Vind het heel erg jammer als je er niet durft te posten omdat je er niet tussen zou horen.
Ik vind het ook erg fijn als mensen die geen dreumes meer hebben ook soms meeposten, hoor graag soms de ervaringen van ervaringsdeskundigen (Buurvrouw, ik lees dus erg graag je reacties)

Pfff, wat wilde ik nou zeggen. Ja ik zal niet meer offtopic praten! Ja het gaat er hard maar ik denk dat dat moeilijk te stoppen is, ik denk dat men minder zichzelf moet verplichten alles te willen volgen en er relaxter in moet staan.
Nee ik denk niet dat mensen doelbewust worden genegeerd, maar door de snelheid van het topic dingen snel ondergesneeuwd raken.
Ja ik denk dat goed is de foto's en de filmpjes naar de desbetreffende topics te verhuizen.
Ja ik denk dat het goed en interessant is een topic te hebben over opvoedboeken en onderzoeken. Ik ben er niet gedreven genoeg voor omdat uit te zoeken, zou zo'n topic erg fijn en interessant vinden.
Als laatste, jammer dat de stempel 'die dreumestopic kliek' er is. Ik hoop dat we met z'n allen daarvan af kunnen. Ik lees dat mensen nu minder of niet meer gaan posten daar, dat vind ik zo ontzettend jammer en vervelend. Dat is toch ook niet de bedoeling?
Zoiets..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 10 april 2011 @ 19:59:04 #261
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95313182
Even voor mijn beeldvorming; wat is er mis met potjes en kroepoek dan? :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 10 april 2011 @ 20:02:15 #262
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95313315
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:37 schreef wickie het volgende:
Ik vind de diversiteit van Fok juist zo prettig en fijn!!
Juist!
En dus niet de diversiteit van het dreumestopic
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_95313888
quote:
5s.gif Op zondag 10 april 2011 19:59 schreef k_i_m het volgende:
Even voor mijn beeldvorming; wat is er mis met potjes en kroepoek dan? :).
Helemaal niks, naar mijn inziens. Maar er werd gezegd dat men zich niet prettig voelt omdat ze niet aan rapley en dat soort zaken doen (de geitenwollensok stempel) en dat ze dus andere opvattingen hebben over de voeding die ze geven, maar zich bekritiseert voelen (wat ik dus niet zo voel). Ik wilde het alleen als voorbeeld aanhalen. Je had ipv kroepoek ook koekjes of whatever kunnen invullen, gewoon het niet altijd even verantwoorde voedsel.

Het was gewoon een voorbeeld. Krijg het gevoel gewoon dat dat namelijk wel telkens als issue wordt gezien als het in het dreumestopic over voedsel gaat. Ik vind dat iedereen zich wat minder aangevallen moet voelen als ze misschien niet eens aangevallen worden.

Ik ben tekstueel niet de sterktse en ga nu alweer twijfelen waarom ik het uberhaupt nodig vond mijn mening te posten, het zal wel verkeerd opgevat worden omdat ik het verkeerd verwoord.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95314297
Ik vind dat je het hartstikke duidelijk verwoordt.
  zondag 10 april 2011 @ 20:22:32 #265
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95314370
Niet twijfelen hoor, nergens voor nodig. Maar omdat ik niet meelees vroeg ik me serieus af of er tegenwoordig iets mis mee is. Sinds mijn kind alles mee mag eten hou ik ook niet meer bij wat je nou vanaf wanneer mag geven. Gewoon interesse dus :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95314413
Het is ook wel een beetje hoe je jezelf opstelt hoor.
Omdat de meerderheid het anders doet dan sommigen, posten die sommigen maar niet meer. Waarom niet? Er zouden juist leuke inzichten kunnen ontstaan door de verschillende opvoedstijlen naast elkaar te zien.

En anders post je toch lekker alleen over wat je kind doet en sla je het opvoedkundige geneuzel over. Je kan toch inhaken en afhaken wanneer je zelf wilt?

Pvoess beweert dat ze niet in het kleine baby'tjes topic past omdat de rest het anders doet. Lekker belangrijk. Zolang je elkaars manier van doen niet veroordeeld is er toch prima ruimte om te vertellen over wat je kind doet/kan/heeft.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95314615
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het is ook wel een beetje hoe je jezelf opstelt hoor.
Omdat de meerderheid het anders doet dan sommigen, posten die sommigen maar niet meer. Waarom niet? Er zouden juist leuke inzichten kunnen ontstaan door de verschillende opvoedstijlen naast elkaar te zien.

En anders post je toch lekker alleen over wat je kind doet en sla je het opvoedkundige geneuzel over. Je kan toch inhaken en afhaken wanneer je zelf wilt?

Pvoess beweert dat ze niet in het kleine baby'tjes topic past omdat de rest het anders doet. Lekker belangrijk. Zolang je elkaars manier van doen niet veroordeeld is er toch prima ruimte om te vertellen over wat je kind doet/kan/heeft.
Nou dit is precies wat ik ook bedoel :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 10 april 2011 @ 20:28:36 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95314718
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Omdat de meerderheid het anders doet dan sommigen, posten die sommigen maar niet meer.
Alleen heb ik eerder het idee dat het andersom is.
Omdat sommigen het anders doen dan de meesten, posten de meesten maar niet meer.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 20:28:36 #269
5428 crew  miss_sly
pi_95314719
Ik vind het erg jammer dat er nu ineens weer andere dingen bij de discussie betrokken worden, zoals wéér het zog. geitenwollensokken ouderschap en het andere (? welke term moeten we geven?) ouderschap. Als we er niet mogen praten over slapen of eten omdat dat voor sommigen die anders denken gevoelig ligt, en niet mogen praten over hoe geweldig we onze dreumes en de ontwikkelingen vinden, en dingen als onderzoeken en opvoedstijlen omdat dat een te moeilijke discussie kan worden, wat mogen we er dan wel kwijt? Ik weet het echt even niet meer, dus ik bedoel dat niet sarcastisch. Wat is dan wel dreumesgerelateerd en dus geoorloofd?

Ik zie van sommige dingen ook wel dat het offtopic is. Ik probeer daar zelf ook op te letten, maar ga ook best de fout in. Ik zal er nog beter op letten, want ik begrijp de opmerking wel. Maar wat er dan wel of niet kan, als ik dan de opmerkingen hier weer lees, vraag ik me wel af.

Ik vind het trouwens heel rot dat door mijn reply op Sorbootje dat ze van mij wel als uitzondering offtopic in het dreumestopic zou mogen posten, het zo'n nare discussie geworden is. Ik bedoelde het echt niet vervelend of alsof anderen buiten het dreumestopic het niet graag zouden willen volgen, maar ik begrijp ook heel goed dat ze geen eigen topic zou willen maken. Maar het is niet aan mij om zulke dingen te zeggen, dat begrijp ik ook wel, dus ook dat zal ik proberen niet meer te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95315109
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:28 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het erg jammer dat er nu ineens weer andere dingen bij de discussie betrokken worden, zoals wéér het zog. geitenwollensokken ouderschap en het andere (? welke term moeten we geven?) ouderschap. Als we er niet mogen praten over slapen of eten omdat dat voor sommigen die anders denken gevoelig ligt, en niet mogen praten over hoe geweldig we onze dreumes en de ontwikkelingen vinden, en dingen als onderzoeken en opvoedstijlen omdat dat een te moeilijke discussie kan worden, wat mogen we er dan wel kwijt? Ik weet het echt even niet meer, dus ik bedoel dat niet sarcastisch. Wat is dan wel dreumesgerelateerd en dus geoorloofd?
Miss, ik bedoel juist dat ik wel wil en het fantastisch vind dat deze onderwerpen besproken kunnen worden. En dat een ieder daar uiteenlopende opvattingen over heeft.
Maar ik denk ook dat het interessant is om een apart topic te hebben waarin bijvoorbeeld opvoedboeken enz. worden behandelt, gewoon omdat het fijn is dat altijd na te kunnen lezen en referenties te hebben als dat nodig is. (nu komt het weleens voorbij in het topic, maar ben ik het kwijt als ik er even in wil duiken). Dat bedoel ik dus ook alleen maar posititef.
Voel je niet belemmerd of beperkt in je posten, alsjeblieft!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95315127
quote:
6s.gif Op zondag 10 april 2011 20:28 schreef E.T. het volgende:

[..]

Alleen heb ik eerder het idee dat het andersom is.
Omdat sommigen het anders doen dan de meesten, posten de meesten maar niet meer.
Oneens. Er posten best veel verschillende users in het dreumestopic en de users uit het OP lijstje die daar niet posten zie je ook in de rest van OUD nauwelijks.
Ik vind zeker niet dat het omdraaien van mijn woorden zoals jij doet waar is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95315209
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 15:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het verzandde nogal in een topic waar men inderdaad het nodig vond een oordeel te hangen aan deze manier van opvoeden. En ik meen me te herinneren dat de mods toen vonden dat er dingen verteld werden die prima in de reguliere dreumestopics e.d. konden.
Schijnbaar is dat laatste toch niet zo want de mensen die anders opvoeden storen zich dat deze methode de overhand heeft momenteel.
De scheidslijn is alleen heel lastig. Wat hoort specifiek in het AP topic en wat is gewoon 'normaal' en hoort in het reguliere topic.
Maar dat geeft toch helemaal niet? Ik discussier juist erg graag over zulk soort dingen. Het verschaft me nieuwe inzichten. En natuurlijk wordt er wel eens een misplaatste opmerking gemaakt, maar dat gebeurt overal wel eens. Die paar opmerkingen kunnen wat mij betreft echt de sfeer van zo'n topic niet verzieken. :)

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:40 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik denk dat dáár dus het probleem in zit. De frequente posters in het topic kennen elkaar dus wel persoonlijk en het gevoel heerst dat er dus minder snel op 'icoontjes' zoals jij ze noemt gereageerd wordt. Ik denk dat Diaan dat ook bedoelt (al wil ik niet voor haar spreken) maar hetzelfde geldt voor mij. Ik zou me prettiger voelen in het topic als iedereen gewoon een icoontje was zeg maar.

Maar wil wel even benadrukken dat ik er dus totaal niet mee zit, lurken en posten in andere topics doe ik nog steeds met plezier, maar dit punt wel de reden is waarom ik niet of nauwelijks mee post maar voor mij hoeft er niets te veranderen.
Ik kan me voorstellen dat dat de drempel verhoogt. En ik maak me ook schuldig aan het wel reageren op bekenden en minder op onbekenden. En daar ben ik me op zulke momenten ook van bewust. Maar ik heb simpelweg te weinig tijd om 's avonds iedereen persoonlijk te benoemen, dus reageer ik op de posters met wie een sterkere digitale klik heb.

En als ik merk dat er niet wordt gereageerd op iemands opmerking, plaats ik daar vaak nog een reactie op omdat ik het sneu vind. Meer kan ik echt niet doen.

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:37 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Persoonlijk is misschien ook wel een groot woord, maar je vergeet even wel dat heel veel users uit OUD elkaar wel kennen IRL. Er zijn diverse (mini) meets en daardoor wordt het wel een stukje persoonlijker. Tenminste dat vind ik wel. En als ik voor mezelf spreek... ik ben wie ik ben. Hier of thuis. Ik ben ik. En ik heb soms wel het idee dat ik sommige mensen hier vaker spreek dan vrienden irl en daarmee ook meer bespreek dan ik met sommige vrienden doe. Misschien maak ik het idd wel te groot, maar dit is zoals ik er in zit. En of het niet reageren persoonlijk om mij bedoeld is, dat denk ik niet, maar het voelt wel zo... en als gevoelsmens ga ik veel op mn gevoel af.
Ik heb ook een paar keer een poging gedaan om mee te kletsen in GC en daarvan in er ook een aantal keer niet op me gereageerd. Ik mis dan de interactie en vertrek uit dat topic, maar ik trek het me echt niet persoonlijk aan. En dat zou jij ook niet moeten doen. :*
  Moderator zondag 10 april 2011 @ 20:38:35 #273
5428 crew  miss_sly
pi_95315301
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:35 schreef wickie het volgende:

[..]

Miss, ik bedoel juist dat ik wel wil en het fantastisch vind dat deze onderwerpen besproken kunnen worden. En dat een ieder daar uiteenlopende opvattingen over heeft.
Maar ik denk ook dat het interessant is om een apart topic te hebben waarin bijvoorbeeld opvoedboeken enz. worden behandelt, gewoon omdat het fijn is dat altijd na te kunnen lezen en referenties te hebben als dat nodig is. (nu komt het weleens voorbij in het topic, maar ben ik het kwijt als ik er even in wil duiken). Dat bedoel ik dus ook alleen maar posititef.
Voel je niet belemmerd of beperkt in je posten, alsjeblieft!
Dat was ook niet een antwoord op jouw post, wickie!
In eerdere posts is door verschillende mensen gezegd dat ze een aantal dingen liever niet zien.
Ik vind het gewoon jammer; veelal ontwikkelen de 'gesprekken' in het topic zich zo fijn zoals gesprekken irl zich ook ontwikkelen: je begint over onderwerp A, gaat via B naar C om dan via D en E toch weer bij A uit te komen. Ik vind dat altijd de charme van gesprekken en ik zal het moeilijk vinden om dan te denken: dit gaat over opvoeden, dus nu gaan we naar topic C en dit gaat over onderzoeken dus hiermee gaan we naar topc D. Ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95315307
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het is ook wel een beetje hoe je jezelf opstelt hoor.
Omdat de meerderheid het anders doet dan sommigen, posten die sommigen maar niet meer. Waarom niet? Er zouden juist leuke inzichten kunnen ontstaan door de verschillende opvoedstijlen naast elkaar te zien.

En anders post je toch lekker alleen over wat je kind doet en sla je het opvoedkundige geneuzel over. Je kan toch inhaken en afhaken wanneer je zelf wilt?

Pvoess beweert dat ze niet in het kleine baby'tjes topic past omdat de rest het anders doet. Lekker belangrijk. Zolang je elkaars manier van doen niet veroordeeld is er toch prima ruimte om te vertellen over wat je kind doet/kan/heeft.
Precies. :)
  zondag 10 april 2011 @ 20:38:43 #275
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95315311
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 20:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oneens. Er posten best veel verschillende users in het dreumestopic en de users uit het OP lijstje die daar niet posten zie je ook in de rest van OUD nauwelijks.
Ik vind zeker niet dat het omdraaien van mijn woorden zoals jij doet waar is.
OUD is altijd heel kenmerkend door het cross-topic posten van veel users. Ook users die niet in het OP-lijstje staan, maar die al oudere of jongere kinderen hebben. (of soms zelfs geen kinderen).
Veel users die 'vroeger' wél in het dreumestopic postten en reageerden (waaronder ikzelf, ook al heb ik al lang geen dreumes meer) komen er nu helemaal niet meer. Juist de mensen wiens mening en ruime ervaring alom gewaardeerd werd.
Imho een verarming van het topic en OUD.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')