abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:32:49 #31
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_92501364
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:29 schreef simmu het volgende:

[..]

*kuch*
je weet dat de meeste papers ook via internet te lezen zijn toch? anders zou dit best wel een domme opmerking zijn :P
Dan nog verwijs je naar het echte artikel en niet naar de url.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_92501395
Studies zijn toch overrated, Google-scholing for the win toch TS?
pi_92501435
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:32 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Dan nog verwijs je naar het echte artikel en niet naar de url.
dat natuurlijk uiteraard altijd. en op de propere manier met een nette bibliografie!

ps: wmb is iemand die een artikel schrijft in word om te beginnen al niet titelwaardig hoor ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:35:40 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92501474
quote:

[..]

*kuch*
je weet dat de meeste papers ook via internet te lezen zijn toch? anders zou dit best wel een domme opmerking zijn :P
Ik bedoel natuurlijk van die niet-betrouwbare publicaties die je overal vindt ;).

De meeste journals zijn niet voor iedereen toegankelijk - dan moet je inloggen met je studentgegevens.
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 14:36:03 #35
230491 Zith
pls tip
pi_92501490
quote:

[..]

*kuch*
Ik ken een paar HBO-master volgers (doe zelf een research master), en die hebben echt nog nooit gehoord van isiknowledge.com, scopus.com, etc... scholar.google.com gebruiken ze om boeken te vinden (van die boeken die scientific journals samenvatten, of van goeroes die het allemaal wel eventjes komen vertellen zonder wetenschappelijk onderzoek te hebben gedaan). Journals, als ze al toegang hebben via de HBO (internet)bibliotheek zijn maar lastig, er zijn er te veel ('30.000 artikelenover supply chain management man, hoe vind ik nou weer de juiste??' en niet 'straight to the point'.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:36:45 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92501511
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Studies zijn toch overrated, Google-scholing for the win toch TS?
Voor mensen met hardnekkige leesproblemen is het geen overbodige luxe om de basisschool nog eens over te doen.
Niet meer actief op Fok!
pi_92501558
vroeger (in mijn tijd :{ mehn! ik word oud) kon je gewoon lid worden van de universiteitsbibliotheek van de TUDelft hoor!
pi_92501564
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Voor mensen met hardnekkige leesproblemen is het geen overbodige luxe om de basisschool nog eens over te doen.
Inderdaad, ik zal even een inschrijfformulier voor je pakken, als je wilt, kan ik hem ook nog voor je invullen?
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 14:38:56 #39
230491 Zith
pls tip
pi_92501594
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:37 schreef simmu het volgende:
vroeger (in mijn tijd :{ mehn! ik word oud) kon je gewoon lid worden van de universiteitsbibliotheek van de TUDelft hoor!
Ik geloof nu niet meer (hier iig niet), internettoegang tot de scientific journals zijn reteduur voor universiteiten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_92501665
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:38 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik geloof nu niet meer (hier iig niet), internettoegang tot de scientific journals zijn reteduur voor universiteiten.
bah zeg, dat vind ik eigenlijk niet zo'n beste ontwikkeling eerlijk gezegd. ik als persoon kom er wel bij, maar ik ben toch eigenlijk wel van mening dat die kennis beschikbaar zou moeten zijn voor hen die het graag willen lezen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:41:05 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92501688
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zal even een inschrijfformulier voor je pakken, als je wilt, kan ik hem ook nog voor je invullen?
Gezien je gebrekkige leesvaardigheid kun je dat beter aan mij overlaten.

Ga nu maar weer buiten spelen :*. Het is mooi weer en zulks :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92501723
Ik vraag me wel af hoe dat zit met specifiekere titels als Mr. en Ir.
Geen referral hier.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:42:29 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92501740
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:40 schreef simmu het volgende:

[..]

bah zeg, dat vind ik eigenlijk niet zo'n beste ontwikkeling eerlijk gezegd. ik als persoon kom er wel bij, maar ik ben toch eigenlijk wel van mening dat die kennis beschikbaar zou moeten zijn voor hen die het graag willen lezen.
Vind ik ook! Ik vind ook dat alle boeken gewoon digitaal raadpleegbaar moeten zijn, want het is me zo vaak gebeurd dat een boek dat ik nodig had voor een artikel uitgeleend was ;(. Maar goed, dat is niet realiseerbaar natuurlijk :).
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 14:44:54 #44
230491 Zith
pls tip
pi_92501840
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:40 schreef simmu het volgende:

[..]

Ik ook, het is immers vooral overheidsgeld dat in de onderzoeken zit.. Soms kom ik een journal tegen waar ik geen toegang op heb via mijn universiteit, je mag hem dan wel lezen hoor, moet je wel eerst 30 USD overmaken voor 48 uur toegang... :')
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:48:41 #45
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_92502019
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat zit met specifiekere titels als Mr. en Ir.
Dat zijn universitaire titels, geregeld en beschermd via de wet.

Wikipedia: Titulatuur in het Nederlands hoger onderwijs
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 14:55:33 #46
230491 Zith
pls tip
pi_92502308
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:48 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Dat zijn universitaire titels, geregeld en beschermd via de wet.

Wikipedia: Titulatuur in het Nederlands hoger onderwijs
Maar dat is/was Master of Science ook (HBO-masters kregen Master in <<Human Resources, oid>>), is dat nou niet juist wat ze wilden veranderen?
pi_92514376
Ah dus ipv een academische opleiding waar je daadwerkelijk analytisch leert denken, kun je nu ook gewoon een diploma kopen bij InHolland.

Stel je voor dat deze mensen naar het buitenland gaan aangezien ze dan ook dezelfde titel hebben, dat zal inderdaad een heel goed beeld afgeven van Nederland. Kenniseconomie laat me niet lachen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_92515191
Volgens mij willen ze voor hbo bachelor en universitair bachelor zelfde naamgeving gebruiken. Niet dat je naar 4 jaar hbo ineens een universitair master hebt. Volgens mij is een hbo bachelor wel ongeveer op hetzelfde niveau als een uni bachelor, Je leert dan op hbo in 4 jaar evenveel als 3 jaar uni. Dus daar heb ik op zich geen problemen mee. Maar het zou natuurlijk belachelijk zijn als je na 4 jaar hbo ineens een master krijgt :P

Waar ik me meer zorgen om maak is dat kansen van vmbo'ers met ambitie kleiner worden. Ik zie ook niet waarom je wel naar uni mag met een vwo diploma en niet met een hbo p. Volgens mij sluit een hbo p veel meer aan op universiteit dan een vwo diploma(Mits een hbo p in hetzelfde vakgebied)

Je hebt bijvoorbeel veel betere voorbereiding voor universitair informatica met een hbo p informatica dan een vwo diploma?

[ Bericht 4% gewijzigd door FoolWithMokey op 08-02-2011 19:45:45 ]
Sisco Certified
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:45:51 #49
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_92515437
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:22 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Leuk bij opleidingen die zowel op het hbo als op de universiteit bestaan en dezelfde naam hebben.
Utrecht University of applied sciences
pi_92516420
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:40 schreef FoolWithMokey het volgende:
Volgens mij willen ze voor hbo bachelor en universitair bachelor zelfde naamgeving gebruiken. Niet dat je naar 4 jaar hbo ineens een universitair master hebt. Volgens mij is een hbo bachelor wel ongeveer op hetzelfde niveau als een uni bachelor, Je leert dan op hbo in 4 jaar evenveel als 3 jaar uni. Dus daar heb ik op zich geen problemen mee. Maar het zou natuurlijk belachelijk zijn als je na 4 jaar hbo ineens een master krijgt :P

Waar ik me meer zorgen om maak is dat kansen van vmbo'ers met ambitie kleiner worden. Ik zie ook niet waarom je wel naar uni mag met een vwo diploma en niet met een hbo p. Volgens mij sluit een hbo p veel meer aan op universiteit dan een vwo diploma(Mits een hbo p in hetzelfde vakgebied)

Je hebt bijvoorbeel veel betere voorbereiding voor universitair informatica met een hbo p informatica dan een vwo diploma?
Niet mee eens, de boeken die wij voor de inleidende vakken gebruiken in de bachelor Rechten gebruiken ze op het hbo als enige materiaal. Wij krijgen vervolgens nog verdieping tijdens de bachelor.
Geen referral hier.
pi_92520878
quote:

Toevallig is Informatica juist wel een goed voorbeeld waarbij een vwo vooropleiding beter aansluit dan een hbo p. Op de universiteit zijn de programmeervakken niet zo moeilijk, het is daar voornamelijk de wiskunde en logica waar mensen op vast lopen. Hier zijn HBO'ers vaak veel minder mee bekend, die hebben een flinke wiskundeachterstand tov VWO'ers. Hun extra programmeerervaring is niet zo hard nodig voor de studie, aangezien de programmeervakken toch relatief eenvoudig zijn.
pi_92521109
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:22 schreef seventhseagulll het volgende:

[..]

Toevallig is Informatica juist wel een goed voorbeeld waarbij een vwo vooropleiding beter aansluit dan een hbo p. Op de universiteit zijn de programmeervakken niet zo moeilijk, het is daar voornamelijk de wiskunde en logica waar mensen op vast lopen. Hier zijn HBO'ers vaak veel minder mee bekend, die hebben een flinke wiskundeachterstand tov VWO'ers. Hun extra programmeerervaring is niet zo hard nodig voor de studie, aangezien de programmeervakken toch relatief eenvoudig zijn.
wat je nu zegt is in ieder geval niet voor elke informatica opleiding correct. bij de tudelft is er eind jaren '90 juist erg geschrapt in de wiskunde. uiteindelijk gingen zowel logica als analyse eraan. op de th krijgen ze dat nog steeds (op een gelijk nivo naar ik kan oordelen)
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2011 @ 21:39:30 #53
230491 Zith
pls tip
pi_92521710
quote:

Een WO bachelor is echt gespitst op science, derhalve Bachelor of Science, een HBOer die bijv. Humar Resources studeert krijgt Bachelor in Human Resources (Bc).

Men zegt altijd dat HBOers praktisch leren denken, WOers theoretisch (en dat klopt ook IMO), dat geeft al genoeg aan dat HBO bachelor niet dezelfde soort bachelor is als WO bachelor
pi_92521862
quote:
Het verschil in titulatuur tussen hogescholen en universiteiten verdwijnt
quote:
Van wikipedia:
Ter verduidelijking, en om onderscheid te kunnen maken met de professionele bachelor, worden er bij academische bachelors de internationaal herkenbare specificaties of Arts, of Science en of Laws (niet in Vlaanderen) gebruikt. Volgens zowel de Nederlandse als Vlaamse wetgeving is het gebruik van deze specificaties achter de graden alleen voorbehouden aan universiteiten.
Zo kan je ook een 'kenniseconomie' worden...

We noemen alles gewoon hetzelfde; zo lijkt het tenminste alsof we meer academici hebben. Simpel en goedkoop idee.
pi_92522073
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:39 schreef Zith het volgende:

[..]

Een WO bachelor is echt gespitst op science, derhalve Bachelor of Science, een HBOer die bijv. Humar Resources studeert krijgt Bachelor in Human Resources (Bc).

Men zegt altijd dat HBOers praktisch leren denken, WOers theoretisch (en dat klopt ook IMO), dat geeft al genoeg aan dat HBO bachelor niet dezelfde soort bachelor is als WO bachelor
precies! mooi uitgedrukt. dat is ook mijn ervaring (van lang, lang geleden...). het niveau is niet zozeer hoger of lager, maar anders gericht. dit uitgezonderd pretopleidingen. die heb je overal, op elk gebied en op elk niveau.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:46:36 #56
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_92522159
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:41 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

[..]

We noemen alles gewoon hetzelfde; zo lijkt het tenminste alsof we meer academici hebben. Simpel en goedkoop idee.
En masters financieren we helemaal niet meer want die zie je in dat mooie grafiekje toch niet meer terug.
pi_92523580
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:27 schreef simmu het volgende:

[..]

wat je nu zegt is in ieder geval niet voor elke informatica opleiding correct. bij de tudelft is er eind jaren '90 juist erg geschrapt in de wiskunde. uiteindelijk gingen zowel logica als analyse eraan. op de th krijgen ze dat nog steeds (op een gelijk nivo naar ik kan oordelen)
Ik doe zelf Technische Informatica op de TU Delft, en daar behoren analyse en logica met bijbehorende vervolgvakken nog steeds bij het standaard bachelor programma. Het kan best zijn dat het minder is dan vroeger, maar ik spreek af en toe wel met studenten die hier na hun hbo propedeuse zijn gekomen, en zij geven aan dat dit hen behoorlijk tegenvalt.

De wiskunde naar wat ik hoor is op een hbo Technische Informatica opleiding juist wat beperkt. Het verschil in wiskunde tussen een bèta havist en bèta vwo'er is volgens mij behoorlijk groot. Op de TU verwachten ze bijvoorbeeld al dat je behoorlijk kan integreren en dergelijke, terwijl dat bij de Havo volgens mij niet eens aan bod komt.

[ Bericht 8% gewijzigd door seventhseagulll op 08-02-2011 22:18:26 ]
  woensdag 9 februari 2011 @ 00:25:38 #58
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_92530489
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:41 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

[..]

Dat hebben ze in Engeland inderdaad zo gedaan.
pi_92530587
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 21:39 schreef Zith het volgende:

Alsof die scheiding er nu zo strikt is, veel studies op de universiteit kennen wel degelijk een forse praktische component. En die component is vaak groter dan 50 %. En dat is goed, slechts een klein deel van de studenten ambieert een wetenschappelijke carrière.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 09-02-2011 00:46:02 ]
pi_92530935
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:37 schreef simmu het volgende:
Geen enkel probleem hoor. Als student zijnde kun je zelfs gratis lid worden van andere universiteitsbibliotheken. Naast de EUR en TU-Delft (waar ik studeer) ben ik lid van universiteitsbibliotheek van de TU-e en kan ik daar ook van alle faciliteiten gebruik maken zoals het lenen van boeken en het raadplegen van journals. En ik weet van studenten uit Leiden dat zij ook gebruik kunnen maken van zowel de UB van de EUR als van de TU-Delft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')