abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92490918
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 01:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja hallo. Wat is de reden dat de joden weggaan? Ze zeggen weg te gaan. Maar gaan ze ook daadwerkelijk weg? En wat is de reden (Wilders, of het klimaat en de toegenomen welvaart in TurkijeIsrael)?
Wel even bij de les blijven.
Hoho, je mag het niet omdraaien van Zienswijze, dat is niet leuk. Als hij een artikel post waaruit blijkt dat joden vertrekken wegens het toenemende antisemitisme, dan berust dat verhaal op de absolute waarheid. Wanneer wij vervolgens met een artikel op de proppen komen waaruit blijkt dat moslims het land verlaten vanwege Wilders, dan spreken de geinterviewden plots niet de waarheid en spelen de slinkse media een vies spelletje.

Het is gewoonweg onmogelijk om een fatsoenlijke discussie te voeren met ZW. Net zoals het dat geouwehoer over criminaliteit in relatie tot de strafmaat. Wanneer jij een land aandraagt met hoge straffen en tegelijkertijd veel criminaliteit, dan verzint hij toch weer een of andere lulsmoes om zich eruit te lullen. En vervolgens plaatst hij vraagtekens bij jouw expertise, terwijl de beste man zelf ook geen criminoloog is, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92491131
Laten we wel wezen, deze discussies worden nu al 10 jaar gevoerd en keer op keer komen dezelfde argumenten naar boven. Keer op keer worden dezelfde argumenten en standpunten bestreden. Geen enkel persoon is bereid water bij de wijn te doen. Wat is dan de toegevoegde waarde hiervan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_92491179
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:17 schreef Mutant01 het volgende:
Laten we wel wezen, deze discussies worden nu al 10 jaar gevoerd en keer op keer komen dezelfde argumenten naar boven. Keer op keer worden dezelfde argumenten en standpunten bestreden. Geen enkel persoon is bereid water bij de wijn te doen. Wat is dan de toegevoegde waarde hiervan?
Het raakt wel aan de quintessens van dat debat; en ergens voorzie ik ook wel dat er een synthese in het vooruitzicht ligt.
I´m back.
pi_92491343
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het raakt wel aan de quintessens van dat debat; en ergens voorzie ik ook wel dat er een synthese in het vooruitzicht ligt.
Wat is de kern van dit debat dan? Want dan heb ik dat in al die jaren gemist.
Allah Al Watan Al Malik
pi_92491393
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is de kern van dit debat dan? Want dan heb ik dat in al die jaren gemist.
These/antithese is gelijkheid/ongelijkheid individuen. Hieruit voortspruitend maakbaarheid/niet-maakbaarheid van het individu... en uiteindelijk samenleving.
I´m back.
pi_92491972
De 'culturele mozaïek' prevaleren (en toejuichen) boven sociale integratie heeft zowel autochtonen als de migranten (de samenleving) niet de verrijking opgeleverd die multiculturalisten altijd hebben uitgedragen.
In Nederland was het Paul Scheffer die als het ware een bom legde onder deze set ideeën, maar dit is al ruim tien jaar geleden.
Het voelt alsof deze discussie telkens opnieuw wordt gevoerd, maar dat de sociale kwesties rondom migranten in onze buurlanden op een andere manier ontwikkeld hebben ligt natuurlijk meer voor de hand.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_92491996
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:17 schreef Mutant01 het volgende:
Niet helemaal waar. Ik heb de roep om veroordeling van linkse politici nog niet eerder voorbij zien komen.
pi_92492002
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:54 schreef damian5700 het volgende:
De 'culturele mozaïek' prevaleren (en toejuichen) boven sociale integratie heeft zowel autochtonen als de migranten (de samenleving) niet de verrijking opgeleverd die multiculturalisten altijd hebben uitgedragen.
In Nederland was het Paul Scheffer die als het ware een bom legde onder deze set ideeën, maar dit is al ruim tien jaar geleden.
Het voelt alsof deze discussie telkens opnieuw wordt gevoerd, maar dat de sociale kwesties rondom migranten in onze buurlanden op een andere manier ontwikkeld heeft ligt natuurlijk meer voor de hand.
Heb je dat boek gelezen van hem?
I´m back.
pi_92492035
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Ik heb de roep om veroordeling van linkse politici nog niet eerder voorbij zien komen.
Dat klopt, dat is wel weer een overtreffende trap en als ik het goed heb gelezen zou zelfs iedereen die links is in het beklaagde bankje moeten.
I´m back.
pi_92492074
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt, dat is wel weer een overtreffende trap en als ik het goed heb gelezen zou zelfs iedereen die links is in het beklaagde bankje moeten.
Ergens is het natuurlijk wel beangstigend dat de haat jegens links nieuwe, meer extreme vormen aanneemt.
pi_92492108
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ergens is het natuurlijk wel beangstigend dat de haat jegens links nieuwe, meer extreme vormen aanneemt.
Het is wel apart ja. IRL kom ik dat soort geluiden overigens nimmer tegen.
I´m back.
pi_92492135
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb je dat boek gelezen van hem?
Ik refereerde in mijn bijdrage aan zijn essay en niet Het Land Van Aankomst, dat ik niet heb gelezen.
pi_92492147
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is wel apart ja. IRL kom ik dat soort geluiden overigens nimmer tegen.
Dat is waar. Voorlopig blijft dergelijke idioterie gevangen in een internetdiscussies. Houden zo.
pi_92492164
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik refereerde in mijn bijdrage aan zijn essay en niet Het Land Van Aankomst, dat ik niet heb gelezen.
Ga dat dan eerst lezen, en het is een heus boek hoor.
Jaren geleden alweer aangeschaft, van de zomer in Spanje op twee hoofdstukken na eindelijk gelezen...
I´m back.
pi_92492178
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is waar. Voorlopig blijft dergelijke idioterie gevangen in een internetdiscussies. Houden zo.
Dat hè, Internet.
I´m back.
pi_92492223
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga dat dan eerst lezen, en het is een heus boek hoor.
Jaren geleden alweer aangeschaft, van de zomer in Spanje op twee hoofdstukken na eindelijk gelezen...
Wat bedoel je met 'ga dat dan eerst lezen'? Je kan toch gewoon zeggen wat de inhoudelijke bezwaren zijn van mijn initiële bijdrage?
pi_92492310
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'ga dat dan eerst lezen'? Je kan toch gewoon zeggen wat de inhoudelijke bezwaren zijn van mijn initiële bijdrage?
Hij legt geen bom onder, hij nuanceert zaken en vergelijkt die o.m. met bijv. VS.
Zo zegt hij dat bij migrantenpopulaties die gericht zijn op integratie juist in de eerste paar generaties veel criminaliteit voorkomt; dat spreekt dus juist pro-Marokkanen...
I´m back.
pi_92492569
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij legt geen bom onder, hij nuanceert zaken en vergelijkt die o.m. met bijv. VS.
Zo zegt hij dat bij migrantenpopulaties die gericht zijn op integratie juist in de eerste paar generaties veel criminaliteit voorkomt; dat spreekt dus juist pro-Marokkanen...
In zijn essay wel degelijk.
pi_92492597
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:17 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In zijn essay wel degelijk.
In het boek niet iig.
Maar doe eens gek, ga het eens lezen.
En als je het boek gelezen hebt, dan maak je een topic met daarin een exerpt, en dan kunnen we daarover discussiëren.
I´m back.
pi_92494986
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zoals het in deel I geformuleerd werd... was het absurd en extremistisch..
zeg maar een combinatie van complotdenken en vreemdelingenhaat..
De gebruikte vage omschrijvingen hadden de potentie een rechtse dictatuur te promoten.... waarbij bestuurders niet juridisch gestraft moesten worden op daden van wanbeleid op zich , maar op ideeën en daden die ingaan tegen vreemdelingenhaat en monoculturalisme...wat vrijwel automatisch gegeneraliseerd wordt tot "links" want de mythe van rechtse onschuld druipt ervan af.

En in hoeverre ligt daar ook een wens in om de samenleving te ontdoen van "links".. het grote kwaad ??
Gewoon gezegd: het is extreemrechts of neigend daarheen.
Ik heb toch al een tijdje het idee dat dramatiserend rechts op FOK platter, en ongenuanceerder is dan ooit... het simplistisch zwart-witdenken over links en rechts is nog banaler geworden

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 08-02-2011 11:33:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')