Dat is dan in Nederland niet terecht. De multiculti samenleving is tot stand gekomen onder regeringen van rechtse of confessionele signatuur.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er bestaan wel zeker multiculti samenleving. Dus dat is het punt niet. Ik ben ook voor een multiculti samenleving, tot op zekere hoogte én met voorwaarden.
Punt is dat dat de W-Europese manier gefaald heeeft. En daar spreek ik de linksen op aan.
Correct me if I'm wrong.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:51 schreef Bluesdude het volgende:
pardon ??? ken je de geschiedenis wel
Het huidige kabinet heeft al debatten over antisemitisme gehad, dat geeft al een signaal af.quote:Het is onzin.... dezelfde onzin kun je ook toepassen op de regering ... Onder dat beleid blijven Joden Nederland ontvluchten, Islamieten ook.
Niet arrogant. Ik heb veel meer dan de gemiddelde Fok!ker van de wereld gezien, ik lees veel over verschillende landen en politieke (straf)systemen. Ik merk het in discussies of iemand weinig of veel van de wereld weet. Hoe meer kennis iemand heeft, hoe beter dat toch is voor de discussie, of wou je dat ontkennen?quote:Jezus.... dom en arrogant..... en neigend naar extreemrechts..
Je maakt nogal een punt van het feit dat joden Nederland uit zouden vluchten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als er onder een rechts kabinet X onschuldigen zijn vermoord, dan moeten zij uiteraard ook voor de rechtbank komen. Ik maak geen onderscheid tussen links en rechts; ik sta open voor rechtvaardiging, ongeacht wie de fout ingaat.
[..]
Daarom snap ik dan ook niet waarom hij zo weinig doet dat joden het land uitvluchten, toen hij burgemeester van A'dam was...
[..]
Zie hierboven. Als je zelf oorlogsslachtoffers in je familie hebt, waarom doe je er dan zo weinig aan als wéér mensen het land uitvluchten? Weet jij wel hoe het voelt om je niet veilig in je wijk, omgeving of land te voelen..? Ik heb respect voor iederen, ook voor Cohen, maar ik snap niet waarom hij geen krachtig signaal afgeeft.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb nergens gezegd dat Cohen een moordenaar is. Maar ik vind zijn beleid ronduit dubies.
[..]
Misbruiken? Probeer je op de man in te spelen omdat je geen argumenten meer hebt? Ik heb zeer veel respect voor het jodendom, en vanuit mijn cultuur zijn joden dan ook nooit in de historie vervolgd, integendeel tot wat jouw voorouders gedaan hebben.
Moeilijk he, om te geloven dat mensen ook het goede gunnen aan andere volkeren, zonder dat zij het land worden uitgepest (geldt evengoed voor moslims indien dat het geval is!) ?
Die situatie is mij bekend. Maar Israel verkeert in een halve oorlogssituatie, dat is in Nederland niet het geval en deze 2 landen zijn derhalve dus niet met elkaar te vergelijken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je maakt nogal een punt van het feit dat joden Nederland uit zouden vluchten.
Is het je bekend dat er ook joden zijn die Israel uitvluchten omdat Israel in hun ogen zo'n beetje de gevaarlijkste plaats is voor joden?
Of ze daarin gelijk hebben is de vraag, maar dat geldt natuurlijk ook voor de joden die Nederland ontvluchten.
Over arrogantie gesproken:quote:Op maandag 7 februari 2011 23:51 schreef Bluesdude het volgende:
Jezus.... dom en arrogant..... en neigend naar extreemrechts..
Dat deed ik dus..... Hitler was een massamoordenaar... ontken je dat ?quote:
Joden blijven Nederland ontvluchten onder dit rechts kabinet, dus volgens jouw drogredenering is dit kabinet een soort misdadig geval.... maar dan benje natuurlijk ineens niet meer konsekwent in je drogredenering.quote:Het huidige kabinet heeft al debatten over antisemitisme gehad, dat geeft al een signaal af.
Moslims ontvluchten Nederland al o.m door het gedram van Wilderianen, maar dat ontken je... Dus je politiekcorrecte verklaring is nepquote:Stel dat Wilders aan de macht komt, en moslims vluchten om zijn beleid het land uit, dan mag van mij Wilders ook berecht worden. Ik maak geen onderscheid; ik sta open voor rechtvaardiging.
en dat zegt iemand die ontkent dat Hitler een massamoordenaar was ?quote:Hoe meer kennis iemand heeft, hoe beter dat toch is voor de discussie, of wou je dat ontkennen?
Ik denk niet meteen aan Amerika en ik voer Amerika niet als bewijs aan dat een links strafsysteem niet zou werken, maar wel als bewijs dat zwaarder straffen niet beter is..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Over arrogantie gesproken:
Als jij bij een rechts strafsysteem meteen aan de Amerika denkt, en dat als bewijs aanvoert waarom een links strafsysteem niet zou werken, dan weet je gewoon heel weinig van de wereld.
je beroep je op je deskundigheid.. die je niet hebt.. dat is arrogant en frauduleusquote:Oftewel, je hebt weinig kennis. Als ik meer kennis dan jou heb (over dit onderwerp) en anderen adviseer om zich ook in de wereld te verdiepen, dan moet je mij niet arrogant noemen.
In dit geval ben jij dat .. die eerste 2 omschrijvingen plus extreemrechtsneigend.quote:Dan mensen simpelweg als dom, arrogant of extreem-rechts af te wimpelen....
Heeft hij zelf mensen vermoord? Heeft Cohen zelf mensen vermoord? Ja of nee?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat deed ik dus..... Hitler was een massamoordenaar... ontken je dat ?
Joden vluchten niet uit Nederland, omdat ze staatsrechtelijk door de landelijke politiek vervolgd worden.quote:Joden blijven Nederland ontvluchten onder dit rechts kabinet, dus volgens jouw drogredenering is dit kabinet een soort misdadig geval.... maar dan benje natuurlijk ineens niet meer konsekwent in je drogredenering.
Als jij mij ervan verdenkt om joden te misbruiken voor mijn hangups: kom maar op met je bewijs.quote:Je doet alsof je joden begrijp je.... maar onderwijl begrijp je niet de jood Job Cohen.... sterker nog... je pretendeert hem de les te lezen over anti-semitisme.. In feite misbruikt je joden voor je eigen politieke hangups
Dat ontken ik niet. Ik vraag alleen om cijfers en de redenen. Heb jij die?quote:Moslims ontvluchten Nederland al o.m door het gedram van Wilderianen, maar dat ontken je... Dus je politiekcorrecte verklaring is nep
Dat ontken ik niet.quote:en dat zegt iemand die ontkent dat Hitler een massamoordenaar was ?
prima... ga eerst dan wat bijlezen over nazisme
Dan weet je dus weinig van de wereld af. Ik heb je net 3 landen gegeven die een rechts strafsysteem hebben en zeer geringe criminaliteit. Waarom ga je daar niet op in?quote:Ik denk niet meteen aan Amerika en ik voer Amerika niet als bewijs aan dat een links strafsysteem niet zou werken, maar wel als bewijs dat zwaarder straffen niet beter is..
Heb nergens beweerd dat ik een deskundige bent.quote:je beroep je op je deskundigheid.. die je niet hebt.. dat is arrogant en frauduleus
quote:In dit geval ben jij dat .. die eerste 2 omschrijvingen plus extreemrechtsneigend.
Die extremiteit is in dit topic in een obsessieve modus links tot zondebok maken... en dezelfde 'fouten' bij niet-links systematisch ontkennen..
quote:Op maandag 7 februari 2011 23:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of Cohen, die altijd zo'n grote mond heeft, maar wel thee drinkt met de dader.
Maar nu even serieus: het blijkt maar weer dat een links maatschappelijk systeem met lage straffen niet helpt. Elke Westers land, incl. de VS, heeft last van hoge criminaliteit. Tijd dus om het over een andere boeg te gooien.
De VSvA kent zeer hoge straffen, en tegelijk zeer hoge criminaliteitquote:Op maandag 7 februari 2011 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij niet weet hoe de wereld in elkaar zit.
Singapore, Dubai, Japan: zeer hoge straffen, zeer lage criminaliteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
In vergelijking met andere landen (o.a. de 3 die ik op de vorige pagina opgenoemd heb) zijn de straffen in de VS laag.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
De VSvA kent zeer hoge straffen, en tegelijk zeer hoge criminaliteit
Ik snap niet wat je nou wilt betogen.
De situatie in Israel en de perceptie daarvan kunnen we beter ergens anders bespreken, denk ik.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die situatie is mij bekend. Maar Israel verkeert in een halve oorlogssituatie, dat is in Nederland niet het geval en deze 2 landen zijn derhalve dus niet met elkaar te vergelijken.
Nederland heeft geen buitenlandse vijanden (gelukkig). Nederland is een rijk en welvarend land. In Nederland hoor je veilig te zijn. Ongeacht welke levensovertuiging je aanhangt. Of je nou jood, moslims, christen, atheist of wat dan ook bent. We moeten samen misstanden aan de kaak stellen, en deze oprecht serieus in overweging nemen; alleen dan krijgen we een betere samenleving. Als we dit met z'n allen doen, links en rechts, dan is mijn commentaar op dit aspect van links geheel verdwenen.
Eens. En daar moeten we met z'n allen aan werken om dit te behouden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:03 schreef Kees22 het volgende:
In Nederland hoor je veilig te zijn, inderdaad. Dat vind ik ook.
Wat is de reden dat Turken weggaan? Ze zeggen weg te gaan. Maar gaan ze ook daadwerkelijk weg? En wat is de reden (Wilders, of het klimaat en de toegenomen welvaart in Turkije)?quote:Waarom je nou wel een punt maakt van joden die Nederland zouden ontvluchten en niet van Turken die liever weggaan, is me niet duidelijk.
Ah.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In vergelijking met andere landen (o.a. de 3 die ik op de vorige pagina opgenoemd heb) zijn de straffen in de VS laag.
Vast wel ... ook door zelf een trekker over te halen ed.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:42 schreef Zienswijze het volgende:
Zucht, in plaats van dat we een discussie voeren word ik dom, arrogant en extreem-rechts genoemd. Dat bevordert de discussie zeker he?
[..]
Heeft hij zelf mensen vermoord?
Je drogredenering is : Cohen was bestuurder van Amsterdam.. dus de vlucht van Amsterdamse joden is zijn schuld.... Toegepast op het hele land is je drogredenering dan : de rechtse regering is het bestuur van Nederland, dus de vlucht van Nederlandse joden is hun schuld... maar idd ontkent je deze konsekwentie van de drogredenering... als het een linkse regering was ... dan dus weer niet..quote:Joden vluchten niet uit Nederland, omdat ze staatsrechtelijk door de landelijke politiek vervolgd worden.
Als een gemeentebestuur faalt dan is Den Haag aan zet.. daarnaast zijn er ook niet-Amsterdamse joden gevlucht uit door rechts bestuurde gemeentes.... Maar dat vind je niet relevant.. want het gaat je om het afzeiken van links.. en zelfs monddood maken, de vrijheid van meningsuiting inperken dmv strafprocessenquote:Joden vluchten bepaalde wijken uit. Bijvoorbeeld wijken in A'dam. Daar is de landelijke politiek niet hoofdverantwoordelijk, maar de lokale politiek. En die is in het geval van A'dam toch echt links.
zie boven.. zie eerdere posts...quote:Als jij mij ervan verdenkt om joden te misbruiken voor mijn hangups: kom maar op met je bewijs.
Schitterend om voor joden op te komen in principe... nog mooier als iemand anti-Israel is , maar in jouw geval is het schijnheilig.quote:Waarom zou ik niet voor ze op mogen komen, nu sommige joden het in sommige wijken moeilijk hebben?
cijfers heb ik niet ..quote:Dat ontken ik niet. Ik vraag alleen om cijfers en de redenen. Heb jij die?
leek er toch verdomd veel op... enfin.. je erkent nu wel dus dat Hitler een massamoordenaar was..quote:Dat ontken ik niet.
je komt weer met je zgn deskundigheid ...quote:Dan weet je dus weinig van de wereld af.
niet letterlijk.. je beroep je erop dat je veel gereisd hebt en veel gelezen ...quote:Heb nergens beweerd dat ik een deskundige bent.
ik begrijp je prima.... je bent gebeten op links.... je meet met 2 maten..quote:Ik zei net notabene zelf: links, rechts, maakt mij niets uit. Bij schadelijk beleid: voor de rechtbank. Wat begrijp je niet aan het woordje rechts wat ik erbij betrek?
Ja hallo. Wat is de reden dat de joden weggaan? Ze zeggen weg te gaan. Maar gaan ze ook daadwerkelijk weg? En wat is de reden (Wilders, of het klimaat en de toegenomen welvaart in TurkijeIsrael)?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat is de reden dat Turken weggaan? Ze zeggen weg te gaan. Maar gaan ze ook daadwerkelijk weg? En wat is de reden (Wilders, of het klimaat en de toegenomen welvaart in Turkije)?
Starfwethervormingen zijn idd toe te schrijven aan minister van justitie Van Agt, in de kabinetten Biesheuvel en Den Uyl. En Van Agt is om de drommel niet te kenschetsen als links.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is dan in Nederland niet terecht. De multiculti samenleving is tot stand gekomen onder regeringen van rechtse of confessionele signatuur.
Hoho, je mag het niet omdraaien van Zienswijze, dat is niet leuk. Als hij een artikel post waaruit blijkt dat joden vertrekken wegens het toenemende antisemitisme, dan berust dat verhaal op de absolute waarheid. Wanneer wij vervolgens met een artikel op de proppen komen waaruit blijkt dat moslims het land verlaten vanwege Wilders, dan spreken de geinterviewden plots niet de waarheid en spelen de slinkse media een vies spelletje.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja hallo. Wat is de reden dat de joden weggaan? Ze zeggen weg te gaan. Maar gaan ze ook daadwerkelijk weg? En wat is de reden (Wilders, of het klimaat en de toegenomen welvaart in TurkijeIsrael)?
Wel even bij de les blijven.
Het raakt wel aan de quintessens van dat debat; en ergens voorzie ik ook wel dat er een synthese in het vooruitzicht ligt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:17 schreef Mutant01 het volgende:
Laten we wel wezen, deze discussies worden nu al 10 jaar gevoerd en keer op keer komen dezelfde argumenten naar boven. Keer op keer worden dezelfde argumenten en standpunten bestreden. Geen enkel persoon is bereid water bij de wijn te doen. Wat is dan de toegevoegde waarde hiervan?
Wat is de kern van dit debat dan? Want dan heb ik dat in al die jaren gemist.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het raakt wel aan de quintessens van dat debat; en ergens voorzie ik ook wel dat er een synthese in het vooruitzicht ligt.
These/antithese is gelijkheid/ongelijkheid individuen. Hieruit voortspruitend maakbaarheid/niet-maakbaarheid van het individu... en uiteindelijk samenleving.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is de kern van dit debat dan? Want dan heb ik dat in al die jaren gemist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |