abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93008869
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:54 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is bepaald niet de enige negatieve recensie op IMDB.
kan wel wezen. een 1 geven is debiel.
pi_93008875
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 01:25 schreef pfaf het volgende:
Sjesusl. Eén van de beste films die ik ooit gezien heb wordt besproken in één van de slechtste topics ooit. Only at Fok! :{
Kom, niet zo pruilen. Het is best een aardige discussie. Naar Fok-maatstaven.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93008885
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:02 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

1 uit 10 :') dan wil je gewoon interessant doen.
Zelfs Plan 9 From Outer Space verdiende geen 1. Black Swan een 1 geven is bewust recalcitrant zijn.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_93008961
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:56 schreef Orbis het volgende:

[..]

Zelfs Plan 9 From Outer Space verdiende geen 1. Black Swan een 1 geven is bewust recalcitrant zijn.
Precies, van die jankerts: "Iedereen vindt hem goed, maar ik vind hem slecht. Dus ik geef een één. Boehoe." :'(
pi_93008977
Ik kan me er wel in vinden. Als ik de film zonder voorkennis zou hebben bekeken, dan zou ik verwacht hebben dat de rest van de wereld zou lachen of huilen (afhankelijk van je opstelling in het leven) om deze film, wanneer hij jaren later zou worden herontdekt als 'camp' en in dat licht alsnog enigszins positief zou worden bekeken. Beetje als Showgirls.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93008998
Ze geeft hem een 1 omdat IMDB geen '0' of min-cijfers toestaat.
pi_93009011
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:59 schreef Argento het volgende:
Ze geeft hem een 1 omdat IMDB geen '0' of min-cijfers toestaat.
:')
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 13:00:31 #203
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_93009012
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:58 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Precies, van die jankerts: "Iedereen vindt hem goed, maar ik vind hem slecht. Dus ik geef een één. Boehoe." :'(
Ja, dit zie je vaak. Er zit kennelijk iets in mensen dat ze willen schoppen tegen iets dat populair is. Inception heeft ook zo'n backlash gehad dit jaar, waarbij mensen alleen al tegen de film waren omdat er zoiets als een hype zou zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_93009050
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:00 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, dit zie je vaak. Er zit kennelijk iets in mensen dat ze willen schoppen tegen iets dat populair is. Inception heeft ook zo'n backlash gehad dit jaar, waarbij mensen alleen al tegen de film waren omdat er zoiets als een hype zou zijn.
Vooral op FOK! zie je erg veel mensen die tegen populaire dingen zijn. De meeste mensen doen dit gewoon om interessant te zijn en te willen schoppen tegen iets. Prima als je iets niet leuk vindt, maar om dat nou overal (in dit topic) te verkondigen. Dan wordt het wel erg duidelijk dat je het niet serieus moet nemen.
pi_93009147
ik vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen, maar dat komt voornamelijk omdat ik bij een film van Aronofsky erg hoge verwachtingen heb. de vorige film van hem die ik heb gezien, the fountain, heeft echt een diepe indruk op me achter gelaten, iets dat deze film helaas niet heeft kunnen presteren.
pi_93009150
quote:

[..]

Ik kan me wel voorstellen (surprise) dat juist wanneer je je omringd weet met mensen die iets heel goed vinden wat jij (oprecht) slecht vindt, je je argumenten wat kracht bij zet in formulering en waardering. Maar los daarvan, het is toch gewoon mogelijk dat je Black Swan een slechte film vindt? Ik zie in de aangehaalde recensie niets wat feitelijk niet waar is. De enige vraag is hoe je eea weegt en waardeert in je mening over de film.

Mensen storen zich niet aan de platte karakters. Mensen storen zich niet aan de horrorcliche's. Mensen storen zich niet aan het gebrek aan verhaal. etc. etc. Nou prima, dan vind je het een goeie film. Er zijn ook mensen die zich daar wel aan storen, en die vinden het een (hele, hele) slechte film. Ik vind die 1 goed te verdedigen.
pi_93009234
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:59 schreef Argento het volgende:
Beetje als Showgirls.
wel handig, ik weet nu dat ik jouw mening nooit serieus hoef te nemen :)
pi_93009256
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef Argento het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen die zich daar wel aan storen, en die vinden het een (hele, hele) slechte film. Ik vind die 1 goed te verdedigen.
Kom op, de opbouw van de film was goed (of in ieder geval degelijk: er was een concrete spanningsboog), het acteerwerk uitstekend (of zo je wilt: niet dramatisch slecht) en de film was nergens saai. Volgens mij is de 1 dan al niet meer te rechtvaardigen.

Je kunt de film overdreven pretentieus vinden en het idee hebben dat de film meer wil voorstellen dan het is. Maar dan zit je qua cijfer rond de 5, niet de 1. Voor een 1 moeten de meest fundamentele elementen tot in de kern verrot zijn.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_93009269
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wel handig, ik weet nu dat ik jouw mening nooit serieus hoef te nemen :)
Dat hoeft sowieso niet, maar wil je betwisten dat Showgirls, nu de film als camp wordt beschouwd, niet alsnog enige waardering oogst?
pi_93009379
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:08 schreef Orbis het volgende:

[..]

Kom op, de opbouw van de film was goed (of in ieder geval degelijk: er was een concrete spanningsboog), het acteerwerk uitstekend (of zo je wilt: niet dramatisch slecht) en de film was nergens saai. Volgens mij is de 1 dan al niet meer te rechtvaardigen.

Je kunt de film overdreven pretentieus vinden en het idee hebben dat de film meer wil voorstellen dan het is. Maar dan zit je qua cijfer rond de 5, niet de 1. Voor een 1 moeten de meest fundamentele elementen tot in de kern verrot zijn.
Wat vond je dan zo spannend? Balletdanseres die het toch al niet van haar geestelijke evenwicht moet hebben, bezwijkt onder de druk. Daar is niks spannends aan, zeker ook omdat Aronofsky er niet in slaagt het verhaal spannend te vertellen en zeker niet spannend in beeld weet te brengen. Hoe weten we dat ze 'haar zwarte zwaan' heeft gevonden? Omdat ze er middels kleuterachtige CGI in verandert. Nou, poeh poeh, wat een visuele vondst.

En er zaten gewoon teveel tenenkrommende scene's in. Met Mila in de taxi, de eerder genoemde badscene, het spiegelbeeld dat afwijkend beweegt etc. etc. Dat is B-film materiaal. En als het nou gebracht werd als camp, dan zou ik zeggen: schot in de roos. Niet mijn genre, maar dat maakt niet uit. Frans Bauer is ook niet met genre, en toch zal ie goed zijn in wat die doet.
pi_93009407
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:08 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat hoeft sowieso niet, maar wil je betwisten dat Showgirls, nu de film als camp wordt beschouwd, niet alsnog enige waardering oogst?
nee.
pi_93009483
wat is er dan mis met mijn opmerking? Dat ik Black Swan vergelijk met Showgirls? Waarom niet? Het speelt zich min of meer allebei af tegen de achtergrond de danswereld met de rivaliteit die daaraan inherent lijkt te zijn en in beide gevallen hebben de regisseurs nogal wat pretenties. Verschil is natuurlijk dat Nomi geestelijk wat sterker is dan Nina.
pi_93009499
oh, en dat Showgirls vermakelijker was qua plat entertainment.
pi_93009574
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Argento het volgende:
oh, en dat Showgirls vermakelijker was qua plat entertainment.
dat sowieso :P
voor de rest ga ik er niet op in, nu begin je te erg te trollen.
pi_93009950
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen (surprise) dat juist wanneer je je omringd weet met mensen die iets heel goed vinden wat jij (oprecht) slecht vindt, je je argumenten wat kracht bij zet in formulering en waardering. Maar los daarvan, het is toch gewoon mogelijk dat je Black Swan een slechte film vindt? Ik zie in de aangehaalde recensie niets wat feitelijk niet waar is. De enige vraag is hoe je eea weegt en waardeert in je mening over de film.

Mensen storen zich niet aan de platte karakters. Mensen storen zich niet aan de horrorcliche's. Mensen storen zich niet aan het gebrek aan verhaal. etc. etc. Nou prima, dan vind je het een goeie film. Er zijn ook mensen die zich daar wel aan storen, en die vinden het een (hele, hele) slechte film. Ik vind die 1 goed te verdedigen.
Een (groot) deel is nog altijd subjectief bepaald en een film een 1 geven vind ik persoonlijk gewoon achterlijk. Sterker nog, ik neem zo'n iemand niet eens meer serieus. Komt naar mening gewoon kinderachtig over. Als je het echt een slechte film vindt, kan je ook wel een 2 of een 3 geven, omdat er altijd wel een klein ding is wat wel goed is aan de film. Dat je die dingen echter niks vindt, is natuurlijk smaakgebonden.
signatuurloos
pi_93010020
Anders ga je even voorbij dat cijfer en kijken naar het daadwerkelijke commentaar dat gegeven wordt. Iedereen heeft een andere manier van punten geven. Ik heb nog nooit een film een 10 gegeven bijvoorbeeld. En slechts enkele een 1.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:41:47 #217
27648 Weakling
available in strong mint
pi_93016478
Late to the game, maar ik vind de film zeer geslaagd. Er zit een mooie opbouw in het afbrokkelen van de mentale gesteldheid van het karakter Nina. Daarbij hou ik wel van films waar je zelf een deel van het plaatje mag inkleuren. Zoals in Black Swan op een aantal punten in het midden wordt gelaten wat "realiteit" is wat uit de fantasie van Nina komt. Daarbij is Portman de perfecte actrice om een frigide onzeker verknipt persoon te spelen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_93054540
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:29 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Een (groot) deel is nog altijd subjectief bepaald en een film een 1 geven vind ik persoonlijk gewoon achterlijk. Sterker nog, ik neem zo'n iemand niet eens meer serieus. Komt naar mening gewoon kinderachtig over. Als je het echt een slechte film vindt, kan je ook wel een 2 of een 3 geven, omdat er altijd wel een klein ding is wat wel goed is aan de film. Dat je die dingen echter niks vindt, is natuurlijk smaakgebonden.
Ach, zon cijfer is ook maar bedoeld om even je mening in een notedop uit te drukken. Ik kan ook niet zo snel iets positievs noemen aan Black Swan, behalve de muziek van Tchaikovsky.
pi_93054570
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:41 schreef Weakling het volgende:
Zoals in Black Swan op een aantal punten in het midden wordt gelaten wat "realiteit" is wat uit de fantasie van Nina komt.
Als dat toch ns waar was, dan had dat het cijfer misschien kunnen oprekken tot een magere 4.
pi_93056133
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Ach, zon cijfer is ook maar bedoeld om even je mening in een notedop uit te drukken. Ik kan ook niet zo snel iets positievs noemen aan Black Swan, behalve de muziek van Tchaikovsky.
Dat is toch een pluspuntje, dus de film zou je minimaal een 1,5 kunnen geven. ;)
signatuurloos
  zondag 20 februari 2011 @ 15:41:06 #221
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93059828
quote:
Op zondag 20 februari 2011 14:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Je begint wel echt steeds meer een karikaturale one trick pony te worden zo hoor :')

Ik snap niet dat als je de film echt zo enorm vervelend slecht vindt qua inhoud, karakters, acteerwerk en plot dat je dan al dagen zo ontzettend veel moeite aan het doen bent dat steeds weer te blijven herhalen. Ik zou zo'n bagger slechte film juist snel willen vergeten dan.

Niet dat we alleen hier mogen posten als we de film mooi vinden hoor, tegengeluid is welkom, maar dit begint een one issue campaign te worden. Echt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:08:06 #222
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93094167
quote:

[..]

Hype backlash is zo'n beetje een natuurwet. Ergens is het ook logisch, als je hem iets te laat bekijkt gebeuren er 2 dingen. je verwachtingen worden te hoog waar de 'eersten' hem nog neutraler zagen en je common sense vertelt je dat een film die zo 'gehyped' wordt niet goed kan zijn. Het resultaat is dat iemand niet meer naar de film kijkt, maar meer bezig is met de film 'waarderen' tijdens het kijken. Dat zal zo ongeveer elke film de nek omdraaien.

Maar wat hier gebeurd is volgens mij gewoon tegendraads zijn om het tegendraads zijn. De extreme meningen zijn nauwelijks serieus te nemen. Over smaak valt niet te twisten, maar de film ronduit slecht noemen of een 1 verdedigen is lachwekkend.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93119663
Vanmiddag gezien, wat een film! _O_ heb echt genoten!
De aftakeling van Nina is echt huiveringwekkend goed in beeld gebracht en wat is
Natalie toch beeldschoon O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_93120993
quote:
19s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:08 schreef kingmob het volgende:

Maar wat hier gebeurd is volgens mij gewoon tegendraads zijn om het tegendraads zijn. De extreme meningen zijn nauwelijks serieus te nemen. Over smaak valt niet te twisten, maar de film ronduit slecht noemen of een 1 verdedigen is lachwekkend.
Van hem mag ik Seven geen vermakelijke film noemen. Dat moet ik kennelijk als meer betitelen. Dat is dan wel raar. Ik begrijp de stijl die gekopieert is, maar films worden ouder en de stijl die blijft wel slijten. Wat mij betreft gaat die film dieper zinken qua waarde omdat het niets meer dan een oude whodunnit is. Een interessante, maar net zo of minder interessant dan een Holmes mysterie.
Black Swan vraagt niet om een stijl die door en door zal worden gekopieerd totdat je er diep ziek van wordt. Maar heeft wel een eigen manier van belichting en scenes.
Ik zie het maar als een achtbaanrit. Natuurlijk zie je waar de rit heen gaat, maar dat maakt het alleen enger.
pi_93132536
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:41 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Je begint wel echt steeds meer een karikaturale one trick pony te worden zo hoor :')

Ik snap niet dat als je de film echt zo enorm vervelend slecht vindt qua inhoud, karakters, acteerwerk en plot dat je dan al dagen zo ontzettend veel moeite aan het doen bent dat steeds weer te blijven herhalen. Ik zou zo'n bagger slechte film juist snel willen vergeten dan.

Niet dat we alleen hier mogen posten als we de film mooi vinden hoor, tegengeluid is welkom, maar dit begint een one issue campaign te worden. Echt.
Heb je dat nooit dat een film of een CD je gewoon tegenstaat? Misschien is dat ook wel een verdienste van de film hoor. Beter dat dan er onverschillig tegenover staan misschien. Maar ik las vandaag weer in een recensie over de krachtinspanning die Mila Kunis geleverd zou moeten hebben in haar rol, maar ik zie met de beste wil van de wereld (heus) niets bijzonders in haar rol, noch in haar acteerprestaties. Zoals jij niet begrijpt dat ik de film slecht vind, snap ik oprecht alle ophef niet. En dat vind ik jammer, want ik kijk liever naar een goeie film dan naar een slechte film.
pi_93133190
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:56 schreef Deckard het volgende:

[..]

Van hem mag ik Seven geen vermakelijke film noemen. Dat moet ik kennelijk als meer betitelen. Dat is dan wel raar. Ik begrijp de stijl die gekopieert is, maar films worden ouder en de stijl die blijft wel slijten. Wat mij betreft gaat die film dieper zinken qua waarde omdat het niets meer dan een oude whodunnit is. Een interessante, maar net zo of minder interessant dan een Holmes mysterie.
Natuurlijk mag je Se7en een vermakelijke film noemen. Ik vind dat je de film dan schromelijk tekort doet. Juist in een genre dat al zoveel films (en hele goeie ook nog) heeft opgeleverd, wist Se7en een hele nieuwe toon te zetten. De film is natuurlijk ook veel meer dan een whodunnit. Het gaat er immers niet om wie het heeft gedaan. Het verhaal laat ons dat misschien geloven, maar John Doe wandelt notabene doodgemoedereerd het bureau binnen.

Maar over transformatie gesproken. Het karakter van David Mills is aan het einde van de film weliswaar niet dood, maar leven doet hij ook niet meer. Op één dag, sterker nog, in een paar momenten, wordt zijn hele leven onder hem vandaan getrokken. Misschien enigszins naief in zijn jeugdige zelfverzekerheid (intellectueel zwaar de mindere van John Doe, die nou juist wel 'begrepen' wordt door de meer ervarene Sommerset), komt hij op een gruwelijke (maar zorgvuldig in scene gezette) manier achter de evenzo gruwelijke dood van zijn vrouw, terwijl hij net heeft vernomen dat ze zwanger is. Dat hij John Doe naar de eeuwige jachtvelden jaagt, is in de gegeven omstandigheden ronduit logisch. Ook al doet hij hem daarmee een heel groot plezier en bezegelt hij daarmee ook zijn eigen lot. We weten dat hij nooit meer dezelfde zal zijn. Scarred for life zogezegd. Die jeugdige zelfverzekerdheid zien we nooit meer terug. De David Mills waar we als publiek kennis mee hebben gemaakt, is dood. Briljant in beeld gebracht in de allerlaatste scenes van de film, als Somerset uitspreekt: "Ernest Hemmingway once wrote: de world is a fine place and worth fighting for. I agree with the second part.".

Dat is 'story telling' dat is een karakter uitdiepen en vervolgens vakkundig vernietigen. Ongemerkt is de film eigenlijk alweer jaren oud maar heeft nog geen greintje aan kracht ingeboet.

quote:
Ik zie het maar als een achtbaanrit. Natuurlijk zie je waar de rit heen gaat, maar dat maakt het alleen enger.
Een achtbaanrit suggereert dat je ook nog eens linksaf en rechtsaf gaat en weer ns omhoog en dan weer naar beneden. Black Swan was allemaal downhill vanaf de allereerste scene. Waar Se7en slechts "vermakelijk" was, mist Black Swan het ingenieuze plot, de karakters, karrevrachten aan sfeer en de tot personage verheven filmstijl zonder zich te verliezen in mooifilmerij (l'art pour l'art). Maar ok, David Fincher heeft ook niet altijd een homerun geslagen. Laat Black Swan dan maar Aronofsky's missertje zijn. Hoewel (en dan zal ik er over ophouden) Black Swan Aronosky definitief ontmaskert als ontluisterend talentloos. Van Fincher verwacht ik daarentegen nog wel mooie dingen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:04:02 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93138632
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Heb je dat nooit dat een film of een CD je gewoon tegenstaat?
Ja hoor :) Maar dan ga ik er niet weken over zeuren tegen mensen die de film wel geweldig vinden. Dan laat ik 't los. :')
L'Amour menaçant:
pi_93140926
akkoord.
pi_93142180
Ben jij hier nu al 4 pagina's lang aan het janken over deze film? Jezus man, let it go. :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_93157464
maak je over mij geen zorgen. Ik vind het een leuke discussie.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:00:25 #231
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_93157713
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:56 schreef Argento het volgende:
maak je over mij geen zorgen. Ik vind het een leuke discussie.
Oh gelukkig. Ik begon me al zorgen te maken. Had de GGZ al bijna gebeld. :P
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:02:10 #232
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93157808
Een discussie is leuk als ie ook nog ergens heengaat.
Dit gaat gewoon alleen maar in cirkels.
L'Amour menaçant:
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:15:57 #234
8369 speknek
Another day another slay
pi_93306323
Tof. Volgens mij zit de film vol met subliminale boodschappen.
Zag net ook weer de trailer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_93306864
aantal dagen terug gezien en enorm aangenaam verrassed
erg goede film, die hallucinatie's waren ook erg goed in beeld gebracht
alleen het einde... dat vond ik persoonlijk een wat mindere..
eff in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja ik zeur graag om kleinigheidjes :+
  vrijdag 25 februari 2011 @ 19:21:44 #236
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93318808
Nou, leek me toch vrij duidelijk dat dat is wat er aan t einde gebeurd hoor :Y
L'Amour menaçant:
pi_93318959
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 19:21 schreef Ang3l het volgende:
Nou, leek me toch vrij duidelijk dat dat is wat er aan t einde gebeurd hoor :Y
SPOILER
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_93337452
De film is m.i. toch de moeite waard, omdat het discussies veroorzaakt.
Ik zat me af te vragen, of ik nou afwijkend was van al die andere mensen, die helemaal idolaat van dit 'kunstwerk' waren. Of dat ik de clue niet snapte, of de zogenaamde gelaagdheid van de film of alle andere superlatieven over deze film.
Had ik iets gemist?
Ik vond het een redelijk vermakelijke film, zoals er vele films zijn gemaakt. De kunstvorm klassiek ballet werd uitermate slecht en oppervlakkig benaderd. maar daar viel nog wel mee te leven. Het thema psychotisch, obsessief, krankzinnig worden is al in "one flew over the cuckoo's nest" behandeld, dus ach ja, het kan ook nog vanuit het beeld van de krankzinnige zelf. Gut, wat origineel. Het is alsof je naar een spiegel van een spiegel van een spiegel van een film kijkt.
Opgeklopt.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 02:23:21 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_93337661
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 02:10 schreef Euridice het volgende:
Het thema psychotisch, obsessief, krankzinnig worden is al in "one flew over the cuckoo's nest" behandeld
Is dit zoiets als het thema schieten is al behandeld in "Commando"?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_93337753
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 02:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dit zoiets als het thema schieten is al behandeld in "Commando"?
Ik krijg ineens jeuk aan mijn spiegelneuronen. Krab krab krab,
pi_93341195
quote:
Ik vond het een redelijk vermakelijke film, zoals er vele films zijn gemaakt. De kunstvorm klassiek ballet werd uitermate slecht en oppervlakkig benaderd. maar daar viel nog wel mee te leven.
Op de een of andere manier heeft het wel mijn interesse gewekt voor ballet. Dat is op zich ook al de moeite waard. En wat is slecht en oppervlakkig? Dat er niet dieper over ballet wordt gefilmd of dat we niet alle oefeningen te zien krijgen? We krijgen slechts wat fragmenten mee van de auditie en de oefeningen. Als diesel om de film draaiende te houden en de onderlinge verhoudingen mee te krijgen. Op zich vind ik daar niks mis mee. Ballet mag dan de huid van de film zijn, maar het is niet het kloppend hart.
Wat miste jij dan?

quote:
Het thema psychotisch, obsessief, krankzinnig worden is al in "one flew over the cuckoo's nest" behandeld, dus ach ja, het kan ook nog vanuit het beeld van de krankzinnige zelf.
Of zelfs eerder met 'A streetcar named desire', dus jouw voorbeeld had ook totaal niet gemaakt hoeven worden. De film is i.m.o nooit goed vanwege het onderwerp, dat is slechts een bijverdienste. De vindingrijkheid in de cultuur is nooit in wat je zegt maar hoe je het zegt. Want we kennen maar een aantal kernwoorden en dan houdt het al gauw op. Dan zouden er maar maximaal ooit een stuk of twaalf films kunnen worden gemaakt.
Totale onzin wat je daar aan haalt dus.
pi_93344048
quote:
Het thema psychotisch, obsessief, krankzinnig worden is al in "one flew over the cuckoo's nest" behandeld, dus ach ja, het kan ook nog vanuit het beeld van de krankzinnige zelf. Gut, wat origineel. Het is alsof je naar een spiegel van een spiegel van een spiegel van een film kijkt.
Opgeklopt.
:|W
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:41:48 #243
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_93344218
quote:
Het thema psychotisch, obsessief, krankzinnig worden is al in "one flew over the cuckoo's nest" behandeld, dus ach ja, het kan ook nog vanuit het beeld van de krankzinnige zelf. Gut, wat origineel. Het is alsof je naar een spiegel van een spiegel van een spiegel van een film kijkt.
Opgeklopt.
Dit kan gewoon echt niet, nee. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zaterdag 26 februari 2011 @ 12:46:35 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_93344342
Temeer omdat krankzinnig worden helemaal niet het thema van One Flew over the Cuckoo's Nest is (of het moet na de lobotomie zijn, maar dan wordt ie meer een kasplantje). Het thema zou je eerder nog helder worden kunnen noemen; in ieder geval in het boek, waar het uit het gezichtspunt van Chief Bromden is geschreven.
pi_93351113
En Natalie Portman speelde ook al eens in een andere film, dus dat is ook al eens behandeld.
pi_93351351
LOL!!!!
pi_93373500
Ik heb de film vanavond gezien. En ik moet zeggen dat ie me erg tegen viel.

Objectief gezien was hij wel goed. Daarmee bedoel ik het acteerwerk, en vooral van Natalie Portman. Daarnaast vond ik de muziek (hoewel vrij logisch bij ballet) heel goed en passend. Niet de soort muziek, maar de momenten en scènes waarin het werd gebruikt. Daarnaast is ook heel mooi neergezet hoe het streven naar perfectie iemand kan beïnvloeden.

Nu mijn subjectieve mening, voor zo ver men daar waarde aan hecht. Ik ging er met redelijke verwachtingen heen, mede vanwege de nominatie voor Oscars. Maar het gehele plaatje van te veel problemen bij één persoon vond ik echt onaangenaam. Halve anorexia, waanbeelden en een 'zwak en braaf' innerlijk (van Portman) vind ik dus he-le-maal niks.
Daarnaast vond ik het ook helemaal niet zo bij de film passen dat Beth zichzelf ineens met die vijl begon te steken en dat het er zo duidelijk uitkwam dat Portman zich als een zwaan zag.

Maargoed, jammer maar helaas.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_93374055
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 00:30 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb de film vanavond gezien. En ik moet zeggen dat ie me erg tegen viel.

Objectief gezien was hij wel goed. Daarmee bedoel ik het acteerwerk, en vooral van Natalie Portman. Daarnaast vond ik de muziek (hoewel vrij logisch bij ballet) heel goed en passend. Niet de soort muziek, maar de momenten en scènes waarin het werd gebruikt. Daarnaast is ook heel mooi neergezet hoe het streven naar perfectie iemand kan beïnvloeden.

Nu mijn subjectieve mening, voor zo ver men daar waarde aan hecht. Ik ging er met redelijke verwachtingen heen, mede vanwege de nominatie voor Oscars. Maar het gehele plaatje van te veel problemen bij één persoon vond ik echt onaangenaam. Halve anorexia, waanbeelden en een 'zwak en braaf' innerlijk (van Portman) vind ik dus he-le-maal niks.
Daarnaast vond ik het ook helemaal niet zo bij de film passen dat Beth zichzelf ineens met die vijl begon te steken en dat het er zo duidelijk uitkwam dat Portman zich als een zwaan zag.

Maargoed, jammer maar helaas.
Het acteerwerk en muziek is objectief goed? Dus alle feiten wijzen erop dat Portman goed werk heeft afgeleverd? Waar is dit op gebaseerd? En de gebruikte muziek past aantoonbaar bij deze film? Is dit de standaard van dit type films waarop je deze objectiviteit baseert?

Hoe beïnvloedt het streven naar perfectie het leven van Nina? En hoe kwam dit streven naar voren?

Ik probeer zelf nooit naar een film te kijken met wat voor verwachting dan ook. Hierdoor weet ik in ieder geval zelf wat me al dan niet niet aanspreekt. Als ik dan al een verwachting heb, dan probeer ik altijd te zoeken naar dingen in de film die dat tegenspreken, maar dat is met deze film ook lastig met zoveel hype eromheen.
pi_93382225
Objectief gezien.. jaja..

Objectief gezien werd er een camera, licht en acteurs gebruikt voor deze film.
pi_93382963
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 00:42 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Het acteerwerk en muziek is objectief goed? Dus alle feiten wijzen erop dat Portman goed werk heeft afgeleverd? Waar is dit op gebaseerd?
Ik vond dat haar emoties goed en overtuigend naar voren kwamen.

quote:
En de gebruikte muziek past aantoonbaar bij deze film? Is dit de standaard van dit type films waarop je deze objectiviteit baseert?
Je gaat niet balletdansen op techno. ;)

quote:
Hoe beïnvloedt het streven naar perfectie het leven van Nina? En hoe kwam dit streven naar voren?
Alles wat ze ervoor over heeft om een perfecte voorstelling weg te geven. Bijvoorbeeld de anorexia, waarmee ze het figuur van een zwaan denkt te krijgen.

quote:
Ik probeer zelf nooit naar een film te kijken met wat voor verwachting dan ook. Hierdoor weet ik in ieder geval zelf wat me al dan niet niet aanspreekt. Als ik dan al een verwachting heb, dan probeer ik altijd te zoeken naar dingen in de film die dat tegenspreken, maar dat is met deze film ook lastig met zoveel hype eromheen.
QFT.

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 10:56 schreef Deckard het volgende:
Objectief gezien.. jaja..

Objectief gezien werd er een camera, licht en acteurs gebruikt voor deze film.
Objectief is misschien het verkeerde woord. Maar ik zie het objectieve als de mening over acteerwerk, cameragebruik, etc etc. Subjectief is bij mij het verhaal en de inhoud.
pi_93383164
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:28 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik vond dat haar emoties goed en overtuigend naar voren kwamen.
Subjectief dus.

[..]
quote:
Je gaat niet balletdansen op techno. ;)
Dat maakt het nog niet passend.

quote:
Objectief is misschien het verkeerde woord. Maar ik zie het objectieve als de mening over acteerwerk, cameragebruik, etc etc. Subjectief is bij mij het verhaal en de inhoud.
Kromme redenering.
pi_93383209
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:28 schreef Hojdhopper het volgende:
wtf...
pi_93390000
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:37 schreef Deckard het volgende:

[..]

Subjectief dus.

[..]

[..]

Dat maakt het nog niet passend.

[..]

Kromme redenering.
Ik vond het wel passend.

En niet per se krom geredeneerd, maar verkeerd verwoord, toegegeven.
pi_93390447
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:38 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik vond het wel passend.
Dus behoorlijk subject ipv objectief.

quote:
En niet per se krom geredeneerd, maar verkeerd verwoord, toegegeven.
Verkeerd verwoord? Hoe wil je het dan verwoorden? Want acteerwerk, cameragebruik etc is nogal behoorlijk niet te meten.
pi_93391046
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:48 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dus behoorlijk subject ipv objectief.

[..]

Verkeerd verwoord? Hoe wil je het dan verwoorden? Want acteerwerk, cameragebruik etc is nogal behoorlijk niet te meten.
Ik bedoel ermee dat ik een soort scheidingslijn trek tussen zaken als acteerwerk, scenes, muziek, belichting, opnames, etc, etc. (wat ik dus met 'objectief' verkeerd bewoord) en mijn zgn 'subjectieve' deel, wat ik van het verhaal zelf vond, afgezien van dat het een film is. Dus ik kijk dan puur naar het verhaal, niet naar de film. Snap je? Hoe ik op de deling van objectief/subjectief kom slaat, nu ik er over nadenk, helemaal nergens op.
pi_93393190
Pfff jullie zien er meer in dan het is. Er wordt nergens zo'n hint gegeven.
pi_93396700
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:40 schreef Deckard het volgende:
Pfff jullie zien er meer in dan het is. Er wordt nergens zo'n hint gegeven.
Jullie? En wat bedoel je met hint?
pi_93399765
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:00 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ik bedoel ermee dat ik een soort scheidingslijn trek tussen zaken als acteerwerk, scenes, muziek, belichting, opnames, etc, etc. (wat ik dus met 'objectief' verkeerd bewoord) en mijn zgn 'subjectieve' deel, wat ik van het verhaal zelf vond, afgezien van dat het een film is. Dus ik kijk dan puur naar het verhaal, niet naar de film. Snap je? Hoe ik op de deling van objectief/subjectief kom slaat, nu ik er over nadenk, helemaal nergens op.
Maar je snapt toch wel dat een film totaal ruk kan zijn met een goed verhaal? En dat een film ontzettend goed kan zijn zonder een sterk verhaal?
Ik vind het nogal raar om daar in onderscheid te maken.

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:43 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Jullie? En wat bedoel je met hint?
Ja verkeerde pagina gekeken. Reageerde op iets van een tijd terug :s
pi_93417169
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:50 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maar je snapt toch wel dat een film totaal ruk kan zijn met een goed verhaal? En dat een film ontzettend goed kan zijn zonder een sterk verhaal?
Ik vind het nogal raar om daar in onderscheid te maken.

[..]

Ja verkeerde pagina gekeken. Reageerde op iets van een tijd terug :s
Ja dat is zo. Maar ik baseer mijn mening op een combinatie van die twee punten. En in het geval van Black Swan vond ik het verhaal slecht, maar de opnames e.d. wel goed. Maar bij deze film weegt voor mij het verhaal meer dus vandaar mijn mening dat ik hem niks vond.

Wat ik me wel afvraag is hoe ze die scènes gefilmd hebben waarbij ze voor een spiegel danst en dat de cameramensen niet te zien zijn. Natuurlijk trucage, of niet?
  zondag 27 februari 2011 @ 22:31:36 #260
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_93417290
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 22:30 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ja dat is zo. Maar ik baseer mijn mening op een combinatie van die twee punten. En in het geval van Black Swan vond ik het verhaal slecht, maar de opnames e.d. wel goed. Maar bij deze film weegt voor mij het verhaal meer dus vandaar mijn mening dat ik hem niks vond.

Wat ik me wel afvraag is hoe ze die scènes gefilmd hebben waarbij ze voor een spiegel danst en dat de cameramensen niet te zien zijn. Natuurlijk trucage, of niet?
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=20593
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')