Op de een of andere manier heeft het wel mijn interesse gewekt voor ballet. Dat is op zich ook al de moeite waard. En wat is slecht en oppervlakkig? Dat er niet dieper over ballet wordt gefilmd of dat we niet alle oefeningen te zien krijgen? We krijgen slechts wat fragmenten mee van de auditie en de oefeningen. Als diesel om de film draaiende te houden en de onderlinge verhoudingen mee te krijgen. Op zich vind ik daar niks mis mee. Ballet mag dan de huid van de film zijn, maar het is niet het kloppend hart.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 02:10 schreef Euridice het volgende:
Ik vond het een redelijk vermakelijke film, zoals er vele films zijn gemaakt. De kunstvorm klassiek ballet werd uitermate slecht en oppervlakkig benaderd. maar daar viel nog wel mee te leven.
Of zelfs eerder met 'A streetcar named desire', dus jouw voorbeeld had ook totaal niet gemaakt hoeven worden. De film is i.m.o nooit goed vanwege het onderwerp, dat is slechts een bijverdienste. De vindingrijkheid in de cultuur is nooit in wat je zegt maar hoe je het zegt. Want we kennen maar een aantal kernwoorden en dan houdt het al gauw op. Dan zouden er maar maximaal ooit een stuk of twaalf films kunnen worden gemaakt.quote:Het thema psychotisch, obsessief, krankzinnig worden is al in "one flew over the cuckoo's nest" behandeld, dus ach ja, het kan ook nog vanuit het beeld van de krankzinnige zelf.
quote:Het thema psychotisch, obsessief, krankzinnig worden is al in "one flew over the cuckoo's nest" behandeld, dus ach ja, het kan ook nog vanuit het beeld van de krankzinnige zelf. Gut, wat origineel. Het is alsof je naar een spiegel van een spiegel van een spiegel van een film kijkt.
Opgeklopt.
Dit kan gewoon echt niet, nee.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 02:10 schreef Euridice het volgende:
Het thema psychotisch, obsessief, krankzinnig worden is al in "one flew over the cuckoo's nest" behandeld, dus ach ja, het kan ook nog vanuit het beeld van de krankzinnige zelf. Gut, wat origineel. Het is alsof je naar een spiegel van een spiegel van een spiegel van een film kijkt.
Opgeklopt.
Het acteerwerk en muziek is objectief goed? Dus alle feiten wijzen erop dat Portman goed werk heeft afgeleverd? Waar is dit op gebaseerd? En de gebruikte muziek past aantoonbaar bij deze film? Is dit de standaard van dit type films waarop je deze objectiviteit baseert?quote:Op zondag 27 februari 2011 00:30 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb de film vanavond gezien. En ik moet zeggen dat ie me erg tegen viel.
Objectief gezien was hij wel goed. Daarmee bedoel ik het acteerwerk, en vooral van Natalie Portman. Daarnaast vond ik de muziek (hoewel vrij logisch bij ballet) heel goed en passend. Niet de soort muziek, maar de momenten en scènes waarin het werd gebruikt. Daarnaast is ook heel mooi neergezet hoe het streven naar perfectie iemand kan beïnvloeden.
Nu mijn subjectieve mening, voor zo ver men daar waarde aan hecht. Ik ging er met redelijke verwachtingen heen, mede vanwege de nominatie voor Oscars. Maar het gehele plaatje van te veel problemen bij één persoon vond ik echt onaangenaam. Halve anorexia, waanbeelden en een 'zwak en braaf' innerlijk (van Portman) vind ik dus he-le-maal niks.
Daarnaast vond ik het ook helemaal niet zo bij de film passen dat Beth zichzelf ineens met die vijl begon te steken en dat het er zo duidelijk uitkwam dat Portman zich als een zwaan zag.
Maargoed, jammer maar helaas.
Ik vond dat haar emoties goed en overtuigend naar voren kwamen.quote:Op zondag 27 februari 2011 00:42 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Het acteerwerk en muziek is objectief goed? Dus alle feiten wijzen erop dat Portman goed werk heeft afgeleverd? Waar is dit op gebaseerd?
Je gaat niet balletdansen op techno.quote:En de gebruikte muziek past aantoonbaar bij deze film? Is dit de standaard van dit type films waarop je deze objectiviteit baseert?
Alles wat ze ervoor over heeft om een perfecte voorstelling weg te geven. Bijvoorbeeld de anorexia, waarmee ze het figuur van een zwaan denkt te krijgen.quote:Hoe beïnvloedt het streven naar perfectie het leven van Nina? En hoe kwam dit streven naar voren?
QFT.quote:Ik probeer zelf nooit naar een film te kijken met wat voor verwachting dan ook. Hierdoor weet ik in ieder geval zelf wat me al dan niet niet aanspreekt. Als ik dan al een verwachting heb, dan probeer ik altijd te zoeken naar dingen in de film die dat tegenspreken, maar dat is met deze film ook lastig met zoveel hype eromheen.
Objectief is misschien het verkeerde woord. Maar ik zie het objectieve als de mening over acteerwerk, cameragebruik, etc etc. Subjectief is bij mij het verhaal en de inhoud.quote:Op zondag 27 februari 2011 10:56 schreef Deckard het volgende:
Objectief gezien.. jaja..
Objectief gezien werd er een camera, licht en acteurs gebruikt voor deze film.
Subjectief dus.quote:Op zondag 27 februari 2011 11:28 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik vond dat haar emoties goed en overtuigend naar voren kwamen.
Dat maakt het nog niet passend.quote:Je gaat niet balletdansen op techno.
Kromme redenering.quote:Objectief is misschien het verkeerde woord. Maar ik zie het objectieve als de mening over acteerwerk, cameragebruik, etc etc. Subjectief is bij mij het verhaal en de inhoud.
wtf...quote:Op zondag 27 februari 2011 11:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Objectief is misschien het verkeerde woord. Maar ik zie het objectieve als de mening over acteerwerk, cameragebruik, etc etc. Subjectief is bij mij het verhaal en de inhoud.
Ik vond het wel passend.quote:Op zondag 27 februari 2011 11:37 schreef Deckard het volgende:
[..]
Subjectief dus.
[..]
[..]
Dat maakt het nog niet passend.
[..]
Kromme redenering.
Dus behoorlijk subject ipv objectief.quote:
Verkeerd verwoord? Hoe wil je het dan verwoorden? Want acteerwerk, cameragebruik etc is nogal behoorlijk niet te meten.quote:En niet per se krom geredeneerd, maar verkeerd verwoord, toegegeven.
Ik bedoel ermee dat ik een soort scheidingslijn trek tussen zaken als acteerwerk, scenes, muziek, belichting, opnames, etc, etc. (wat ik dus met 'objectief' verkeerd bewoord) en mijn zgn 'subjectieve' deel, wat ik van het verhaal zelf vond, afgezien van dat het een film is. Dus ik kijk dan puur naar het verhaal, niet naar de film. Snap je? Hoe ik op de deling van objectief/subjectief kom slaat, nu ik er over nadenk, helemaal nergens op.quote:Op zondag 27 februari 2011 14:48 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dus behoorlijk subject ipv objectief.
[..]
Verkeerd verwoord? Hoe wil je het dan verwoorden? Want acteerwerk, cameragebruik etc is nogal behoorlijk niet te meten.
Jullie? En wat bedoel je met hint?quote:Op zondag 27 februari 2011 15:40 schreef Deckard het volgende:
Pfff jullie zien er meer in dan het is. Er wordt nergens zo'n hint gegeven.
Maar je snapt toch wel dat een film totaal ruk kan zijn met een goed verhaal? En dat een film ontzettend goed kan zijn zonder een sterk verhaal?quote:Op zondag 27 februari 2011 15:00 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee dat ik een soort scheidingslijn trek tussen zaken als acteerwerk, scenes, muziek, belichting, opnames, etc, etc. (wat ik dus met 'objectief' verkeerd bewoord) en mijn zgn 'subjectieve' deel, wat ik van het verhaal zelf vond, afgezien van dat het een film is. Dus ik kijk dan puur naar het verhaal, niet naar de film. Snap je? Hoe ik op de deling van objectief/subjectief kom slaat, nu ik er over nadenk, helemaal nergens op.
Ja verkeerde pagina gekeken. Reageerde op iets van een tijd terug :squote:Op zondag 27 februari 2011 16:43 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Jullie? En wat bedoel je met hint?
Ja dat is zo. Maar ik baseer mijn mening op een combinatie van die twee punten. En in het geval van Black Swan vond ik het verhaal slecht, maar de opnames e.d. wel goed. Maar bij deze film weegt voor mij het verhaal meer dus vandaar mijn mening dat ik hem niks vond.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:50 schreef Deckard het volgende:
[..]
Maar je snapt toch wel dat een film totaal ruk kan zijn met een goed verhaal? En dat een film ontzettend goed kan zijn zonder een sterk verhaal?
Ik vind het nogal raar om daar in onderscheid te maken.
[..]
Ja verkeerde pagina gekeken. Reageerde op iets van een tijd terug :s
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=20593quote:Op zondag 27 februari 2011 22:30 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja dat is zo. Maar ik baseer mijn mening op een combinatie van die twee punten. En in het geval van Black Swan vond ik het verhaal slecht, maar de opnames e.d. wel goed. Maar bij deze film weegt voor mij het verhaal meer dus vandaar mijn mening dat ik hem niks vond.
Wat ik me wel afvraag is hoe ze die scènes gefilmd hebben waarbij ze voor een spiegel danst en dat de cameramensen niet te zien zijn. Natuurlijk trucage, of niet?
Of ik heb niet goed gezocht op die site, of ik ben scheel. Staat het ergens hoe het is beschreven? Thanks voor de link anyway.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:31 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=20593
Dat vond ik ook de enige die ze echt verdienden. Misschien Libatique voor cinematography, maar dat werd dus niets.quote:
quote:Op maandag 28 februari 2011 09:26 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Of ik heb niet goed gezocht op die site, of ik ben scheel. Staat het ergens hoe het is beschreven? Thanks voor de link anyway.
Omg, die reclames zijn veel langer dan de filmpjes zelf. Het filmpje is wel leuk.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:32 schreef Argento het volgende:
Dance Of The Brown Duck
http://oscars.movies.yaho(...)her-funny-moments?nc
en zo hebben we allemaal zo onze eigen mening eroverquote:Op maandag 28 februari 2011 11:11 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kijk ook ff voor wat, vind t volkomen terecht.
De grote winnaars van de afgelopen paar jaar waren niet hele grote blockbusters, dit jaar de King's Speech, vorig jaar the Hurtlocker, in 2009 Slumdog Millionaire en 2008 NCFOM.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:16 schreef mschol het volgende:
[..]
en zo hebben we allemaal zo onze eigen mening erover
persoonlijk vind ik de oscars ieder jaar weer een "wie heeft/gaat hett meest opbrengen feestje"
Welke dan niet? Ik vind dat in principe 'best director' had gemoeten naar inception, maar special effects ben ik ook al redelijk tevreden mee.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:48 schreef mschol het volgende:
[..]
en nogmaals: daar verschillen we dus van mening... ik vind ze niet allemaal terecht..
quote:Op maandag 28 februari 2011 10:38 schreef mschol het volgende:
[..]
maar inception wel 4 oscars_!
the king's speech heeft ze wel verdiend
Ik was het meer eens met de independant awards.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:15 schreef speknek het volgende:
Ik vond dat cinematography naar Black Swan had moeten gaan, maar goed.
iig cinematographyquote:Op maandag 28 februari 2011 20:50 schreef Deckard het volgende:
[..]
Welke dan niet? Ik vind dat in principe 'best director' had gemoeten naar inception, maar special effects ben ik ook al redelijk tevreden mee.
haha, wat een idioten.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
[..]
Ik was het meer eens met de independant awards.
Alwaar beste film naar Black Swan ging en Beste buitenlandse film naar King's speech
Naast beste film voor Black Swan ook nog beste actrice, regie en cinematography. 4 dus.
die had ik dan weer de oscar voor actress in a supporting role toegekendquote:
Dat was een hoofdrol, net zoals Rush trouwens een hoofdrol was. En als je echt moeilijk wil doen, kan je zelfs beargumenteren dat Bale een hoofdrol was.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:11 schreef mschol het volgende:
[..]
die had ik dan weer de oscar voor actress in a supporting role toegekend(al moet ik eerlijk toegeven dat ik The fiighter nog niet gezien heb het dus nog niet helemaal op een eerlijke manier die keus zou maken)
Hailee Steinfeld was/is voor de oscars een supporting role..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat was een hoofdrol, net zoals Rush trouwens een hoofdrol was. En als je echt moeilijk wil doen, kan je zelfs beargumenteren dat Bale een hoofdrol was.
ah.. dat verklaart het wel idd..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het officiële argument is dat jonge hoofdrolspelers altijd in bijrol worden gestoken (geen idee waarom). Officieus is dat gewoon omdat ze denken dat ze daar meer kans heeft om te winnen, dat ze Leo en Bonham Carter misschien nog wel kon hebben (want door haar hoofdrol veel meer screentime, veel dominanter aanwezig, veel meer kans op te schitteren), maar volstrekt kansloos was tegen Portman en Bening.
Waarom?quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:04 schreef Piepje het volgende:
Ik ben blij met het tegengeluid dat in dit topic wordt gegeven, ik was al bang dat ik de enige was die 'm niet geweldig vond.
Dat vond ik vooral een nogal vervelende film, maar niet echt slecht ofzo.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:48 schreef kingmob het volgende:
[..]
Waarom?
Ik vind Cidade de Deus ook echt een kutfilm, maar er lijkt geen mens op aarde te bestaan die het met me eens is, so what?
Volgens mij ben je wat plekjes vergeten om je naam te censurerenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:10 schreef Dj_Day-V het volgende:
BluRay staat al op een private tracker
[ afbeelding ]
Owjaquote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:32 schreef Lithia het volgende:
[..]
Volgens mij ben je wat plekjes vergeten om je naam te censureren
een onderbouwing zou ook wel fijn zijnquote:
Lever die Oscar maar in!!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:58 schreef Arcee het volgende:
'Portman deed maar 5% van het ballerina-werk'
oud nieuwsquote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:58 schreef Arcee het volgende:
Aronofsky is er zich mee gaan bemoeien en heeft het even effectief laten uitrekenen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:58 schreef Arcee het volgende:
quote:“Here is the reality. I had my editor count shots. There are 139 dance shots in the film. 111 are Natalie Portman untouched. 28 are her dance double Sarah Lane. If you do the math that’s 75% Natalie Portman. What about duration? The shots that feature the double are wide shots and rarely play for longer than one second. There are two complicated longer dance sequences that we used face replacement. Even so, if we were judging by time over 90% would be Natalie Portman"
Tja, en zelfs al zou het maar 5% zijn. Die dansmarieke tekent een contract, krijgt zeer waarschijnlijk zeker niet slecht betaald en gaat op het einde lopen miepen. Typisch.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Aronofsky is er zich mee gaan bemoeien en heeft het even effectief laten uitrekenen.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |