abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:55:49 #181
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_92967890
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:29 schreef Argento het volgende:

[..]

Voor mij zijn de pretenties juist een wezenlijk onderdeel van de waardering. Een pretentieuze film die zijn pretenties niet waarmaakt, is slechter dan een film die op zichzelf niet zoveel voorstelt maar dat ook niet pretendeert. Het beste is een pretentieuze film die die pretenties ook waarmaakt, maar daar heb ik even geen voorbeeld van.
Daar heb je gelijk in. Al geldt het niet voor Black Swan. ;) Die valt voor mij onder die laatste categorie.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:27:20 #182
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92969324
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:16 schreef Argento het volgende:

[..]

De rest van de wereld natuurlijk.
Gezien de lovende kritieken en de aantallen bezoekers: fat chance :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_92976136
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:13 schreef Argento het volgende:
Se7en is juist van het eerste shot tot het eindshot stijl. Qua kleuren, qua belichting (met name in de eindscenes op de verlaten vlakte buiten de stad). Alles is sfeerbepalend en wel zodanig dat de gecreerde sfeer naadloos aansluit op het verloop van het verhaal.

Se7en afdoen als een vermakelijke film en Black Swan een meesterwerk vinden, slaat naar mijn mening, he-le-maal nergens op. In objectieve zin kan er in ieder geval al op gewezen worden dat Se7en trendsettend is gebleken. Dat zal Black Swan nooit zijn, al was het maar omdat de film zelf al zn ontzettend platgetreden pad op is gegaan.
Ik begrijp wel dat de stijl vele malen daarna misbruikt is. Maar voor mij was het niets anders dan een of andere detective plus dat het wat mooier is neergezet.
Black swan is een film waarin het verhaal van de rol die Nina moet spelen ook in het echt gebeurd. Ja natuurlijk dat dat van begin tot aan het eind gestileerd is. Maar er zijn zoveel films die een constante hebben van sfeer dus dat vind ik niet echt voldoende kritiek.

quote:
Tja, prima. Als je de cliches van de prinses en de boze koningin goed genoeg vindt, (want over dat niveau hebben we het hier als het gaat om diepgang en karakterbeschrijving) wie ben ik dan om daar wat anders van te vinden.
Ik kan niks bij die beschrijving over haar moeder. Ik moest overigens ontzettend lachen toen ze die taart in de prullenbak wilde gooien. Een moeder die constant haar dochter schildert is geen boze koningin maar iemand die teveel druk zet op haar. Alsof ze het al niet moeilijk had met haarzelf.

quote:
Dat Nina hallucineert was mij duidelijk ja. De regisseur laat daar ook weinig twijfel over bestaan. Sterker nog, hij vindt het zo belangrijk dat het voor het publiek duidelijk is dat we soms deelgenoot zijn van de realiteit en soms getuige zijn van haar waanbeelden, dat hij dat zonder enige nuance in beeld brengt.
Ja ik snap ook niet waar mensen het hebben over bovennatuurlijke gedeelte. Ik zou het niet zien.

quote:
Het is volstrekt duidelijk wat waar en wat waan is. Daar hoeft het publiek zich niet druk over te maken.
Dat hoeft niet duidelijk te zijn. In hetzelfde geval had dat wat je denkt wat echt is, niet echt kunnen zijn en wat wel echt lijkt niet echt kunnen zijn. Sommige mensen stoppen dingen weg.

quote:
Dat de waan wordt gecommuniceerd via de cliches uit de horrorwereld, is just adding insult to injury.
Ik vond het wel mee vallen. Die associatie maak ik niet omdat het verrekt weinig weg had van een scare jump. De bedoeling was ook helemaal niet om ons te laten schrikken.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:03:35 #184
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_92984474
quote:
Het was een oppervlakkig verhaal, ongeinspireerd verteld en in beeld gebracht, niet overdreven goed geacteerd (zelfs Portman was hopeloos eendimensionaal, maar ze had in het script dan ook niet veel om mee te werken), niet of nauwelijks enige karakterontwikkeling of uberhaupt enige diepgang. Eigenlijk is 'matig' een nog te vriendelijke kwalificatie. Het is gewoon een slechte film.

Klopt, het is een oppervlakkig verhaal maar zo is het toch ook bedoeld? Net zoals karakter ontwikkeling, klopt dat zit er niet veel in, maar heeft elke film dit nodig om goed te zijn? Nee zeker niet. Denk bijvoorbeeld even aan Inception waar ook bijna geen karakter ontwikkeling in zat.

Slecht geacteerd, alsjeblieft. Jij bent echt 1 van de weinige mensen die ik hier wat over heb horen zeggen. Alle reviews en reacties van mensen zijn het grotendeels met elkaar eens dat het een fantastische film is met erg goed acteerwerk.

Wat had jij meer willen zien van Portman dan?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:26:15 #185
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_92985908
Ik laat het even samenvatten door iemand die het ongetwijfeld beter weet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 juli 2010 22:50 schreef Argento het volgende:
Natuurlijk staat het je vrij om te vinden dat Inception tegenvalt, maar het een aanfluiting noemen is gewoon niet te onderbouwen. Dat is geforceerd tegen de stroom inzwemmen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_92986033
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:03 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Klopt, het is een oppervlakkig verhaal maar zo is het toch ook bedoeld?
Dat weet ik niet maar je kunt zomaar gelijk hebben.

quote:
Net zoals karakter ontwikkeling, klopt dat zit er niet veel in
Precies, en dan komen we dus bij de vraag: als de film noch characterdriven, noch plotdriven is, wat is het dan wel?

quote:
maar heeft elke film dit nodig om goed te zijn? Nee zeker niet. Denk bijvoorbeeld even aan Inception waar ook bijna geen karakter ontwikkeling in zat.
In ieder geval meer diepgang. De achtergrond van de karakters van Leo en van Marion, inclusief de verhouding tot elkaar, was een zeer wezenlijk onderdeel van het verhaal. Daarbij kon Inception wel steunen op een (misschien iets overgecompliceerd) verhaal en de overdonderende visualisatie ervan.

quote:
Slecht geacteerd, alsjeblieft. Jij bent echt 1 van de weinige mensen die ik hier wat over heb horen zeggen. Alle reviews en reacties van mensen zijn het grotendeels met elkaar eens dat het een fantastische film is met erg goed acteerwerk.
Ik heb niet gezegd dat er slecht geacteerd wordt, ik zeg dat het verhaal qua acteren weinig van de cast vraagt. En ik heb niet alle reviews gelezen maar er zijn zeker wel reviews te vinden die bepaald niet rooskleurig zijn. IMDB is wat dat betreft al een aardige bron. Weliswaar doorgaans niet afkomstig van professionele critici, maar wel van kritische filmliefhebbers, zoals ikzelf.

quote:
Wat had jij meer willen zien van Portman dan?
In ieder geval iets meer dan een gezichtsuitdrukking van: "ik ga bijna huilen". Maar goed, nogmaals, wat ze deed, deed ze goed.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_92986127
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik laat het even samenvatten door iemand die het ongetwijfeld beter weet.

[..]

wauw, dat je die gevonden hebt. Vind ik overigens nog steeds hoor: Het is niet te onderbouwen dat Inception een aanfluiting is. Bij Black Swan ben ik juist van mening dat dat wel te onderbouwen is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:31:42 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_92986230
Inception heeft toch nog wel echt een stuk minder karakterontwikkeling; en zo goed als geen mooie cinematografie, in vergelijking met Black Swan. Het verhaal is alleen wel intelligenter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_92986542
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:31 schreef speknek het volgende:
Inception heeft toch nog wel echt een stuk minder karakterontwikkeling; en zo goed als geen mooie cinematografie, in vergelijking met Black Swan. Het verhaal is alleen wel intelligenter.
Tja, het heeft geen zin om een film te vergelijken die niet over karakterontwikkeling gaat en het dus ook niet veel heeft en een film die wel over karakterontwikkeling gaat en het ook niet zoveel heeft (van een instabiele, breekbare, maar fenomenale (althans als we het verhaal geloven) danseres, naar een gebroken, fenomenale danseres).

En wat versta je onder cinematografie? Dr zal behoorlijk wat CGI in Inception gezeten hebben, maar ook los daarvan heeft Nolan tenminste iets gedaan met de wereld die hij tot zijn beschikking had om zijn plaatjes te schieten. Aronosky gaf ons een groezelig appartement en een buitengewoon ongezellige schouwburg en, oh ja, een danstent zoals die eigenlijk altijd ten tonele wordt gevoerd als we het over een danstent hebben. Past misschien helemaal in het plaatje dat Aronosfky heeft willen schetsen, maar dat is dan een saai plaatje en cinematografisch zeker niet het herinneren waard.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_92986679
Ik zit even op IMDB te neuzen en ik kom, grappig genoeg, een review tegen die in mijn visie de spijker finaal op zijn kop slaat. Ben ik gelukkig niet helemaal de enige:

quote:
Well, I lost track. Seriously. I am still astonished at the high rating it had here at IMDb (which rarely lets me down) as that is what encouraged me to go.

Natalie Portman, whether the white swan or black swan, is an expressionless member of the chorus selected by the choreographer to play the lead in Swan Lake. Inexplicably, I might add, when there are far more talented dancers around her.

She is a one-note swan. Her facial expression never varies from sad, purse-mouthed and leaky eyed. I got so tired of looking at her face and it is shown just about all the time. To top it off, I felt absolutely no connection with any other character as the movie wound excruciatingly along on its hopeless execrable way to nowhere.

The lack of script is a serious flaw: but the graphic detail of what she does do is laid out: she vomits, she slashes herself, she lives with her mother, she has lesbian sex - sorta, but she has no background, no character, apart from mommy's girl, no friends, no interactions with others apart from the briefest of convos about ballet. The mother is completely cardboard - with matching dialogue - "I gave up my career for you, poor me".

This comes across as a horror movie with an unnecessary disgust factor aiming for the roof. I covered my eyes many times. Not in fear but in a kind of shame that a movie could be this bad. It is not even a good ballet movie, the dance sequences are choppy compounded by the uneven hand of the director everywhere.

When the audience started to laugh about 1/3 of the way through, I knew it was all hopeless. I joined in, that's how appallingly bad it all was. In the final scene, the laugh meter topped out. It is that unbelievable and unintentionally comedic.

1 out of 10 from me as minuses are not allowed.

Avoid.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:38:23 #191
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_92986696
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:30 schreef Argento het volgende:

[..]

wauw, dat je die gevonden hebt. Vind ik overigens nog steeds hoor: Het is niet te onderbouwen dat Inception een aanfluiting is. Bij Black Swan ben ik juist van mening dat dat wel te onderbouwen is.
Het ging me vooral over dat geforceerd tegen de stroom inzwemmen. Voor de rest valt alles wat over smaak gaat te onderbouwen. Alleen vraag ik me af wat voor zin het heeft erover te blijven doordrammen als het punt al duidelijk is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 01:25:30 #192
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_92999822
Sjesusl. Eén van de beste films die ik ooit gezien heb wordt besproken in één van de slechtste topics ooit. Only at Fok! :{
pi_93006087
Slecht omdat alleen een enkel iemand de film niet goed vind? Wat een onzin.
pi_93007196
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:38 schreef Argento het volgende:
Ik zit even op IMDB te neuzen en ik kom, grappig genoeg, een review tegen die in mijn visie de spijker finaal op zijn kop slaat. Ben ik gelukkig niet helemaal de enige:

[..]

1 uit 10 :') dan wil je gewoon interessant doen.
pi_93008809
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:02 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

1 uit 10 :') dan wil je gewoon interessant doen.
Het is bepaald niet de enige negatieve recensie op IMDB.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93008869
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:54 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is bepaald niet de enige negatieve recensie op IMDB.
kan wel wezen. een 1 geven is debiel.
pi_93008875
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 01:25 schreef pfaf het volgende:
Sjesusl. Eén van de beste films die ik ooit gezien heb wordt besproken in één van de slechtste topics ooit. Only at Fok! :{
Kom, niet zo pruilen. Het is best een aardige discussie. Naar Fok-maatstaven.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93008885
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:02 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

1 uit 10 :') dan wil je gewoon interessant doen.
Zelfs Plan 9 From Outer Space verdiende geen 1. Black Swan een 1 geven is bewust recalcitrant zijn.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_93008961
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:56 schreef Orbis het volgende:

[..]

Zelfs Plan 9 From Outer Space verdiende geen 1. Black Swan een 1 geven is bewust recalcitrant zijn.
Precies, van die jankerts: "Iedereen vindt hem goed, maar ik vind hem slecht. Dus ik geef een één. Boehoe." :'(
pi_93008977
Ik kan me er wel in vinden. Als ik de film zonder voorkennis zou hebben bekeken, dan zou ik verwacht hebben dat de rest van de wereld zou lachen of huilen (afhankelijk van je opstelling in het leven) om deze film, wanneer hij jaren later zou worden herontdekt als 'camp' en in dat licht alsnog enigszins positief zou worden bekeken. Beetje als Showgirls.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93008998
Ze geeft hem een 1 omdat IMDB geen '0' of min-cijfers toestaat.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93009011
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:59 schreef Argento het volgende:
Ze geeft hem een 1 omdat IMDB geen '0' of min-cijfers toestaat.
:')
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 13:00:31 #203
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_93009012
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:58 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Precies, van die jankerts: "Iedereen vindt hem goed, maar ik vind hem slecht. Dus ik geef een één. Boehoe." :'(
Ja, dit zie je vaak. Er zit kennelijk iets in mensen dat ze willen schoppen tegen iets dat populair is. Inception heeft ook zo'n backlash gehad dit jaar, waarbij mensen alleen al tegen de film waren omdat er zoiets als een hype zou zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_93009050
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:00 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, dit zie je vaak. Er zit kennelijk iets in mensen dat ze willen schoppen tegen iets dat populair is. Inception heeft ook zo'n backlash gehad dit jaar, waarbij mensen alleen al tegen de film waren omdat er zoiets als een hype zou zijn.
Vooral op FOK! zie je erg veel mensen die tegen populaire dingen zijn. De meeste mensen doen dit gewoon om interessant te zijn en te willen schoppen tegen iets. Prima als je iets niet leuk vindt, maar om dat nou overal (in dit topic) te verkondigen. Dan wordt het wel erg duidelijk dat je het niet serieus moet nemen.
pi_93009147
ik vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen, maar dat komt voornamelijk omdat ik bij een film van Aronofsky erg hoge verwachtingen heb. de vorige film van hem die ik heb gezien, the fountain, heeft echt een diepe indruk op me achter gelaten, iets dat deze film helaas niet heeft kunnen presteren.
pi_93009150
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:00 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, dit zie je vaak. Er zit kennelijk iets in mensen dat ze willen schoppen tegen iets dat populair is. Inception heeft ook zo'n backlash gehad dit jaar, waarbij mensen alleen al tegen de film waren omdat er zoiets als een hype zou zijn.
Ik kan me wel voorstellen (surprise) dat juist wanneer je je omringd weet met mensen die iets heel goed vinden wat jij (oprecht) slecht vindt, je je argumenten wat kracht bij zet in formulering en waardering. Maar los daarvan, het is toch gewoon mogelijk dat je Black Swan een slechte film vindt? Ik zie in de aangehaalde recensie niets wat feitelijk niet waar is. De enige vraag is hoe je eea weegt en waardeert in je mening over de film.

Mensen storen zich niet aan de platte karakters. Mensen storen zich niet aan de horrorcliche's. Mensen storen zich niet aan het gebrek aan verhaal. etc. etc. Nou prima, dan vind je het een goeie film. Er zijn ook mensen die zich daar wel aan storen, en die vinden het een (hele, hele) slechte film. Ik vind die 1 goed te verdedigen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93009234
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:59 schreef Argento het volgende:
Beetje als Showgirls.
wel handig, ik weet nu dat ik jouw mening nooit serieus hoef te nemen :)
pi_93009256
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef Argento het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen die zich daar wel aan storen, en die vinden het een (hele, hele) slechte film. Ik vind die 1 goed te verdedigen.
Kom op, de opbouw van de film was goed (of in ieder geval degelijk: er was een concrete spanningsboog), het acteerwerk uitstekend (of zo je wilt: niet dramatisch slecht) en de film was nergens saai. Volgens mij is de 1 dan al niet meer te rechtvaardigen.

Je kunt de film overdreven pretentieus vinden en het idee hebben dat de film meer wil voorstellen dan het is. Maar dan zit je qua cijfer rond de 5, niet de 1. Voor een 1 moeten de meest fundamentele elementen tot in de kern verrot zijn.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_93009269
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wel handig, ik weet nu dat ik jouw mening nooit serieus hoef te nemen :)
Dat hoeft sowieso niet, maar wil je betwisten dat Showgirls, nu de film als camp wordt beschouwd, niet alsnog enige waardering oogst?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93009379
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:08 schreef Orbis het volgende:

[..]

Kom op, de opbouw van de film was goed (of in ieder geval degelijk: er was een concrete spanningsboog), het acteerwerk uitstekend (of zo je wilt: niet dramatisch slecht) en de film was nergens saai. Volgens mij is de 1 dan al niet meer te rechtvaardigen.

Je kunt de film overdreven pretentieus vinden en het idee hebben dat de film meer wil voorstellen dan het is. Maar dan zit je qua cijfer rond de 5, niet de 1. Voor een 1 moeten de meest fundamentele elementen tot in de kern verrot zijn.
Wat vond je dan zo spannend? Balletdanseres die het toch al niet van haar geestelijke evenwicht moet hebben, bezwijkt onder de druk. Daar is niks spannends aan, zeker ook omdat Aronofsky er niet in slaagt het verhaal spannend te vertellen en zeker niet spannend in beeld weet te brengen. Hoe weten we dat ze 'haar zwarte zwaan' heeft gevonden? Omdat ze er middels kleuterachtige CGI in verandert. Nou, poeh poeh, wat een visuele vondst.

En er zaten gewoon teveel tenenkrommende scene's in. Met Mila in de taxi, de eerder genoemde badscene, het spiegelbeeld dat afwijkend beweegt etc. etc. Dat is B-film materiaal. En als het nou gebracht werd als camp, dan zou ik zeggen: schot in de roos. Niet mijn genre, maar dat maakt niet uit. Frans Bauer is ook niet met genre, en toch zal ie goed zijn in wat die doet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93009407
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:08 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat hoeft sowieso niet, maar wil je betwisten dat Showgirls, nu de film als camp wordt beschouwd, niet alsnog enige waardering oogst?
nee.
pi_93009483
wat is er dan mis met mijn opmerking? Dat ik Black Swan vergelijk met Showgirls? Waarom niet? Het speelt zich min of meer allebei af tegen de achtergrond de danswereld met de rivaliteit die daaraan inherent lijkt te zijn en in beide gevallen hebben de regisseurs nogal wat pretenties. Verschil is natuurlijk dat Nomi geestelijk wat sterker is dan Nina.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93009499
oh, en dat Showgirls vermakelijker was qua plat entertainment.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93009574
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Argento het volgende:
oh, en dat Showgirls vermakelijker was qua plat entertainment.
dat sowieso :P
voor de rest ga ik er niet op in, nu begin je te erg te trollen.
pi_93009950
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen (surprise) dat juist wanneer je je omringd weet met mensen die iets heel goed vinden wat jij (oprecht) slecht vindt, je je argumenten wat kracht bij zet in formulering en waardering. Maar los daarvan, het is toch gewoon mogelijk dat je Black Swan een slechte film vindt? Ik zie in de aangehaalde recensie niets wat feitelijk niet waar is. De enige vraag is hoe je eea weegt en waardeert in je mening over de film.

Mensen storen zich niet aan de platte karakters. Mensen storen zich niet aan de horrorcliche's. Mensen storen zich niet aan het gebrek aan verhaal. etc. etc. Nou prima, dan vind je het een goeie film. Er zijn ook mensen die zich daar wel aan storen, en die vinden het een (hele, hele) slechte film. Ik vind die 1 goed te verdedigen.
Een (groot) deel is nog altijd subjectief bepaald en een film een 1 geven vind ik persoonlijk gewoon achterlijk. Sterker nog, ik neem zo'n iemand niet eens meer serieus. Komt naar mening gewoon kinderachtig over. Als je het echt een slechte film vindt, kan je ook wel een 2 of een 3 geven, omdat er altijd wel een klein ding is wat wel goed is aan de film. Dat je die dingen echter niks vindt, is natuurlijk smaakgebonden.
signatuurloos
pi_93010020
Anders ga je even voorbij dat cijfer en kijken naar het daadwerkelijke commentaar dat gegeven wordt. Iedereen heeft een andere manier van punten geven. Ik heb nog nooit een film een 10 gegeven bijvoorbeeld. En slechts enkele een 1.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:41:47 #217
27648 Weakling
available in strong mint
pi_93016478
Late to the game, maar ik vind de film zeer geslaagd. Er zit een mooie opbouw in het afbrokkelen van de mentale gesteldheid van het karakter Nina. Daarbij hou ik wel van films waar je zelf een deel van het plaatje mag inkleuren. Zoals in Black Swan op een aantal punten in het midden wordt gelaten wat "realiteit" is wat uit de fantasie van Nina komt. Daarbij is Portman de perfecte actrice om een frigide onzeker verknipt persoon te spelen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_93054540
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:29 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Een (groot) deel is nog altijd subjectief bepaald en een film een 1 geven vind ik persoonlijk gewoon achterlijk. Sterker nog, ik neem zo'n iemand niet eens meer serieus. Komt naar mening gewoon kinderachtig over. Als je het echt een slechte film vindt, kan je ook wel een 2 of een 3 geven, omdat er altijd wel een klein ding is wat wel goed is aan de film. Dat je die dingen echter niks vindt, is natuurlijk smaakgebonden.
Ach, zon cijfer is ook maar bedoeld om even je mening in een notedop uit te drukken. Ik kan ook niet zo snel iets positievs noemen aan Black Swan, behalve de muziek van Tchaikovsky.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93054570
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:41 schreef Weakling het volgende:
Zoals in Black Swan op een aantal punten in het midden wordt gelaten wat "realiteit" is wat uit de fantasie van Nina komt.
Als dat toch ns waar was, dan had dat het cijfer misschien kunnen oprekken tot een magere 4.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93056133
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Ach, zon cijfer is ook maar bedoeld om even je mening in een notedop uit te drukken. Ik kan ook niet zo snel iets positievs noemen aan Black Swan, behalve de muziek van Tchaikovsky.
Dat is toch een pluspuntje, dus de film zou je minimaal een 1,5 kunnen geven. ;)
signatuurloos
  zondag 20 februari 2011 @ 15:41:06 #221
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93059828
quote:
Op zondag 20 februari 2011 14:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Ach, zon cijfer is ook maar bedoeld om even je mening in een notedop uit te drukken. Ik kan ook niet zo snel iets positievs noemen aan Black Swan, behalve de muziek van Tchaikovsky.
Je begint wel echt steeds meer een karikaturale one trick pony te worden zo hoor :')

Ik snap niet dat als je de film echt zo enorm vervelend slecht vindt qua inhoud, karakters, acteerwerk en plot dat je dan al dagen zo ontzettend veel moeite aan het doen bent dat steeds weer te blijven herhalen. Ik zou zo'n bagger slechte film juist snel willen vergeten dan.

Niet dat we alleen hier mogen posten als we de film mooi vinden hoor, tegengeluid is welkom, maar dit begint een one issue campaign te worden. Echt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:08:06 #222
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93094167
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:00 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, dit zie je vaak. Er zit kennelijk iets in mensen dat ze willen schoppen tegen iets dat populair is. Inception heeft ook zo'n backlash gehad dit jaar, waarbij mensen alleen al tegen de film waren omdat er zoiets als een hype zou zijn.
Hype backlash is zo'n beetje een natuurwet. Ergens is het ook logisch, als je hem iets te laat bekijkt gebeuren er 2 dingen. je verwachtingen worden te hoog waar de 'eersten' hem nog neutraler zagen en je common sense vertelt je dat een film die zo 'gehyped' wordt niet goed kan zijn. Het resultaat is dat iemand niet meer naar de film kijkt, maar meer bezig is met de film 'waarderen' tijdens het kijken. Dat zal zo ongeveer elke film de nek omdraaien.

Maar wat hier gebeurd is volgens mij gewoon tegendraads zijn om het tegendraads zijn. De extreme meningen zijn nauwelijks serieus te nemen. Over smaak valt niet te twisten, maar de film ronduit slecht noemen of een 1 verdedigen is lachwekkend.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93119663
Vanmiddag gezien, wat een film! _O_ heb echt genoten!
De aftakeling van Nina is echt huiveringwekkend goed in beeld gebracht en wat is
Natalie toch beeldschoon O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_93120993
quote:
19s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:08 schreef kingmob het volgende:

Maar wat hier gebeurd is volgens mij gewoon tegendraads zijn om het tegendraads zijn. De extreme meningen zijn nauwelijks serieus te nemen. Over smaak valt niet te twisten, maar de film ronduit slecht noemen of een 1 verdedigen is lachwekkend.
Van hem mag ik Seven geen vermakelijke film noemen. Dat moet ik kennelijk als meer betitelen. Dat is dan wel raar. Ik begrijp de stijl die gekopieert is, maar films worden ouder en de stijl die blijft wel slijten. Wat mij betreft gaat die film dieper zinken qua waarde omdat het niets meer dan een oude whodunnit is. Een interessante, maar net zo of minder interessant dan een Holmes mysterie.
Black Swan vraagt niet om een stijl die door en door zal worden gekopieerd totdat je er diep ziek van wordt. Maar heeft wel een eigen manier van belichting en scenes.
Ik zie het maar als een achtbaanrit. Natuurlijk zie je waar de rit heen gaat, maar dat maakt het alleen enger.
pi_93132536
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:41 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Je begint wel echt steeds meer een karikaturale one trick pony te worden zo hoor :')

Ik snap niet dat als je de film echt zo enorm vervelend slecht vindt qua inhoud, karakters, acteerwerk en plot dat je dan al dagen zo ontzettend veel moeite aan het doen bent dat steeds weer te blijven herhalen. Ik zou zo'n bagger slechte film juist snel willen vergeten dan.

Niet dat we alleen hier mogen posten als we de film mooi vinden hoor, tegengeluid is welkom, maar dit begint een one issue campaign te worden. Echt.
Heb je dat nooit dat een film of een CD je gewoon tegenstaat? Misschien is dat ook wel een verdienste van de film hoor. Beter dat dan er onverschillig tegenover staan misschien. Maar ik las vandaag weer in een recensie over de krachtinspanning die Mila Kunis geleverd zou moeten hebben in haar rol, maar ik zie met de beste wil van de wereld (heus) niets bijzonders in haar rol, noch in haar acteerprestaties. Zoals jij niet begrijpt dat ik de film slecht vind, snap ik oprecht alle ophef niet. En dat vind ik jammer, want ik kijk liever naar een goeie film dan naar een slechte film.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93133190
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:56 schreef Deckard het volgende:

[..]

Van hem mag ik Seven geen vermakelijke film noemen. Dat moet ik kennelijk als meer betitelen. Dat is dan wel raar. Ik begrijp de stijl die gekopieert is, maar films worden ouder en de stijl die blijft wel slijten. Wat mij betreft gaat die film dieper zinken qua waarde omdat het niets meer dan een oude whodunnit is. Een interessante, maar net zo of minder interessant dan een Holmes mysterie.
Natuurlijk mag je Se7en een vermakelijke film noemen. Ik vind dat je de film dan schromelijk tekort doet. Juist in een genre dat al zoveel films (en hele goeie ook nog) heeft opgeleverd, wist Se7en een hele nieuwe toon te zetten. De film is natuurlijk ook veel meer dan een whodunnit. Het gaat er immers niet om wie het heeft gedaan. Het verhaal laat ons dat misschien geloven, maar John Doe wandelt notabene doodgemoedereerd het bureau binnen.

Maar over transformatie gesproken. Het karakter van David Mills is aan het einde van de film weliswaar niet dood, maar leven doet hij ook niet meer. Op één dag, sterker nog, in een paar momenten, wordt zijn hele leven onder hem vandaan getrokken. Misschien enigszins naief in zijn jeugdige zelfverzekerheid (intellectueel zwaar de mindere van John Doe, die nou juist wel 'begrepen' wordt door de meer ervarene Sommerset), komt hij op een gruwelijke (maar zorgvuldig in scene gezette) manier achter de evenzo gruwelijke dood van zijn vrouw, terwijl hij net heeft vernomen dat ze zwanger is. Dat hij John Doe naar de eeuwige jachtvelden jaagt, is in de gegeven omstandigheden ronduit logisch. Ook al doet hij hem daarmee een heel groot plezier en bezegelt hij daarmee ook zijn eigen lot. We weten dat hij nooit meer dezelfde zal zijn. Scarred for life zogezegd. Die jeugdige zelfverzekerdheid zien we nooit meer terug. De David Mills waar we als publiek kennis mee hebben gemaakt, is dood. Briljant in beeld gebracht in de allerlaatste scenes van de film, als Somerset uitspreekt: "Ernest Hemmingway once wrote: de world is a fine place and worth fighting for. I agree with the second part.".

Dat is 'story telling' dat is een karakter uitdiepen en vervolgens vakkundig vernietigen. Ongemerkt is de film eigenlijk alweer jaren oud maar heeft nog geen greintje aan kracht ingeboet.

quote:
Ik zie het maar als een achtbaanrit. Natuurlijk zie je waar de rit heen gaat, maar dat maakt het alleen enger.
Een achtbaanrit suggereert dat je ook nog eens linksaf en rechtsaf gaat en weer ns omhoog en dan weer naar beneden. Black Swan was allemaal downhill vanaf de allereerste scene. Waar Se7en slechts "vermakelijk" was, mist Black Swan het ingenieuze plot, de karakters, karrevrachten aan sfeer en de tot personage verheven filmstijl zonder zich te verliezen in mooifilmerij (l'art pour l'art). Maar ok, David Fincher heeft ook niet altijd een homerun geslagen. Laat Black Swan dan maar Aronofsky's missertje zijn. Hoewel (en dan zal ik er over ophouden) Black Swan Aronosky definitief ontmaskert als ontluisterend talentloos. Van Fincher verwacht ik daarentegen nog wel mooie dingen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:04:02 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93138632
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Heb je dat nooit dat een film of een CD je gewoon tegenstaat?
Ja hoor :) Maar dan ga ik er niet weken over zeuren tegen mensen die de film wel geweldig vinden. Dan laat ik 't los. :')
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_93140926
akkoord.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93142180
Ben jij hier nu al 4 pagina's lang aan het janken over deze film? Jezus man, let it go. :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_93157464
maak je over mij geen zorgen. Ik vind het een leuke discussie.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:00:25 #231
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_93157713
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:56 schreef Argento het volgende:
maak je over mij geen zorgen. Ik vind het een leuke discussie.
Oh gelukkig. Ik begon me al zorgen te maken. Had de GGZ al bijna gebeld. :P
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:02:10 #232
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93157808
Een discussie is leuk als ie ook nog ergens heengaat.
Dit gaat gewoon alleen maar in cirkels.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:15:57 #234
8369 speknek
Another day another slay
pi_93306323
Tof. Volgens mij zit de film vol met subliminale boodschappen.
Zag net ook weer de trailer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_93306864
aantal dagen terug gezien en enorm aangenaam verrassed
erg goede film, die hallucinatie's waren ook erg goed in beeld gebracht
alleen het einde... dat vond ik persoonlijk een wat mindere..
eff in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja ik zeur graag om kleinigheidjes :+
  vrijdag 25 februari 2011 @ 19:21:44 #236
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93318808
Nou, leek me toch vrij duidelijk dat dat is wat er aan t einde gebeurd hoor :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_93318959
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 19:21 schreef Ang3l het volgende:
Nou, leek me toch vrij duidelijk dat dat is wat er aan t einde gebeurd hoor :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_93337452
De film is m.i. toch de moeite waard, omdat het discussies veroorzaakt.
Ik zat me af te vragen, of ik nou afwijkend was van al die andere mensen, die helemaal idolaat van dit 'kunstwerk' waren. Of dat ik de clue niet snapte, of de zogenaamde gelaagdheid van de film of alle andere superlatieven over deze film.
Had ik iets gemist?
Ik vond het een redelijk vermakelijke film, zoals er vele films zijn gemaakt. De kunstvorm klassiek ballet werd uitermate slecht en oppervlakkig benaderd. maar daar viel nog wel mee te leven. Het thema psychotisch, obsessief, krankzinnig worden is al in "one flew over the cuckoo's nest" behandeld, dus ach ja, het kan ook nog vanuit het beeld van de krankzinnige zelf. Gut, wat origineel. Het is alsof je naar een spiegel van een spiegel van een spiegel van een film kijkt.
Opgeklopt.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 02:23:21 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_93337661
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 02:10 schreef Euridice het volgende:
Het thema psychotisch, obsessief, krankzinnig worden is al in "one flew over the cuckoo's nest" behandeld
Is dit zoiets als het thema schieten is al behandeld in "Commando"?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_93337753
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 02:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Is dit zoiets als het thema schieten is al behandeld in "Commando"?
Ik krijg ineens jeuk aan mijn spiegelneuronen. Krab krab krab,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')