De op komt uit september 2009, toen was er toch iets minder bekendquote:Op maandag 7 februari 2011 16:22 schreef TheThirdMark het volgende:
Erg goede film. Maar echt helemaal nergens ''bovennatuurlijk''.
Misschien dat de hallucinaties bovennatuurlijk over kunnen komen, ofzo? Maar goed, dit alleen maar om mijn tvp een soort inhoud te gevenquote:Op maandag 7 februari 2011 16:22 schreef TheThirdMark het volgende:
Erg goede film. Maar echt helemaal nergens ''bovennatuurlijk''.
quote:Op maandag 7 februari 2011 16:34 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
De op komt uit september 2009, toen was er toch iets minder bekend
Misschien omdat bij the wrestler de achtergrond van het personage wel uitgediept werd, terwijl er (zoals ik in het vorige topic al zei) bij black swan meer aan de verbeelding over werd gelaten met betrekking tot de achtergrond van het hoofdpersonage.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:41 schreef Robby87 het volgende:
Ik vind het toch vreemd, bij The Wrestler werd ik echt meegezogen door het verhaal en de kleurrijke hoofdpersonage. Bij Black Swan ervoer ik het als een trip, maar het greep mij niet zo aan als bij The Wrestler, en dat kan ik niet wijden aan het genre...
Randy the Ram is ook gewoon sympathieker, dat maakt het eenvoudiger om mee te leven.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:41 schreef Robby87 het volgende:
Ik vind het toch vreemd, bij The Wrestler werd ik echt meegezogen door het verhaal en de kleurrijke hoofdpersonage. Bij Black Swan ervoer ik het als een trip, maar het greep mij niet zo aan als bij The Wrestler, en dat kan ik niet wijden aan het genre...
Hij was ook helemaal uitverkocht in Eindhoven zaterdag. Was blij dat ik gereserveerd hadquote:Op maandag 7 februari 2011 17:04 schreef Mike het volgende:
[ afbeelding ]
Black Swan doet het goed in de Nederlandse bioscopen: de film had verreweg de hoogste opbrengst per scherm.
Black Swan en The Wrestler zouden eerst 1 film worden.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:59 schreef Toad het volgende:
Black Swan en The Wrestler zijn ook 2 compleet andere films. Er zijn wel parallellen, maar eigenlijk meer verschillen. Black Swan heeft veel weg van een psychologische thriller, terwijl The Wrestler meer gefocust is op het personage van Rourke. En helemaal niets weg heeft van een genrefilm.
Ik moet eerlijkheidshalve ook toegeven dat ik bij the Wrestler wel natte ogen kreeg en bij Black Swan niet. En toch weet ik niet welke ik mooier vind. Beide een andere manier van hetzelfde vertellen. Ben benieuwd hoe dat was gegaan als Arronofsky er maar 1 film van had gemaakt. Dan was ie denk ik ook echt te vol. Blij dat ie ze losgekoppeld heeft.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:41 schreef Robby87 het volgende:
quote:At one point, way before I made ‘The Wrestler,’ I was actually developing a project that was about a love affair between a ballet dancer and a wrestler, and then it kind of split off into two movies. I realized pretty quickly that taking two worlds like wrestling and ballet was much too much for one movie. So I guess my dream is that some art theater will play the films as a double feature some day.
Dat weet ik. Maar dat betekent nog wel dat het compleet andere films zijn geworden. Er zijn wel wat overeenkomsten, dat is logisch (ze zijn immers van dezelfde regisseur). Ook in het verhaal zie je overeenkomsten. En dat is best aardig om te vergelijken.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Black Swan en The Wrestler zouden eerst 1 film worden.
Het zou om een echtpaar gaan. Dus zo compleet anders zijn ze niet.
Opmerkelijk hoor. Ik was al verbaasd dat ik naar Cinestar (:rquote:Op maandag 7 februari 2011 17:04 schreef Mike het volgende:
[ afbeelding ]
Black Swan doet het goed in de Nederlandse bioscopen: de film had verreweg de hoogste opbrengst per scherm.
Ik snap dat hele gedoe ook niet. In het vorig topic kwam er ook een discussie over Requiem for a Dream.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:05 schreef pfaf het volgende:
Waarom zou je überhaupt The Wrestler met Black Swan willen vergelijken? Het enige wat ze gemeen hebben is de regisseur? Overigens vind ik The Wrestler met grote afstand de minste Aronofsky die ik gezien heb (Below heb ik nooit gezien).
Ik ben vorige week daar gegaan en ik had wel een klein beetje last van ruis (bij het beeld en geluid) tijdens de film. We hebben het gemeld, dus het zal vast wel weg zijn. Ik ben zo'n type dat te veel concentreert op dit soort details en hierdoor is de film kijken wat irritant.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:00 schreef Miam het volgende:
ik ga dus zaterdag! bioscoop in Leeuwarden want hij draait hier in de regio waar ik woon
niet.
IMHO wel jaquote:Op zondag 6 februari 2011 22:22 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Vind je dat niet belachelijk, een film een 10 geven? Er was dus heel weinig te vinden dat niet verbeterd kon worden?
Moet een film per se altijd alles helemaal uitleggen (in dit geval waarom ze schizofreen is)?? kunnen we niet gewoon eens een film die niet alles compleet voor kauwt en tot in de puntjes uitlegt?quote:Wat mij het meest stoort aan het verhaal is dat er weinig voor nodig is om je niet met leven van Nina betrokken te laten voelen: who cares?!
Waarom zouden wij als kijker ons moeten interessen voor het al dan niet slagen van de rol die Nina kan krijgen en zal spelen? Wat heeft ze te verliezen in dit geheel? Ze woont bij haar moeder met knuffels op haar kamer, heeft geen sociaal leven, en krijgt vervolgens die glansrol door aan te pappen met de dansleraar: erg overtuigend inderdaad, en ook heel geloofwaardig...
Er wordt helemaal niet ingegaan op het feit waarom ze schizofreen is, dit wordt al snel aangehaald als een waarneming (in de metro meen ik) die voorspellend voortborduurt gedurende de film.
Het zijn twee aparte films, maar ze hebben ècht wel meer gemeen dan alleen dezelfde regisseur.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:05 schreef pfaf het volgende:
Waarom zou je überhaupt The Wrestler met Black Swan willen vergelijken? Het enige wat ze gemeen hebben is de regisseur? Overigens vind ik The Wrestler met grote afstand de minste Aronofsky die ik gezien heb (Below heb ik nooit gezien).
Nou inderdaad, ik geloof dat ze nu nog bezig zijn!quote:En zal een heftige sexscene bevatten tussen voorgenoemde dames.
Welk gedoe? Het zijn gewoon 2 films die naast dezelfde regisseur nog wel een paar overeenkomsten hebben. En oorspronkelijk zelfs 1 film zouden zijn. Verder niks ergs aan toch? Maar als iemand zegt dat alleen de regisseur dezelfde overeenkomst is dan is dat gewoonweg niet waar. In beide films zit het fysiek lijden bij de overgave aan de sport en hoe mensen zich helemaal kunnen zverliezen hierin, wat het met hen doet...en waarbij zelfs tot het hun dood wordt, in beide gevallen. Dat Nina's gekte een andere oorzaak heeft dan de sport an sich doet aan de overeenkomsten niets af. Ik vind ik het iig toch al wat meer overeenkomsten dan "ja ze zijn beide van dezelfde regisseur en meer niet".quote:Op maandag 7 februari 2011 19:08 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik snap dat hele gedoe ook niet. In het vorig topic kwam er ook een discussie over Requiem for a Dream.
Ik hou meer van films waar niet alles A, B en C uitgelegd wordt en voorgekauwd wordt. Zelfs waarbij het niet eens helemaal duidelijk wat er nu is. Vul het zelf maar inquote:Op maandag 7 februari 2011 23:08 schreef Timo20 het volgende:
Moet een film per se altijd alles helemaal uitleggen (in dit geval waarom ze schizofreen is)?? kunnen we niet gewoon eens een film die niet alles compleet voor kauwt en tot in de puntjes uitlegt?
En maakt het feit dat het, volgens jou, niet geloofwaardig is de film slechter?
Zelfde. Ik zie wel dat The Wrestler een goede film is, maar ik had niet echt sympathie voor Rourke's karakter, hoe die z'n relatie met z'n dochter verklootte, maakte de film vooral ongemakkelijk en afstandelijk.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:05 schreef pfaf het volgende:
Dat laatste is exact wat ik bedoel: "Qua sfeer is het een hele andere film."quote:Op maandag 7 februari 2011 23:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Welk gedoe? Het zijn gewoon 2 films die naast dezelfde regisseur nog wel een paar overeenkomsten hebben. En oorspronkelijk zelfs 1 film zouden zijn. Verder niks ergs aan toch? Maar als iemand zegt dat alleen de regisseur dezelfde overeenkomst is dan is dat gewoonweg niet waar. In beide films zit het fysiek lijden bij de overgave aan de sport en hoe mensen zich helemaal kunnen zverliezen hierin, wat het met hen doet...en waarbij zelfs tot het hun dood wordt, in beide gevallen. Dat Nina's gekte een andere oorzaak heeft dan de sport an sich doet aan de overeenkomsten niets af. Ik vind ik het iig toch al wat meer overeenkomsten dan "ja ze zijn beide van dezelfde regisseur en meer niet".
Maar goed, pipo de clown en it hebben ook een overeenkomst. Verder ook niet dezelfde film. Da maakt Black Swan geen kopie, of herhaling van een kunstje. Qua sfee is het een hele andere film. Alleen hebben ze raakvlakken,. Logisch ook als het uit 1 idee is geboren.
Net even snel gelezen, zet je tot nadenken wat daar beschreven wordt. Wil hem eigenlijk nu nog een keer zien...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:05 schreef goofy_goober het volgende:
Dit werpt toch wel weer een heel ander licht op het verhaal van Black Swan: http://tinyurl.com/6lx6hz4
Mee eens. Maar om te zeggen dat "regisseur" de enige overeenkomt is vind ik te kort door de bochtquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat laatste is exact wat ik bedoel: "Qua sfeer is het een hele andere film."
Cinematografisch zijn het twee compleet tegenovergestelde films; Black Swan is pure poëzie, met een constante prikkeling van de zintuigen; de typische Mansell-muziek, het typische Aronofsky frontal-camerawerk, de schoonheid van het ballet die de scènes lijmt... Alleen al hoe Nina's XTC-trip gefilmd is.... door de kleuren en het camerawerk dacht ik even dat ik zelf aan het trippen was.
Dat stukje tekst is ook gewoon een interpretatie van iemand.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:14 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Net even snel gelezen, zet je tot nadenken wat daar beschreven wordt. Wil hem eigenlijk nu nog een keer zien...
Ja, ik sta open voor de mening van anderen, wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:56 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat stukje tekst is ook gewoon een interpretatie van iemand.
Ik geloof dat deze link al is gepost in de eerste draad over Black Swan. Daar is ook al gereageerd op deze kwestie.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:43 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Ja, ik sta open voor de mening van anderen, wat is daar mis mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daardoor zijn de reacties op die site enigzins subjectief.
Ikzelf zie te weinig concrete aanwijzingen om overtuigd te zijn.
[ Bericht 7% gewijzigd door thedeedster op 08-02-2011 11:03:38 ]Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Dan ga je toch lekker verder discussiëren hierover. Have fun.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Welk gedoe? Het zijn gewoon 2 films die naast dezelfde regisseur nog wel een paar overeenkomsten hebben. En oorspronkelijk zelfs 1 film zouden zijn. Verder niks ergs aan toch? Maar als iemand zegt dat alleen de regisseur dezelfde overeenkomst is dan is dat gewoonweg niet waar. In beide films zit het fysiek lijden bij de overgave aan de sport en hoe mensen zich helemaal kunnen zverliezen hierin, wat het met hen doet...en waarbij zelfs tot het hun dood wordt, in beide gevallen. Dat Nina's gekte een andere oorzaak heeft dan de sport an sich doet aan de overeenkomsten niets af. Ik vind ik het iig toch al wat meer overeenkomsten dan "ja ze zijn beide van dezelfde regisseur en meer niet".
Maar goed, pipo de clown en it hebben ook een overeenkomst. Verder ook niet dezelfde film. Da maakt Black Swan geen kopie, of herhaling van een kunstje. Qua sfee is het een hele andere film. Alleen hebben ze raakvlakken,. Logisch ook als het uit 1 idee is geboren.
Wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:12 schreef Ang3l het volgende:
Wtf?!
Dit is toch gewoon een normaal gesprek zeg?
Ik heb helemaal geen probleemquote:
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik geloof dat deze link al is gepost in de eerste draad over Black Swan. Daar is ook al gereageerd op deze kwestie.
Het is op zich een interessante interpretatie,Ik ook, maar vind het wel een interessante kijk. Ook hoe ze de verschillende details aanwijzen (in het filmpje wat in het vorige topic erbij stond). Of die details bewust van de regisseur zijn of niet, dat is de vraag. Bij Arronofsky weet je maar nooitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daardoor zijn de reacties op die site enigzins subjectief.
Ikzelf zie te weinig concrete aanwijzingen om overtuigd te zijn.Maar dat vind ik juist wel leuk.
Net als moderne kunst: Soms is een streep gewoon een streep, soms is een streep een heel symbool over god weet wat. En soms ziet de kijker er meer in dan de kunstenaar, of andersom
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik geloof dat deze link al is gepost in de eerste draad over Black Swan. Daar is ook al gereageerd op deze kwestie.
Het is op zich een interessante interpretatie,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daardoor zijn de reacties op die site enigzins subjectief.
Ikzelf zie te weinig concrete aanwijzingen om overtuigd te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Er is ook niets mis, dus ga maar gewoon verder. Ik heb er alleen geen behoefte aan. Je leest emoties die er niet zijn hoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen probleem
Jij noemde het gedoe en doet nu lekker nors met je "Dan ga je toch lekker verder discussiëren hierover. Have fun."
Ik zeg alleen dat ik de discussie snap over eventuele overeenkomsten. Daar mag toch best over gepraat worden? Niks mis met discussie toch?
Hij leeft zich in de rol van Ninaquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:19 schreef Lithia het volgende:
[..]
Je leest emoties die er niet zijn hoor.
Vandaag ben ik zwartquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |