abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92463139
HostiMeister:

"Black Swan is het nieuwste project van Darren Aronofsky (Pi, The Fountain, The Wrestler, Requiem for a Dream)

Het script was al gelekt op het internet waardoor er al enkele sites een script review hebben geschreven. Deze heb ik niet gelezen omdat die vol met spoilers staan, maar wat ik er van weet:

Het wordt een bovennatuurlijke triller/drama over twee rivaliserende balletdanseressen gespeeld door Mila Kunis (Boot Camp, Forgetting Sarah Marshall, That 70's Show) en Natalie Portman (Leon, V for Vendetta, Garden State). En zal een heftige sexscene bevatten tussen voorgenoemde dames.

Alles wat Aronofsky tot dusverre aan heeft geraakt is verandert in goud (mijns inziens) dus ik ben heel benieuwd naar deze film

Imdb link"

Vorige topic
  maandag 7 februari 2011 @ 16:13:25 #2
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92463176
Goede film, niks mis mee.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_92463219
Hier verder...
  maandag 7 februari 2011 @ 16:22:39 #4
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_92463659
Erg goede film. Maar echt helemaal nergens ''bovennatuurlijk''.
pi_92464266
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:22 schreef TheThirdMark het volgende:
De op komt uit september 2009, toen was er toch iets minder bekend :P
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_92464280
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:22 schreef TheThirdMark het volgende:
Misschien dat de hallucinaties bovennatuurlijk over kunnen komen, ofzo? Maar goed, dit alleen maar om mijn tvp een soort inhoud te geven ;) .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  maandag 7 februari 2011 @ 16:35:59 #7
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_92464342
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:34 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

De op komt uit september 2009, toen was er toch iets minder bekend :P
:o Ja, dat kan wel het een of andere verklaren =)
pi_92464591
Ik vind het toch vreemd, bij The Wrestler werd ik echt meegezogen door het verhaal en de kleurrijke hoofdpersonage. Bij Black Swan ervoer ik het als een trip, maar het greep mij niet zo aan als bij The Wrestler, en dat kan ik niet wijden aan het genre...
pi_92464949
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:41 schreef Robby87 het volgende:
Ik vind het toch vreemd, bij The Wrestler werd ik echt meegezogen door het verhaal en de kleurrijke hoofdpersonage. Bij Black Swan ervoer ik het als een trip, maar het greep mij niet zo aan als bij The Wrestler, en dat kan ik niet wijden aan het genre...
Misschien omdat bij the wrestler de achtergrond van het personage wel uitgediept werd, terwijl er (zoals ik in het vorige topic al zei) bij black swan meer aan de verbeelding over werd gelaten met betrekking tot de achtergrond van het hoofdpersonage.

Is maar een idee.
pi_92465361
Black Swan en The Wrestler zijn ook 2 compleet andere films. Er zijn wel parallellen, maar eigenlijk meer verschillen. Black Swan heeft veel weg van een psychologische thriller, terwijl The Wrestler meer gefocust is op het personage van Rourke. En helemaal niets weg heeft van een genrefilm.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:00:33 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_92465413
quote:
Randy the Ram is ook gewoon sympathieker, dat maakt het eenvoudiger om mee te leven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_92465482
Het is inderdaad een prachtige film en ik ben ook blij dat ik de film in de bioscoop heb gezien. Vond het ook totaal niet vervelend dat het personage Nina niet werd uitgediept. Sterker nog, ik vind het juist fijn als ze bepaalde dingen open laten.
signatuurloos
  Moderator maandag 7 februari 2011 @ 17:04:55 #13
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_92465597

Black Swan doet het goed in de Nederlandse bioscopen: de film had verreweg de hoogste opbrengst per scherm. :)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:17:16 #14
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_92466121
www.fastpasstv.com.

Voor een preview. ;)
  maandag 7 februari 2011 @ 18:00:13 #15
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92467857
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:04 schreef Mike het volgende:
[ afbeelding ]

Black Swan doet het goed in de Nederlandse bioscopen: de film had verreweg de hoogste opbrengst per scherm. :)
Hij was ook helemaal uitverkocht in Eindhoven zaterdag. Was blij dat ik gereserveerd had :o
Zo lang wachten (een jaar) en dan voor een gesloten zaal staan zou ERG zuigen :')

Dat zo;n draak als Sonny Boy er boven staat is wel erg........... :{
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_92467864
ik ga dus zaterdag! bioscoop in Leeuwarden want hij draait hier in de regio waar ik woon
niet. :r
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  maandag 7 februari 2011 @ 18:02:00 #17
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92467911
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:59 schreef Toad het volgende:
Black Swan en The Wrestler zijn ook 2 compleet andere films. Er zijn wel parallellen, maar eigenlijk meer verschillen. Black Swan heeft veel weg van een psychologische thriller, terwijl The Wrestler meer gefocust is op het personage van Rourke. En helemaal niets weg heeft van een genrefilm.
Black Swan en The Wrestler zouden eerst 1 film worden.
Het zou om een echtpaar gaan. Dus zo compleet anders zijn ze niet.
L'Amour menaçant:
  maandag 7 februari 2011 @ 18:03:29 #18
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92467945
quote:
Ik moet eerlijkheidshalve ook toegeven dat ik bij the Wrestler wel natte ogen kreeg en bij Black Swan niet. En toch weet ik niet welke ik mooier vind. Beide een andere manier van hetzelfde vertellen. Ben benieuwd hoe dat was gegaan als Arronofsky er maar 1 film van had gemaakt. Dan was ie denk ik ook echt te vol. Blij dat ie ze losgekoppeld heeft.

quote:
At one point, way before I made ‘The Wrestler,’ I was actually developing a project that was about a love affair between a ballet dancer and a wrestler, and then it kind of split off into two movies. I realized pretty quickly that taking two worlds like wrestling and ballet was much too much for one movie. So I guess my dream is that some art theater will play the films as a double feature some day.
L'Amour menaçant:
pi_92468093
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Black Swan en The Wrestler zouden eerst 1 film worden.
Het zou om een echtpaar gaan. Dus zo compleet anders zijn ze niet.
Dat weet ik. Maar dat betekent nog wel dat het compleet andere films zijn geworden. Er zijn wel wat overeenkomsten, dat is logisch (ze zijn immers van dezelfde regisseur). Ook in het verhaal zie je overeenkomsten. En dat is best aardig om te vergelijken.

Maar het is wel een hele andere film. De sfeer, de spanning etc. Je moet de film wel op zijn eigen merites beoordelen.
pi_92469519
The Wrestler speelde toch veel meer op je emoties. Ik vond het als kijker in ieder geval vreselijk om te zien hoe Randy zich op geen enkele wijze kon aarden. Terwijl Black Swan toch meer een soort horror/thriller was waarbij je meer als outsider kijkt hoe iemands bestaan steeds verder uit de bocht vliegt. Ik had ook niet de indruk dat Aronofsky wilde dat je met Nina mee zou voelen, het lukt je toch niet. Randy was veel meer een mens.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  maandag 7 februari 2011 @ 19:03:03 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_92469959
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:04 schreef Mike het volgende:
[ afbeelding ]

Opmerkelijk hoor. Ik was al verbaasd dat ik naar Cinestar (:r :r) moest, ik was nog verbaasder toen het uitverkocht bleek. Normaal moet ik Aronofsky's met 15 anderen in een filmhuis kijken. Erg leuk om te zien, ondanks dat ik tussen giechelende, snacketende proleten moest kijken...
  maandag 7 februari 2011 @ 19:05:16 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_92470052
Waarom zou je überhaupt The Wrestler met Black Swan willen vergelijken? Het enige wat ze gemeen hebben is de regisseur? Overigens vind ik The Wrestler met grote afstand de minste Aronofsky die ik gezien heb (Below heb ik nooit gezien).
  maandag 7 februari 2011 @ 19:08:04 #23
333374 Lithia
Too serious
pi_92470176
quote:
5s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:05 schreef pfaf het volgende:
Waarom zou je überhaupt The Wrestler met Black Swan willen vergelijken? Het enige wat ze gemeen hebben is de regisseur? Overigens vind ik The Wrestler met grote afstand de minste Aronofsky die ik gezien heb (Below heb ik nooit gezien).
Ik snap dat hele gedoe ook niet. In het vorig topic kwam er ook een discussie over Requiem for a Dream.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  maandag 7 februari 2011 @ 19:26:24 #24
333374 Lithia
Too serious
pi_92471066
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:00 schreef Miam het volgende:
ik ga dus zaterdag! bioscoop in Leeuwarden want hij draait hier in de regio waar ik woon
niet. :r
Ik ben vorige week daar gegaan en ik had wel een klein beetje last van ruis (bij het beeld en geluid) tijdens de film. We hebben het gemeld, dus het zal vast wel weg zijn. Ik ben zo'n type dat te veel concentreert op dit soort details en hierdoor is de film kijken wat irritant.
Verder heb ik geen opmerkingen hierover, de kijkervaring is leuker dan achter mijn laptop.
  maandag 7 februari 2011 @ 19:36:59 #25
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92471634
Ik vind zowel The Wrestler als Black Swan pijnlijke scene's hebben als het gaat om fysiek leed. Het zijn juist de pijnlijke dingetjes als gescheurde nagels, en dat weapon worstelen met prikkeldraad... brrr zorgt er wel voor dat ik bij de les blijf. ;)
Overal verstand van.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:08:07 #26
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_92483085
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:22 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Vind je dat niet belachelijk, een film een 10 geven? Er was dus heel weinig te vinden dat niet verbeterd kon worden?
IMHO wel ja :Y

quote:
Wat mij het meest stoort aan het verhaal is dat er weinig voor nodig is om je niet met leven van Nina betrokken te laten voelen: who cares?!

Waarom zouden wij als kijker ons moeten interessen voor het al dan niet slagen van de rol die Nina kan krijgen en zal spelen? Wat heeft ze te verliezen in dit geheel? Ze woont bij haar moeder met knuffels op haar kamer, heeft geen sociaal leven, en krijgt vervolgens die glansrol door aan te pappen met de dansleraar: erg overtuigend inderdaad, en ook heel geloofwaardig...

Er wordt helemaal niet ingegaan op het feit waarom ze schizofreen is, dit wordt al snel aangehaald als een waarneming (in de metro meen ik) die voorspellend voortborduurt gedurende de film.
Moet een film per se altijd alles helemaal uitleggen (in dit geval waarom ze schizofreen is)?? kunnen we niet gewoon eens een film die niet alles compleet voor kauwt en tot in de puntjes uitlegt?
En maakt het feit dat het, volgens jou, niet geloofwaardig is de film slechter?
  maandag 7 februari 2011 @ 23:13:14 #27
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92483408
quote:
Het zijn twee aparte films, maar ze hebben ècht wel meer gemeen dan alleen dezelfde regisseur.

Below heb ik volgens mij ook niet gezien. Of wacht... is dat met die onderzeeboot?
*google*

Edit: Ja dus. Oké, DAT was dan de minste Arronofksy die ik gezien heb :{
L'Amour menaçant:
pi_92483578
Ik vond het niet veel aan, Aronofsky's Requiem for a Dream was vele malen beter, in Black Swan gebeurde niet veel, mensen die zich interesseren in ballet zijn misschien wild enthousiast.

quote:
En zal een heftige sexscene bevatten tussen voorgenoemde dames.
Nou inderdaad, ik geloof dat ze nu nog bezig zijn! :')
  maandag 7 februari 2011 @ 23:18:41 #29
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92483654
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:08 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik snap dat hele gedoe ook niet. In het vorig topic kwam er ook een discussie over Requiem for a Dream.
Welk gedoe? Het zijn gewoon 2 films die naast dezelfde regisseur nog wel een paar overeenkomsten hebben. En oorspronkelijk zelfs 1 film zouden zijn. Verder niks ergs aan toch? Maar als iemand zegt dat alleen de regisseur dezelfde overeenkomst is dan is dat gewoonweg niet waar. In beide films zit het fysiek lijden bij de overgave aan de sport en hoe mensen zich helemaal kunnen zverliezen hierin, wat het met hen doet...en waarbij zelfs tot het hun dood wordt, in beide gevallen. Dat Nina's gekte een andere oorzaak heeft dan de sport an sich doet aan de overeenkomsten niets af. Ik vind ik het iig toch al wat meer overeenkomsten dan "ja ze zijn beide van dezelfde regisseur en meer niet".

Maar goed, pipo de clown en it hebben ook een overeenkomst. Verder ook niet dezelfde film. Da maakt Black Swan geen kopie, of herhaling van een kunstje. Qua sfee is het een hele andere film. Alleen hebben ze raakvlakken,. Logisch ook als het uit 1 idee is geboren.
L'Amour menaçant:
  maandag 7 februari 2011 @ 23:19:54 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92483721
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:08 schreef Timo20 het volgende:

Moet een film per se altijd alles helemaal uitleggen (in dit geval waarom ze schizofreen is)?? kunnen we niet gewoon eens een film die niet alles compleet voor kauwt en tot in de puntjes uitlegt?
En maakt het feit dat het, volgens jou, niet geloofwaardig is de film slechter?
Ik hou meer van films waar niet alles A, B en C uitgelegd wordt en voorgekauwd wordt. Zelfs waarbij het niet eens helemaal duidelijk wat er nu is. Vul het zelf maar in :) Dat vind ik geen teken van "Ik wist het zelf ook niet jongens, dus hier heb je een plot-hole en zoek 't zelf maar uit". Dat vind ik vaak een teken van je publiek wat intelligenter inschatten dan de gemiddelde popcorndodo.

Al is popcorn op z'n tijd ook leuk :)
L'Amour menaçant:
  maandag 7 februari 2011 @ 23:25:58 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_92483997
Het blijft toch jammer dat Aronofsky Batman niet heeft gedaan. Eigenlijk kwamen alle goede insteken daar van hem (en Frank Miller): reboot ipv. nog een sequel, grauw realisme ipv. typisch superheldengedoe, Bale casten, maar hij werd gehinderd door een studio.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:33:03 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92484308
Mja. Nu gaat ie een andere superheld doen... Wolverine :{
L'Amour menaçant:
  maandag 7 februari 2011 @ 23:48:33 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_92485054
quote:
Zelfde. Ik zie wel dat The Wrestler een goede film is, maar ik had niet echt sympathie voor Rourke's karakter, hoe die z'n relatie met z'n dochter verklootte, maakte de film vooral ongemakkelijk en afstandelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_92488339
Heb hem ook gezien. Wat een absurd goede film.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:05:13 #35
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_92490125
Dit werpt toch wel weer een heel ander licht op het verhaal van Black Swan: http://tinyurl.com/6lx6hz4
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:05:20 #36
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_92490126
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:18 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Welk gedoe? Het zijn gewoon 2 films die naast dezelfde regisseur nog wel een paar overeenkomsten hebben. En oorspronkelijk zelfs 1 film zouden zijn. Verder niks ergs aan toch? Maar als iemand zegt dat alleen de regisseur dezelfde overeenkomst is dan is dat gewoonweg niet waar. In beide films zit het fysiek lijden bij de overgave aan de sport en hoe mensen zich helemaal kunnen zverliezen hierin, wat het met hen doet...en waarbij zelfs tot het hun dood wordt, in beide gevallen. Dat Nina's gekte een andere oorzaak heeft dan de sport an sich doet aan de overeenkomsten niets af. Ik vind ik het iig toch al wat meer overeenkomsten dan "ja ze zijn beide van dezelfde regisseur en meer niet".

Maar goed, pipo de clown en it hebben ook een overeenkomst. Verder ook niet dezelfde film. Da maakt Black Swan geen kopie, of herhaling van een kunstje. Qua sfee is het een hele andere film. Alleen hebben ze raakvlakken,. Logisch ook als het uit 1 idee is geboren.
Dat laatste is exact wat ik bedoel: "Qua sfeer is het een hele andere film."
Cinematografisch zijn het twee compleet tegenovergestelde films; Black Swan is pure poëzie, met een constante prikkeling van de zintuigen; de typische Mansell-muziek, het typische Aronofsky frontal-camerawerk, de schoonheid van het ballet die de scènes lijmt... Alleen al hoe Nina's XTC-trip gefilmd is.... door de kleuren en het camerawerk dacht ik even dat ik zelf aan het trippen was. :+
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:08:40 #37
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_92490170
De muziek bij de discotheek tripscene 8-)

why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_92490252
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:05 schreef goofy_goober het volgende:
Dit werpt toch wel weer een heel ander licht op het verhaal van Black Swan: http://tinyurl.com/6lx6hz4
Net even snel gelezen, zet je tot nadenken wat daar beschreven wordt. Wil hem eigenlijk nu nog een keer zien...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:22:58 #39
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92490371
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:05 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat laatste is exact wat ik bedoel: "Qua sfeer is het een hele andere film."
Cinematografisch zijn het twee compleet tegenovergestelde films; Black Swan is pure poëzie, met een constante prikkeling van de zintuigen; de typische Mansell-muziek, het typische Aronofsky frontal-camerawerk, de schoonheid van het ballet die de scènes lijmt... Alleen al hoe Nina's XTC-trip gefilmd is.... door de kleuren en het camerawerk dacht ik even dat ik zelf aan het trippen was. :+
Mee eens. Maar om te zeggen dat "regisseur" de enige overeenkomt is vind ik te kort door de bocht ;)

Ik ga hem deze week waarschijnlijk nog een x kijken in de bios O+ Lang leve de PUC!
L'Amour menaçant:
pi_92492012
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:14 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Net even snel gelezen, zet je tot nadenken wat daar beschreven wordt. Wil hem eigenlijk nu nog een keer zien...
Dat stukje tekst is ook gewoon een interpretatie van iemand.
signatuurloos
pi_92493392
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:56 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dat stukje tekst is ook gewoon een interpretatie van iemand.
Ja, ik sta open voor de mening van anderen, wat is daar mis mee?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:56:15 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_92493848
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:43 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Ja, ik sta open voor de mening van anderen, wat is daar mis mee?
Ik geloof dat deze link al is gepost in de eerste draad over Black Swan. Daar is ook al gereageerd op deze kwestie.

Het is op zich een interessante interpretatie,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daardoor zijn de reacties op die site enigzins subjectief.

Ikzelf zie te weinig concrete aanwijzingen om overtuigd te zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door thedeedster op 08-02-2011 11:03:38 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:03:44 #43
333374 Lithia
Too serious
pi_92494117
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:18 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker verder discussiëren hierover. Have fun.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:12:32 #44
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92494414
Wtf?! :')
Dit is toch gewoon een normaal gesprek zeg?
\Pfaf discussieert toch ook gewoon netjes mee... mag dat niet of zo? :?
L'Amour menaçant:
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:13:09 #45
333374 Lithia
Too serious
pi_92494429
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:12 schreef Ang3l het volgende:
Wtf?! :')
Dit is toch gewoon een normaal gesprek zeg?
Wat is het probleem dan?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:15:30 #46
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92494506
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:13 schreef Lithia het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan?
Ik heb helemaal geen probleem :)
Jij noemde het gedoe en doet nu lekker nors met je "Dan ga je toch lekker verder discussiëren hierover. Have fun."
Ik zeg alleen dat ik de discussie snap over eventuele overeenkomsten. Daar mag toch best over gepraat worden? Niks mis met discussie toch?
L'Amour menaçant:
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:17:39 #47
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_92494588
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik geloof dat deze link al is gepost in de eerste draad over Black Swan. Daar is ook al gereageerd op deze kwestie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik ook, maar vind het wel een interessante kijk. Ook hoe ze de verschillende details aanwijzen (in het filmpje wat in het vorige topic erbij stond). Of die details bewust van de regisseur zijn of niet, dat is de vraag. Bij Arronofsky weet je maar nooit :D Maar dat vind ik juist wel leuk.

Net als moderne kunst: Soms is een streep gewoon een streep, soms is een streep een heel symbool over god weet wat. En soms ziet de kijker er meer in dan de kunstenaar, of andersom :D
L'Amour menaçant:
pi_92494639
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]

SPOILER

SPOILER
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:19:20 #49
333374 Lithia
Too serious
pi_92494668
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen probleem :)
Jij noemde het gedoe en doet nu lekker nors met je "Dan ga je toch lekker verder discussiëren hierover. Have fun."
Ik zeg alleen dat ik de discussie snap over eventuele overeenkomsten. Daar mag toch best over gepraat worden? Niks mis met discussie toch?
Er is ook niets mis, dus ga maar gewoon verder. Ik heb er alleen geen behoefte aan. Je leest emoties die er niet zijn hoor. :)
pi_92494745
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:19 schreef Lithia het volgende:

[..]
Je leest emoties die er niet zijn hoor. :)
Hij leeft zich in de rol van Nina ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')