regio Estartit. zal golf of kitesurfen wordenquote:
Wel leuk dat surfen meer in beeld komt. Aan de andere kant vind ik surfen in competitieverband een beetje vreemd. Ben bang dat het daar commercieel van wordt.quote:Op donderdag 4 augustus 2016 04:10 schreef Kowloon het volgende:
Kick. Surfen is nu zelfs een Olympische sport:
http://www.surfermag.com/(...)ow-an-olympic-sport/
Zou mooi zijn als er ook een Nederlander zich weet te kwalificeren.
Heb je een eigen sup? Lessen gehad of gewoon jezelf geleerd?quote:Op zondag 14 april 2019 12:20 schreef RoaRRR het volgende:
Ook kitesurfer hier![]()
Maar bij gebrek aan wind stap ik op de SUP.
Vorige week was met mijn 5/4 wetsuit en 3mm boots prima te doen.
Ik had geen handschoenen aan en dat voelde ik wel wanneer ik naast mijn plank lag.kkkkkkKoud!
Dus voor golfsurfen zou ik ze wel aan doen.
Ik deed het vaak, maar nu helaas bijna nooit meer.quote:Op maandag 1 april 2019 18:12 schreef Gentianella het volgende:
Enorme kick! Zijn er nog golfsurfers op fok?
Ik heb een 5/3 mm wetsuit met dubbele gesealde naden, schoenen van 5 mm, handschoenen van 3 mm en een losse muts van 3 mm. Daarmee heb ik van half april tot eind november gesurft. Wil je echt in de wintermaanden en het vroege voorjaar kunnen surfen, dan moet je echt voor een 6/5 mm hooded wetsuit gaan. Zeker met een stevige wind erbij koel je gewoon erg snel af, denk niet dat het wel meevalt want de Noordzee is meedogenloos. Met een dikker wetsuit kun je dus gewoon meer golven pakken.quote:Ik ben net terug van een heerlijke surfvakantie en overweeg nu toch echt ook eens zelf een bord aan te schaffen om in Nederland te gaan surfen. Ik twijfel alleen over welke dikte wetsuit ik moet kopen. Wat dragen jullie? Is een hooded 5/4 dik genoeg als ik nú de noorzee in wil gaan? (Waarschijnlijk met schoentjes en handschoenen?) Of heb je wel echt een 6/5 nodig? (en in de wintermaanden?) Met de kanttekening dat ik het tijdens het sporten altijd snel warm heb (met mijn teamsport ren ik tijdens de training in een hemdje rond als mijn teamgenootjes 3 thermolagen met lange mouwen dragen)
Een voordeel dat golfsurfers hebben is dat ze lekker uit de wind in het water kunnen wachten op een golf.quote:Op zondag 7 april 2019 11:30 schreef Flamarande het volgende:
Mooi weer kitesurfer hier. Heb een wetsuit van 6/5 en nog altijd koud
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |