abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:47:00 #151
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_128493515
Tsja, hier kan je ook in de winter nog wel surfen, maar ik ben een beetje een koukleum... Ik wacht nog wel een paar maandjes voor ik het water weer in ga :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_128493682
Is het water zo koud dan daar? Stroming van de zuidpool? Ach met een goed wetsuit en schoentjes zit je gewoon heerlijk warm hoor. Merk je niets meer van het koude water :)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_128498966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef ssebass het volgende:
Ja wel lekker dat mooie weer, maar het zou nog een stuk leuker zijn als er ook nog een beetje golven zouden staan. Denk dat het water nu wel een beetje op gaat warmen. Heb alleen maar een 5/4 wetsuit, mijn andere is kapot en ook kwijt. Dus misschien binnenkort maar een nieuwe zoeken. Denk dat de 5/4 binnenkort echt te warm gaat worden.
Ik heb nu meestal een 5/3 aan en schoentjes van 5 dus ik heb nog wat speling. ;)
pi_128499033
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:47 schreef star_gazer het volgende:
Tsja, hier kan je ook in de winter nog wel surfen, maar ik ben een beetje een koukleum... Ik wacht nog wel een paar maandjes voor ik het water weer in ga :')
Haha, watertemperatuur Sydney, 18 graden zie ik. Dat is zo ongeveer de maximumtemperatuur in Nederland.

Watjuhhh. :P
pi_128540844
18 graden dan doe ik waarschijnlijk niet eens een wetsuit aan :P

Hmm volgens mij is het de komende tijd flat. Moet ik weer even een andere hobby vinden tot er weer golven zijn haha
pi_128540967
Vrijdag is het wellicht op Vlieland surfbaar zie ik. :') Helaas moet ik naar Maastricht.
pi_128541264
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:21 schreef Kowloon het volgende:
Vrijdag is het wellicht op Vlieland surfbaar zie ik. :') Helaas moet ik naar Maastricht.
Ja zou vrijdag vrij zijn, maar helaas is toch iemand ingepland. Nadeel van in het ziekenhuis werken :(
pi_128581330
Er staan zowaar wat golven op de cams bij Scheveningen en heb al drie keer gezien dat er een ritje gemaakt werd. Ik ga toch maar even kijken vanavond. :P
pi_128657473
Was niets donderdag, alleen even over het havenhoofd gelopen om te kijken of het wat was. ;) Donderdag van komende week ziet er op Windguru wel goed uit. Zal wel druk worden als iedereen weer los kan na 1,5-2 weken stilstand.
pi_128897856
Nog gesurft recentelijk? Heb mij uitstekend vermaakt afgelopen woensdag en donderdag op Schevening-Zuid. Even nog een tof filmpje, die golf vanaf 00:53, die wil ik ook nog eens pakken (inclusief de gitaars :P )!

En de barrel van Kelly Slater op 2:50:

[ Bericht 17% gewijzigd door Kowloon op 13-07-2013 03:33:15 ]
pi_128897925
Vooral donderdagavond was het zeer relaxt op Scheveningen-Zuid. Schraal zonnetje er bij, lichte wind uit het NW, heerlijk dansen op de golven met m'n surfboard. Aangename sfeer in het water, met wederzijdse bewondering voor elkaars ritjes. Beste sessie sinds 24 mei volgens mij. Ook te zien aan de vele mensen die bleven kijken vanaf het zuidelijke havenhoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 13-07-2013 03:55:05 ]
pi_129043320
Dat klinkt als een geweldige sessie. Helaas ben ik na werk vaak laat thuis en helemaal kapot dus 's avonds nog naar Scheveningen rijden om te surfen zit er niet in. Zit een beetje te kijken maar laatste tijd is het alleen maar flat volgens msw. Windguru zegt golven van tegen de 0.9m, maar dat geloof ik niet echt. Hopelijk binnenkort weer wat mooie cleane golven. Ga maar eens een 3/2 halen, want begint nu wel warm te worden.

Ik ga anders eens een longboard huren dan kan ik wat kleinere golven pakken. Heb ik iets meer keus qua dagen. Wil weer het water in.
pi_129047112
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 14:10 schreef ssebass het volgende:
Zit een beetje te kijken maar laatste tijd is het alleen maar flat volgens msw. Windguru zegt golven van tegen de 0.9m, maar dat geloof ik niet echt. Hopelijk binnenkort weer wat mooie cleane golven.
Zaterdag gaat echt wel kunnen als ik Windguru bekijk, vorige week woensdag was de voorspelling vergelijkbaar en toen ging het ook prima bij Scheveningen-Zuid. Ook Surfweer.nl is positief voor zaterdag.

quote:
Ga maar eens een 3/2 halen, want begint nu wel warm te worden.
Ja, da's wel lekker. :Y Je kan trouwens ook pakken krijgen met korte mouwen en lange benen, dat geeft nog weer wat extra peddelvrijheid zonder dat je veel warmte verliest.
pi_129144551
Hmm, zondag ziet er nu beter uit qua surf, wind, temp (28 C :o :D ) en zon. Ik denk dat ik m'n boardshorts en wetsuit top maar eens uit de kast trek. Wellicht wat ambitieus, maar mocht het te koud zijn trek ik m'n wetsuit aan. ;)
pi_129232605
Was goed te doen afgelopen zondag bij Scheveningen-Zuid. Wel even zoeken naar een parkeerplaatsje, maar daarna 5 uur gesurft. Opkomend tij was goed, rond vloed liep het echt slecht maar met afgaand tij kwamen de golven weer terug. Picca's (niet door mij gemaakt :+ ) vanaf Tacky.nl:

http://www.tacky.nl/surf/imagecollection/?id=19728

Surfen met boardshorts en wetsuit top ging trouwens prima. :D
pi_129233846
Ik was woensdagavond en donderdag in scheveningen maar stonden toen geen golven. Was er ook niet om te surfen. Zal idd nu wel druk zijn met vakantie en mooi weer. Wel goed om te horen dat boardshorts voldoende zijn. Hoef ik geen nieuw wetsuit te kopen :)

Ga binnenkort maar even een longboard huren want mijn fish gaat niet werken op de golven nu.
pi_129241282
Hoho, boardshorts zijn denk ik alleen voldoende als er weinig wind is, de zon vol schijnt en de temperatuur ook tegen de 30 graden loopt. :P

Wat betreft je fish, je had een 6'8 toch? Ik zag zondag niemand met een fish, maar gek genoeg waren er ook niet veel longboards. Het meeste was toch tussen de 7 en 8 voet funboard volgens mij. Je hebt nog best kans dat het wil lukken met een grote fish. Maar longboard geeft idd wel net wat meer gemak.
pi_129323392
Ik weet niet of dit de goede plek is, maar wat is een goede plek om een surfles mee te pakken? Heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me erg leuk!
pi_129323616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 01:26 schreef Kowloon het volgende:
Hoho, boardshorts zijn denk ik alleen voldoende als er weinig wind is, de zon vol schijnt en de temperatuur ook tegen de 30 graden loopt. :P

Wat betreft je fish, je had een 6'8 toch? Ik zag zondag niemand met een fish, maar gek genoeg waren er ook niet veel longboards. Het meeste was toch tussen de 7 en 8 voet funboard volgens mij. Je hebt nog best kans dat het wil lukken met een grote fish. Maar longboard geeft idd wel net wat meer gemak.
Haha ok dan toch nog maar even niet met boardshots het water in. Ja fish is 6'8, maar heb te lang niet gesurft om daarmee kleine zwakke golven te pakken. Lig vaak niet op de ideale plek en timing is ook nog niet top, dus kom niet weg op die golven. Dus zal vast kunnen, maar ik kan het niet :P

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef ArtemisQ het volgende:
Ik weet niet of dit de goede plek is, maar wat is een goede plek om een surfles mee te pakken? Heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me erg leuk!
Tja maakt niet zoveel uit denk ik. Bedoel je in Nederland of in het buitenland? In het begin is het toch op white wash. Zou gewoon een surfschool bellen en die kan je wel een dag aanbevelen. Ik ken alleen de scholen in Scheveningen en Hoek van Holland.
pi_129326748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef ArtemisQ het volgende:
Hier is een overzicht van alle surfscholen in Nederland. :)
http://www.hsa.nl/shops-scholen/overzicht-surfscholen-nederland/

Ik heb geen ervaring met het nemen van surfles, maar bij Hartbeach, Aloha (beide in Scheveningen) en Ozlines (in Wijk aan Zee) ziet het er altijd wel goed uit. Maar volgens mij is er redelijk wat uniformiteit in de surflessen. De bij HSA aangesloten surfscholen bieden allemaal volgens dezelfde methode lessen aan. Softtop surfboards, niet al te grote groepen, warmingup vooraf, en gediplomeerde instructeurs. Dus je kunt ook de dichtstbijzijnde kiezen.

Goede keus om te gaan surfen trouwens. ^O^ Ook omdat september, oktober en november de beste maanden van het seizoen zijn, dus dan kun je in augustus vast wat oefenen. :P
pi_129548032
Gisteren een mindere surfsessie gehad bij Schevening-Noord. Nauwelijks golven (terwijl Windguru toch redelijk positief was met 1,4 m @ 5-6 sec) en als er dan een redelijk hoge golf kwam was die al snel weer weg doordat het vloed begon te worden. En er was geen zon en vooral motregen. Zelfs de meeuwen keken chagrijnig. ;)
  woensdag 31 juli 2013 @ 16:47:45 #172
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_129548536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:19 schreef ssebass het volgende:
18 graden dan doe ik waarschijnlijk niet eens een wetsuit aan :P

Hmm volgens mij is het de komende tijd flat. Moet ik weer even een andere hobby vinden tot er weer golven zijn haha
Het is meer als je eruit komt ~:) Nee, ik wacht nog eventjes tot de lente.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_129548612
quote:
7s.gif Op woensdag 31 juli 2013 16:47 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Het is meer als je eruit komt ~:) Nee, ik wacht nog eventjes tot de lente.
Pak uit en snel afdrogen. Dat kan zelfs bij onvervalste Hollandse wintertemperaturen. :P
pi_129705609
quote:
Haha dat ziet er wel grappig uit ja :D

Zie trouwens dat het donderdag best goed wordt. Helaas geen vrij maar zal eens kijken of ik misschien toch nog ergens een golfje kan pakken. Heb alleen nog steeds geen 3/2...
pi_129710185
Ja, donderdag heb ik ook al in het vizier. Mijn zomerwetsuit is eigenlijk nogal lek merkte ik een tijdje terug, dus ik moet ook een andere denk ik, hoewel ik vorige week dinsdag zelfs nog in m'n 5/3 gesurft heb zonder het warm te hebben.
pi_129710267
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:01 schreef Kowloon het volgende:
Ja, donderdag heb ik ook al in het vizier. Mijn zomerwetsuit is eigenlijk nogal lek merkte ik een tijdje terug, dus ik moet ook een andere denk ik,
Ben je een pakkenpisser?
quote:
hoewel ik vorige week dinsdag zelfs nog in m'n 5/3 gesurft heb zonder het warm te hebben.
Serieus? In die hitte?
pi_129710371
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:03 schreef Deshain het volgende:
Ben je een pakkenpisser?
Nee, wetsuit is inmiddels 7 jaar oud. :+

quote:
Serieus? In die hitte?
Het was regenachtig, bewolkt en er stond windkracht 5. ;) Zodra de zon schijnt verdamp je. :P
pi_129719100
quote:
7s.gif Op maandag 5 augustus 2013 12:01 schreef Kowloon het volgende:
Ja, donderdag heb ik ook al in het vizier. Mijn zomerwetsuit is eigenlijk nogal lek merkte ik een tijdje terug, dus ik moet ook een andere denk ik, hoewel ik vorige week dinsdag zelfs nog in m'n 5/3 gesurft heb zonder het warm te hebben.
Lek wetsuit fijn als ventilatiegaten :P Ga eens kijken of ik nog ergens een goedkope 3/2 op de kop kan tikken dan ga ik donderdag misschien nog wel even het water in. Dit weekend is ook het surf festival.
pi_129719265
Telstar Surf in Harderwijk/Strand Horst is ook wel aan te raden, daar zijn wetsuits toch wel wat goedkoper dan in Scheveningen.
pi_129871063
Gisteravond nog gesurft. Klein maar fijn, en lekker zonnig. :) Ik heb de fin first take off geoefend, dat lukt op zich redelijk maar het draaien naar de normale positie wil nog niet erg lukken. ;)

pi_130046883
Lekker surfen zometeen! Wel achterlijk vroeg. ;(
pi_130049031
Gister zijn er volgens mij hoge golven geweest. Binnenkort vakantie en dan ga ik ook weer wat golven pakken. Surf festival was in ieder geval leuk :)

Fin first is wel lachen ja. Ziet er leuk uit. Even springen en je board omgooien.
pi_130051959
Weer terug, prima golfjes. Heb liever een lage cleane golf, dan een hoge rommelige golf, dus ik ben gisteren expres niet gegaan. ;) Waar ga je surfen met je vakantie? En al een 3/2 wetsuit gehaald? :+
pi_130058653
Ja clean is wat fijner inderdaad. Zeker nu ik er weer een beetje in moet komen zijn rommelige waves niet echt lekker. Nee nog steeds geen 3/2 gehaald. Zit te denken om gewoon met mijn 5/4 te gaan en kijken of ik weg smelt. Heb wel een paar aanbiedingen gezien voor iets van 100e. Dus dan kun je hem beter maar gewoon in huis laten liggen. Zal binnenkort wel weer kouder worden.

Ik ga niet op vakantie, maar neem even vrij om een beetje bij te slapen. Laatste twee jaar werk maar een week vrij gehad. Dat is wat aan de krappe kant ;)
pi_130194337
Net weer even gesurft in Scheveningen. Hoge golven. :o :D Maar na 9:30 werd het snel minder, gelukkig lag ik er al om 6:30 in.
pi_130194540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef ssebass het volgende:
Nee nog steeds geen 3/2 gehaald. Zit te denken om gewoon met mijn 5/4 te gaan en kijken of ik weg smelt. Heb wel een paar aanbiedingen gezien voor iets van 100e. Dus dan kun je hem beter maar gewoon in huis laten liggen. Zal binnenkort wel weer kouder worden.
Heb vanochtend nog gewoon mijn 5/3 aan gehad. Iets aan de warme kant, maar af en toe een klein beetje water naar binnen laten lopen. Maar voor zo net uit bed was het wel fijn om een lekker warm pak aan te hebben.
pi_130207308
Heb nu wel en 3/2. Was erg goedkoop dus wel lekker om erbij te hebben. Morgen misschien het water in. Ben benieuwd is lang geleden. Hoop dat het een beetje clean is.
pi_130260557
Nog het water in geweest? Zag er op de cams wel redelijk uit dacht ik.
pi_130433989
Matig. Tot in de verste verte geen fatsoenlijke golven te zien bij Windguru. En dat terwijl het najaar er toch aan komt. ;)
pi_130460165
Wilde gaan, weet niet meer welke dag. Zag op msw mooie golven maar op de webcam compleet flat en niemand in het water. Ja een klasje in scheveningen. Was vrijdag ook nog in Scheveningen maar weer geen golven, dus niet het water in geweest. Morgen misschien even een longboardje huren. Het is al wel erg lang flat.
pi_130538454
Komend weekend ziet er in ieder geval niet flat uit. Vanmiddag zag ik nog windkracht 6-7 op Windguru staan op zondag, nu windkracht 3-5 met 1,5 meter golven NW @ 6-7 seconden.
pi_130736572
Zo zaterdag even het water in geweest. Golfhoogte was op zich prima, maar was erg choppy. Er kwam zelfs een keer een golf vol van rechts, loodrecht op het strand... Golven zaten ook heel dicht op elkaar. Kon wel gesurft worden zag ik bij iemand die het wel goed kon, maar voor mij was het niet te doen. Moet echt werken aan mijn timing. Vroeger surfte ik op cleane, point break golven, dus dit is voor mij echt heel anders. Nu een paar goede wipe outs gehad :P Wil nog niet echt lukken.
pi_130742189
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:20 schreef ssebass het volgende:
Zo zaterdag even het water in geweest. Golfhoogte was op zich prima, maar was erg choppy. Er kwam zelfs een keer een golf vol van rechts, loodrecht op het strand... Golven zaten ook heel dicht op elkaar. Kon wel gesurft worden zag ik bij iemand die het wel goed kon, maar voor mij was het niet te doen. Moet echt werken aan mijn timing. Vroeger surfte ik op cleane, point break golven, dus dit is voor mij echt heel anders. Nu een paar goede wipe outs gehad :P Wil nog niet echt lukken.
Mooi zo! Ik kon afgelopen weekend helaas niet. Op de webcam bij Scheveningen ook nu weer redelijk hoge golven, maar verre van clean natuurlijk. :P Misschien dat ik morgenochtend vroeg ga, dan ziet het er beter uit op Windguru.

Wat ik het vervelendst bij veel wind is dat je lastig in kunt schatten waar je moet zitten om de golf te pakken. Soms breken ze dan ineens 30 meter voor je of na je. En als je dan weer in positie gepeddeld bent dan breken ze weer ergens anders.
pi_130775373
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Mooi zo! Ik kon afgelopen weekend helaas niet. Op de webcam bij Scheveningen ook nu weer redelijk hoge golven, maar verre van clean natuurlijk. :P Misschien dat ik morgenochtend vroeg ga, dan ziet het er beter uit op Windguru.

Wat ik het vervelendst bij veel wind is dat je lastig in kunt schatten waar je moet zitten om de golf te pakken. Soms breken ze dan ineens 30 meter voor je of na je. En als je dan weer in positie gepeddeld bent dan breken ze weer ergens anders.
Ja die plek vinden is erg lastig, zeker als er maar drie seconden tussen de golven zit. Peddel eerst helemaal naar achter, dan steeds verder terug naar het strand omdat ik te ver naar achter lig en ineens lig ik weer midden in de impact zone... Geen aanrader. Even op een iets cleanere dag opnieuw proberen. Nu vooral kunnen werken aan mijn peddeltechniek :D
pi_130977434
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het gras is altijd groener een paar meter verder. ;) Als ze iedere keer op een andere plek beter breken is het mogelijk dat je te ver naar buiten ligt. Door de hoek van de swell/strand lijkt het dan alsof het een stuk naar links/rechts beter is, terwijl het een paar meter voor je precies hetzelfde kan breken. Erg frustrerend. :Y
pi_130978372
Riemen vast op woensdagochtend. 2 meter @ 8 seconden en nauwelijks wind (in Noord-Holland zelfs offshore). :D
pi_130978427
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:43 schreef ElDinosaur het volgende:
Het gras is altijd groener een paar meter verder. ;) Als ze iedere keer op een andere plek beter breken is het mogelijk dat je te ver naar buiten ligt. Door de hoek van de swell/strand lijkt het dan alsof het een stuk naar links/rechts beter is, terwijl het een paar meter voor je precies hetzelfde kan breken. Erg frustrerend. :Y
Een gelijkmatige kust zoals de Nederlandse is natuurlijk ook sowieso lastig. Op de meeste plekken liggen er drie banken voor de kust, waardoor je met het tij al vanzelf golven krijgt die regelmatig op andere plekken breken. Heb inmiddels wel geleerd niet achter iedere brekende golf aan te peddelen, gewoon een vast punt kiezen en daar blijven liggen, dan komen de golven vanzelf.
pi_130978493
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Een gelijkmatige kust zoals de Nederlandse is natuurlijk ook sowieso lastig. Op de meeste plekken liggen er drie banken voor de kust, waardoor je met het tij al vanzelf golven krijgt die regelmatig op andere plekken breken. Heb inmiddels wel geleerd niet achter iedere brekende golf aan te peddelen, gewoon een vast punt kiezen en daar blijven liggen, dan komen de golven vanzelf.
Inderdaad, de wisselvallige meuk die over het algemeen binnen komt rollen helpt ook niet echt mee.. Nog een week of 2 en dan eindelijk weer het water in om te surfen. Het is echt veel te lang geleden..
pi_130978691
Het meest irritant vind ik nog van die golven die prima haalbaar lijken en dan toch ineens weer inzakken als ze over een bank heen zijn en weer in wat dieper water terecht komen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')