abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 februari 2011 @ 23:16:04 #51
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_92483531
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

En wat ga je dan doen als je onder die auto ligt??? Druk meten door je tong tegen het carter te drukken ofzo?
Motor tot de vuldop toe volgieten met olie en dan starten. Als alle keerringen er uit ploffen komt de olie op druk.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 09:59:59 #52
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_92492111
pi_92492407
Zit er wel de viscositeit goede olie in? Al het na het halfuur warm en dunner is daardoor het niet lekker op druk blijft?
pi_92492496
Ik had ditzelfde probleem ook, uiteindelijk bleek de oliepomp kapot te zijn. Wanneer je een lange rit achter de rug hebt is je motor warm waardoor hij stationair minder toeren hoeft te draaien. Hierdoor pompt de pomp te weinig olie rond en gaat je sensorlampje branden, wanneer je weer meer toeren draait gaat het weer uit, dit kan dus ook zijn wanneer je olie te stroperig is, hoewel je dit dan juist zou moeten zien wanneer de motor koud is.

Laat er zeker een monteur goed naar kijken want je draait heel je motor in de soep wanneer er niet genoeg olie rond gepompd wordt!
pi_92493098
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

En wat ga je dan doen als je onder die auto ligt??? Druk meten door je tong tegen het carter te drukken ofzo?
Ligt eraan wat het probleem is. Zo had ik het laatst dat de oliefilterbehuizing iets te ver gedraait was waardoor de olie niet goed het blok in liep.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:47:27 #56
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92493533
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef john_ven24 het volgende:
Ik had ditzelfde probleem ook, uiteindelijk bleek de oliepomp kapot te zijn. Wanneer je een lange rit achter de rug hebt is je motor warm waardoor hij stationair minder toeren hoeft te draaien. Hierdoor pompt de pomp te weinig olie rond en gaat je sensorlampje branden, wanneer je weer meer toeren draait gaat het weer uit, dit kan dus ook zijn wanneer je olie te stroperig is, hoewel je dit dan juist zou moeten zien wanneer de motor koud is.

Laat er zeker een monteur goed naar kijken want je draait heel je motor in de soep wanneer er niet genoeg olie rond gepompd wordt!
Dat dus ..
Gaat overigens niet over de toeren, naja, niet helemaal, maar over het feit dat koude olie iets dikker is, en dus makkelijker door de pomp meegenomen wordt, en warme (lees: dunnere) piept sneller tussen de versleten schoepen/tandwielen/seals door, waardoor er stationair te weinig druk overblijft, als je dan dus ietsje gas geeft, loopt de druk wel weer op, maar dat wil dan niet zeggen dat het probleem weg is, maar dat de druk boven een bepaald minimum komt ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:04:07 #57
57434 Marloes
Digital Love
pi_92496223
Ben net naar de garage geweest.. Olie is ververst, stond in m'n boekje dat dat nu ook moest gebeuren maar dat had ik niet gezien :@
Anyway, op de heenweg knipperde het lampje wél bij remmen (voornamelijk bij rotondes en scherpe bochten) op de terugweg niet meer.. Dus ik hoop dat dit helpt.. Mocht het nou weer gaan knipperen, dan wordt de sensor vervangen volgens mij.
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_92497887
quote:
14s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
kan zijn dat tijdelijk de druk even weg is of zoiets. Sowieso moet je naar de garage of er zelf even onderkruipen, maar je kan wel rijden.
Oh, gewoon even geen oliedruk. Nee, dan kan je prima doorrijden.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_92499691
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Ligt eraan wat het probleem is. Zo had ik het laatst dat de oliefilterbehuizing iets te ver gedraait was waardoor de olie niet goed het blok in liep.
Dat werkt natuurlijk alleen bij een extern filter.

Het probleem zit ergens bij de oliedruk, of de sensor voor de oliedruk. Nou, dan moet je gewoon oliedruk meten. Dat is het begin.

De kans dat je bij deze klacht verder komt door onder de auto te kijken is echt nihil.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_92499840
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:04 schreef Marloes het volgende:
Ben net naar de garage geweest.. Olie is ververst, stond in m'n boekje dat dat nu ook moest gebeuren maar dat had ik niet gezien :@
Anyway, op de heenweg knipperde het lampje wél bij remmen (voornamelijk bij rotondes en scherpe bochten) op de terugweg niet meer.. Dus ik hoop dat dit helpt.. Mocht het nou weer gaan knipperen, dan wordt de sensor vervangen volgens mij.
Ik zou als ik jou was eens naar een goede garage gaan. Dit vind ik werkelijk prutswerk. Ik heb nog nooit gehoord van te lage oliedruk omdat olie aan verversing toe is.

Ga naar een garage die gewoon de druk meet en die je dus kan vertellen of de sensor stuk is, of dat er een mogelijk ander probleem de kop op aan het steken is. Als je in een gebakje rijdt van 500 euro is het leed wel te overzien als het mis gaat, maar zelfs dan is het niet leuk als je je motor naar de knoppen helpt omdat "het misschien wel los loopt".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_92499992
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:59 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Oh, gewoon even geen oliedruk. Nee, dan kan je prima doorrijden.
Ik ben van de oldtimers. Kan dus gebeuren, mijn blok staat bekend om oliedrukproblemen bij erg stevig doorrijden omdat de buis in de carter soms heel eventjes droogstaat. Dan heb je inderdaad even geen oliedruk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_113622953
Hoewel dit topic reeds meer dan een jaar oud is, toch een reactie:

Ik vroeg me af wat de garage er uiteindelijk over gezegd heeft.

Ik heb sinds enkele dagen ook een Golf 3 1.6 en ondervond gisteren exact hetzelfde probleem m.b.t. het lampje; in dezelfde situatie. Tot dusverre had ik enkel nog korte stukjes gereden; het lampje knipperde dan enkel als ik instapte en de motor wou starten. Gisteren reed ik voor het eerst een iets langer stuk (~25 km) en ook voor het eerst met een snelheid van 100+ (autosnelwegen dus). Iedere keer als ik daarna stil stond (bijv. bij verkeerslicht) ging ook het lampje knipperen.
hik
  zondag 1 juli 2012 @ 11:46:30 #63
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_113623172
Vaak is de sensor de boosdoener, en deze kost minder dan het nameten van de oliedruk..

Ik begin altijd met het oliepeilen, daarna het vervangen van de sensor, en bijna altijd is daarna het probleem verholpen.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_113624976
.

[ Bericht 98% gewijzigd door CafeRoker op 01-07-2012 12:59:11 (in de war met watertemplampje) ]
pi_113629980
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:37 schreef Bubble-Urp het volgende:
Hoewel dit topic reeds meer dan een jaar oud is, toch een reactie:

Ik vroeg me af wat de garage er uiteindelijk over gezegd heeft.

Ik heb sinds enkele dagen ook een Golf 3 1.6 en ondervond gisteren exact hetzelfde probleem m.b.t. het lampje; in dezelfde situatie. Tot dusverre had ik enkel nog korte stukjes gereden; het lampje knipperde dan enkel als ik instapte en de motor wou starten. Gisteren reed ik voor het eerst een iets langer stuk (~25 km) en ook voor het eerst met een snelheid van 100+ (autosnelwegen dus). Iedere keer als ik daarna stil stond (bijv. bij verkeerslicht) ging ook het lampje knipperen.
lijkt mij op een probleem met de olie druk zelf.

even de druk laten meten. uit mn hoofd stationair rond de 1.5bar

veel te lage olie druk kan komen door een versleten pomp maar ook door versleten krukas lagers
  † In Memoriam † zondag 1 juli 2012 @ 16:57:50 #66
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113633677
Knippert het lampje regelmatig of onregelmatig ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 1 juli 2012 @ 23:54:40 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_113655038
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

lijkt mij op een probleem met de olie druk zelf.

even de druk laten meten. uit mn hoofd stationair rond de 1.5bar

veel te lage olie druk kan komen door een versleten pomp maar ook door versleten krukas lagers
zou toch eerst sensor doen ;) cheaper
pi_113655135
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:54 schreef T42 het volgende:

[..]

zou toch eerst sensor doen ;) cheaper
druk meten is belangrijker
  maandag 2 juli 2012 @ 00:07:33 #69
53151 T42
Pinball Wizard
pi_113655773
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

druk meten is belangrijker
jup maar dan had je al meer problemen gehad? en een lampje dat blijft branden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')