Motor tot de vuldop toe volgieten met olie en dan starten. Als alle keerringen er uit ploffen komt de olie op druk.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
En wat ga je dan doen als je onder die auto ligt??? Druk meten door je tong tegen het carter te drukken ofzo?
Ligt eraan wat het probleem is. Zo had ik het laatst dat de oliefilterbehuizing iets te ver gedraait was waardoor de olie niet goed het blok in liep.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
En wat ga je dan doen als je onder die auto ligt??? Druk meten door je tong tegen het carter te drukken ofzo?
Dat dus ..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef john_ven24 het volgende:
Ik had ditzelfde probleem ook, uiteindelijk bleek de oliepomp kapot te zijn. Wanneer je een lange rit achter de rug hebt is je motor warm waardoor hij stationair minder toeren hoeft te draaien. Hierdoor pompt de pomp te weinig olie rond en gaat je sensorlampje branden, wanneer je weer meer toeren draait gaat het weer uit, dit kan dus ook zijn wanneer je olie te stroperig is, hoewel je dit dan juist zou moeten zien wanneer de motor koud is.
Laat er zeker een monteur goed naar kijken want je draait heel je motor in de soep wanneer er niet genoeg olie rond gepompd wordt!
Oh, gewoon even geen oliedruk. Nee, dan kan je prima doorrijden.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
kan zijn dat tijdelijk de druk even weg is of zoiets. Sowieso moet je naar de garage of er zelf even onderkruipen, maar je kan wel rijden.
Dat werkt natuurlijk alleen bij een extern filter.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ligt eraan wat het probleem is. Zo had ik het laatst dat de oliefilterbehuizing iets te ver gedraait was waardoor de olie niet goed het blok in liep.
Ik zou als ik jou was eens naar een goede garage gaan. Dit vind ik werkelijk prutswerk. Ik heb nog nooit gehoord van te lage oliedruk omdat olie aan verversing toe is.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:04 schreef Marloes het volgende:
Ben net naar de garage geweest.. Olie is ververst, stond in m'n boekje dat dat nu ook moest gebeuren maar dat had ik niet gezien![]()
Anyway, op de heenweg knipperde het lampje wél bij remmen (voornamelijk bij rotondes en scherpe bochten) op de terugweg niet meer.. Dus ik hoop dat dit helpt.. Mocht het nou weer gaan knipperen, dan wordt de sensor vervangen volgens mij.
Ik ben van de oldtimers. Kan dus gebeuren, mijn blok staat bekend om oliedrukproblemen bij erg stevig doorrijden omdat de buis in de carter soms heel eventjes droogstaat. Dan heb je inderdaad even geen oliedruk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:59 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Oh, gewoon even geen oliedruk. Nee, dan kan je prima doorrijden.
lijkt mij op een probleem met de olie druk zelf.quote:Op zondag 1 juli 2012 11:37 schreef Bubble-Urp het volgende:
Hoewel dit topic reeds meer dan een jaar oud is, toch een reactie:
Ik vroeg me af wat de garage er uiteindelijk over gezegd heeft.
Ik heb sinds enkele dagen ook een Golf 3 1.6 en ondervond gisteren exact hetzelfde probleem m.b.t. het lampje; in dezelfde situatie. Tot dusverre had ik enkel nog korte stukjes gereden; het lampje knipperde dan enkel als ik instapte en de motor wou starten. Gisteren reed ik voor het eerst een iets langer stuk (~25 km) en ook voor het eerst met een snelheid van 100+ (autosnelwegen dus). Iedere keer als ik daarna stil stond (bijv. bij verkeerslicht) ging ook het lampje knipperen.
zou toch eerst sensor doenquote:Op zondag 1 juli 2012 15:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
lijkt mij op een probleem met de olie druk zelf.
even de druk laten meten. uit mn hoofd stationair rond de 1.5bar
veel te lage olie druk kan komen door een versleten pomp maar ook door versleten krukas lagers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |