wauw vind het een heel goed stuk!!!!!quote:Op zondag 6 februari 2011 14:32 schreef superworm het volgende:
Column voor morgen. Op- en aanmerkingen graag, eventuele suggesties kan ik erin verwerken.
[..]
Zoals ik al zei, de wereld is fundamenteel verandert. Dat gaat niet over 1 opmerking over 1 actie van alleen wikileaks.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:37 schreef Blik het volgende:
één uitbraak van wikileaks gaat dat echt nog niet veranderen.
Niet perse. Een soort van paraplu overleg kan ook he. Neem iemand van MB, NDP(maar niet Mubarak!) en elke andere organisatie. Pluk een concept grondwet van het web (ie. de Turkse denk ik dan) en zet daarna de 3 'huizen' op inclusief rechters en een hoge raad. Je laat eenmalig deze mensen gekozen worden door het volk. Daarna verkiezingen voor een kamer en verkiezing voor een president. En de president krijg maximaal een mandaat van 10 jaar zonder enige mogelijkheid dit mandaat aan te passen.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:38 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ze kunnen pas een president kiezen als er verkiezingen georganiseerd worden en daarvoor heb je toch echt een overgangsregering nodig. Ik denk zelf dat ze al minimaal een week een gezicht en woordvoerder nodig hebben. En daar ligt hun grootste fout denk ik. Naast het omtoveren van een revolutie naar een toeristische attractie natuurlijk.
Het gaat niet alleen over WikiLeaks. Dat is slechts 1 symptoom van een fundamenteel veranderende wereld. De oude politieke mechanismen verliezen hun geldigheid.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:38 schreef Misstique het volgende:
[..]
Onzin, niet de kracht van wikileaks overschatten. Maar voor Wikileaks is genoeg ruimte in NWS, dat is hier niet echt van toepassing.
de stalen plaat voor de kop van Mubarak dient handmatig te worden verwijderd.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik zei dat toen ook al![]()
en met mij een aantal anderen (alhoewel de meeste het er niet mee eens waren/zijn).
1. Mubarak heeft een track record van leugens. Suleiman is door hem aangesteld. Hetzelfde geld voor alles in de NDP en voor de "Egyptian Parliamentary Speaker" Fathi Sorour (die is nog erger dan Suleiman). Alles wat daar vandaan komt is niet te vertrouwen.
Waarom daar dan nog mee overleggen? Je wilt ze weg hebben en ze gaan niet? Dan zorg je dat ze gaan.
2. Deze protestanten zijn niet gecoordineerd. Ze hebben geen aanspreekpunt. Al de partijen die nu overleggen met Suleiman kunnen niet zeggen dat ze voor de protestanten spreken. GEEN enkel andere alternatief dan Mubarak verdwijnt is acceptabel voor deze mensen.
Hoe groot is de kans dat 1 van die groepen van de oppositie reeele(!) afspraken maakt waar Mubarak wel een stem krijgt. Let wel: ik heb het dan over iets dat heel goed voor Egypte zou zijn. Ik denk heel groot. Maar die protestanten zullen dit niet accepteren. Enige optie die de protestanten hebben: ga naar het paleis en haal Mubarak eruit.
Van alle kanten kom ik op hetzelfde uit: Mubarak gaat niet weg. De gesprekken die nu worden gevoerd zullen Mubarak niet laten vertrekken. Conclusie... de stalen plaat voor de kop van Mubarak dient handmatig te worden verwijderd.
Netjesquote:Op zondag 6 februari 2011 14:32 schreef superworm het volgende:
Column voor morgen. Op- en aanmerkingen graag, eventuele suggesties kan ik erin verwerken.
[..]
Goede afsluiter he? En niet eens over nagedacht; kwam zo uit mijn vingersquote:Op zondag 6 februari 2011 14:42 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
de stalen plaat voor de kop van Mubarak dient handmatig te worden verwijderd.
jah !
quote:
quote:
Tof, bedanktquote:Op zondag 6 februari 2011 14:40 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
wauw vind het een heel goed stuk!!!!!
zou het ? ik geloof al meerder van dit soort "berichten" geweest ..quote:Op zondag 6 februari 2011 14:37 schreef Misstique het volgende:
Klinkt leuk en sensationeel dat soort verhalen over vergiftigd voedsel maar ik geloof er geen hol van en zijn volgens mij alleen maar bedoelt om de publieke opinie te beïnvloeden en de demonstraties van kracht te ontdoen.
Goebbelesk, die propaganda.
Ook ik geef het een:quote:Op zondag 6 februari 2011 14:32 schreef superworm het volgende:
[..]
ja , staat me ook nog iets van bij ( en nog meer berichten , leger zou ook meerdere "thugs" hebben opgepakt met vergiftigd voedsel enzo)quote:Op zondag 6 februari 2011 14:39 schreef -jos- het volgende:
[..]
Gisteren kwam er ook een een tweet binnen in de trant van 'confirmed: thugs poisoning food'
Trouwerijquote:Op zondag 6 februari 2011 14:46 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Zo te horen nog niets gebeurd vandaag ?
Goede columnquote:Op zondag 6 februari 2011 14:32 schreef superworm het volgende:
[..]
Het vermogen van de Mubaraks wordt geschat op 40 tot 70 miljard dollar. En staat natuurlijk niet op een Egytische bank. In Engeland is de gok. Of good ol' Zwitserland. Zodat niemand behalve de Mubarakjes zelf het op kan nemen.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:42 schreef raistlin6 het volgende:
@Jos: Oké ik ga wel even zoeken naar de bron. Kan moeilijk iets roepen en vervolgens weigeren het te onderbouwen. Nou ja, dat kan natuurlijk wel, maar dat wil ik niet. Kom er zo op terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |