Er gaat toch ergens een lijst met overledenen rond? Daar werden in elk geval al 49 mensen genoemd met naam en toenaam...quote:Op zondag 6 februari 2011 13:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
klopt maar officieel nummer van gouverment is nog 11 , maar AJE spreekt het ook tegen 9 p.s zie link " memorial list
Ik geloof het niet zo en vind ze egoistisch en gevaarlijk. Ze hadden niet op de voorgrond moeten gaan, ze spelen zo alleen maar alle landen in de kaart die bang zijn voor een 2e Iran en dat is niet wat de bevolking lijkt te willen,quote:Op zondag 6 februari 2011 13:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
MB zei wel zonet op AJE dat ze niet gaan voor het presidentsschap - ze willen gewoon dat er een democratische regering komt.
quote:Op zondag 6 februari 2011 13:39 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Er gaat toch ergens een lijst met overledenen rond? Daar werden in elk geval al 49 mensen genoemd met naam en toenaam...
https://spreadsheets.goog(...)y=true&ndplr=1#gid=0quote:Op zondag 6 februari 2011 13:38 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
klopt maar officieel nummer van gouverment is nog 11 , maar AJE spreekt het ook tegen
( p.s zie link " memorial list" - let op , staat niet iedereen op , word steeds aangevuld , nu 58 )
Ze komen juist niet op de voorgrond. Dat hoernalisten hun de hele tijd bellen met vragen, kunnen zij niets aan doen. Ze geven zelf bijzonder weinig statements uit & de statements die ze wel uitgeven zeggen telkens hetzelfde: "wij willen geen macht, enkel verkiezingen".quote:Op zondag 6 februari 2011 13:40 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik geloof het niet zo en vind ze egoistisch en gevaarlijk. Ze hadden niet op de voorgrond moeten gaan, ze spelen zo alleen maar alle landen in de kaart die bang zijn voor een 2e Iran en dat is niet wat de bevolking lijkt te willen,
MB is veel te radicaal om zich hierin te mengen met positief resultaat.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind het wel verstandig.
De laatste tijd is verwarring geschapen met de wisselingen in de NDP (iedereen dacht dat H Mubarak was opgestapt) en berichten over gesprekken met "oppositie leiders".
Als er echt geen leider is op Tahrir, is het slim om de MB even duidelijkheid te laten scheppen. Ik verwacht niet dat de MB nu de leiding gaat nemen en echt gaat onderhandelen.
Het is goed dat er een leider opstaat inderdaad, maar ik denk niet dat het in dit geval de MB moet zijn, ook juist vanwege andere landen die invloed uit kunnen oefenen op Mubarak. Ze zijn immers bang voor de MB en kunnen zo ook tegen gaan werken en er alles aan doen Mubarak aan de macht te houden...quote:Op zondag 6 februari 2011 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind het wel verstandig.
De laatste tijd is verwarring geschapen met de wisselingen in de NDP (iedereen dacht dat H Mubarak was opgestapt) en berichten over gesprekken met "oppositie leiders".
Als er echt geen leider is op Tahrir, is het slim om de MB even duidelijkheid te laten scheppen. Ik verwacht niet dat de MB nu de leiding gaat nemen en echt gaat onderhandelen.
Tijd voor een cappuccino dusquote:Op zondag 6 februari 2011 13:41 schreef shomila het volgende:
gpdcairo GPD Cairo
Op vliegveld. Door douane, met al onze spullen. Toch wel een soort van opluchting.
15 seconds ago
Wat doen ze daar nu dan met die gesprekken, waarom zij en niet een volksvertegewoordiger? Ik heb ze trouwens heel vaak op AJE voorbij zien komen. Laat het aan de mensen op plein over.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ze komen juist niet op de voorgrond. Dat hoernalisten hun de hele tijd bellen met vragen, kunnen zij niets aan doen. Ze geven zelf bijzonder weinig statements uit & de statements die ze wel uitgeven zeggen telkens hetzelfde: "wij willen geen macht, enkel verkiezingen".
Hebben ze marsen gecancelled? bron?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb je dan ook de bron daarbij, voor die 150+ doden?
Wat mij stoort aan het nieuwsbericht is dat er zo uitgebreid wordt gesproken over die hosanna-sfeer, en alle geweldige voorzieningen die getroffen zijn door de demonstranten. Dat zorgt er uiteindelijk voor dat je weet dat dit bericht door een anti-Mubarak persoon geschreven is. Er is geen woordje kritiek op de demonstranten geuit, terwijl daar naar mijn mening ook wel ruimte voor is. Ze zitten tenslotte nog steeds op dat plein terwijl ze verschillende ultimatums voorbij hebben laten gaan zonder repercussies (leger die een kant moest kiezen) en marsen hebben gecancelled (dinsdag en vrijdag).
Dat journalisten het land weer verlaten was donderdag op de FP, toen was er een heksenjacht op ze.quote:Er mag wat mij betreft ook wel iets bij gezet worden dat journalisten het land weer verlaten
Dit vind ik dan juist niet neutraal maar geschreven vanuit een pro-Mubarak standpunt.quote:en dat het lijkt of de demonstranten de aandacht van de media aan het verliezen zijn.
Dat dus. Alleen de naam MB maakt al dat de VS en Israel zich sterker voelen met hun huidige beleid/steun tav Egypte.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:41 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Het is goed dat er een leider opstaat inderdaad, maar ik denk niet dat het in dit geval de MB moet zijn, ook juist vanwege andere landen die invloed uit kunnen oefenen op Mubarak. Ze zijn immers bang voor de MB en kunnen zo ook tegen gaan werken en er alles aan doen Mubarak aan de macht te houden...
Je onderschrift had alleen beter gekundquote:
Goedquote:Op zondag 6 februari 2011 13:43 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
hackneylad Doctor in #Tahrir tells me she flew from Lebanon to treat those injured by the baltagiyya - people aren't planning on heading home
Al Jazeera spreekt van een aantal tussen de honderd en 150. De kritiek heb ik niet, wie ben ik om te bepalen dat ze iets hadden moeten doen, als zij het goed achten om een ultimatum te laten vliegen moeten ze dat vooral doen.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat mij stoort aan het nieuwsbericht is dat er zo uitgebreid wordt gesproken over die hosanna-sfeer, en alle geweldige voorzieningen die getroffen zijn door de demonstranten. Dat zorgt er uiteindelijk voor dat je weet dat dit bericht door een anti-Mubarak persoon geschreven is. Er is geen woordje kritiek op de demonstranten geuit, terwijl daar naar mijn mening ook wel ruimte voor is. Ze zitten tenslotte nog steeds op dat plein terwijl ze verschillende ultimatums voorbij hebben laten gaan zonder repercussies (leger die een kant moest kiezen) en marsen hebben gecancelled (dinsdag en vrijdag). Er mag wat mij betreft ook wel iets bij gezet worden dat journalisten het land weer verlaten en dat het lijkt of de demonstranten de aandacht van de media aan het verliezen zijn.
De mensen op het plein zijn dusdanig zonder organisatie, dat zij juist niet in staat zijn te onderhandelen. Jammer, maar waar.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:43 schreef yavanna het volgende:
[..]
Wat doen ze daar nu dan met die gesprekken, waarom zij en niet een volksvertegewoordiger? Ik heb ze trouwens heel vaak op AJE voorbij zien komen. Laat het aan de mensen op plein over.
haahahah ja indd. ( je brengt me op een idee!quote:Op zondag 6 februari 2011 13:44 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Je onderschrift had alleen beter gekund'me, myself and my mandje'
[..]
GoedGelukkig zijn er heel wat artsen die van verre lijken te zijn gekomen om de demonstranten te helpen, echt petje af!
Dat van dat aantal zal ik overigens aanpassen naar volgens Al Jazeera.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:44 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Al Jazeera spreekt van een aantal tussen de honderd en 150. De kritiek heb ik niet, wie ben ik om te bepalen dat ze iets hadden moeten doen, als zij het goed achten om een ultimatum te laten vliegen moeten ze dat vooral doen.
Dat ultimatum is overigens gedaan door El Baradei en dat wezen de demonstranten direct al af. Over die marsen dat kan ik er wel weer inzetten, maar dat heb ik de afgelopen week zeker al zes keer in een update gezet. Ik heb zat kritiek op de demonstranten, en als het niet subjectief is komt dat ook zeker in de berichten. Maar subjectieve kritiek, alsmede subjectieve complimenten hoort niet in de berichten. De feitelijke sfeer is feestelijk op dit moment, wat ik zelf overigens dom van ze vind. Net zoals ik die bruiloft achterlijk vind, zo verlies je idd momentum, maar dat kan ik er moeilijk inzetten.
Over journalisten die aandacht verliezen heb ik geen mening en geen bron van.
We zullen zienquote:Op zondag 6 februari 2011 13:41 schreef yavanna het volgende:
[..]
MB is veel te radicaal om zich hierin te mengen met positief resultaat.
Wie moet het dan doen?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:41 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Het is goed dat er een leider opstaat inderdaad, maar ik denk niet dat het in dit geval de MB moet zijn, ook juist vanwege andere landen die invloed uit kunnen oefenen op Mubarak. Ze zijn immers bang voor de MB en kunnen zo ook tegen gaan werken en er alles aan doen Mubarak aan de macht te houden...
Als ik dat eens wist...quote:Op zondag 6 februari 2011 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie moet het dan doen?
Welke volksvertegenwoordiger?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:43 schreef yavanna het volgende:
[..]
Wat doen ze daar nu dan met die gesprekken, waarom zij en niet een volksvertegewoordiger? Ik heb ze trouwens heel vaak op AJE voorbij zien komen. Laat het aan de mensen op plein over.
Is Blik wel objectief?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:43 schreef -jos- het volgende:
Dit vind ik dan juist niet neutraal maar geschreven vanuit een pro-Mubarak standpunt.
bruiloft is volgens mij , aan bepaalde tweets van gisteren te lezen , een manier geweest om mensen weer richting Tahrir te krijgen ..quote:Op zondag 6 februari 2011 13:44 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Al Jazeera spreekt van een aantal tussen de honderd en 150. De kritiek heb ik niet, wie ben ik om te bepalen dat ze iets hadden moeten doen, als zij het goed achten om een ultimatum te laten vliegen moeten ze dat vooral doen.
Dat ultimatum is overigens gedaan door El Baradei en dat wezen de demonstranten direct al af. Over die marsen dat kan ik er wel weer inzetten, maar dat heb ik de afgelopen week zeker al zes keer in een update gezet. Ik heb zat kritiek op de demonstranten, en als het niet subjectief is komt dat ook zeker in de berichten. Maar subjectieve kritiek, alsmede subjectieve complimenten hoort niet in de berichten. De feitelijke sfeer is feestelijk op dit moment, wat ik zelf overigens dom van ze vind. Net zoals ik die bruiloft achterlijk vind, zo verlies je idd momentum, maar dat kan ik er moeilijk inzetten.
Over journalisten die aandacht verliezen heb ik geen mening en geen bron van.
Of je zet er bij: UN zegt 300 doden.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:46 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Dat van dat aantal zal ik overigens aanpassen naar volgens Al Jazeera.
De VN houdt het tot nu toe op 300.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:39 schreef Blik het volgende:
Doe dit gewoon dan:quote:Op zondag 6 februari 2011 13:46 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Dat van dat aantal zal ik overigens aanpassen naar volgens Al Jazeera.
Ja, zoiets feestelijks zal de sfeer beter maken, zodat het echt een gezellige plaats wordt... Beetje waar mensen hun tijd door kunnen brengen met elkaar. Zal ongetwijfeld meer mensen trekken dan wanneer ze er alleen maar het gevaar lopen doodgegooid te worden met stenen of neergeschoten te wordenquote:Op zondag 6 februari 2011 13:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
bruiloft is volgens mij , aan bepaalde tweets van gisteren te lezen , een manier geweest om mensen weer richting Tahrir te krijgen ..
juist om weer even "momentum" te maken ..
naar mijn mening laten ze juist zien , door alles wat ze @ Tahrir hebben gecreëerd voor zichzelf .. ( hospita muziek etc. etc. ) dat ze juist heel erg graag willen, mogen ze het een beetje "leuk " voor zichzelf maken , ze hebben duidelijk nog geen behoefte om weg te gaan.. tja ,leven gaat dan door , maar wel @ tahrir ..
quote:SofieCooperEG 4pm @ Tahrir Square WEDDING #egypt #jan25 #Tahrir #goodluck
3 minutes ago via Twittelator
juist zo zie ik het ook ...quote:Op zondag 6 februari 2011 13:51 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Ja, zoiets feestelijks zal de sfeer beter maken, zodat het echt een gezellige plaats wordt... Beetje waar mensen hun tijd door kunnen brengen met elkaar. Zal ongetwijfeld meer mensen trekken dan wanneer ze er alleen maar het gevaar lopen doodgegooid te worden met stenen of neergeschoten te worden
Ook speciaal dat ze vandaag de mis voor de christenen doen/deden
Ik heb het zo gedaan:quote:Op zondag 6 februari 2011 13:51 schreef -jos- het volgende:
[..]
Doe dit gewoon dan:
http://www.allvoices.com/(...)in-protests-in-egypt
aanvulling:quote:
Precies. Dan krijgt Blik precies wat ie wilquote:Op zondag 6 februari 2011 13:51 schreef -jos- het volgende:
[..]
Doe dit gewoon dan:
http://www.allvoices.com/(...)in-protests-in-egypt
is toch 15:00 NL-tijd?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:53 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Wordt lastig, is in de toekomst
Walter Bishop in the area fringe science.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:53 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
die 10 tot 20 zijn pro-muba's.... staats tv hequote:Op zondag 6 februari 2011 13:52 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik heb het zo gedaan:
De demonstraties van zondag staan in het teken van herdenking van de minimaal honderd doden die gevallen zijn tijdens de protesten en wordt de dag van de martelaren genoemd. Het aantal van minimaal honderd doden wordt genoemd door Al Jazeera, de staatstelevisie spreekt van tussen de tien en twintig doden.
ooohh dacht dat het nu begon ( 0300 uur ) maar ook weinig livebeeld op streams nu ..quote:Op zondag 6 februari 2011 13:53 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
haha jah fringequote:Op zondag 6 februari 2011 13:54 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Walter Bishop in the area fringe science.
Weet ik.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:55 schreef wdn het volgende:
[..]
die 10 tot 20 zijn pro-muba's.... staats tv he
quote:Op zondag 6 februari 2011 13:54 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Walter Bishop in the area fringe science.
Prima als er 300 van gemaakt wordt, maar er moet ofwel iets gezegd worden of het een officieel gecommuniceerd aantal is of dat de schattingen uiteen lopen tussen de 100 - 300 doden. Beide is prima.quote:
Je moet Blik niet zo serieus nemen. Het is 1 poster met 1 mening.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:58 schreef raistlin6 het volgende:
@blik: Ik probeer echt te kijken naar wat er te overdreven of positief aan is. In mijn ogen is er tussen de regels net zo veel positief als negatief te vinden over de demonstranten.
quote:Op zondag 6 februari 2011 13:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat mij in positieve zin opvalt en verbaast is het feit dat veel Egyptenaren die door buitenlandse journalisten geïnterviewd worden redelijk tot goed Engels spreken. Kunnen veel Nederlanders nog wat van leren.
quote:Op zondag 6 februari 2011 13:56 schreef -jos- het volgende:
Washingtons Secret History with the Muslim Brotherhood
http://www.nybooks.com/bl(...)-muslim-brotherhood/
ff kijken of dit interessant is.
Tsja, meer een opinieartikel is dit.quote:All of this points to the biggest difference between then and now. Half a century ago, the West chose to make use of the Brotherhood for short-term tactical gain, later backing many of the authoritarian governments that were also trying to wipe out the group. Now, with those governments tottering, the West has little choice; after decades of oppression, it is the Brotherhood, with its mixture of age-old fundamentalism and modern political methods, that is left standing.
Blik aantal is ongetwijfeld naar je tevredenheid op de FP nu.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet Blik niet zo serieus nemen. Het is 1 poster met 1 mening.
Een geïmproviseerde dorpje in een stadquote:Op zondag 6 februari 2011 14:02 schreef Flashbox het volgende:
lijkt wel of het markt is op dat plein
[ afbeelding ]
Dat zie ik niet, hoor. Ja, ze spreken goed Engels, maar als jij een betrokken Nederlandse jongere interviewt, dan gaat dat ook wel lukken.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat mij in positieve zin opvalt en verbaast is het feit dat veel Egyptenaren die door buitenlandse journalisten geïnterviewd worden redelijk tot goed Engels spreken. Kunnen veel Nederlanders nog wat van leren.
is het bijna ook "soort van"quote:Op zondag 6 februari 2011 14:02 schreef Flashbox het volgende:
lijkt wel of het markt is op dat plein
[ afbeelding ]
Hahaha, het is gewoon waarquote:Op zondag 6 februari 2011 13:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
lol, goed opgemerktquote:
Geloof me, ik wil Mubarak liever vandaag weghebben als morgen. Ik ben alleen heel erg bang dat door de ietwat timide aanpak van de demonstranten er minder uithalen dan mogelijk is. De diplomatieke molen is nu al enorm hard aan het draaien en de kans wordt groter en groter dat Mubarak vervangen wordt door één of andere marionet van de US/Israel.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is Blik wel objectief?
net zoals raistlin6 1 poster is met 1 mening, maar hij schrijft wel dat bericht op de FP (en ik niet)quote:Op zondag 6 februari 2011 14:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet Blik niet zo serieus nemen. Het is 1 poster met 1 mening.
Allemaal leuk & aardig, maar met hun "timide aanpak" hebben ze al wel heel wat bereikt. Justitieel onderzoek naar een aantal leden, top van NDP opgestapt, moebie die in sept. weg gaat/wil/liegt, etc, etc, etc.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Geloof me, ik wil Mubarak liever vandaag weghebben als morgen. Ik ben alleen heel erg bang dat door de ietwat timide aanpak van de demonstranten er minder uithalen dan mogelijk is. De diplomatieke molen is nu al enorm hard aan het draaien en de kans wordt groter en groter dat Mubarak vervangen wordt door één of andere marionet van de US/Israel.
De meesten hier zien echter niet dat ik het beste met ze voor heb en denken dat ik graag rellen zie. Dat is dus absoluut niet waar, ik denk alleen wel dat de demonstranten een beslissing hadden moeten forceren in de afgelopen dagen. En dan bedoel ik een beslissing van het leger moeten forceren en van de buitenlandse politiek. En als daar meer rellen voor nodig zijn, dan zij dat zo.
Staat weer helemaal vol idd, terwijl de meeste Egyptenaren weer aan het werk zijn!quote:Op zondag 6 februari 2011 14:06 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Tering het is weer een stuk drukker als net
En dat ben ik dus volkomen met je eens en juist dat probeer ik uit de berichten te houden omdat het dan subjectief wordt. Het zijn echt geen feiten, maar is wel mijn mening. Met andere woorden ik begrijp je kritiek maar juist om objectief te blijven kan ik dat niet in de berichten zetten. Dat snap je ook neem ik aan?quote:Op zondag 6 februari 2011 14:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Geloof me, ik wil Mubarak liever vandaag weghebben als morgen. Ik ben alleen heel erg bang dat door de ietwat timide aanpak van de demonstranten er minder uithalen dan mogelijk is. De diplomatieke molen is nu al enorm hard aan het draaien en de kans wordt groter en groter dat Mubarak vervangen wordt door één of andere marionet van de US/Israel.
De meesten hier zien echter niet dat ik het beste met ze voor heb en denken dat ik graag rellen zie. Dat is dus absoluut niet waar, ik denk alleen wel dat de demonstranten een beslissing hadden moeten forceren in de afgelopen dagen. En dan bedoel ik een beslissing van het leger moeten forceren en van de buitenlandse politiek. En als daar meer rellen voor nodig zijn, dan zij dat zo.
En daarom vraag ik ook je mening en negeer ik die niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:06 schreef Blik het volgende:
[..]
net zoals raistlin6 1 poster is met 1 mening, maar hij schrijft wel dat bericht op de FP (en ik niet)
Misschien is deze discussie meer iets voor FP feedback.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:08 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
En daarom vraag ik ook je mening en negeer ik die niet.
Elke stap die de regering zet in de richting van de demonstranten wakkert hun wilskracht alleen maar aan. Als Tahrir vrijdag naar het Paleis was gegaan had de politie/leger hun heel makkelijk van de mat kunnen vegen, en dan heb je niks meer.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Allemaal leuk & aardig, maar met hun "timide aanpak" hebben ze al wel heel wat bereikt. Justitieel onderzoek naar een aantal leden, top van NDP opgestapt, moebie die in sept. weg gaat/wil/liegt, etc, etc, etc.
Blijkbaar werkt het
Je vergeet dat er heel wat meer is gebeurt vorige week, en dat toen alles in een stroomversnelling is geraakt. Verreweg de grootste sprongen zijn gemaakt op woensdag en donderdag toen er massale rellen waren.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Allemaal leuk & aardig, maar met hun "timide aanpak" hebben ze al wel heel wat bereikt. Justitieel onderzoek naar een aantal leden, top van NDP opgestapt, moebie die in sept. weg gaat/wil/liegt, etc, etc, etc.
Blijkbaar werkt het
Je bent behoorlijk inconsequent wat betreft je mening, je ziet het niet maar geeft vervolgens wel hetgeen aan wat gesuggereerd is. Daarnaast bestaat het overgrote deel van de bevolking hier in Nederland niet uit jongeren, wat ik trouwens in een kwalificatie ook niet aan gegeven heb. Het feit is echter wel, uit waarnemingen, dat een behoorlijk aantal Nederlanders slecht zijn in het Engels, los van het tenenkrommend accent dat erbij gebruikt wordt.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zie ik niet, hoor. Ja, ze spreken goed Engels, maar als jij een betrokken Nederlandse jongere interviewt, dan gaat dat ook wel lukken.
Deels en deels gaat het over het inhoudelijke aspect van het bericht. Als ik op FB deze feedback ga vragen en behandelen, wordt de helft trollpost.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:09 schreef -jos- het volgende:
[..]
Misschien is deze discussie meer iets voor FP feedback.
tuurlijk niet! zullen ze nooit mee eens zijn! ( en al helemaal als suliman het stokje - half - overneemt ; van de regen in de drup belanden, alles voor niks geweest )quote:Op zondag 6 februari 2011 14:08 schreef -jos- het volgende:
adamakary Adam Makary
Omar Suleiman says the youth in tahrir have agreed to allow mubarak to finish his term but they say that's not true
Werkloosheidcijfer is officieel 10% maar onofficieel 20 tot 25%.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
Staat weer helemaal vol idd, terwijl de meeste Egyptenaren weer aan het werk zijn!
Suleiman zegt wel meerquote:Op zondag 6 februari 2011 14:10 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
tuurlijk niet! zullen ze nooit mee eens zijn! ( van de regen in de drup belanden, alles voor niks geweest )
Jep, en ik las ook ergens dat er aardig wat daklozen zijn in Cairo. Die hebben nu ook de tijd van hun leven natuurlijkquote:Op zondag 6 februari 2011 14:11 schreef wdn het volgende:
[..]
Werkloosheidcijfer is officieel 10% maar onofficieel 20 tot 25%.
En zoals door iemand anders hier al eens is gepost: je hebt voor een revolutie 5% van de bevolking nodig.
suliman lult gewoon bullshitquote:Op zondag 6 februari 2011 14:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Suleiman zegt wel weervaak teveel, eigenlijk.
En te lang.
En te uitgebreid.
Gratis etenquote:Op zondag 6 februari 2011 14:12 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jep, en ik las ook ergens dat er aardig wat daklozen zijn in Cairo. Die hebben nu ook de tijd van hun leven natuurlijk
Als dat was gebeurt zat Mubarak sowieso niet meer op zijn plek, hij had het risico niet genomen om honderden/duizenden egyptenaren af te slachten voor het oog van de camera's.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Elke stap die de regering zet in de richting van de demonstranten wakkert hun wilskracht alleen maar aan. Als Tahrir vrijdag naar het Paleis was gegaan had de politie/leger hun heel makkelijk van de mat kunnen vegen, en dan heb je niks meer.
Wie heeft de langste adem is dit simpelweg.
Om nog eens in te gaan hierop, het zegt toch ook heel veel over de 'oppositie' die in die zaal zit dat ze daar gaan zitten. Dat schilderij is een soort emotionele manipulatie: 'kijk, deze man is de baas'.quote:
Egypte is natuurlijk ook Brits geweest, die krijgen waarschijnlijk Engelse les op de basisschool vanaf het begin af aan.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Je bent behoorlijk inconsequent wat betreft je mening, je ziet het niet maar geeft vervolgens wel hetgeen aan wat gesuggereerd is. Daarnaast bestaat het overgrote deel van de bevolking hier in Nederland niet uit jongeren, wat ik trouwens in een kwalificatie ook niet aan gegeven heb. Het feit is echter wel, uit waarnemingen, dat een behoorlijk aantal Nederlanders slecht zijn in het Engels, los van het tenenkrommend accent dat erbij gebruikt wordt.
Oké je lijkt niet meer op mijn reacties in te gaan over het nieuwsbericht. Dus ik ga er gewoon voor het gemak maar van uit dat je het eens bent met het huidige bericht. Thanks voor de feedback, aantal aangepast en sfeer is objectieve beschrijving. (puntquote:Op zondag 6 februari 2011 14:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Als dat was gebeurt zat Mubarak sowieso niet meer op zijn plek, hij had het risico niet genomen om honderden/duizenden egyptenaren af te slachten voor het oog van de camera's.
De media bepaald wie de langste adem heeft, als de media langzaamaan weggaat is er gewoonweg geen aandacht meer. Je merkt nu al dat internationale media minder aandacht besteden aan Egypte, en ook een gedeelte van de internationale journalisten pakt al zijn koffers en gaat terug naar huis.
Nee. Het beste is als de bevolking het zelf doet. Zonder hulp van een bestaande sterke partij, of dat nou de MB, het leger of het buitenland is. Met hulp van buiten maak je je (weer) afhankelijk van een bestaande macht. Mubarak is zelf resultaat van een militaire dictatuur. Hulp van het leger schiet je dus niets mee op. Het enige wat je kan doen is zorgen dat het leger je niet in de weg staat.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:05 schreef Blik het volgende:
barak vervangen wordt door één of andere marionet van de US/Israel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |