abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92405268
Het vorige deel:Slank #1328 - In korte broek afwassen met nieuwe liefdes bij rukwinden

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_92405274
Hoi.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_92405317
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:26 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Lijkt me heerlijk :7 Ik ga later als ik groot ben ( :+ ) ook een beetje afgezonderd wonen.

Storen aan mensen doe ik me trouwens niet zo héél gauw. Maar ik hou van rust en zoek de drukte liever zelf op! :Y
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_92405484
Iemand die ervoor kiest niet gehinderd te willen worden door andere mensen, moet maar in een hutje op de hei gaan wonen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_92405494
quote:
3s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:24 schreef sigme het volgende:
Iemand die ervoor kiest niet gehinderd te willen worden door andere mensen, moet maar in een hutje op de hei gaan wonen.
Ik vroeg me al af waar dat argument bleef. :+

Maar dat zou een gedwongen keuze zijn als gevolg op andermans keuze om wel overlast te veroorzaken. :P
pi_92405496
Stress stress stress, maar Baardmans geeft me een hoop digitale kusjes en hij komt hier vanavond voor me koken. O+.

Back to work!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_92405559
Check mijn reactie die er al boven staat :7

Succes DaD! En wat heb je een lief vriendje! O+
pi_92405564
quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:33 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af waar dat argument bleef. :+

Maar dat zou een gedwongen keuze zijn als gevolg op andermans keuzes om wel overlast te veroorzaken. :P
Nee. In de stad gaan wonen is ervoor kíezen andere mensen binnen gehoor- reuk en zichtafstand te hebben, 24 uur per dag. Met alle voor- en nadelen. Als je dat overlast vínd, kies je daar toch zelf voor.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 6 februari 2011 @ 12:37:43 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92405639
:W vanuit Amsterdam'

(slechte tvp)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_92405660
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee. In de stad gaan wonen is ervoor kíezen andere mensen binnen gehoor- reuk en zichtafstand te hebben, 24 uur per dag. Met alle voor- en nadelen. Als je dat overlast vínd, kies je daar toch zelf voor.
Nee hoor, tegen de normale stadsgeluiden heb ik echt niets, dat vind ik ook geen overlast. Een kind dat mij wakker maakt op onchristelijke tijden wel. En als het ziek is en moet huilen zal ik er van balen, maar heus niet gaan klagen. Maar als ze de verwarmingsbuis als drumstel gebruiken onder het slaken van luide kreten, dan zou ik daar wel wat van zeggen ja, als dat meer dan eens gebeurt.
pi_92405667
Verder vind ik het argument dat mensen kiezen voor kinderen, gehandicapte kinderen, ongezondheid en meer van dat soort, zo asociaal dat ik vind dat mensen die dat vinden, wel naar een héél klein hutje op een héle drukke wei verbannen mogen worden. Ergens naar de randstad ofzo :D.
  zondag 6 februari 2011 @ 12:38:25 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92405673
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:35 schreef sigme het volgende:

[..]

En op het platteland wonen brengt weer andere nadelen met zich mee, waar je ongetwijfeld ook over zult klagen: de haan van de buren, niet even spontaan boodschappen kunnen doen, stank van boerderijen, geen bushalte / treinstation in de buurt...

Je kunt ook redeneren dat je door het niet hebben van een auto gedwongen bent in de stad te gaan wonen, maar goed, dan kies je er zeker weer voor geen auto / rijbewijs te hebben :+.

Ad infinitum.

Wát je ook kiest, aan alles kleven zowel voordelen als nadelen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 6 februari 2011 @ 12:38:53 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92405689
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:38 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee hoor, tegen de normale stadsgeluiden heb ik echt niets, dat vind ik ook geen overlast. Een kind dat mij wakker maakt op onchristelijke tijden wel. En als het ziek is en moet huilen zal ik er van balen, maar heus niet gaan klagen. Maar als ze de verwarmingsbuis als drumstel gebruiken onder het slaken van luide kreten, dan zou ik daar wel wat van zeggen ja, als dat meer dan eens gebeurt.
Zondagochtend om half 8 is juist een heel christelijke tijd, aangezien men zich dan opmaakt om naar de kerk te gaan :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_92405700
quote:

[..]

Tsja. Ik vind het niet onredelijk dat jij dan je huis wat beter isoleert.
pi_92405760
Hutje op de hei O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 februari 2011 @ 12:41:33 #16
236335 neen
schone schijn
pi_92405794
He, maareh.... kinderbijslag. Dat is toch bedoelt voor de kinderen? Die ook niet bepaald kunnen kiezen of ze wel of niet geboren willen worden.

Want als het voor de ouders is om leuke dingen mee te doen wordt ik per direct wel katholiek ofzo.
het lijkt niet wat het is
pi_92405810
dus omdat de buren van co hun kinderen niet in bedwang kunnen houden (en dan gaat het over écht asociaal krijsen, niet gewone normale geluiden die je van je buren inderdaad maar te tolereren hebt) moet ZIJ haar huis beter isoleren? :')
Ja doei.
pi_92405833
quote:

[..]

Ik dacht dat het juist heel christelijk was om met de kippen erin en eruit te gaan :P Uitslapen is hedonistisch enzo :9
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

als jij incl wandelminuten op 8.9 uitkomt loop je best snel :) enig idee wat je gemiddelde hardloopsnelheid is? Ik tel altijd alleen de hardloopminuten mee want dat wandelen trekt de snelheid zo omlaag. Maar goed, ook dan krijg je geen perfect beeld van wat je gemiddelde hardloopsnelheid nou is want een duurloop is weer anders dan een loop met wandelpauzes :p

Morgen voor het eerst 30 min. Ben zeer benieuwd!
Als je ervanuit gaat dat je 6 km/h wandelt, kom je uit op 10,7 km/h rennen :) Maar die verhouding zal nog wel veranderen als je langer achtereen gaat rennen inderdaad :)
Succes morgen! Is 30 minuten achtereen je einddoel?
pi_92405849
pi_92405923
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsja. Ik vind het niet onredelijk dat jij dan je huis wat beter isoleert.
Dat heb ik toevallig gedaan. Ik heb dan ook geen last van jengelende kinderen. (Behalve zomers als ze buiten in de tuin zijn vanaf 9 uur. Maar ik ben wel redelijk. Ik heb daar last van, maar ik zie in dat spelende kinderen op dat tijdstip niet asociaal is, dus ik zal daar niets van zeggen)

Hoewel ik mijn huis heb geisoleerd, ben ik eigenlijk van mening dat in het geval van overlast veroorzakende kinderen het aan de ouders is om er wat aan te doen en dat op een manier die hun goeddunkt en isolatie kan dan een manier zijn. Je kinderen tot de orde roepen kan een andere zijn. Dat is aan jou. Leven en laten leven, wat Tink al zei. :)
pi_92405933
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:41 schreef motorbloempje het volgende:
dus omdat de buren van co hun kinderen niet in bedwang kunnen houden (en dan gaat het over écht asociaal krijsen, niet gewone normale geluiden die je van je buren inderdaad maar te tolereren hebt) moet ZIJ haar huis beter isoleren? :')
Wij komen uit een gehorig huurhuis en we hebben op een gegeven moment inderdaad alles dubbel geisoleerd.
Kinderen van gescheiden ouders die iedere zaterdag en zondag krijsten en gilden omdat ze niet naar pappa wilden en vervolgens niet meer terug naar mamma wilden.
Dat hielp geen ene &%^#@# helaas daar het geluid door de balken/verbindingen tussen de woningen wordt overgedragen.
  zondag 6 februari 2011 @ 12:46:03 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_92405998
Overigens ben ik inderdaad naar een vrijstaand huis op het platteland verhuisd omdat ik graag rust om me heen heb. Maar goed, hier heb je dan weer vliegen die net zo irritant zijn als scootertjes :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 6 februari 2011 @ 12:46:20 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92406016
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:38 schreef sigme het volgende:
Verder vind ik het argument dat mensen kiezen voor kinderen, gehandicapte kinderen, ongezondheid en meer van dat soort, zo asociaal dat ik vind dat mensen die dat vinden, wel naar een héél klein hutje op een héle drukke wei verbannen mogen worden. Ergens naar de randstad ofzo :D.
En waarom vind je dat? :).

Ik vind dat dat verhaal wb kiezen voor kinderen aan twee kanten snijdt. Enerzijds zijn die kinderen de toekomst, dus moeten we mensen die kinderen willen niet ontmoedigen ze te krijgen.

Anderzijds zijn er een hoop jonge moeders die niet per se al kinderen hadden gewild (of wel, maar er niet goed over nagedacht hebben), waarvan wij met z'n allen voor het leefonderhoud moeten opdraaien, omdat ze geen opleiding kunnen afmaken en/of in de steek zijn gelaten door hun partner.

Het is jammer dat de optie 'kinderen krijgen' niet door een professional kan worden aangezet in je lijf. Dat je eerst een heel traject moet doorlopen, waarbij onder andere je financiële positie en volwassenheid worden onderzocht, voordat het knopje wordt aangezet :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_92406076
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En waarom vind je dat? :).

Ik vind dat dat verhaal wb kiezen voor kinderen aan twee kanten snijdt. Enerzijds zijn die kinderen de toekomst, dus moeten we mensen die kinderen willen niet ontmoedigen ze te krijgen.

Anderzijds zijn er een hoop jonge moeders die niet per se al kinderen hadden gewild (of wel, maar er niet goed over nagedacht hebben), waarvan wij met z'n allen voor het leefonderhoud moeten opdraaien, omdat ze geen opleiding kunnen afmaken en/of in de steek zijn gelaten door hun partner.

Het is jammer dat de optie 'kinderen krijgen' niet door een professional kan worden aangezet in je lijf. Dat je eerst een heel traject moet doorlopen, waarbij onder andere je financiële positie en volwassenheid worden onderzocht, voordat het knopje wordt aangezet :+.
Dat vind ik pas een enge gedachte _O-
pi_92406077
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:46 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens ben ik inderdaad naar een vrijstaand huis op het platteland verhuisd omdat ik graag rust om me heen heb. Maar goed, hier heb je dan weer vliegen die net zo irritant zijn als scootertjes :')
:D ben bang dat iedere herinnering aan ons vorige huis alles goed maakt wat er mis is aan dit huis/omgeving _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')