Mooi verwoord, al ben ik van mening dat Brock perfect voor Overeem gemaakt is en dat hij ook van Carwin wint. Op dit moment zie ik Velasquez en Fedor als grootste bedreiging voor Overeem.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:02 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik overschat Overeem helemaal niet. Ik kies er alleen voor daadwerkelijk naar de gevechten en de kwaliteiten van de vechters te kijken, in plaats van mijn mening te vormen op basis van wat Wikipedia en Dana White zeggenIk zeg ook helemaal niet dat hij gaat winnen, ik zeg alleen dat hij stylistisch goed matcht met Fedor. Je kunt wel blijven herhalen dat zijn CV niet roereikend is, maar je kunt ook kijken naar de attributen die Overeem tot zijn beschikking heeft:
- K1-kampioen. Traint al jarenlang bij Golden Glory en is misschien wel de beste, meest complete heavyweight striker in MMA.
- Heeft goede grappling credentials: in 2005 won hij de Europese qualifiers van ADCC door allevier zijn tegenstanders te submitten.
- Heeft een dodelijke clinch door zijn lengte, kracht, balans en knieen
Het klopt dat Overeem zich nog niet bewezen heeft in MMA, in ieder geval niet als een top 5 heavyweight. Het klopt ook dat hij in het verleden te wisselvallig is geweest om ervan uit te kunnen gaan dat hij dit toernooi wint. Maar het klopt NIET dat hij niet in staat is om te winnen, zeker niet als je naar de stylistische matchups kijkt.
Dit betekent niet dat ik Overeem overschat. Ik mag Overeem niet eens echt. Cain Velasquez zou makkelijk van hem moeten kunnen winnen, Lesnar zou van hem moeten kunnen winnen, Carwin zou van hem moeten kunnen winnen. De oude Fedor kan van iedereen winnen, maar Fedor is al jaren geen Fedor meer. Werdum heeft al van Overeem gewonnen, maar dat was een hele andere Overeem dan nu, in een ring in plaats van een kooi.
Kijk het gevecht zelf maar en vergelijk dat met de Overeem van nu: geen fakes, weinig beweging, geen lowkicks, weinig hoofdbeweging en hij blijft vrijwillig minutenlang in de guard van Werdum liggen. Werdum is een van de beste grapplers in MMA; als je zo lang in zijn guard blijft, vraag je erom gesubmit te worden.
Ja, Werdum en Fedor zouden ook van deze Overeem kunnen winnen. Ik heb te weinig van de huidige Overeem in MMA gezien om hierover te kunnen oordelen. Maar ze zijn niet de ideale stylistische matchup voor hem, en Overeem z'n fight IQ en verdediging zijn de laatste jaren behoorlijk gegroeid, dus het zou me niets verbazen als hij in ieder geval langs Werdum komt. Mocht hij ook langs Fedor komen, en haalt Barnett de finale, dan gaat Barnett hem ook nog veel problemen geven.
Ik zie het liefst Arlovski zijn belofte van jaren geleden waarmaken en het hele toernooi winnen, maar dat zal wishful thinking zijnAls Fedor besluit Fedor te zijn, zal hij het wel winnen.
Een failing retour dus.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:34 schreef Fenomeno het volgende:
Mir is op zn retour, die wordt straks ook gewoon door fatboy nelson gepakt
quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:51 schreef Fenomeno het volgende:
Nelson heeft mir toch ooit in een grappling match laten tappen?
Geen idee hoelang dat geleden is alleen
Niet? Veel duidelijker dan een KO kan het niet, toch?quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:47 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik mag em niet. Tegen Crocop had ie imho niet overduidelijk gewonnen, en Crocop is al aan het aftakelen.
heb je de match zelf gezien? bij GG gaat het elke dag nog harder aan toe!quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
Was Frank niet pas een blue belt toen? En werd Nelson niet KO geslagen door Arlovski, niet lang geleden?
[..]
Niet? Veel duidelijker dan een KO kan het niet, toch?
Ja, een bijzonder slappe match met heel weinig actie. Ik weet ook niet of ik Frank de decision had gegeven, maar je kunt niet ontkennen dat het einde vrij duidelijk was. Cro Cop was out, dus Frank was de winnaar.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb je de match zelf gezien? bij GG gaat het elke dag nog harder aan toe!
klopt, hij was de winnaar, maar hij overtuigde niet in de match zelf. Vandaag dat Dana hem ook geen KO-bonus gaf, terwijl het de enigste KO van het event was.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja, een bijzonder slappe match met heel weinig actie. Ik weet ook niet of ik Frank de decision had gegeven, maar je kunt niet ontkennen dat het einde vrij duidelijk was. Cro Cop was out, dus Frank was de winnaar.
Ja is mij prima zeg het maar wat de voorwaarden zijnquote:Op donderdag 10 februari 2011 11:21 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Mooi verwoord, al ben ik van mening dat Brock perfect voor Overeem gemaakt is en dat hij ook van Carwin wint. Op dit moment zie ik Velasquez en Fedor als grootste bedreiging voor Overeem.
@ LitmanenAFCA... Denken dat Mir () en JDS van Overeem winnen... Hoe zou JDS Overeem moeten verslaan? Met zijn boxing skills? Ik wil graag een signature bet met je aangaan betreffende Werdum. Akkoord?
Cool, sportief dat je akkoord gaat!quote:Op donderdag 10 februari 2011 13:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja is mij prima zeg het maar wat de voorwaarden zijn
Primaquote:Op donderdag 10 februari 2011 13:55 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Cool, sportief dat je akkoord gaat!![]()
Indien Werdum wint van Alistair dan mag jij bepalen wat voor zin(nen) ik als onderschrift krijg gedurende een bepaalde tijd, andersom idem dito.
Jep, maar als ik het goed begrijp alleen in bepaalde landen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:25 schreef L_auteur het volgende:
Ik las ergens een bericht dat Eurosport 2 de Strikeforce GP zaterdag live uitzendt.
Iemand die dit kan bevestigen, ik kan het zo snel nergens anders terugvinden..
Jammer, zou wel vet geweest zijn. Helaas kan ik het vanwege familieverplichtingen pas later op de zondag kijkenquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:50 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Jep, maar als ik het goed begrijp alleen in bepaalde landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |