abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 februari 2011 @ 21:52:13 #276
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_92566845
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waarom niet? Fedor zou zaterdag wel moeten kunnen winnen, en Overeem moet wel langs Werdum kunnen komen. De winnaar van Fedor-Overeem zou dan favoriet zijn om het hele toernooi te winnen, en stylistisch matcht Overeem behoorlijk goed met Fedor, als hij rustig blijft.
Jij overschat Overeem gigantisch. Het is zeker een goede vechter maar hij heeft lang niet de CV of credentials die de andere fighters hebben.
  woensdag 9 februari 2011 @ 21:54:36 #277
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_92567023
We kunnen nog lang discussieren, tijd zal het ons leren.

Denk overigens dat Werdum lastiger zal worden dan meneer Emelianenko :@
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  woensdag 9 februari 2011 @ 21:56:52 #278
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_92567225
Werdum gaat Overeem submitten
pi_92567439
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ook niet als hij Werdum, Fedor en Barnett/Arlovski verslaat om de Heavyweight Grand Prix te winnen?
hij wint hem niet.
pi_92571915
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Jij overschat Overeem gigantisch. Het is zeker een goede vechter maar hij heeft lang niet de CV of credentials die de andere fighters hebben.
Ik overschat Overeem helemaal niet. Ik kies er alleen voor daadwerkelijk naar de gevechten en de kwaliteiten van de vechters te kijken, in plaats van mijn mening te vormen op basis van wat Wikipedia en Dana White zeggen ;) Ik zeg ook helemaal niet dat hij gaat winnen, ik zeg alleen dat hij stylistisch goed matcht met Fedor. Je kunt wel blijven herhalen dat zijn CV niet roereikend is, maar je kunt ook kijken naar de attributen die Overeem tot zijn beschikking heeft:

- K1-kampioen. Traint al jarenlang bij Golden Glory en is misschien wel de beste, meest complete heavyweight striker in MMA.
- Heeft goede grappling credentials: in 2005 won hij de Europese qualifiers van ADCC door allevier zijn tegenstanders te submitten.
- Heeft een dodelijke clinch door zijn lengte, kracht, balans en knieen

Het klopt dat Overeem zich nog niet bewezen heeft in MMA, in ieder geval niet als een top 5 heavyweight. Het klopt ook dat hij in het verleden te wisselvallig is geweest om ervan uit te kunnen gaan dat hij dit toernooi wint. Maar het klopt NIET dat hij niet in staat is om te winnen, zeker niet als je naar de stylistische matchups kijkt.

Dit betekent niet dat ik Overeem overschat. Ik mag Overeem niet eens echt. Cain Velasquez zou makkelijk van hem moeten kunnen winnen, Lesnar zou van hem moeten kunnen winnen, Carwin zou van hem moeten kunnen winnen. De oude Fedor kan van iedereen winnen, maar Fedor is al jaren geen Fedor meer. Werdum heeft al van Overeem gewonnen, maar dat was een hele andere Overeem dan nu, in een ring in plaats van een kooi.

Kijk het gevecht zelf maar en vergelijk dat met de Overeem van nu: geen fakes, weinig beweging, geen lowkicks, weinig hoofdbeweging en hij blijft vrijwillig minutenlang in de guard van Werdum liggen. Werdum is een van de beste grapplers in MMA; als je zo lang in zijn guard blijft, vraag je erom gesubmit te worden.

Ja, Werdum en Fedor zouden ook van deze Overeem kunnen winnen. Ik heb te weinig van de huidige Overeem in MMA gezien om hierover te kunnen oordelen. Maar ze zijn niet de ideale stylistische matchup voor hem, en Overeem z'n fight IQ en verdediging zijn de laatste jaren behoorlijk gegroeid, dus het zou me niets verbazen als hij in ieder geval langs Werdum komt. Mocht hij ook langs Fedor komen, en haalt Barnett de finale, dan gaat Barnett hem ook nog veel problemen geven.

Ik zie het liefst Arlovski zijn belofte van jaren geleden waarmaken en het hele toernooi winnen, maar dat zal wishful thinking zijn :') Als Fedor besluit Fedor te zijn, zal hij het wel winnen.
pi_92579891
Snelheid, aggressie en voetenwerk is toch de key om van Overeem te winnen. Ik vond Overeem's performance in de K1 tournament niet echt geweldig en vrij lomp. Hij was meer aan het afwachten dan voluit in de aanval gaan.

In Strikeforce heb ik hem niet vaak op de grond bezig gezien. Hij ging wel staand voluit in de aanval tegen Rogers, maar dat was volgens mij gewoon een mindset probleem wat Rogers in de weg stond.

Daarom ben ik zwaar benieuwd naar een matchup tegen Fedor die wel over die snelheid en aggressie beschikt, zowel staand als op de grond... maar aan de andere kant hoop ik dat Fedor nog wel scherp is en kan blijven.
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_92581071
Ik wil die overeem nog wel eens zien, naar mijn idee zou hij het gewoon zwaar afleggen tegen de Russische beer.
Ne mutlu Türküm diyene
pi_92582045
Dit vind ik zelf altijd wel interessante artikels :)
En over komend weekend durf ik niks te zeggen, daar volg ik MMA nog te kort voor ;)
pi_92582719
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 23:02 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik overschat Overeem helemaal niet. Ik kies er alleen voor daadwerkelijk naar de gevechten en de kwaliteiten van de vechters te kijken, in plaats van mijn mening te vormen op basis van wat Wikipedia en Dana White zeggen ;) Ik zeg ook helemaal niet dat hij gaat winnen, ik zeg alleen dat hij stylistisch goed matcht met Fedor. Je kunt wel blijven herhalen dat zijn CV niet roereikend is, maar je kunt ook kijken naar de attributen die Overeem tot zijn beschikking heeft:

- K1-kampioen. Traint al jarenlang bij Golden Glory en is misschien wel de beste, meest complete heavyweight striker in MMA.
- Heeft goede grappling credentials: in 2005 won hij de Europese qualifiers van ADCC door allevier zijn tegenstanders te submitten.
- Heeft een dodelijke clinch door zijn lengte, kracht, balans en knieen

Het klopt dat Overeem zich nog niet bewezen heeft in MMA, in ieder geval niet als een top 5 heavyweight. Het klopt ook dat hij in het verleden te wisselvallig is geweest om ervan uit te kunnen gaan dat hij dit toernooi wint. Maar het klopt NIET dat hij niet in staat is om te winnen, zeker niet als je naar de stylistische matchups kijkt.

Dit betekent niet dat ik Overeem overschat. Ik mag Overeem niet eens echt. Cain Velasquez zou makkelijk van hem moeten kunnen winnen, Lesnar zou van hem moeten kunnen winnen, Carwin zou van hem moeten kunnen winnen. De oude Fedor kan van iedereen winnen, maar Fedor is al jaren geen Fedor meer. Werdum heeft al van Overeem gewonnen, maar dat was een hele andere Overeem dan nu, in een ring in plaats van een kooi.

Kijk het gevecht zelf maar en vergelijk dat met de Overeem van nu: geen fakes, weinig beweging, geen lowkicks, weinig hoofdbeweging en hij blijft vrijwillig minutenlang in de guard van Werdum liggen. Werdum is een van de beste grapplers in MMA; als je zo lang in zijn guard blijft, vraag je erom gesubmit te worden.

Ja, Werdum en Fedor zouden ook van deze Overeem kunnen winnen. Ik heb te weinig van de huidige Overeem in MMA gezien om hierover te kunnen oordelen. Maar ze zijn niet de ideale stylistische matchup voor hem, en Overeem z'n fight IQ en verdediging zijn de laatste jaren behoorlijk gegroeid, dus het zou me niets verbazen als hij in ieder geval langs Werdum komt. Mocht hij ook langs Fedor komen, en haalt Barnett de finale, dan gaat Barnett hem ook nog veel problemen geven.

Ik zie het liefst Arlovski zijn belofte van jaren geleden waarmaken en het hele toernooi winnen, maar dat zal wishful thinking zijn :') Als Fedor besluit Fedor te zijn, zal hij het wel winnen.
Mooi verwoord, al ben ik van mening dat Brock perfect voor Overeem gemaakt is en dat hij ook van Carwin wint. Op dit moment zie ik Velasquez en Fedor als grootste bedreiging voor Overeem.

@ LitmanenAFCA... Denken dat Mir ( :') ) en JDS van Overeem winnen... Hoe zou JDS Overeem moeten verslaan? Met zijn boxing skills? Ik wil graag een signature bet met je aangaan betreffende Werdum. Akkoord? :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  donderdag 10 februari 2011 @ 11:34:33 #285
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_92583044
Mir is op zn retour, die wordt straks ook gewoon door fatboy nelson gepakt
pi_92583418
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:34 schreef Fenomeno het volgende:
Mir is op zn retour, die wordt straks ook gewoon door fatboy nelson gepakt
Een failing retour dus. :')
Ik mag em niet. Tegen Crocop had ie imho niet overduidelijk gewonnen, en Crocop is al aan het aftakelen.

Tegen Nelson gaat ie het (letterijk) zwaar krijgen. Enigste manier om van hem te winnen is via Submission. (waar ik dan wel weer ga twijfelen aan Nelson's ground escaping skills...)
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
  donderdag 10 februari 2011 @ 11:51:01 #287
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_92583541
Nelson heeft mir toch ooit in een grappling match laten tappen?
Geen idee hoelang dat geleden is alleen
  donderdag 10 februari 2011 @ 12:02:10 #288
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_92583867
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:51 schreef Fenomeno het volgende:
Nelson heeft mir toch ooit in een grappling match laten tappen?
Geen idee hoelang dat geleden is alleen
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
pi_92584046
Was Frank niet pas een blue belt toen? En werd Nelson niet KO geslagen door Arlovski, niet lang geleden?
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:47 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik mag em niet. Tegen Crocop had ie imho niet overduidelijk gewonnen, en Crocop is al aan het aftakelen.
Niet? Veel duidelijker dan een KO kan het niet, toch?
pi_92584766
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
Was Frank niet pas een blue belt toen? En werd Nelson niet KO geslagen door Arlovski, niet lang geleden?

[..]

Niet? Veel duidelijker dan een KO kan het niet, toch?
heb je de match zelf gezien? bij GG gaat het elke dag nog harder aan toe!
pi_92584837
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb je de match zelf gezien? bij GG gaat het elke dag nog harder aan toe!
Ja, een bijzonder slappe match met heel weinig actie. Ik weet ook niet of ik Frank de decision had gegeven, maar je kunt niet ontkennen dat het einde vrij duidelijk was. Cro Cop was out, dus Frank was de winnaar.
pi_92585023
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:35 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja, een bijzonder slappe match met heel weinig actie. Ik weet ook niet of ik Frank de decision had gegeven, maar je kunt niet ontkennen dat het einde vrij duidelijk was. Cro Cop was out, dus Frank was de winnaar.
klopt, hij was de winnaar, maar hij overtuigde niet in de match zelf. Vandaag dat Dana hem ook geen KO-bonus gaf, terwijl het de enigste KO van het event was.
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:09:47 #293
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_92585964
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:21 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Mooi verwoord, al ben ik van mening dat Brock perfect voor Overeem gemaakt is en dat hij ook van Carwin wint. Op dit moment zie ik Velasquez en Fedor als grootste bedreiging voor Overeem.

@ LitmanenAFCA... Denken dat Mir ( :') ) en JDS van Overeem winnen... Hoe zou JDS Overeem moeten verslaan? Met zijn boxing skills? Ik wil graag een signature bet met je aangaan betreffende Werdum. Akkoord? :)
Ja is mij prima zeg het maar wat de voorwaarden zijn
pi_92587150
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ja is mij prima zeg het maar wat de voorwaarden zijn
Cool, sportief dat je akkoord gaat! :)
Indien Werdum wint van Alistair dan mag jij bepalen wat voor zin(nen) ik als onderschrift krijg gedurende een bepaalde tijd, andersom idem dito.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:57:32 #296
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_92587220
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:55 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Cool, sportief dat je akkoord gaat! :)
Indien Werdum wint van Alistair dan mag jij bepalen wat voor zin(nen) ik als onderschrift krijg gedurende een bepaalde tijd, andersom idem dito.
Prima
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:06:29 #297
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_92587489
Ik lees net dat de drug test van Thiago Silva als enige nog niet goed gekeurd is van UFC 125.

Dat klinkt als slecht nieuws voor The Face Slapper..
pi_92588212
Ik las ergens een bericht dat Eurosport 2 de Strikeforce GP zaterdag live uitzendt.
Iemand die dit kan bevestigen, ik kan het zo snel nergens anders terugvinden..
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:50:23 #299
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_92589137
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:25 schreef L_auteur het volgende:
Ik las ergens een bericht dat Eurosport 2 de Strikeforce GP zaterdag live uitzendt.
Iemand die dit kan bevestigen, ik kan het zo snel nergens anders terugvinden..
Jep, maar als ik het goed begrijp alleen in bepaalde landen.
pi_92589246
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:50 schreef Tazmaniac het volgende:

[..]

Jep, maar als ik het goed begrijp alleen in bepaalde landen.
Jammer, zou wel vet geweest zijn. Helaas kan ik het vanwege familieverplichtingen pas later op de zondag kijken :(

Topic bijna vol
Taz, maak hem dicht! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')